|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Dacia Dokker Brak mocy
Patryk998 - 2020-10-01, 19:17 Temat postu: Dacia Dokker Brak mocy Witam mam problem z moją Dacią Dokker. Jestem w jej posiadaniu od 2 miesięcy. Od pewnego czasu czasami wyskakują różne kontrolki na liczniku: check engine, abs, i kilka innych nie pamiętam dokładnie. w samochodzie wtedy brakuje mocy jak by go coś blokowało, Pracuje równo ale nie ma siły jechać. Po chwili mu to przechodzi i przez jakiś czas jest normalnie.
Podłączyłem komputer i wywaliło mi następujące błędy:
P0304 Zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonu
P061A Parametr momentu w wewnętrznym module sterujacym
P0301 Zapłon cylindra 1- wypadanie zapłonu
P0313 Wykrycie wypadania zapłonu z niskim poziomem paliwa
Co to może być? Gdzie szukać przyczyny ?
toka93 - 2020-10-01, 20:15
Cewka, kable, świece. To na początek.
Patryk998 - 2020-10-01, 20:28
toka93 napisał/a: | Cewka, kable, świece. To na początek. |
Niekoniecznie. Pracuje równo nawet gdy nie ma mocy, jeżeli problem leżał by w cewkach albo świecach samochód by szarpał i przerywał, nie raz miałem taką sytuacje w innych samochodach.
laisar - 2020-10-01, 20:34
Niekoniecznie - jeżeli wypadania są sporadyczne, to elektronika już je zarejestruje, ale nie będzie się ich dało zauważyć samodzielnie w pracy silnika.
Patryk998 - 2020-10-01, 20:42
Skoro tak to pytanie brzmi jak zdiagnozować czy cewka jest ok ? Skoro nie ma normalnych objawów uszkodzenia.
DrOzda - 2020-10-01, 20:53
Stare 1.6 8V ? Sprawdzałeś luzy zaworowe ?
toka93 - 2020-10-01, 21:07
Patryk998 napisał/a: | toka93 napisał/a: | Cewka, kable, świece. To na początek. |
Niekoniecznie. Pracuje równo nawet gdy nie ma mocy, jeżeli problem leżał by w cewkach albo świecach samochód by szarpał i przerywał, nie raz miałem taką sytuacje w innych samochodach. |
Błędy na to wskazują. Innej drogi diagnozy żaden inny mechanik się nie podejmie.
laisar - 2020-10-01, 21:43
Jeżeli silnik to 1.6 MPi K7M (a na to wskazuje jednoczesne wypadnie w cylindrach 1 i 4), to oporność pierwotna cewki powinna wynosić 0,54 Ω ± 5%, a oporność wtórna 10,7 kΩ ± 15 %.
Patryk998 - 2020-10-02, 05:12
laisar napisał/a: | Jeżeli silnik to 1.6 MPi K7M (a na to wskazuje jednoczesne wypadnie w cylindrach 1 i 4), to oporność pierwotna cewki powinna wynosić 0,54 Ω ± 5%, a oporność wtórna 10,7 kΩ ± 15 %. |
Dzięki w weekend się przysiąde I zobaczę jakie oporosci pokazują.
dacia - 2020-10-02, 20:33
a może czujnik wałka rozrządu? nie wiem czy to ma coś do rzeczy ale mi nieraz też nie chce ruszyć, szarpie,po prze-gazówce dopiero chce jechać. Zawsze czyszczę ten czujnik i jest ok
|
|