DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Dacia lodgy 2014 1.5dci raz odpala a raz nie.

soniqgsm - 2021-01-27, 21:31
Temat postu: Dacia lodgy 2014 1.5dci raz odpala a raz nie.
Witam,
Mam dacie lodgy 2014r 1.5dci. Wszystko było ok aż nagle zgasilem auto, po 3h przychodzę i juz nie odpala. Przekrecam kluczyk słychać tylko 1 głośne pykniecie pod maską i tyle. Poszedłem po powerbanka podłączyłem pod klemy i odpalił. Na następny dzień rano ta sama sytuacja, odpalił dopiero na power banku. Dzień trzeci przychodzę rano przekrecam kluczyk odpala od kopa;) dzień czwarty znowu nie odpala na power banku odpalił. Dzień piąty nowy akumulator naladowany do 100% przez gościa w sklepie( zamówiłem to 4dnia i poprosiłem żeby od razu go naładować do fulla). Założyłem nowy aku pod sklepem odpalił bez problemu przyjeżdżam pod dom gasze i po 3h idę do auta i juz nie odpala standardowo 1 pykniecie i tyle.otwieram maske podpinam powerbanka i odpalił od razu. Akumulator nowy naladowany na Full, pobór prądu w stanie spoczynku około 70-100mA. Ja już nie mam pomysłu na tą zagadkę:( może ktoś miał taki przypadek. Na power banku pali za każdym razem(na starym i nowym aku bez roznicy)a na samym akumulatorze raz postoi 3h i juz nie pali a raz 12h i odpala od kopa.

telecaster1951 - 2021-01-27, 22:41

Sprawdź stan naładowania akumulatora. Może coś Ci zjada energię w czasie postoju. Sprawdź mocowanie klem i ich stan.
Kontrolka ładowania się nie świeci?

Black Dusty - 2021-01-28, 00:18

Może immobilizer świruje.
soniqgsm - 2021-01-28, 09:34

Klemy sprawdzane z 10razy są czyste i zaciskaja się w 100% na aku. Immo też ok. Klemy ani immo nie mogą być. Bo to jest prosta sytuacja. Otwieram drzwi wsiadam przekrecam kluczyk nie pali to otwieram maskę wysiadam podłącza pod klemy powerbanka i odpala bez problemu. Wykluczam uszkodzenia kabla rozrusznika itp bo ja nic więcej nie robię i nie dotykam nie stukam ani nic... Napięcie ani 12.88v. Pobór tak jak napisałem 70-100mA.
Łukasz_M - 2021-01-29, 12:54

zdefiniuj co to znaczy 'pyka' bo niewiele to mówi i równie dobrze to 'cykanie' umierającego przekaźnika a prawidłowość z powerbankiem może wynikać z innego napięcia lub\i prądu albo przypadku.
Jak to wygląda na ciepłym silniku. 3 godziny to całkiem dużo żeby temperatura silnika znacznie spadła. Czy na ciepłym zawsze pali z akumulatora?

Krystian67 - 2021-01-29, 14:29

Kiedyś , kiedyś w takim przypadku przepchalismy samochód o kilka centymetrów na biegu. Ano po to zeby przesunąc wieniec. Warunek żeby automat przełaczył prąd na silnik rozrusznika to prawiłowe działanie zębnika na zęby wienca. To tak dla próby. Drugi to może sam wirnik ma magicze miejsce na komutatorze gdzie przerwa. /Tu Twój pover bank troche to miesza , bo auto pali/ .Trzecie to można by podłaczyć żarówke np. 21watt i obserwowac czy w trakcie rozruchu podaje na elektromagnez, a następnie zakładając że działa na śrubę od automatu , ale od strony silnika rozrusznika. Moze coś z masą rozrusznika , zależną od ułozenia auta . To tylko moje pomysły . Immobilajzer w ogóle według mnie nie ma wpływu na krecenie rozrusznikiem. Mozesz jeszcze obciaznikiem sprawdzic /twierdzisz nowy/akumulator na zwarcie wewnętrzne . niestety z takimi sie spotykam. A technologia kopertowa dopiero wprowadza w bład co do stanu naładowania.
soniqgsm - 2021-01-29, 19:48

Przy próbie odpalania jest tylko jedno "cykniecie" i tyle. Gdyby to było wielokrotne cykanie to co innego A tu jest tylko jeden cyk i tyle. Rozrusznik sprawdzany przez mechanika i elektromechanika w 100% sprawny. Tak jak napisałem wykluczam zawieszenie się rozrusznika itp bo niby bez stukania, pukania itp tylko przez samo podłączenie powerbanka nagle się odwiesza i odpala?:) aż taki magiczny power bank to nie jest żeby naprawiał wszystko w aucie:)

Tak jak napisałem poprzednio. Otwieram auto z pilota Wsadze kluczyk do stacyjki przekrecam, czekam aż kontrolki zgadza, przekrecam na zapłon jest tylko cyk pod maską i tyle kontrolki na desce nie przygasaja ani nic więc pociągam za wajhe od otwarcia maski podnoszę maskę power bank do plus klemy i minusa wracam do środka przekrecam kluczyk czekam aż kontrolki zgasna przekrecam na zapłon i auto od kopa odpala. Dzisiaj np odpala cały dzień bez problemu od kopa:) akumulator stary okazało się że też był dobry i nie potrzebnie wymieniłem go na nowy.

wojtek013 - 2021-01-29, 20:02

Hmmm, a jak przed pierwszym odpaleniem podłączysz powerbanka pod aku, to pali czy pyka?
Może akulmator :) pojemność stracił, czy cóś - elektrykiem nie jestem. A jak pyknie i drugi raz próbujesz z klucza bez wspomagania to co?
Sprawdź jeszcze napięcie podczas próby rozruchu bez powerbanka.

Limes - 2021-01-29, 20:44

Ale pomiaru dokonaj na śrubie rozrusznika i korpusie silnika , Będzie to bardziej miarodajne jak byś pomiar robił na klemach akumulatora.
Krystian67 - 2021-01-30, 09:09

Sprawdz też powierzchnie klem. Często materiały się gryzą i tworzą izolację z węgla i ów pykniecie może być widoczne. Jeśli rozrusznik jest sprawny , akumulator też to zostaje tylko sprawdzac połączenia elektryczne. Miałem nawet tak ,że w izolacji przewodow rozrusznika zrobiła się śniedż. Pod końcówkami niewidoczna dla oka. Trudno naprawiac takie myki na odległość. Ale warto .Jeśli po drodze jeszcze jest przekażnik , to też warto to sprawdzic. Power bank musi wprowadzac jakiś parametr , skoro na nim odpala
Black Dusty - 2021-01-30, 11:14

Krystian67 napisał/a:
Power bank musi wprowadzac jakiś parametr , skoro na nim odpala

Nie musi, inny parametr wprowadza kolejne przekręcenie kluczyka.
Krystian67 napisał/a:
Kiedyś , kiedyś w takim przypadku przepchalismy samochód o kilka centymetrów na biegu.

Też tak miałem w jednym z samochodów, u mnie wyeliminowało to wymiana czujnika położenia wału a przynajmniej po niej znikło.

Krystian67 - 2021-01-30, 13:50

Zgadzam się jeśli coś zarządza energią . A chyba tak jest.
Limes - 2021-01-30, 13:58

Przyszła mi na myśl jeszcze jedna awaria . To automat rozrusznika . Tzw ,, zimny lut ,, na końcu uzwojenia , tam gdzie dochodzi cienki przewód , lub drugi koniec ale ten drugi nie ma mocnego i pewnego połączenia ( kto rozbierał automat to wie ).
Krystian67 - 2021-01-31, 19:39

Pisałem o tym jak przeprowadzić próbę wyzej w poscie . Są czasem usterki gdzie komputery nas nie przeskoczą.
shrek - 2021-02-03, 22:05

Sprawdzić aku, sprawdzić prąd na zaciskach rozrusznika i alternatora, jeżeli są prawidłowe to bediks mógł paść. Przy immo lub czynnikach wału i walka auto kręci A nie odpala.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group