DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Szarpanie/ dławienie sie

tetes00 - 2021-02-05, 20:13
Temat postu: Szarpanie/ dławienie sie
Witam mam problem z szarpaniem / dławieniem się Dacii Logan II .
Samochód po dodaniu gazu na niskich obrotach 2-3k zaczyna się dławić na każdym z biegów (1 i 5 praktycznie nie odczuwalne dławienie) ( 2,3,4 szarpanie/dławienie okropne), z początku myślałem ze to problem z gazem fabrycznym bo działo się to jedynie jak jeździłem na gazie (po przełączeniu na benzyne normalnie pracował), lecz teraz po miesiącu zwlekania auto się dławi również na benzynie.
Auto ma przejechane 85k km.
Macie jakiś pomysł co to może być?

Fruxo - 2021-02-05, 20:17

zawory regulowane ?
tetes00 - 2021-02-05, 20:26

Fruxo napisał/a:
zawory regulowane ?

Nie były regulowane, moze byc to to

laisar - 2021-02-05, 20:28

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + szarp* = dużo różnych potencjalnych przyczyn...
dudu$ - 2021-02-05, 22:32

Strzelam w ciemno Cewka zapłonowa, miałem podobnie w ostatniej MCVce z tym motorem i LPG. Zawory również przydało by się wyregulować abyś zaraz nie płakał, że Dacia to gówno bo głowicę przy 100tyś km szlak trafił.
leech10 - 2021-02-07, 00:56

Hej

Żona miała tak w Clio 1.2 16V 75 KM. Szarpało, dławiło się. Poszła cewka. Po wymianie śimga elegancko



Pozdrawiam
Piotrek

jurek - 2021-02-07, 10:46

Przy padniętej cewce motor pracuje na 3 cylindy. To czuć i słychać, ale nie szarpie. Przynajmniej ja tak miałem w lipcu ubiegłego roku. pozdr
telecaster1951 - 2021-02-07, 18:56

jurek napisał/a:
Przy padniętej cewce motor pracuje na 3 cylindy. To czuć i słychać, ale nie szarpie. Przynajmniej ja tak miałem w lipcu ubiegłego roku. pozdr
To zależy jak poszła. Jeśli jest przerwa, to jedna świeca nie ma iskry, ale może też się cewka nieco przypalić przy kontakcie. Wtedy zapłon wypada nieregularnie i silnik szarpie. Generalnie bez diagnostyki komputerowej można szukać i szukać tej usterki.
dudu$ - 2021-02-07, 20:07

jurek napisał/a:
Przy padniętej cewce motor pracuje na 3 cylindy. To czuć i słychać, ale nie szarpie. Przynajmniej ja tak miałem w lipcu ubiegłego roku. pozdr


z całym szacunkiem kolego ale nie pisz głupot. Nie zawsze cewka pada tak, że auto pracuje na 3 cylindrach lub mniej i nie ma mocy. W ostatniej MCV II miałem czasem pooszarpywanie na LPG, myślałem, że to problemy z LPG ale nie wszystko było ok. Później zastanawiałem się czy to nie zawory ale stwierdziłem, że sprawdzę cewkę bo komputer LPG pokazywał mi błąd - brak sygnału z wtryskiwacza PB. Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy, a dodam, że na tak uszkodzonej cewce przejechałem +/- 2000km , byłem mi. nad morzem, gdzie wracając z boksem na dachu jechałem bez problemu 170km/h przez 40km

telecaster1951 - 2021-02-07, 21:10

Dokładnie. Rzadko kiedy cewka pada na amen i przestaje w ogóle dawać napięcie. Podobnie jak w głośniku. Zazwyczaj głośnik po przypaleniu cewki zaczyna pierdzieć. Cewka się przepala i raz za razem traci i przywraca kontakt. Tu jest tak samo.
jurek - 2021-02-07, 21:39

Czyli każdy ma swoje doświadczenia. pozdr
Puncu - 2021-02-07, 21:43

W moim przypadku winowajcą były świece.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group