DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Duster 1.6 16v wypadanie zapłonów

eliomys - 2021-02-12, 11:32
Temat postu: Duster 1.6 16v wypadanie zapłonów
Cześć,

Samochód to Duster 1.6 16v 4x4 2015 r. 68 tys. km przebiegu

Od jakiegoś czasu pojawia się wypadanie zapłonów. Niestety zdarza się to coraz częściej. Wypadanie zapłonów pojawia się podczas jazdy w miarę ze stałą prędkością 80-100 km podczas jazdy "trasie". Do tej pory check engine migał kilka-kilkanaście razy i gasł. Mechanicy diagnozowali wypadanie zapłony na 2 czasem na 2 i 3 cylindrze inkasowali za diagnostykę i stwierdzali, że ciężko stwierdzić bo u silnik pracuje normalnie ;)

Ostatnio zdarzyło się podczas kilku wyjazdów tak, że kontrolka nie przestawała migać i przestawał pracować jeden cylinder. Zjeżdżałem na pobocze gasiłem auto i po jakimś czasie odpalałem i jak ręką odjął wszystko ok. Taki numer zdarza się jeden raz w trakcie wyjazdu tzn. odpalam auto przejeżdżam np. 50 km pojawia się problem z wypadaniem zapłonu. Zjeżdżam, gaszę auto, czekam, odpalam, przejeżdżam np. 200 km i w tym czasie już taka sytuacja się nie pojawia.

Aktualnie sam sprawdzam kody błędów i wyskakują same zapłonowe P0300, P0302, P0303, P0314.

Wymieniłem świece, zamieniłem kilkukrotnie cewki i wtryski miejscami (różne kombinacje) żeby sprawdzić czy błąd przeskoczy na inny cylinder. Nic takiego się nie stało. Zawsze jest P0302 lub/i P0303.

Poza tym silnik ma moc i jak nie wypadną zapłony pracuje normalnie. Czy ktoś może mieć pomysł co się może dziać?

pozdrawiam

laisar - 2021-02-12, 12:13

Z istotnych elementów układu zapłonowego pozostaje jeszcze do sprawdzenia czujnik położenia wału, umieszczony nad kołem zamachowym.

Z części mechanicznych - warto sprawdzić luzy zaworowe, bo chociaż 1.6 16v ma popychacze hydrauliczne, to one, jak każde urządzenie, też mogą być po prostu niesprawne.

dudu$ - 2021-02-12, 20:01

Silnik K4M czy H4M ? inaczej silnik Renault czy Nissana? Odstawiam że silnik Renault czyli 1.6 105km. Z tego co słyszałem w tych silnikach lubiły padać cewki ( nie u wszystkich ale jednak cewki sa słabym ogniwem w silnikach renault). Skąd wiesz ze jedna cewka Tobie pada? Może kilka Tobie już dogorywa ? W zeszłym roku u znajomego w lagunie z silnikiem 2.0 16v 133km czyli bliźniaczej konstrukcji wymieniałem cewki i za komplet oryginalnych nowych zapłacił coś w okolicy 200-250zł wiec tragedii nie ma. Odżałować, kupić i zapomnieć o problemie. Nie patrz na przebieg w ostatniej mojej dacii, oryginalna cewka padła przy przebiegu 40tyś km
eliomys - 2021-02-12, 22:30

Zapomniałem dopisać. K4M.
Zamieniałem cewki w różnych kombinacjach, więc podejrzewam, że jakby na 2 i 3 cylindrze były walnięte cewki to po przełożeniu ich na cylinder 1 i 4 zapłon wypadałby na cylindrze 1 i 4, a tak się nie dzieje. Zawsze wypada na 2 lub na 2 i 3.

dudu$ - 2021-02-12, 23:39

Jeżeli jesteś w 100% pewien, że cewki są sprawne to musisz szukać niesprawności w instalacji elektrycznej - wiązki, która dochodzi do 2 i 3 cylindra sil
Limes - 2021-02-13, 09:28

Podobne objawy starałem się usunąć ale w innym aucie . Też wypadał zapłon 1-2 cylinder , najczęściej było to na 2 . Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach ,i próbę olejową , było OK. Skaner wskazywał na czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Wymieniłem go a także czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu. Poprawa niewielka ,a za kilkadziesiąt przejechanych kilometrów to samo . Wpadłem na pomysł i wykręciłem sondę lambdę ( nr.1 ) w otwór wprowadziłem kamerkę inspekcyjną i zobaczyłem że katalizator w górnej powierzchni mocno zlasowany. Wymiana katalizatora i po problemie. Tylko tamto auto było z 2004 z i miało 15 tyś , najechane . To tylko podpowiedź ,nie pewnik.
toka93 - 2021-02-13, 11:44

Skoro przełożenie cewi nic nie daje to wtyczka tej cewki. Zobaczyć, czy nie ma uszkodzonych pinów, uszkodzonych przewodów lub wszystko co jest po drodze.
Lukas87 - 2021-02-14, 21:15

świeczki wymieniałeś??
eliomys - 2021-02-28, 09:43

To był pierwszy ruch ;) Nic nie pomogła wymiana.
Lukas87 - 2021-02-28, 21:22

A może stukowy głupieje
Fruxo - 2021-03-02, 15:31

Zacznij od paliwa najlepiej jakiś dodatek albo 98 np z shella. Świece jakie ? mi wypadały zapłony na irydowych bosha a ori było OK. Co do cewek też bawiłem się w podmianki aż nie wymieniłem wszystkich.
Na allegro są ori cewki całe z plastikiu i z aluminiową wkładką. Ja miałem te całe plastikowe więc takie kupiłem , sprawdź u siebie.
Świeca od rozrządu lubi być zalewana olejem trzeba tam wszystko wyczyścić , dobrze też cęgami pomierzyć czy pobór prądu mają wszystkie takie same.

damiaszek - 2021-03-05, 13:45

Brak zapłonu może też być powodowany złą mieszanką - poza zakresem palności. Warto sprawdzić wtryski. Co prawda najczęściej dotyczy to aut z LPG, ale miałem już do czynienia z C4 bez gazu w której wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów było spowodowane źle działającym wtryskiwaczem benzyny.
eliomys - 2021-05-11, 19:49

Przepraszam, że tak późno odpisuję. Znalazłem przyczynę problemu..... uszkodzona cewka lub raczej dwie lub więcej cewek jednocześnie dlatego podmiany nic nie dawały ;)

Kupiłem komplet cewek OEM i problem zniknął. Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group