DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Wymiana gum stabilizatora Duster FL

dudu$ - 2021-03-20, 22:35
Temat postu: Wymiana gum stabilizatora Duster FL
Powoli powracam do irytujących stukań w moim Dusterze. Dzisiaj na forum znalazłem temat gdzie ktoś pisał że miał również stuki podczas jazdy po różnego rodzaju drogach i pomogła mu wymiana gum stabilizatora. Niby moje wizualnie nie wyglądają źle ale to groszowe sprawy wiec zaryzykuje. Czy ktoś z szanownych kolegów wymieniał w Dusterze te gumy i wie czy można to bez problemu zrobić bez kanału ? Niestety dobre czasy mi sie skończyły i nie mam już dostępu do kanału dlatego się pytam.
Limes - 2021-03-20, 22:52

Wymieniałem w Saderusie , to chyba podobnie . Dało się radę wymienić z pozycji parkingowej.
dudu$ - 2021-03-20, 23:29

Czyli będę potrzebował żaby, kluczy płaskich, nasadek i na wszelki wypadek twórców. Zdejmuje koło, następnie lekko podnoszę amor od dołu, luzuje i odginam wewnętrzne plastikowe nadkole i mam dostęp do jednej śruby na klucz bodajze 15. Z drugą chyba jest problem ale nie pamiętam.
arnold - 2021-03-21, 08:27

Przy stabilizatorze najlepiej jest pracować gdy oba koła są tak samo obciążone lub luźne żeby nie było w nim naprężeń.
dudu$ - 2021-03-21, 10:38

arnold napisał/a:
Przy stabilizatorze najlepiej jest pracować gdy oba koła są tak samo obciążone lub luźne żeby nie było w nim naprężeń.


wiem dlatego jak będę się do nich dobierał to auto podstawie na lewarku, zdejmę koła, podstawie żabę pod tarczę hamulcową i będę delikatnie unosił amortyzator aby auto miało taki poziom jakby stało na dwóch kołach. Wiem, ze po zdjęciu koła jest jakiś dostęp do jednej ze śrub trzymających obejmę gumy stabilizatora ale nie pamiętam czy aby dostać się do tej drugiej przypadkiem nie trzeba ściągać osłony silnika a tego bez kanału nie chcę robić

czco - 2021-03-21, 10:46

W moim dusterze padają łączniki stabilizatora ,gumy miałem raz wymieniane .Dasz radę wymienić bez kanału.
toka93 - 2021-03-21, 10:51

Jak stuki to chyba nie od gum stabilizatora tylko właśnie łączniki.
Gumy stabilizatora objawiają się skrzypieniem przy przejazdach przez progi zwalniające.

malygabrys - 2021-03-21, 11:05

Drążek na gumach też stuka. U siebie też wymieniałem najpierw łączniki i dalej stukało to wymieniałem gumy i po 4-5 latach znowu stuka i będzie powtórka z rozrywki - ale nie pamiętam jak to robiłem - na pewno w garażu bez kanału.
Klocki drewniane 12 cm pod koła i na leżaku pod auto - osłonę raczej ściągałem.

arnold - 2021-03-21, 11:25

dudu$ napisał/a:
arnold napisał/a:
Przy stabilizatorze najlepiej jest pracować gdy oba koła są tak samo obciążone lub luźne żeby nie było w nim naprężeń.


wiem dlatego jak będę się do nich dobierał to auto podstawie na lewarku, zdejmę koła, podstawie żabę pod tarczę hamulcową i będę delikatnie unosił amortyzator aby auto miało taki poziom jakby stało na dwóch kołach. Wiem, ze po zdjęciu koła jest jakiś dostęp do jednej ze śrub trzymających obejmę gumy stabilizatora ale nie pamiętam czy aby dostać się do tej drugiej przypadkiem nie trzeba ściągać osłony silnika a tego bez kanału nie chcę robić


Jeśli chcesz zakończyć pracę żywy to podnieś obie strony na raz...

dudu$ - 2021-03-21, 11:32

Może uda mi się mieć jeszcze jutro dostęp do kanału i spróbuję zrobić to z niego , a jak nie to będę kombinował.
traks - 2021-03-22, 22:22

Nie trzeba kanału, po zdjęciu koła i plastykowej osłony jest bardzo dobry dostęp. Osłona trzyma się na jednym dużym kołku od spodu zderzaka o drugim w nadkolu z taka dużą plastykową nakrętką. Klucz bodajże 13
dudu$ - 2021-03-23, 18:38

traks napisał/a:
Nie trzeba kanału, po zdjęciu koła i plastykowej osłony jest bardzo dobry dostęp. Osłona trzyma się na jednym dużym kołku od spodu zderzaka o drugim w nadkolu z taka dużą plastykową nakrętką. Klucz bodajże 13


Wiem już do tego doszedłem bo 2 dni temu wymieniłem gume z prawej strony. Została mi druga ale czasu i chęci brak. Domyślam się że wymieniałeś te gumy u siebie w aucie, napisz czy z lewej strony jest identycznie, chodzi mi oczywiście o osłonę, bo z prawej strony demontuje sie osłonę koła pasowego, z lewej ich nie ma wiec pewni i osłonę dali inną.

piotr. z - 2021-03-23, 22:46

Jak możesz to pożycz od kogoś koziołki. Ta strona co została jest trochę bardziej upierdliwa bo dojście gorsze ale do zrobienia bez kanału.
traks - 2021-03-23, 23:19

Obudowa jest taka sama, i wymienia się tak samo jak z prawej strony

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group