|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Błędy po myciu silnika - 2119, C108, 0184
darox - 2021-04-21, 16:02 Temat postu: Błędy po myciu silnika - 2119, C108, 0184 Witam tydzień temu umyłem silnik w dd1 2014r, po umyciu odpaliłem było ok, auto tydzień stało dziś opalam świeci się check i takie błędy. Czego one mogą dotyczyć ? Silnik to k4m, podejrzewam że może jakiś problem z elektryka, wcześniej auto było w trybie awaryjnym ale odłączenie akumulatora załatwiło sprawę. Paliła się pomarańczowa ikonka z awaria układu elektrycznego, teraz silnik ma moc tylko te błędy.
Krystian67 - 2021-04-21, 17:08
Masz tabelę błędów udostępniona wyzej przez kolegę Laisar .
darox - 2021-04-21, 17:46
Możesz podlinkować? Bo nie widzę
Krystian67 - 2021-04-21, 18:59
https://www.forumsamochodowe.pl/kody/obdii/
darox - 2021-04-22, 07:28
Prawdopodobnie znam już przyczynę, podpiąłem auto pod inny interface i mam błąd P2108. czyli błąd składu mieszanki paliwo/powietrze, i tutaj winna jest elektroniczna przepustnica która trzeba w środku prawdopodobnie rozebrać i wyczyścić. dla testu odpiąłem podczas pracy silnika kostkę od przepustnicy to wysypało jeszcze dwa błędy p0120/P0220 pedał pozycji A/B. zabieram się za robotę.
skorzystałem z tego linku - https://www.youtube.com/watch?v=Balafs-2Qco
może komuś się w przyszłości przyda, o efektach poinformuję
corrado - 2021-04-23, 06:07
po co żeś pan tam grzebał ? to nie stół do jedzenia, że trza to myć .
darox - 2021-04-24, 05:21
Witajcie wyczyściłem przepustnice wymieniłem oringi i jest gorzej, zaczęły falować obroty i auto gaśnie nie zależnie od paliwa, czy w silniku k4m jest krokowy, czy przejęła już tą rolę elektroniczna przepustnica ? Czy do wymiany uszczelki pokrywy zaworów trzeba ściągać rozrząd ?
corrado - 2021-04-24, 07:40
to nie uszczelki, zamoczyłeś gdzieś układ elektroniczny i przewodzi prąd przez zamoczenie, zmienia się w jakimś ukłądzie rezystancja, itd... , prowadzać do błędnych odczytów , zmienia się oporność . Porozbierałbym wszystko i suszył na dobrym słońcu aż odparuje woda zewszad
darox - 2021-04-24, 09:05
Tylko że dziwna sprawa po czyszczeniu przepustnicy jest gorzej, wtyczki wszystkie odpinane i czyszczone nie zauważyłem wilgoci
corrado - 2021-04-24, 16:44
Jak dalej mokre wszystko to co się dziwisz że źle działa . weź sobie service manuał odłącz wszystkie wtyczki i popatrz zwykłym miernikiem czy wszystko na zaciskach czujnika jest tak jak w manuału( rezystancja ).
Możesz też sprawdzić odłączając wtyczkę od ECM i sprawdzić czy nie ma zakłóceń prądu między wtyczka ECM a przepustnica chociażby , i np przebicia do masy dla bieguna dodatniego ... tylko musisz ściągnąć sobie rozpiskę pinów dla swojego sinika k4m bodajże... Dla Twojej benzyny.
Mówiłem po jakiego grzyba żeś kąpał ten silnik
darox - 2021-04-24, 17:58
Wtyczki były czyszczone wszystkie, umyłem bo był mega brudny jak po jakimś off road , duster jeździł po budowach wszelakich więc było bardzo dużo piasku i błota wszędzie, do tej pory myłem silniki w swoich autach i nic się nie działo, a ty taki bubel co najlepsze nie od razu tylko po czasie. Sprawdzę czy da się zrobić Delphi adaptacje przepustnicy
darox - 2021-04-30, 07:37
niestety delphy jest mocno ograniczony i nie da sie zrobić adaptacji, ale mam elektroniczną wiec po przekręceniu stacyjki, adaptacja powinna się zrobić samoczynnie, wczoraj auto mnie zaskoczyło, odpaliłem, auto się nagrzało lekko pofalowało na obrotach ale nie zgasło, pozostaje jedynie więcej jeździć i testować :) mam nadzieje, że będzie ok. dziękuję za pomoc :)
corrado - 2021-04-30, 07:47
spoko, nic wielkiego takiego nie powiedziałem :) cieszę się, że się udało ogarnąć temat :)
darox - 2021-05-01, 07:01
Niestety nie do końca dzień było lepiej teraz na zimnym jak przejadę 1 km wejdzie w tryb awaryjny, zgasze odpalę jest ok, ale falowane obrotów jest i gaśnie jak się nagrzeje, będę podmienial cewki zapłonowe
Fruxo - 2021-05-01, 13:11
Nie wiem jak to udało ci się zrobić myje ten silnik co rok bez zabezpieczania czegokolwiek tylko aku wyjmuje. W największe upały kładziesz piane potem myjka. Zostawiasz na 24 h , dokładnie wszystko powietrzem przedmuchujesz zostawiasz do wieczora , składasz i wszystko śmiga.
darox - 2021-05-01, 14:28
No u mnie niestety nie brak błędu, cewki zostały podmienione, to jest jest to już nie wiem czego mam szukać, czy wina przepustnicy czy map sensor
corrado - 2021-05-01, 14:59
darox, Bierz rozpiske pinów do ECM i miernik w rękę - zwykły za 15pln ! mierz rezystancje pinów MAP, przepustnice itd... będziesz wiedział czy przewody po drodze czy sam czujnik ma zwarcie albo ma złą rezystancję bo zalany.
Szkoda czasu nie pie...enie się z jakimiś teraz suszeniami i wymianami części z tzw."czapy" !
darox - 2021-06-04, 12:21
Temat do zamknięcia po sprawdzeniu błędów przez znajomego mechanika, wywalało błąd przepustnicy, a obroty komp regulował sobie paliwem, została wykonana adaptacja przepustnicy co rozwiązało temat, tylko czemu nie zaadaptowała się sama, nie wiem wszędzie czytałem, że powinna zaadaptować się sama.
|
|