DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Słaby Lakier

leech10 - 2021-06-07, 12:01
Temat postu: Słaby Lakier
Hej

Z tego co widzę, to moja Dacia się strasznie rysuje. Mam auto od 19 stycznia a ma już sporo białych rys( kolor auta to Czerwony Fusion). Żadne auto do tej pory tak szybko nie łapało głębokich rys. Dodatkowo mam lekko zmatowiony lakier w miejscu, gdzie narobił ptak. Szmatkami ani płynem doczyścić się nie da....

Auta od 10 lat parkuje w tym samym miejscu. Ani Panda, ani Yaris tak szybko się nie niszczyły. Tutaj progi porysowały mi się bardzo szybko, już mam naklejki naklejone. W Toyocie trwało to dłużej, w Pandzie wcale. Czy też tak macie?

Pozdrawiam
Piotrek

Dymek - 2021-06-07, 12:19

Coś się musiało ostatnio pogorszyć- mam rocznik 2017 i najmniejszych uwag do jakości lakieru. Przeciwnie, nie ma widocznych rys a czasem przytarłem o takie badyle, że byłem pewien że będzie masakra. W sumie mam tylko dwa malutkie odpryski po mocnych uderzeniach kamieni w trasie- jeden na masce a drugi na drzwiach. I zamalowane już małe otarcie na krawędzi drzwi po uderzeniu przez pasażera drzwiami o betonową ścianę.
laisar - 2021-06-07, 12:21

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + lakier* = dużo tematów...

Wniosek: niemetaliki są delikatne.

jurek - 2021-06-07, 14:06

Metaliki też beznadziejne. Jak jest coś na wodzie, tak ma. Przynajmniej w Renault. Przed miałem Uno i lakier był o niebo mocniejszy. pozdr
leech10 - 2021-06-07, 14:29

Hej

Ja mam właśnie metalik. I w Fiacie lakier miałem o niebo mocniejszy. W Toyocie średni a tu to klapa. No trudno. Byle by nie rdzewiał i się nie psuł.
Pozdrawiam
Piotrek

corrado - 2021-06-07, 16:27

chuyowy utwardzacz ... albo w złych proporcjach z klarem albo wogóle go poskąpili i lakierowali cienko.
eio - 2021-06-07, 16:34

"Metaliki" (czyli metalizowane) to teraz w zasadzie to samo co "niemetaliki". Do "lakierów metalizowanych" na podkład dodaje się kolor na bazie wody. Odparowanie. Na koniec cienki lakier zewnętrzny. Słabiutkie są te lakiery.
velomar - 2021-06-07, 18:12

A mój biały całkiem dobrze się trzyma. Albo po prostu nie widać rys. W ciągu roku myłem tylko kilka razy, w tym raz na myjni bezdotykowej (pozostałe razy na podwórku pod domem). Jeszcze nie woskowałem (był tylko jakiś tani szampon z woskiem), ale planuję ręcznie pastą z twardym woskiem carnauba.

Czerwone niemetalizowane lakiery podobno najszybciej płowieją. Nigdy nie miałem, ale faktycznie na parkingach takie stare czerwone złomy wyglądają zwykle fatalnie i ruda je lubi w szczególności, zwłaszcza ople.

Krystian67 - 2021-06-07, 20:40

Dla przykładu mogę velomar zrobic Ci zdjęcie opla czerwonego z roku 1998 .Mamy takiego od początku . Porównasz to z moją 3 letnią dacią. Jeśli by liczyć wiek to nie spotkałem dacii z tym wiekiem, nie wspominając o lakierze.
Dymek - 2021-06-08, 08:38

velomar napisał/a:
Czerwone niemetalizowane lakiery podobno najszybciej płowieją. Nigdy nie miałem, ale faktycznie na parkingach takie stare czerwone złomy wyglądają zwykle fatalnie...

Oj, nie ma takiej reguły- oprócz Dacii mam czerwonego 15-letniego FSO Matiza, lakierek prezentuje się rewelacyjnie, ludzie nie chcą wierzyć, że nie był na nowo malowany. A przez co najmniej połowę swojego żywota, był myty regularnie co tydzień, tylko na myjniach automatycznych.

dudu$ - 2021-06-08, 18:27

W Daciach lakier jest bardzo cieńki co wpływa niestety na jego trwałość i odporność na uszkodzenia. Wczoraj z ciekawości przemierzyłem swojego Dustera i okazało się, że prawie całe auto ma powłokę lakierniczą grubości 80-90um. Poprzedni logan MCV II był z tego samego roku a grubość miał już 100-120um. Co do wytrzymałości lakieru polecam raz na miesiąc a w najgorszym wypadku raz na 3 miesiące pokryć auto woskiem, tylko nie tym w sprayu czy na wodą a takim zwykłym twardym . Na pewno zwiększy to wytrzymałość lakieru a same auto będzie lepiej wyglądać i mniejsze rysy staną się mniej widoczne.
rukoku - 2021-06-08, 21:31

Dacie z Afryki tak mają zarówno gorszy lakier, jak i jakość samego malowania, podkładu i blachy (pełno fabrycznych skaz, pyłu pod lakierem paprochów), z Rumunii jest lepiej od jakiegoś czasu.
leech10 - 2021-06-10, 09:39

Hej

A jak sprawdzić kraj producenta?

Pozdrawiam
Piotrek

jan ostrzyca - 2021-06-10, 10:23

rukoku napisał/a:
Dacie z Afryki tak mają zarówno gorszy lakier, jak i jakość samego malowania, podkładu i blachy (pełno fabrycznych skaz, pyłu pod lakierem paprochów), z Rumunii jest lepiej od jakiegoś czasu.

Obie moje dacie były naprawiane lakierniczo na gwarancji, z tego jedna malowana w całości. Lakier do bani.

krimar - 2021-06-10, 18:41

leech10 napisał/a:
Hej

A jak sprawdzić kraj producenta?

Pozdrawiam
Piotrek



U mnie był na kartce ze spisem (obrazkowym) tego co w fabryce ma być włożone do auta.
W fabrycznym LPG miejsce montażu instalacji (czyli produkcji auta) podane jest w świadectwie homologacji na montaż LPG


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group