DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Lodgy 1,6 mpi nie odpala

matysz - 2021-08-02, 12:28
Temat postu: Lodgy 1,6 mpi nie odpala
Cześć wszystkim.
Mam problem z moją lodgy. A mianowicie dziś rano jadąc do pracy po odpaleniu auta po postoju na przy zamkniętym szlabanie i przejechaniu parudziesięciu metrów silnik przestał palic na jeden cylider. objawiało się to drganiem silnika oraz słabszą mocą. Po zawróceniu i przejechaniu jeszcze ok 1,5 km auto zgasło i nie chciało odpalić. Niestety nic więcej nie mgłem sprawdzić bo do pracy leciałem więc auto zostało na poboczu. Rozrusznik kręci ale nie odpala.

Auto jest po wymianie przewodów zapłonowych a w ciągu ostatnich 2 tygodni zrobiłem nim ponad 2500 km.

Moje podejrzenia to właśnie przewody lub cewka.

Jakieś pomysły koledzy mają?

DrOzda - 2021-08-02, 12:54

Cewkę łatwo sprawdzić , wystarczy odkręcić i obejrzeć czy nie jest pęknięta od spodu , trzy śruby gwiazdki.
Choć oczywiście mogła też paść bez uszkodzenia. Weź starą świecę i sprawdź po kolei czy daje iskrę na wszystkich garach.
Kiedy tankowałeś ostatnio ? Może pływak w baku nie działa ?

dudu$ - 2021-08-02, 13:40

obstawiam Cewkę lub czujnik położenia wału. Gdzie go szukać? http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14258
eliks - 2021-08-02, 14:04

A ja uważam że to objawy to zanik paliwa.
toka93 - 2021-08-02, 19:24

Zacząć od najprostszych. Cewka, kable, świece, dopływ paliwa. Potem kompresja.
Nie wiem dlaczego,.ale moja opinia.o 1,6 8V w Lodgy i Dokkerze jest średnia. Za dużo pozacieranych i za dużo telefonów z pytaniem o silnik. Pewnie wynika to z ilości aut z tym silnikiem. Jednak dla pewności sprawdziłbym sprężanie na każdym.

dudu$ - 2021-08-02, 22:30

toka93 napisał/a:
Zacząć od najprostszych. Cewka, kable, świece, dopływ paliwa. Potem kompresja.
Nie wiem dlaczego,.ale moja opinia.o 1,6 8V w Lodgy i Dokkerze jest średnia. Za dużo pozacieranych i za dużo telefonów z pytaniem o silnik. Pewnie wynika to z ilości aut z tym silnikiem. Jednak dla pewności sprawdziłbym sprężanie na każdym.


Jak pewnie wiesz silnik montowany w Renault od ładnych 10 lat. Nie stwarzał większych problemów jeżeli wymieniało się wszystko na czas oraz regulowano zawory. Standardowa usterka to padająca cewka ( Pękala od dołu) oraz zdążały się przepalenia UPG ( wycieki oleju za wysokości kolektora ssącego). Kiedy renault zaczęło montować te motory do Dacii a tym samym przystosowywali go do wyższych norm emisji spalin ( bodajże Euro 4) dodatkowo pojawiły się problemy z pękającym blokiem silnika i może dlatego masz dużo zapytań o ten silnik

matysz - 2021-08-05, 13:05

Dziekuje koledzy za odpowiedzi.
Co udało mi się ustalić.
Problem występuje tylko na lpg. tj jeżdżę na pb i wszystko jest ok. Po przełączeniu na gaz zaczynają się cyrki tj. błędy wg elm:
p0301 -cylinder 1 misfire detected
p0302 -cylinder 1 misfire detected
p0394 -cylinder 1 misfire detected.

Był jeszcze błąd
B2AAA ale niestety nie mogę znaeźć żadnych sensownych info co to było.

żeby było śmieszniej problemy z nie paleniem jednego cylindra nie ustępują po przełączeniu na pb.

Dopiero ponowne odpalenie niweluje problem do następnego przełączenia na lpg.

Kolejnym krokiem będzie powrót na stare przewody zapłonowe i świece oraz weryfikacja cewki czy nie pękła.

Ewentualne wskazówki co jeszcze zweryfikować mile widziane.

DrOzda - 2021-08-05, 13:38

A luz zaworowy ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group