| |
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Lodgy 1,6 mpi nie odpala
matysz - 2021-08-02, 12:28 Temat postu: Lodgy 1,6 mpi nie odpala Cześć wszystkim.
Mam problem z moją lodgy. A mianowicie dziś rano jadąc do pracy po odpaleniu auta po postoju na przy zamkniętym szlabanie i przejechaniu parudziesięciu metrów silnik przestał palic na jeden cylider. objawiało się to drganiem silnika oraz słabszą mocą. Po zawróceniu i przejechaniu jeszcze ok 1,5 km auto zgasło i nie chciało odpalić. Niestety nic więcej nie mgłem sprawdzić bo do pracy leciałem więc auto zostało na poboczu. Rozrusznik kręci ale nie odpala.
Auto jest po wymianie przewodów zapłonowych a w ciągu ostatnich 2 tygodni zrobiłem nim ponad 2500 km.
Moje podejrzenia to właśnie przewody lub cewka.
Jakieś pomysły koledzy mają?
DrOzda - 2021-08-02, 12:54
Cewkę łatwo sprawdzić , wystarczy odkręcić i obejrzeć czy nie jest pęknięta od spodu , trzy śruby gwiazdki.
Choć oczywiście mogła też paść bez uszkodzenia. Weź starą świecę i sprawdź po kolei czy daje iskrę na wszystkich garach.
Kiedy tankowałeś ostatnio ? Może pływak w baku nie działa ?
dudu$ - 2021-08-02, 13:40
obstawiam Cewkę lub czujnik położenia wału. Gdzie go szukać? http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14258
eliks - 2021-08-02, 14:04
A ja uważam że to objawy to zanik paliwa.
toka93 - 2021-08-02, 19:24
Zacząć od najprostszych. Cewka, kable, świece, dopływ paliwa. Potem kompresja.
Nie wiem dlaczego,.ale moja opinia.o 1,6 8V w Lodgy i Dokkerze jest średnia. Za dużo pozacieranych i za dużo telefonów z pytaniem o silnik. Pewnie wynika to z ilości aut z tym silnikiem. Jednak dla pewności sprawdziłbym sprężanie na każdym.
dudu$ - 2021-08-02, 22:30
| toka93 napisał/a: | Zacząć od najprostszych. Cewka, kable, świece, dopływ paliwa. Potem kompresja.
Nie wiem dlaczego,.ale moja opinia.o 1,6 8V w Lodgy i Dokkerze jest średnia. Za dużo pozacieranych i za dużo telefonów z pytaniem o silnik. Pewnie wynika to z ilości aut z tym silnikiem. Jednak dla pewności sprawdziłbym sprężanie na każdym. |
Jak pewnie wiesz silnik montowany w Renault od ładnych 10 lat. Nie stwarzał większych problemów jeżeli wymieniało się wszystko na czas oraz regulowano zawory. Standardowa usterka to padająca cewka ( Pękala od dołu) oraz zdążały się przepalenia UPG ( wycieki oleju za wysokości kolektora ssącego). Kiedy renault zaczęło montować te motory do Dacii a tym samym przystosowywali go do wyższych norm emisji spalin ( bodajże Euro 4) dodatkowo pojawiły się problemy z pękającym blokiem silnika i może dlatego masz dużo zapytań o ten silnik
matysz - 2021-08-05, 13:05
Dziekuje koledzy za odpowiedzi.
Co udało mi się ustalić.
Problem występuje tylko na lpg. tj jeżdżę na pb i wszystko jest ok. Po przełączeniu na gaz zaczynają się cyrki tj. błędy wg elm:
p0301 -cylinder 1 misfire detected
p0302 -cylinder 1 misfire detected
p0394 -cylinder 1 misfire detected.
Był jeszcze błąd
B2AAA ale niestety nie mogę znaeźć żadnych sensownych info co to było.
żeby było śmieszniej problemy z nie paleniem jednego cylindra nie ustępują po przełączeniu na pb.
Dopiero ponowne odpalenie niweluje problem do następnego przełączenia na lpg.
Kolejnym krokiem będzie powrót na stare przewody zapłonowe i świece oraz weryfikacja cewki czy nie pękła.
Ewentualne wskazówki co jeszcze zweryfikować mile widziane.
DrOzda - 2021-08-05, 13:38
A luz zaworowy ?
|
|