|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Ukryte błędy
Patryk95 - 2021-11-06, 16:45 Temat postu: Ukryte błędy Dziś do swojej daci Sandero Stepway 1.5 blue dci 2020r podłączyłem ELM327 chciałem zobaczyć temperature silnika podczas jazdy ze względu na brak wskaźnika. Wyskoczyły mi dwa błędy P1028 i P15AD, co to są za błędy? Na desce rozdzielczej nic sie nie zapala żaden check auto chodzi normlanie. W internecie zbytnio nic nie mogę znaleźć. Tydzień temu robiony przegląd gwarancyjny wszystko było oki nic nie mówili, drążyć temat czy odpuścić jak nic sie nie dzieje?
Fruxo - 2021-11-06, 17:17
Skasują ci je i na tym zakończy się ich interwencja
Hiszpan_JS - 2021-11-06, 18:05
"Kod P0128 oznacza, że płyn chłodzący silnik nie nagrzewa się wystarczająco szybko. Innymi słowy, występuje problem polegający na tym, że temperatura robocza silnika nie zostanie osiągnięta w określonym czasie." Takie wyjaśnienie znalazłem w odchłaniach internetu , natomiast ten drugi kod ma takie wyjaśnienie:"The Engine Control Module (ECM) monitors the Engine Mounting Control Module. The ECM sets the OBDII code when the Engine Mounting Control Module is not to factory specifications." ale ja z angielskiego jestem cienki więc nie bardzo potrafię to przetłumaczyć. Może coś Ci to pomoże.
Patryk95 - 2021-11-06, 18:19
Hiszpan_JS napisał/a: | "Kod P0128 oznacza, że płyn chłodzący silnik nie nagrzewa się wystarczająco szybko. Innymi słowy, występuje problem polegający na tym, że temperatura robocza silnika nie zostanie osiągnięta w określonym czasie." Takie wyjaśnienie znalazłem w odchłaniach internetu , natomiast ten drugi kod ma takie wyjaśnienie:"The Engine Control Module (ECM) monitors the Engine Mounting Control Module. The ECM sets the OBDII code when the Engine Mounting Control Module is not to factory specifications." ale ja z angielskiego jestem cienki więc nie bardzo potrafię to przetłumaczyć. Może coś Ci to pomoże. |
A jak szybko powinien sie nagrzać? Temperatura robocza według ELM dziś była osiągnięta po 5km. Nie bardzo rozumiem jak szybko ma zajść ta temperatura robocza 😁
Patryk95 - 2021-11-06, 18:21
Hiszpan_JS napisał/a: | "natomiast ten drugi kod ma takie wyjaśnienie:"The Engine Control Module (ECM) monitors the Engine Mounting Control Module. The ECM sets the OBDII code when the Engine Mounting Control Module is not to factory specifications." ale ja z angielskiego jestem cienki więc nie bardzo potrafię to przetłumaczyć. Może coś Ci to pomoże. |
Tłumacz przetłumaczył tak 😁
Moduł sterujący silnika (ECM) monitoruje moduł sterujący montażu silnika. Moduł ECM ustawia kod OBDII, gdy moduł sterujący montażu silnika nie jest fabrycznie skonfigurowany
Też nie rozumiem
villager - 2021-11-06, 18:24
Chociaż jestem nowy na tym forum to znalazłem coś takiego w tym temacie:
http://www.engineobd2code...lt-sandero.html
Patryk95 - 2021-11-06, 19:04
Ale z jedej strony jeśli byłby to poważny problem check musiał by sie palić a nie że zauważyłem to przypadkiem, raczej jak pojadę do serwisu to czy mnie nie oleją jak nic sie nie dzieje i sie nie pali na desce rozdzielczej?
uno0 - 2021-11-06, 20:17
całkiem niedawno miałem Scenica 2 2.0 Pb....pewnego dnia wyskoczył mi błąd DF0171 wywaliło mi komunikat SERVICE. W pierwszej chwili myślałem że to brak płynu do spryskiwaczy ksenonów bo rzeczywiście się skończył i pomimo uzupełnienia nadal brak działania silniczka spryskiwacza. Pod ręką miałem miałem PyClipa, który wywalił (właśnie w sekcji ksenony) błąd DF0171. Byłem ciekaw przyczyny, bo tematyka miała dotyczyć zerwanego jakiegoś kabelka....
Problem został rozwiązany całkiem przypadkowo....i to zgodnie z teorią chaosu francuskiej myśli elektronicznej. Na serwisie olejowym, zgodnie z zaleceniem przejrzane piny, wtyczki i kolory. Olej zalany, auto odpalone i serwice nadal świeci. Kasując informacje i migający kluczyk o przeglądzie lampka....zgasła a właściwie No i bądź tu mądry człowieku....
Reasumując tak jak napisali przedmówcy....możesz być kasowany w serwsie za coś co nie jest jeszcze błędem a ten nieoczywisty błąd może dotyczyć zupełnie innej strony francuskiej myśli elektronicznej.
rob_plk - 2021-11-07, 10:04
Jak byś miał fabryczny interfejs to by ci pokazał ok, pyclipy i inne wynalazki są robione metodą "reverse engineering'u" mają w chu... błędów w tłumaczeniu itp.
U mnie też zaczął sygnalizować błąd lampką i pyren/dd4all pokazywał jakiś bzdetny błąd, ale przypomniało mi się, że już nie kasowałem od dawna serwisu olejowego, ustawiłem kilometry w polach od oleju i kontrolka zgasła. Także jak mija granicę kilometrów od wymiany oleju to klucz zapala się/miga jak minie granicę 2x to już awarię zapala.
|
|