DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Sandero III - martwe pole

dawtaj94 - 2021-12-15, 18:59
Temat postu: Sandero III - martwe pole
Witam, chciałem zapytać o dwie rzeczy, nie miałem jeszcze z nimi styczności, a w piątek jadę do ASO i nie wiem czy o tym wspominać czy nie. Mam tak od nowości. Jeżeli chodzi o martwe pole, to głównie poruszam się ekspresówkami, lewe lusterko świeci zawsze gdy ktoś mnie wyprzedza, natomiast prawe gdy ja kogoś wyprzedzam zapala się raz pa parę samochodów. Tak powinno być czy to jakiś problem, bo wydaje mi się, że prawe lusterko powinno się zapalać przy każdym aucie które wyprzedzam.
Łukasz_M - 2021-12-15, 22:26

A jest jakaś zależność od prędkości czy przy małej prędkości coś się zmienia?
imć - 2021-12-15, 23:10

Łukasz_M napisał/a:
A jest jakaś zależność od prędkości czy przy małej prędkości coś się zmienia?


Jeżeli dobrze pamiętam jak się zachowuje Sandero żonki, to właśnie to zależy od prędkości, przy większej pokazuje tylko wtedy kiedy coś autentycznie jest, ale za moment już znika, przy mniejszej trzyma dłużej. Jak Sandero jest wyprzedzane to pokazuje ciągle. Przy moim daily jest tak, jak napisał autor wątku, że pokazuje cały czas niezależnie czy wyprzedzam czy jestem wyprzedzany. Do tego puszcza sygnał kiedy zmieniam pas (z włączonym asystentem) albo wrzuce kierunkowskaz na stronę "zajętą" (zawsze).

tomkasz - 2021-12-16, 14:55

Jeżeli ja dobrze zrozumiałem pytanie, to opisany sposób działania = nie zawsze wykrywa ...
W moim Dusterze to całe wykrywanie pojazdów w martwym polu czasem jest martwe a czasem wykrywa puste pobocze / drugi pas. Podobno są jakieś aktualizacje oprogramowania do tego (ASO), ale żeby to komuś działało w 100% skutecznie to nie słuszałem (w żadnej Dacii).

chrom6 - 2021-12-16, 15:00

W grupie VAG, Volvo też potrafi działać na wyrywki :-) także nie tylko francusko-rumuńska technologia ma z tym problem
Prezes - 2021-12-16, 15:18

U siebie w Dusterze też to mam i potwierdzam - zbędny gadżet, któremu nie ufam
imć - 2021-12-16, 15:40

chrom6 napisał/a:
W grupie VAG, Volvo też potrafi działać na wyrywki :-) także nie tylko francusko-rumuńska technologia ma z tym problem


No to w Alfa Romeo działa dobrze. Nawet "widzi" auto z pasa dalej kiedy np zmienam na środkowy z coś jedzie lewym. Nigdy mnie nie oszukał (4 lata), a mam zwyczaj i tak sprawdzać, bo AR jest daily, ale jeżdzę też czasem zabytkiem który siłą rzeczy nie może mieć takich frykasów.

sobol1976 - 2021-12-16, 18:47

U mnie działa bezbłędnie. Zwraca uwagę wtedy kiedy coś się dzieje poza polem widzenia. Nie uważam tego za zbędny gadżet. Działanie jest oparte na czujnikach, dlatego zakłócenia w postaci silnego deszczu lub aerozolu błota za samochodem są możliwe - wtedy lampka może się zaświecić niepotrzebnie. Nie jest to jednak nagminne.
dawtaj94 - 2021-12-16, 20:17

okej, dzięki za pomoc, w takim razie lewe lusterko najważniejsze działa bardzo dobrze więc zostawiam tak jak jest :D
Łukasz_M - 2021-12-17, 12:39

sobol1976 napisał/a:
.. Zwraca uwagę wtedy kiedy coś się dzieje poza polem widzenia.

Wątpię żeby ten system był w jakikolwiek sposób skorelowany z ustawieniem lusterka, fotela kierowcy i jego wzrostu od których zależy wspomniane pole widzenia. Działa nawet wtedy gdy obiekt jest w polu widzenia.
co do reszty to uważam że w tym przypadku lepszy fałszywy sygnał niż żaden - tak długo jak sprowadza się do sygnału świetlnego (bez dźwięku).

sobol1976 - 2021-12-18, 17:00

Łukasz_M napisał/a:
Działa nawet wtedy gdy obiekt jest w polu widzenia.

To oczywiste, nie zaprzeczam i zapewne nie jest to żadna specjalna funkcja tego systemu - najważniejsze, że ostrzega chwilę wcześniej niż obiekt pojawi się w zasięgu wzroku. Przynajmniej w moim przypadku - przy moich ustawieniach fotela i lusterek.

ptakooo - 2021-12-18, 20:33

Ciekawe czy można dodać jakiś buzzer, który działałby równolegle z diodą w lusterku?
sobol1976 - 2021-12-19, 09:43

Pewnie technicznie dałoby radę ale szczerze mówiąc dodatkowo dźwięk przy każdym takim "zdarzeniu lusterkowym" chyba byłby męczący. Co innego dźwięk ostrzegawczy skorelowany z położeniem kierownicy. Tzn. tylko wtedy kiedy jednocześnie chcesz zmienić pas. a to już raczej trudne do zrobienia.
Michał B24 - 2021-12-19, 09:47

Gdyby ostrzegał tylko w momencie zasięgu wzroku, byłby bez sensu. System ma ostrzegać przed czymś czego nie możemy zobaczyć.

Buzzer, to pierwsze co bym wyciął


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group