|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Dźwięki samoregulatora szczęk i tylnego zawieszenia
uno0 - 2021-12-17, 11:41 Temat postu: Dźwięki samoregulatora szczęk i tylnego zawieszenia Ponieważ mam automat wiadomo że muszę częściej naciskać hamulec....ale pytanie moje jest z kategorii czy wy również słyszycie jego pracę? Jak również spisuję się praca -chodzi o dźwięki i hałas - tylnego zawieszenia?
dacia - 2021-12-20, 22:28
W moim od nowości coś piszczy z tyłu jak naciskam pedał. Było to kilka razy smarowane ,czyszczone. Jeździć , ten typ tak ma
dudu$ - 2021-12-20, 23:23
dacia napisał/a: | W moim od nowości coś piszczy z tyłu jak naciskam pedał. Było to kilka razy smarowane ,czyszczone. Jeździć , ten typ tak ma |
najwyraźniej źle Tobie przesmarowali. W każdej Dacii której miałem była to pierwsza, czynność którą robiłem, bo piszczenie wydobywające się z bębnów hamulcowych w praktycznie nowym samochodzie to obciach. Tylko w Dusterze za pierwszym razem operacja nie przyniosła skutku, ale za drugim już tak i na razie od jakiś 5 tyś km mam spokój
Dymek - 2021-12-21, 10:31
Akurat w Dacii nic nie smarowałem i ze strony bębnów nie słyszałem nigdy absolutnie żadnych dźwięków pracy mechanizmu szczęk.
dudu$ - 2021-12-21, 10:37
Dymek napisał/a: | Akurat w Dacii nic nie smarowałem i ze strony bębnów nie słyszałem nigdy absolutnie żadnych dźwięków pracy mechanizmu szczęk. |
Dymek to masz szczęście jest to standard w Daciach i myślę, ze w Renault gdzie są z tyłu bębny również. Dźwięki - piski podczas odpuszczania pedału hamulca spowodowane są tym, ze szczęki hamulcowe z tego co pamiętam w dwóch miejscach ocierają się o tarczę kotwiczną. Po zdemontowaniu bębna hamulcowego te miejsca pięknie widać - lakier zdarty do gołej blachy.
Dymek - 2021-12-21, 10:54
dudu$ napisał/a: | szczęki hamulcowe z tego co pamiętam w dwóch miejscach ocierają się o tarczę kotwiczną. Po zdemontowaniu bębna hamulcowego te miejsca pięknie widać - lakier zdarty do gołej blachy. |
Zgadza się, ale szczerze mówiąc nie spotkałem nigdy innego rozwiązania niż właśnie takie. Taka stabilizacja szczęk to jedno z podstawowych zadań tarczy kotwicznej.
Ale jak piszczy, to trzeba smarować- to przy okazji pomoże na dłużej uchować te miejsca przed korozją. Ja miałem z tym kiedyś gorsze problemy niż piszczenie- w Tico pomimo smarowania tarcze korodowały tam na tyle, że szczęki się zacierały i przestawały wracać po hamowaniu. Fabryczne sprężyny ściągające szczęki były bardzo słabe (w przeciwieństwie do sprężyn dociskających szczęki do tarcz)
uno0 - 2021-12-21, 19:18
dacia napisał/a: | W moim od nowości coś piszczy z tyłu jak naciskam pedał. Było to kilka razy smarowane ,czyszczone. Jeździć , ten typ tak ma |
mi nie piszczy.....przy naciskaniu mojego hamulca to raczej stuk-puk....Choć znowu mój mechanik uważa, że to naturalnie i nic się nie dzieje złego.
|
|