DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Dźwięki samoregulatora szczęk i tylnego zawieszenia

uno0 - 2021-12-17, 11:41
Temat postu: Dźwięki samoregulatora szczęk i tylnego zawieszenia
Ponieważ mam automat wiadomo że muszę częściej naciskać hamulec....ale pytanie moje jest z kategorii czy wy również słyszycie jego pracę? Jak również spisuję się praca -chodzi o dźwięki i hałas - tylnego zawieszenia?
dacia - 2021-12-20, 22:28

W moim od nowości coś piszczy z tyłu jak naciskam pedał. Było to kilka razy smarowane ,czyszczone. Jeździć , ten typ tak ma
dudu$ - 2021-12-20, 23:23

dacia napisał/a:
W moim od nowości coś piszczy z tyłu jak naciskam pedał. Było to kilka razy smarowane ,czyszczone. Jeździć , ten typ tak ma


najwyraźniej źle Tobie przesmarowali. W każdej Dacii której miałem była to pierwsza, czynność którą robiłem, bo piszczenie wydobywające się z bębnów hamulcowych w praktycznie nowym samochodzie to obciach. Tylko w Dusterze za pierwszym razem operacja nie przyniosła skutku, ale za drugim już tak i na razie od jakiś 5 tyś km mam spokój

Dymek - 2021-12-21, 10:31

Akurat w Dacii nic nie smarowałem i ze strony bębnów nie słyszałem nigdy absolutnie żadnych dźwięków pracy mechanizmu szczęk. :shock:
dudu$ - 2021-12-21, 10:37

Dymek napisał/a:
Akurat w Dacii nic nie smarowałem i ze strony bębnów nie słyszałem nigdy absolutnie żadnych dźwięków pracy mechanizmu szczęk. :shock:


Dymek to masz szczęście jest to standard w Daciach i myślę, ze w Renault gdzie są z tyłu bębny również. Dźwięki - piski podczas odpuszczania pedału hamulca spowodowane są tym, ze szczęki hamulcowe z tego co pamiętam w dwóch miejscach ocierają się o tarczę kotwiczną. Po zdemontowaniu bębna hamulcowego te miejsca pięknie widać - lakier zdarty do gołej blachy.

Dymek - 2021-12-21, 10:54

dudu$ napisał/a:
szczęki hamulcowe z tego co pamiętam w dwóch miejscach ocierają się o tarczę kotwiczną. Po zdemontowaniu bębna hamulcowego te miejsca pięknie widać - lakier zdarty do gołej blachy.

Zgadza się, ale szczerze mówiąc nie spotkałem nigdy innego rozwiązania niż właśnie takie. Taka stabilizacja szczęk to jedno z podstawowych zadań tarczy kotwicznej.
Ale jak piszczy, to trzeba smarować- to przy okazji pomoże na dłużej uchować te miejsca przed korozją. Ja miałem z tym kiedyś gorsze problemy niż piszczenie- w Tico pomimo smarowania tarcze korodowały tam na tyle, że szczęki się zacierały i przestawały wracać po hamowaniu. Fabryczne sprężyny ściągające szczęki były bardzo słabe (w przeciwieństwie do sprężyn dociskających szczęki do tarcz) :lol:

uno0 - 2021-12-21, 19:18

dacia napisał/a:
W moim od nowości coś piszczy z tyłu jak naciskam pedał. Było to kilka razy smarowane ,czyszczone. Jeździć , ten typ tak ma


mi nie piszczy.....przy naciskaniu mojego hamulca to raczej stuk-puk....Choć znowu mój mechanik uważa, że to naturalnie i nic się nie dzieje złego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group