|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział techniczny - Błąd
Seba - 2022-02-23, 06:50 Temat postu: Błąd Witam, mam rzadko ale mam rano problem z odpaleniem silnika. Musze dłużej pokręcić ale zapala. Podpiąłem elma i wyszło to
MID $ 21 TID $ 0a
Catalyst monitor bank 1
Sensor period (calculed)
Min 0 count max 3 count
Current 655 count
przepraszam że nie dodałem zdjęcia e mam z tym problem
Wyświetliło się to na czerwono i not ok
Błedów innych brak. Przepustnica była czyszczona. Co oznacza ten błąd bo nie wiem . Pozdrawiam
DrOzda - 2022-02-23, 11:59
NA mój gust brak odczytu z którejś sondy lambda , zainstaluj apkę torque i sprawdź czy napięcia z obu sond zmieniają się wraz z obciążeniem i obrotami silnika.
Tu masz referencję kodów OBD2:
https://www.sgmw.com.cn/e..._center/OBD.pdf
Seba - 2022-02-23, 12:44
Właśnie mam torque . Ja czytam błedy to się nic nie pojawia a dzisiaj z ciekawości otworzyłem zakładke Test results i to mi wyszło . Jest na zielono 02 bank 1 sensor a ten co opisałem na czerwono. A gdzie w torque można sprawdzić te sondy ?
DrOzda - 2022-02-23, 14:15
Ustawienia - Dodaj wskaźnik - Napięcie sondy lambda x bank y
Seba - 2022-02-23, 15:31
Dodałem napięcie sonda lambda 1x1 i 1x2 , zmienia się napięcie ale nie tak samo tzn 1x1 ma większe i czesciej sie zmienia a 1x2 niższe
DrOzda - 2022-02-23, 23:09
To znaczy że działają.
Luzy zaworowe sprawdzone ?
Seba - 2022-02-24, 06:03
Właśnie zaworów nie regulowałem, chyba już pora. Przejechane mam ponad 90 tyś km. Problem z zapaleniem nie jest codziennie, powiedziałbym że rzadko ale jak jest to rano.Może doradzicie jakiej firmy kupić uszczelke pod pokrywe zaworów lub link ?
Krystian67 - 2022-02-24, 17:05
Miałem taki silnik w kangoo. Przejechane 160.000 i nigdy nie regulowałem zaworów. Taka ciekawostka.
Seba - 2022-02-24, 18:43
No właśnie i co robić, mechanik mówił żeby nie regulować ale jak chce to można sprawdzić
Krystian67 - 2022-02-26, 09:41
Przybliże objawy jakie powstawały u mnie. Poniewaz wielce chciałem być dobrym , czuć komfort jazdy i wewnętrze odczucie że dbam o mój samochód postanowiłem zmienić np. świece dobre na nowe. No bo przebieg.Poleciała usługa i kasa. Auto na firmę , to tak się robiło. Okazało się to błedem. Auto żle paliło , zrywało , itd. Bywało że wyskakiwał bład silnika. Działo się podobnie z sondami. Jeśli gdzie podskoczyło , np na ogranicznikach ulicznych. To miejsca w których łączenie rdzewieje , robi się śniedzi itd. Ja zbyt się tym nie przejmowałem. Bład kasowałem poprzez wielokrotne odłaczanie akumulatora. Bywało ,że imobilajzer to blokował. Ale paru kolejnych odłączeniach wszystko wracało do normy. Zdarzało sie ze zle paliwo też powodowało złą prace silnika , zaraz po tankowaniu .Może woda w zbiorniku. I tak do konca , auto sprzedałem jako sprawne . Nigdy nie widziało komputera .
|
|