DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Pożegnanie z Dacią

Wojciech-EL - 2022-05-20, 12:22
Temat postu: Pożegnanie z Dacią
Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom :-)
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
W dodatku zużycie paliwa LPG wówczas dramatycznie rosło, a przyjemność z takiej jazdy nikła.
Rozważałem, rozważałem i wybór padł na kilku letnią Skodę Fabię w wersji Ambition, z silnikiem 1.4 TDI o mocy 105 KM. Jedzie się tym bardzo komfortowo, silnik nie jest wysilony, przeloty 130-140 km/h wręcz lubi, w kabinie cicho... Spalanie 4-5 litrów.

Dziękuję wszystkim za te kilka lat spędzonych na tym forum i za dużo fajnych dyskusji na temat naszych autek :-)

Dymek - 2022-05-20, 13:03
Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią
Wojciech-EL napisał/a:
Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom :-)
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
No cóż... najwyraźniej wybierałeś uparcie niewłaściwe silniki. ;-)
W TCe przy 120km/h wychodzi dokładnie 3000 obr/min.

Wojciech-EL - 2022-05-20, 13:39
Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią
Dymek napisał/a:
Wojciech-EL napisał/a:
Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom :-)
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
No cóż... najwyraźniej wybierałeś uparcie niewłaściwe silniki. ;-)
W TCe przy 120km/h wychodzi dokładnie 3000 obr/min.


Z perspektywy czasu, myślę, że najwłaściwszym dla mnie wyborem w 2016 roku,
zamiast silnika 1.2 16V byłby silnik 1.5 DCI który był wówczas dostępny.
Diesel ma większy moment obrotowy i przyjemniejsze dłuższe przełożenia.

villager - 2022-05-20, 13:56

Wojciech-EL napisał/a:
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
Na jakich drogach podmiejskich można rozwijać taką prędkość?
Wojciech-EL - 2022-05-20, 14:14

villager napisał/a:
Wojciech-EL napisał/a:
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
Na jakich drogach podmiejskich można rozwijać taką prędkość?


Chociażby na ringu wokół Łodzi. S8, S14, A1?

uno0 - 2022-05-20, 14:18
Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią
Wojciech-EL napisał/a:
........Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min......


Ja między innymi też z tego powodu sprzedawałem Scenica II 2.0 Pb....Samochód 2 klasy wyżej ale jazgot silnika powyżej 100 km/h irytował.....
Powodzenia...

uno0 - 2022-05-20, 14:19

villager napisał/a:
Wojciech-EL napisał/a:
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
Na jakich drogach podmiejskich można rozwijać taką prędkość?


Niektóre miasta mają w granicach autostrady i ekspresówki......

Wojciech-EL - 2022-05-20, 14:23
Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią
uno0 napisał/a:
Wojciech-EL napisał/a:
........Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min......


Ja między innymi też z tego powodu sprzedawałem Scenica II 2.0 Pb....Samochód 2 klasy wyżej ale jazgot silnika powyżej 100 km/h irytował.....
Powodzenia...


Widzę w opisie że masz nową Sandero z turbo 1.0 i skrzynią bezstopniową CVT.
Jak Ci się to sprawuje? Oglądałem recenzję tego auta z tą skrzynią w wykonaniu Petryna na jego kanale TY: "Petryn Ględzi" i bardzo sobie ją chwalił.
Podobno nie wyje, fajnie i płynnie działa i obroty silnika są cały czas w optymalnym zakresie?
Pozdro.

uno0 - 2022-05-20, 16:47

jestem z tej skrzyni bardzo zadowolony. Miałem kiedyś fiatowską skrzynie CVT w lat 90 i ten wynalazek w Citroenie C4 Picasso co sam zmienia biegi. To jest różnica klas. Mam cos takiego jak wirtualne biegi i działa to sprawnie. W miejskiej dżungli i korkach to coś na co właśnie czekałem i to było determinującym argumentem za SS3 a nie DD2. Nie jechałem nią na maxa (135) ale i 4 osoby na pokładzie daje fajnie radę. Nie korzystam z trybu ECO. W załączeniu masz mniej więcej podgląd na obroty na tempomacie. Samochód ma 9 miesięcy i niecałe 7000 km.
wojtek013 - 2022-05-20, 18:31

uno0,
Nooo, całkiem fajnie to wygląda.

Sąsiad w zeszłym roku przerabiał pad mechatroniki w C4 Picasso. Nówka coś ponad 8 tys zł, używek brak praktycznie. Chwalił dopóki działało; auto stało około dwóch miesięcy. TAXI 430 tys. nalotu. Ból straszny.
CVT to inna bajka.

dacia - 2022-05-20, 22:16
Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią
Wojciech-EL napisał/a:
Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom :-)
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
W dodatku zużycie paliwa LPG wówczas dramatycznie rosło, a przyjemność z takiej jazdy nikła.
Rozważałem, rozważałem i wybór padł na kilku letnią Skodę Fabię w wersji Ambition, z silnikiem 1.4 TDI o mocy 105 KM. Jedzie się tym bardzo komfortowo, silnik nie jest wysilony, przeloty 130-140 km/h wręcz lubi, w kabinie cicho... Spalanie 4-5 litrów.

Dziękuję wszystkim za te kilka lat spędzonych na tym forum i za dużo fajnych dyskusji na temat naszych autek :-)

niech się dobrze jeździ i byle bez awarii 8-) ,

Wojciech-EL - 2022-05-22, 02:04

dacia, miejmy nadzieję ;-)
Niewykluczone, że jeszcze kiedyś wrócę do marki Dacia.
Kolego uno0, zachwyciło mnie, że ta skrzynia tak wspaniale dobiera obroty do prędkości i nie wysila silnika przy przelotach autostradowych.
Uważam, że tą skrzynię Dacia powinna wkładać do wszystkich swoich aut.
Dlaczego jej nie ma w Loganie, Dusterze i Joggerze?
To byłby hit.
W dodatku szkoda wielka, że Dacia wycofała silniki diesla ze swojej oferty.
Co jak co ale to wspaniały moment obrotowy i elastyczność.

Wojciech-EL - 2022-06-01, 09:26

Zwracam honor. W ofercie jest Duster z dieslem dCi115.
r70 - 2022-06-01, 21:46

Wojciech-EL napisał/a:
Zwracam honor. W ofercie jest Duster z dieslem dCi115.

Raczej chyba w Dusterach są skrzynie 2 sprzęgłowe a nie bezstopniowe.
Ta skrzynia bezstopniowa wydaje się ładnie działać z Sandero, ale z moment jest ograniczony do ok 140Nm. W duster iJogger mogło by to być bardziej dokuczliwe.

Wojciech-EL - 2022-06-06, 08:01

r70, Tak, Duster ma skrzynię dwu-sprzęgłową EDC, żywcem z Renault.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group