|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Pożegnanie z Dacią
Wojciech-EL - 2022-05-20, 12:22 Temat postu: Pożegnanie z Dacią Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
W dodatku zużycie paliwa LPG wówczas dramatycznie rosło, a przyjemność z takiej jazdy nikła.
Rozważałem, rozważałem i wybór padł na kilku letnią Skodę Fabię w wersji Ambition, z silnikiem 1.4 TDI o mocy 105 KM. Jedzie się tym bardzo komfortowo, silnik nie jest wysilony, przeloty 130-140 km/h wręcz lubi, w kabinie cicho... Spalanie 4-5 litrów.
Dziękuję wszystkim za te kilka lat spędzonych na tym forum i za dużo fajnych dyskusji na temat naszych autek
Dymek - 2022-05-20, 13:03 Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią
Wojciech-EL napisał/a: | Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min. | No cóż... najwyraźniej wybierałeś uparcie niewłaściwe silniki.
W TCe przy 120km/h wychodzi dokładnie 3000 obr/min.
Wojciech-EL - 2022-05-20, 13:39 Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią
Dymek napisał/a: | Wojciech-EL napisał/a: | Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min. | No cóż... najwyraźniej wybierałeś uparcie niewłaściwe silniki.
W TCe przy 120km/h wychodzi dokładnie 3000 obr/min. |
Z perspektywy czasu, myślę, że najwłaściwszym dla mnie wyborem w 2016 roku,
zamiast silnika 1.2 16V byłby silnik 1.5 DCI który był wówczas dostępny.
Diesel ma większy moment obrotowy i przyjemniejsze dłuższe przełożenia.
villager - 2022-05-20, 13:56
Wojciech-EL napisał/a: | Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min. | Na jakich drogach podmiejskich można rozwijać taką prędkość?
Wojciech-EL - 2022-05-20, 14:14
villager napisał/a: | Wojciech-EL napisał/a: | Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min. | Na jakich drogach podmiejskich można rozwijać taką prędkość? |
Chociażby na ringu wokół Łodzi. S8, S14, A1?
uno0 - 2022-05-20, 14:18 Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią
Wojciech-EL napisał/a: | ........Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min......
|
Ja między innymi też z tego powodu sprzedawałem Scenica II 2.0 Pb....Samochód 2 klasy wyżej ale jazgot silnika powyżej 100 km/h irytował.....
Powodzenia...
uno0 - 2022-05-20, 14:19
villager napisał/a: | Wojciech-EL napisał/a: | Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min. | Na jakich drogach podmiejskich można rozwijać taką prędkość? |
Niektóre miasta mają w granicach autostrady i ekspresówki......
Wojciech-EL - 2022-05-20, 14:23 Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią
uno0 napisał/a: | Wojciech-EL napisał/a: | ........Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min......
|
Ja między innymi też z tego powodu sprzedawałem Scenica II 2.0 Pb....Samochód 2 klasy wyżej ale jazgot silnika powyżej 100 km/h irytował.....
Powodzenia... |
Widzę w opisie że masz nową Sandero z turbo 1.0 i skrzynią bezstopniową CVT.
Jak Ci się to sprawuje? Oglądałem recenzję tego auta z tą skrzynią w wykonaniu Petryna na jego kanale TY: "Petryn Ględzi" i bardzo sobie ją chwalił.
Podobno nie wyje, fajnie i płynnie działa i obroty silnika są cały czas w optymalnym zakresie?
Pozdro.
uno0 - 2022-05-20, 16:47
jestem z tej skrzyni bardzo zadowolony. Miałem kiedyś fiatowską skrzynie CVT w lat 90 i ten wynalazek w Citroenie C4 Picasso co sam zmienia biegi. To jest różnica klas. Mam cos takiego jak wirtualne biegi i działa to sprawnie. W miejskiej dżungli i korkach to coś na co właśnie czekałem i to było determinującym argumentem za SS3 a nie DD2. Nie jechałem nią na maxa (135) ale i 4 osoby na pokładzie daje fajnie radę. Nie korzystam z trybu ECO. W załączeniu masz mniej więcej podgląd na obroty na tempomacie. Samochód ma 9 miesięcy i niecałe 7000 km.
wojtek013 - 2022-05-20, 18:31
uno0,
Nooo, całkiem fajnie to wygląda.
Sąsiad w zeszłym roku przerabiał pad mechatroniki w C4 Picasso. Nówka coś ponad 8 tys zł, używek brak praktycznie. Chwalił dopóki działało; auto stało około dwóch miesięcy. TAXI 430 tys. nalotu. Ból straszny.
CVT to inna bajka.
dacia - 2022-05-20, 22:16 Temat postu: Re: Pożegnanie z Dacią
Wojciech-EL napisał/a: | Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
W dodatku zużycie paliwa LPG wówczas dramatycznie rosło, a przyjemność z takiej jazdy nikła.
Rozważałem, rozważałem i wybór padł na kilku letnią Skodę Fabię w wersji Ambition, z silnikiem 1.4 TDI o mocy 105 KM. Jedzie się tym bardzo komfortowo, silnik nie jest wysilony, przeloty 130-140 km/h wręcz lubi, w kabinie cicho... Spalanie 4-5 litrów.
Dziękuję wszystkim za te kilka lat spędzonych na tym forum i za dużo fajnych dyskusji na temat naszych autek |
niech się dobrze jeździ i byle bez awarii ,
Wojciech-EL - 2022-05-22, 02:04
dacia, miejmy nadzieję
Niewykluczone, że jeszcze kiedyś wrócę do marki Dacia.
Kolego uno0, zachwyciło mnie, że ta skrzynia tak wspaniale dobiera obroty do prędkości i nie wysila silnika przy przelotach autostradowych.
Uważam, że tą skrzynię Dacia powinna wkładać do wszystkich swoich aut.
Dlaczego jej nie ma w Loganie, Dusterze i Joggerze?
To byłby hit.
W dodatku szkoda wielka, że Dacia wycofała silniki diesla ze swojej oferty.
Co jak co ale to wspaniały moment obrotowy i elastyczność.
Wojciech-EL - 2022-06-01, 09:26
Zwracam honor. W ofercie jest Duster z dieslem dCi115.
r70 - 2022-06-01, 21:46
Wojciech-EL napisał/a: | Zwracam honor. W ofercie jest Duster z dieslem dCi115. |
Raczej chyba w Dusterach są skrzynie 2 sprzęgłowe a nie bezstopniowe.
Ta skrzynia bezstopniowa wydaje się ładnie działać z Sandero, ale z moment jest ograniczony do ok 140Nm. W duster iJogger mogło by to być bardziej dokuczliwe.
Wojciech-EL - 2022-06-06, 08:01
r70, Tak, Duster ma skrzynię dwu-sprzęgłową EDC, żywcem z Renault.
|
|