|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Zgasł i nie chciał odpalić - logan 1,2 16v
Seba - 2023-03-02, 19:10 Temat postu: Zgasł i nie chciał odpalić - logan 1,2 16v Witam koledzy.Dzisiaj miałem przykrą niespodzianke w daci logan 1,2 16v.Ruszając ze skrzyżowania auto zgasło i to na środku skrzyżowania.Próbowałem zapalić ale po wcisnieciu pedału gazu gasł.Jakby się dławił.piesi pomogli zepchnąć mnie na bok .Po chyba 5 razie auto odpaliło jakby nigdy nic.Świece nie dawno wymieniałem,przewodów nie.Co może być tego przyczyną,domyślam że jest wiele.Elm327 nie wykazał błędów,paliwo to samo co zawsze.Czy zawory mogą być za to odpowiedzialne?Pozdrawiam.
keisyzrk - 2023-03-02, 21:08
Sprawdź luzy zaworowe.
Black Dusty - 2023-03-02, 23:18
Czujnik położenia wału.
Seba - 2023-03-03, 04:42
Ok tak zrobię,myślałem że może to przewody zapłonowe.Popsikałem rano przewody i nie widziałem zadnych iskierek :).Więc to nie chyba one.A czujnik położenia wału gdzie się znajduje w 1,2 16v ? Jakby był uszkodzony to pojawia się chceck na desce ?
eplus - 2023-03-03, 05:37
Ja w ś.p. Skodzie Felicji 1,6 miałem parę razy niemożliwość zapalenia, która samoistnie się po kwadransie naprawiała. Podejrzenie było na moduł elektronicznego zapłonu - za którymś razem rodzinny serwis dojechał z zamiennikiem i potwierdził diagnozę. Wymiana zakończyła temat. Sprawa częsta w silnikach VW.
Seba - 2023-03-03, 06:53
No tak ale to by chyba check sie zapalił albo elm 327 wykazał.
DrOzda - 2023-03-03, 07:19
Ja tak miałem w gaźnikowym P106 - moduł tranzystorowy zapłonu się przegrzewał i przestawał dawać impulsy wyzwalające iskrę z cewki. Po odczekaniu nastu minut wracał do pracy.
No ale to raczej nie w przypadku wtrysku wielopunktowego z komputerem sterującym.
Tam jest jedna wspólna cewka czy każda świeca ma własną ?
Seba - 2023-03-03, 07:32
Jedna.Nie wiem już od czego zacząć.Dzisiaj rano odpalił odrazu.Po paru minutach wyłączyłem silnik i znowu chciałem zapalić.Zapalił ale musiałem chcechłać.Zauważyłem że czasem dostaje duze obroty przy zapalaniu jakbym nacisnął pedał gazu, nawet na ciepło.Nie wiem ile ale duże.
DrOzda - 2023-03-03, 08:00
Gdyby się sytuacja powtórzyła to można zrobić test , zdjąć przewód i włożyć starą świecę i sprawdzić czy podaje iskrę przy zapalaniu.
Seba - 2023-03-03, 08:01
Czy zacząć od czujnika położenia wału,następnie kable a później zawory?a jeżeli czujnik jest zepsuty to zaświeci się check ?
Lajkonik - 2023-03-03, 08:29
A "lewe" powietrze w dolocie nie będzie dawało podobnych efektów? Jak wspomniałeś o świrowaniu obrotów, to tak skojarzyłem.
route2000 - 2023-03-03, 08:35
Doraźnie wymień przewody WN, świece zapłonowe, przeczyść czujnik położenia wału, przemyj przepustnicę, przeczyścić styki w wtykach w wiązce kablowej odpowiedzialne za zapłon tj wtyki do cewki zapłonowej i inne wtyki (można popsikać środkiem do elektroniki tak jak np KONTAKT)...
Seba - 2023-03-03, 09:43
Orientuje się ktoś może gdzie znajduje się ten czujnik położenia wału, a jeszcze lepiej jakby miał zdjęcie
DrOzda - 2023-03-03, 10:01
Numer 3 na obrazku
http://www.catcar.info/re...wX2lkPT0xN0I%3D
Jeszce jest czujnik położenia wałka rozrządu - numer 5 - też do sprawdzenia
laisar - 2023-03-03, 10:14
Seba napisał/a: | gdzie znajduje się ten czujnik położenia wału |
Powinien być w tym samym miejscu co poprzednio, mimo innego silnika - tuż nad połączeniem skrzyni biegów z blokiem silnika, element nr 3:
Seba - 2023-03-03, 11:52
Dziękuje.znalazłem.widze że nie tak łatwo go będzie wykręcić.
corrado - 2023-03-03, 12:26
Ciesz się , że nie masz silnika diesla tam to dopiero jest ciasno pod maską od czesci ukl wtryskowego, po dolotowy itd i ręce poharatane zawsze bo trzeba wszystko wokol powykrecać
Seba - 2023-03-06, 19:38
Witam,zdaje relacje.Wymieniłem czujnik położenia wału.Problem dalej występuje .Rano odpalił i po 4 minutach zgasiłem sinik Ponowna próba odpalenia chcechłanie ale po wciśnięciu pedału gazu szybciej odpala.Bez wciśniętego gazu dłużej to trwa.
route2000 - 2023-03-07, 08:56
Trzeba spróbować zrobić adaptację przepustnicy bo jest elektronicznie sterowana o ile się nie mylę..
DrOzda - 2023-03-07, 11:01
No tak , zamiast porządnie zdiagnozować problem, to teraz będziesz wymieniał pół samochodu po kolei.
Zupełnie jak co drugi mechanik aktualnie :)
Seba - 2023-03-07, 17:51
Niestety zdiagnozowanie nie jest takie proste.Czyściłem dzisiaj przepustnice ale niestety nie miałem pendzelka pod ręką,samą szmatką.Brudna według mnie nie była.
|
|