|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Galeria naszych samochodów - Dacia Duster SL Extreme Eco-G 100
jaq - 2023-04-03, 16:00 Temat postu: Dacia Duster SL Extreme Eco-G 100 Witam.
Dacia Duster SL Extreme Eco-G 100 - 2023 w kolorze szary comete + podgrzewane fotele.
Dodatkowe akcesoria:
- płetwa rekina
- chromowana końcówka rury wydechowej
- chlapacze
- podświetlana listwa progowa
- osłony nadkoli
- listwy ochronne drzwiowe
Dastera odbieram za kilka dni, po moim zdaniem mega krótkim czasie oczekiwania wynoszącym dwa miesiące, ale już mam kilka pytań, a mianowicie:
1. Docieranie silnika:
- jest jeszcze coś takiego czy już są wstępnie dotarte XD ?
- dotarcie silnika oznacza jazdę poniżej 3000 obrotów do 1000 km ?
- w trakcie docierania jeździć wyłącznie na benzynie czy nie ma to znaczenia ?
2. Wymiana oleju:
- wykupuje pakiet easy service więc będę miał wymianę po 15 i 30 tysiącach, dodatkowo zamierzam wymieć olej po przebiegu 1000-2000 km, jest sens ?
Może jakieś sugestie dotyczące nowego auta ?
P.S. zdjęcia wrzucę jak odbiorę dastera :)
ptakooo - 2023-04-03, 16:12
Po 15000 i 30000? Raczej po 30000 i 60000 w ramach ES lub co 2 lata. Chyba, że znowu coś zmienli.
r70 - 2023-04-03, 16:55
Wg mnie docieranie trwa dłużej niż tysiąc czy dwa tysiące km. Warto więc stopniowo zwiększać obciążenie silnika do 15 czy 20tys km a nawet dłużej (docierałem kilka nowych samochodów i takie mam spostrzeżenia)
Wg niektórych, pierwszy olej którym zalany jest silnie jest trochę inny, wspomagający dobre ułożenie elementów silnika i zaleca się pozostawienie go na dłużej -do pierwszej zmiany przy przebiegu 10-20tys w zależności od sposobu eksploatacji. Ja zmieniałem po 15tys i przeszedłem na rn17fe. Obecnie za pomocą analizy oleju przepracowanego dopasuje interwał zmian między 15 a 20tys.
Mi zalecano pierwszy tys km na benzynie i tak zrobiłem.
Gratuluję zakupu :)
jaq - 2023-04-03, 17:58
ptakooo napisał/a: | Po 15000 i 30000? Raczej po 30000 i 60000 w ramach ES lub co 2 lata. Chyba, że znowu coś zmienli. |
Z tego co wyczytałem w którymś z wątków na forum - jeżeli do roku (pierwszego przeglądu) zrobi się co najmniej 15000 km to wymieniają olej. Ale ręki sobie za to uciąć nie dam bo nie weryfikowałem tego.
r70 napisał/a: | Mi zalecano pierwszy tys km na benzynie i tak zrobiłem. |
No i ja też tak zrobię.
r70 napisał/a: | zaleca się pozostawienie go na dłużej -do pierwszej zmiany przy przebiegu 10-20tys |
Wydawało mi się, iż ta pierwsza szybka wymiana oleju jest po to aby "wyczyścić" silnik z ewentualnych opiłków.
r70 - 2023-04-04, 16:24
Ja wiem po co ona jest. Ale filtr oleju też od czegoś jest, sądząc po tym jak wyglądał olej i filtr po 15tya nie sądzę żeby ten drugi nie poradził sobie z tym brokatem który mógł pochodzić z docierania silnika. Ale pewnie sporo zależy też od sposobu eksploatacji przez te 15tys km. Na YT widziałem co spuszczają ludzie po 1-2tys km to zastanawiam się co robili że olej tak wygląda.
Olej z pierwszego zalania nie ma nie ma takiej ilości dodatków redukujących tarcie jak oleje dostępne w handlu - właśnie po to, żeby elementy silnika miały możliwość sie dobrze dotrzeć. Zalanie "dobrym" oleje z dodatkami np. chroniącymi przed zużyciem, albo redukującymi tarcie będzie w przypadku silnika jeszcze nie dotartego nie korzystne.
Do mnie bardziej przemawia ta teoria - jak jest w praktyce pewnie się nie dowiemy :)
grzegorzcz - 2023-04-11, 12:35
r70 napisał/a: | Ja wiem po co ona jest. Ale filtr oleju też od czegoś jest, sądząc po tym jak wyglądał olej i filtr po 15tya nie sądzę żeby ten drugi nie poradził sobie z tym brokatem który mógł pochodzić z docierania silnika. Ale pewnie sporo zależy też od sposobu eksploatacji przez te 15tys km. Na YT widziałem co spuszczają ludzie po 1-2tys km to zastanawiam się co robili że olej tak wygląda.
Olej z pierwszego zalania nie ma nie ma takiej ilości dodatków redukujących tarcie jak oleje dostępne w handlu - właśnie po to, żeby elementy silnika miały możliwość sie dobrze dotrzeć. Zalanie "dobrym" oleje z dodatkami np. chroniącymi przed zużyciem, albo redukującymi tarcie będzie w przypadku silnika jeszcze nie dotartego nie korzystne.
Do mnie bardziej przemawia ta teoria - jak jest w praktyce pewnie się nie dowiemy :) |
Stara zasada mówi, że na oleju silnikowym nie warto oszczędzać.
r70 - 2023-04-11, 18:56
grzegorzcz napisał/a: | r70 napisał/a: | Ja wiem po co ona jest. Ale filtr oleju też od czegoś jest, sądząc po tym jak wyglądał olej i filtr po 15tya nie sądzę żeby ten drugi nie poradził sobie z tym brokatem który mógł pochodzić z docierania silnika. Ale pewnie sporo zależy też od sposobu eksploatacji przez te 15tys km. Na YT widziałem co spuszczają ludzie po 1-2tys km to zastanawiam się co robili że olej tak wygląda.
Olej z pierwszego zalania nie ma nie ma takiej ilości dodatków redukujących tarcie jak oleje dostępne w handlu - właśnie po to, żeby elementy silnika miały możliwość sie dobrze dotrzeć. Zalanie "dobrym" oleje z dodatkami np. chroniącymi przed zużyciem, albo redukującymi tarcie będzie w przypadku silnika jeszcze nie dotartego nie korzystne.
Do mnie bardziej przemawia ta teoria - jak jest w praktyce pewnie się nie dowiemy :) |
Stara zasada mówi, że na oleju silnikowym nie warto oszczędzać. |
Ale jak się to ma do mojej wypowiedzi ? Bo jakimś frazesem oderwanym od kontekstu trochę zalecialo ?
tomkasz - 2023-04-12, 09:08
r70 napisał/a: | Olej z pierwszego zalania nie ma nie ma takiej ilości dodatków redukujących tarcie jak oleje dostępne w handlu - właśnie po to, żeby elementy silnika miały możliwość sie dobrze dotrzeć. Zalanie "dobrym" oleje z dodatkami np. chroniącymi przed zużyciem, albo redukującymi tarcie będzie w przypadku silnika jeszcze nie dotartego nie korzystne. |
Nie ma takiego oleju który powodował by że nierówne metalowe elementy się nie "dotrą"/zetrą (współpracujące ciasno) .
Pierwszy olej i jego wymiana np. po 3000 km jest po to żeby wypłukać nie tylko metal z dotarcia ale też metal z obróbki części silnika.
|
|