|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Dostępność części a naprawa z AC
vandergru - 2023-04-06, 14:03 Temat postu: Dostępność części a naprawa z AC Witam serdecznie wszystkich!
Od marca stałem się szczęśliwym (hmm…?) posiadaczem Sandero Stepway z LPG. Auto kupione jako nowe, z dealerskim pakietem ubezpieczeń z AC i Assistance. Niestety trzy dni po odbiorze samochodu miałem spotkanie z jakimś ptakiem, po którym zostały tylko pióra na dolnej kratce zderzaka. Zdarza się - życie. Uszkodzenia zdają się niewielkie. Ale laweta, serwis itp itd.
Problem zaczyna się w momencie zamawiania części przez serwis. Okazuje się ze ucierpiał min. intercooler, który jest niedostępny nawet we Francji, ba nawet termin dostępności jest nieznany. Czas wynajmu auta z assistance się zakończył i w tym momencie pojawił się problem. Dodam, że auto trafiło do innego serwisu dealera niż ten u którego kupiłem samochód (tam skierował mnie assistance). Wycena jest zaakceptowana przez Allianz.
Domagałem się auta zastępczego na czas naprawy od ubezpieczyciela = zrzuca odpowiedzialność na serwis. Serwis? Zaproponował odpłatnie, a winę za brak części zrzuca na Renault Polska.
Nikt nie widzi problemu że zostałem bez nowego samochodu z przebiegiem 500 km, do którego nie ma części.
Drodzy forumowicze, czy to znaczy, że okazałem się frajerem, który kupił auto do którego nie ma części zastępczych i którego wszyscy maja w głębokim poważaniu? Co mam teraz począć? Jakie kroki podjąć, żeby ktoś w końcu zapewnił mi nieodpłatnie samochód? Jakie prawa mam w tej sytuacji? Czy to przypadkiem nie zakrawa na rękojmię? Przecież to nie jest skrzynia biegów, która psuje sie raz na x przypadków, ale części które się niszczą przy byle stłuczce.
Jestem zdesperowany… pomóżcie…
chrom6 - 2023-04-06, 15:14
Pojazd zastępczy z polisy AC przysługuje wyłącznie na okres opisany dla danego pakietu AC. po upływie tego czasu nikt nie ma obowiązku zapewnienia Ci pojazdu zastępczego.
A problem z dostępnością części dotyczy całego rynku motoryzacyjnego, nie tylko Dacii Renault ale każdej marki - VW, Skody, BMW, itd.
ja mam aktualnie na placu pojazdy za setki tysięcy zł które czekają nawet ponad pół roku na części i końca nie widać - brakuje przekładni kierowniczych, felg, zwrotnic zawieszenia, zderzaków, drzwi bocznych. Także przykra sprawa i na tym koniec
vandergru - 2023-04-06, 15:41
Rozumiem te argumenty o brakach części. W takim razie uczciwym byłoby napisać w wejściu do salonu, że jak auto się zepsuje, albo je rozbijesz to ci nie naprawimy, bo nie mamy do niego części. Jednocześnie jesteś niewolnikiem ASO no bo przecież gwarancja.
Chciałbym mówić o czymś więcej niż o obowiązku, ale o jakimś normalnym traktowaniu człowieka. W poprzednim aucie wymieniono mi automatyczną skrzynię biegów 50000 km po gwarancji. A był to „tylko” Seat.
toka93 - 2023-04-06, 15:47
W pierwszej kolejności nie ma obowiązku naprawiać pojazdu w ASO, po drugie skoro ASO nie ma części to co z tym faktem ma zrobić inny warsztat? No i argument o informowaniu klienta o braku części podczas zakupu auta. A skąd dealer ma wiedzieć że za tydzień zabraknie jakiś części. Aktualnie łańcuch dostaw to jeden wielki dramat. Cierpi na tym klient jak i warsztat.
chrom6 - 2023-04-06, 15:57
vandergru napisał/a: | Rozumiem te argumenty o brakach części. W takim razie uczciwym byłoby napisać w wejściu do salonu, że jak auto się zepsuje, albo je rozbijesz to ci nie naprawimy, bo nie mamy do niego części. Jednocześnie jesteś niewolnikiem ASO no bo przecież gwarancja.
Chciałbym mówić o czymś więcej niż o obowiązku, ale o jakimś normalnym traktowaniu człowieka. W poprzednim aucie wymieniono mi automatyczną skrzynię biegów 50000 km po gwarancji. A był to „tylko” Seat. |
Każdy normalny doradca i serwis chce traktować normalnie klienta tylko co ma zrobić jak części brak w magazynach producenta? Sam przecież nie wyprodukuje.
To jest problem dla klienta ale tak samo dla serwisu - nie ma części = nie ma naprawy = nie ma kasy. Na dodatek klient wylewa swoje słuszne żale na pracowników serwisu którzy mają taki sam na to wpływ jak klient - mogą jedynie monitować dostawcę i przyjmować wyrzuty.
Co do seata - grupa VAG tak ma że jeśli serwis był regularnie wykonywany w ASO to nawet po gwarancji przyjmują na siebie w całości lub częściowo naprawy mechaniczne. I to jest naprawdę ok.
pastp - 2023-04-06, 16:09
Niech serwis poda jaką część masz szukać i szukaj na własną rękę. Dacia to Renault z przed kilku lat Potem pogadaj z serwisem, że masz część iPytanie do nich na kogo faktura. Może to głupi pomysł ale żyjemy w głupich czasach.
chrom6 - 2023-04-06, 16:19
pastp napisał/a: | Niech serwis poda jaką część masz szukać i szukaj na własną rękę. Dacia to Renault z przed kilku lat Potem pogadaj z serwisem, że masz część iPytanie do nich na kogo faktura. Może to głupi pomysł ale żyjemy w głupich czasach. |
tylko że on ma Dacię z 2022 - to już nie jest technologia sprzed X lat - lepszym rozwiązaniem jest montaż zamiennika dobrej firmy ale patrząc na szybko nie widzę by były dostępne
ainam102 - 2023-04-06, 16:22
Jako że pracuje w takim magazynie części serwisowych tylko innej marki, to mogę powiedzieć że winnym jest sam koncern , który zamiast zapewnić pewien poziom zapasu części w magazynie, wykorzystał je na produkcje nowych aut bo jest popyt .Od roku nie ma żadnego problemu z produkcja części w Chinach czy też transportu kontenerów, natomiast od pewnego czasu jest ograniczanie kosztów składowania i magazynowania oraz produkcji części w Europie, księgowi szukają zysków a jak auto się sprzeda to klient niech spada.
eplus - 2023-04-06, 19:22
chrom6 napisał/a: | Co do seata - grupa VAG tak ma że jeśli serwis był regularnie wykonywany w ASO to nawet po gwarancji przyjmują na siebie w całości lub częściowo naprawy mechaniczne. I to jest naprawdę ok. |
Mając Felicję 1,6 regularnie przez lata serwisowałem ją w aso, a aso regularnie waliło mnie w rogi.
pastp - 2023-04-06, 19:36
Na alledrogo jest pełno. Potrzebny numer fabryczny a to powinien podać serwis. Kupujesz używkę nowy cokolwiek i mają założyć. Nie wierz że to magiczna technologia rodem z przyszłosći. To część z Clio Captura itd. Ja bym tak próbował załatwić sprawę
toka93 - 2023-04-06, 20:08
pastp napisał/a: | Na alledrogo jest pełno. Potrzebny numer fabryczny a to powinien podać serwis. Kupujesz używkę nowy cokolwiek i mają założyć. Nie wierz że to magiczna technologia rodem z przyszłosći. To część z Clio Captura itd. Ja bym tak próbował załatwić sprawę |
Na szybko patrząc na Allegro są z 4 sztuki. Pytanie czy ubezpieczalnia pozwoli na montaż części używanej skoro to AC.
chrom6 - 2023-04-07, 07:10
eplus napisał/a: | chrom6 napisał/a: | Co do seata - grupa VAG tak ma że jeśli serwis był regularnie wykonywany w ASO to nawet po gwarancji przyjmują na siebie w całości lub częściowo naprawy mechaniczne. I to jest naprawdę ok. |
Mając Felicję 1,6 regularnie przez lata serwisowałem ją w aso, a aso regularnie waliło mnie w rogi. |
Felicję czyli to było "100 lat" temu, sporo się pozmieniało w VAG od tego czasu
chrom6 - 2023-04-07, 07:14
toka93 napisał/a: | pastp napisał/a: | Na alledrogo jest pełno. Potrzebny numer fabryczny a to powinien podać serwis. Kupujesz używkę nowy cokolwiek i mają założyć. Nie wierz że to magiczna technologia rodem z przyszłosći. To część z Clio Captura itd. Ja bym tak próbował załatwić sprawę |
Na szybko patrząc na Allegro są z 4 sztuki. Pytanie czy ubezpieczalnia pozwoli na montaż części używanej skoro to AC. |
i czy serwis zaryzykuje bo koniec końców to serwis daje gwarancję na naprawę. Musi serwis zapytać czy pozwoli na montaż części używanej i tzw. usprawnienie pojazdu w obliczu braków nowych części.
Prawdę mówiąc do tej pory raz spotkałem się odmową akceptacji usprawnienia pojazdu i montażu zamiennika do czasu dostawy oryginału. Tylko w grę wchodziły reflektory za grubą kasę.
pastp - 2023-04-07, 16:20
No to kolego z problemem do dzieła. Jeżeli jeden serwis postawi się okoniem to może inny. Dla mnie jest nie dopomyślenia że masz nowe auto i nie możesz nim jeździć. Mnie też na gwarancyjnej wymianie modułu SOS próbowali ustawiać i mam być we wtorek o 10.00 . Przypomniałem im że mam pecha bo muszę pracować na pieniądze i to ja podam termin i spróbujemy się dopasować. Skończyło się piątkiem o 15.00
|
|