DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Większa awaria - błąd P2201

Patryk95 - 2023-04-13, 19:22
Temat postu: Większa awaria - błąd P2201
Post ma na celu zadanie pytania bo zanim dotrę do serwisu na pewno trochę czasu minie.
Witam. Dziś podaczas jazdy zapaliły mi się dwie kontrolki. Zygzak (ten od usterki chyba) i kontrolka spalin mam silnik 1.5 Blue Dci 95km. Kontrolki paliły się z 30 sekund po czym zgasły auto jechało normalnie. Na moim obd pokazało takie błędy. Grubsza awaria? Odrazu też pojawił się kluczyk przy przebiegu i potem razem wszystko zgasło. Zapaliły się 3 kontroli co na zdjęciu zygzak, klucz i spalanie. Edit. Po skasowaniu błędów i przejechaniu kilku kilometrów się one nie pojawiły ponownie za to w aplikacji coś wyszło z adblue poniżej zdjęcie

Patryk95 - 2023-04-13, 19:23

Kolejne zdjęcie
Patryk95 - 2023-04-13, 19:24

Zdjęcie błędów odb
Patryk95 - 2023-04-13, 19:25

Zdjęcie testu jakiegoś w aplikacji
Dzięki za wszystkie informacje

Dymek - 2023-04-14, 07:26
Temat postu: Re: Większa awaria - błąd P2201
Patryk95 napisał/a:
Grubsza awaria? Odrazu też pojawił się kluczyk przy przebiegu i potem razem wszystko zgasło. Zapaliły się 3 kontroli co na zdjęciu zygzak, klucz i spalanie.
Rozumiem, że nie dolewałeś płynu AdBlue? Po tym co pokazałeś, to ja żadnej awarii nie widzę... Kontrolka na pierwszym zdjęciu to kontrolka niskiego poziomu AdBlue a kluczyk z ilością kilometrów pokazuje po ilu kilometrach będą prawdziwe problemy jeśli nie uzupełnisz płynu.
Co prawda kluczuk z ilością kilometrów może również sygnalizować zbliżanie się terminu przeglądu/ wymiany oleju, ale w ostatnich latach po wprowadzeniu AdBlue do modeli poprzedniej generacji trochę kombinowali z tymi kontrolkami, więc część samochodów ma kontrolkę AdBlue w liczniku a część również na ekranie komputerka pokładowego i jest bałagan w sygnalizowaniu, którego nawet instrukcje obsługi nie ogarniają...
Także na początek sprawdź poziom AdBlue i obserwuj dalej.

Patryk95 - 2023-04-14, 08:05

Adblue dolewałem regularnie najwięcej co mi weszło to 8l :) Wczoraj też podjechałem i dolałem adblue, i co mnie zdziwiło przejechałem 5tys km i wlałem tylko 1.5 l adblue. Dziwi mnie że te 2 kontrolki się zapalili i potem zgasły od spalin i zygzak, rano jeszcze w aplikacji włączyłem sobie taki test i takie coś pokazało. A Wizyta w sewrsie dopiero za jakiś czas pewnie bo dzwoniłem i ciężko z terminami a zostało 2 miesiące gwarancji.. A niedługo mam wyjazd i jednak obawy jakieś są, ktoś coś podpowie czy jest się czego obawiać?
Dymek - 2023-04-14, 08:31

Ustalmy- pokazujesz kontrolkę AdBlue a nie kontrolkę od spalin, kontrolka układu oczyszczania spalin to ta z symbolem silnika...
Być może jest u Ciebie jakiś problem z układem kontroli AdBlue. Zapisz się na spokojnie do ASO a tymi nieukończonymi testami się tak nie przejmuj- u mnie przez prosty interfejs OBD na różnych programach mam od zawsze najróżniejsze "nieukończone testy", większość znika dopiero po przejechaniu bez wyłączania silnika długiej trasy, kilkuset km, więc tak na szybko zawsze mam jakieś testy nieukończone. Chciałem to kiedyś zweryfikować w ASO- w chwili gdy ja miałem błędy, to na skanerze Renault nie pokazało absolutnie nic nieprawidłowego...

Patryk95 - 2023-04-14, 08:52

No może przesadnie się martwię ale co zrobić 🤣 a ten zygzak to kontrolka od układu elektronicznego? Bo zygzak razem z adblue może sygnalizować właśnie brak płynu? Dziś jeszcze doleje z banki adblue bo mam 5l bo może na stacji coś nie tak jest, że tak szybko odbiło? Albo coś się zawiesiło bo dziwi mnie to, że kontrolka adblue i zygzak zapaliły się dosłownie na kilka sekund.
Dymek - 2023-04-14, 09:37

Generalnie zygzak "EKG" w kolorze pomarańczowym to kontrolka uniwersalna mająca zwrócić uwagę kierowcy, czyli kontrolka typu "uwaga- coś się dzieje" i w wielu wypadkach świeci się razem z inną kontrolką, lub z komunikatem-symbolem na ekranie komputerka pokładowego. Dopiero po tej drugiej kontrolce można wywnioskować co się dzieje- sam zygzak nie mówi absolutnie nic z czym jest problem. Nie musi to być nawet problem z elektryką- zygazak świeci się również gdy zbliża się serwis olejowy czy przegląd (wtedy właśnie mamy symbol pojazdu i klucza na komputerku chwilę po włączeniu zapłonu). Zresztą to wszystko jest opisane w instrukcji, zygzak występuje w bardzo wielu przypadkach. A jak zaświeciła się tylko chwilowo i się nie powtarza, to w ogóle bym się tym nie przejmował. Ja nie mam instrukcji od Twojego rocznika, więc nie wiem co tam opisali, szczególnie na temat AdBlue. A w ogóle gdzie masz wlew AdBlue w Sandero?
Patryk95 - 2023-04-14, 10:04

Obok wlewu paliwa odrazu :) a czerwony zygzak jak się pali to jest chyba też jakiś sygnał dźwiękowy? Nie mam czasu zajrzeć do instrukcji bo cały czas w pracy 😅 Auto ma prawie 40tys przebiegu chyba 300km brakuje, a przy 40tys żadnego serwisu chyba nie ma z tego co pamiętam?
rukoku - 2023-04-14, 10:13

Kluczyk i zygzak kasujesz przyciskiem lewej manetki od wycieraczek na zapłonie - przytrzymaj 10 sekund na ikonie kluczyka (zmieniasz podgląd standardowo krótkimi kliknięciami) - kluczyk wskazuje na przegląd kluczyk + zygzak (ciągle świecący) ze do przeglądu masz mniej niż miesiąc (nie mniej to ikona uniwersalna). Po skasowaniu przeskanuj jeszcze raz.
Dymek - 2023-04-14, 10:15

Czerwony zygzak to już by była jakaś awaria i raczej kontrolka by już nie zgasła... Co do sygnału to nie wiem- nie miałem przyjemności doświadczyć ;-)
Co do serwisu, to zależy od rocznika- w moim akurat co 20 tys byłby olej, ale zawsze wcześniej wyskakuje z racji tego, że upływa rok. Sprawdź apką Dacia Service Reset- zobaczysz co tam u Ciebie siedzi w pamięci :lol:

Dymek - 2023-04-14, 10:22

rukoku napisał/a:
Kluczyk i zygzak kasujesz przyciskiem lewej manetki od wycieraczek na zapłonie - przytrzymaj 10 sekund na ikonie kluczyka (zmieniasz podgląd standardowo krótkimi kliknięciami)
Prawej manetki... A to tylko pod warunkiem, że taki ekran z kluczykiem jest na stałe (a nie przez chwilę po włączeniu zapłonu) i daje się go w ogóle wywołać klikając.
Patryk95 - 2023-04-14, 10:29

Pobiorę apke i wieczorem zobaczę :)
Patryk95 - 2023-04-14, 18:14

Dymek napisał/a:
rukoku napisał/a:
Kluczyk i zygzak kasujesz przyciskiem lewej manetki od wycieraczek na zapłonie - przytrzymaj 10 sekund na ikonie kluczyka (zmieniasz podgląd standardowo krótkimi kliknięciami)
Prawej manetki... A to tylko pod warunkiem, że taki ekran z kluczykiem jest na stałe (a nie przez chwilę po włączeniu zapłonu) i daje się go w ogóle wywołać klikając.


Aplikacja mi coś nie działa niestety :( Dolałem adblue ale z bańki to spokojnie 2 litry weszły. Także dystrybutor albo ma duże ciśnienie, że tak szybko odbija albo nie wiem...

Patryk95 - 2023-04-14, 18:38

Cytat:

Przeczytałem instrukcje i są dwie możliwości. Jedna awaria systemy skontaktuj się z serwisem a druga to awaria systemu i co 100km będzie pojawiał się komunikat (od pierwszego komunikatu mam 800km na dojazd do serwisu bo inaczej auto zgasnie na dobre). Teraz ciekawi mnie jak to będzie jeśli ja usunąłem błąd przez telefon, ten błąd się już nie pojawia w telefonie ciekawe czy znów pojawi się komunikat za niecałe 100km oby nie...

Patryk95 - 2023-04-14, 20:43

Uzyskałem informację, że na 99% jest coś nie tak z sądą nox ze względu na błąd p2201
Jednak gdyż wizytę w aso mam 4 maja dopiero, nikt mi nie potrafi udzielić informacji czy można spokojnie w razie czego z tą usterka jeździć? Obecnie od wczoraj przejechane 50km i nic się nie pojawia ponownie. Jeździć można w razie czego z taką usterka do tego 4 maja? W tym czasie dacia codziennie będzie jeździć po 100km i raz trasa 800km. Dziękuję za informację


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group