|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Nagrzewanie się reflektorów
tomaszgebala - 2009-06-09, 20:33 Temat postu: Nagrzewanie się reflektorów Dzisiaj dotknąłem reflektorów ręką i ... niemal sparzyłem się !!! Nie spodziewałem się, że lampy aż tak bardzo się nagrzewają. Mówi się o niskiej emisji żarówek H4 z racji zastosowania tworzywa zamiennika szkła. Fakt, że zmieniłem po spaleniu dotychczasowe żarówki Osrama na TUNGSRAMY, ale też z zaznaczeniem że to są H4 o niskiej emisji UV.
Zobaczcie u siebie - jak jest u Was ? I jakie macie założone żarówki ?
Beckie - 2009-06-09, 20:38
tomaszgebala napisał/a: | I jakie macie założone żarówki ? |
Fabrycznie - Philips, wymieniona jedna na taką samą. Czy klosze się nagrzewają nie sprawdzałem. Jaką moc mają twoje żarówki? I czy aby na pewno są na 12V?
KaS602 - 2009-06-09, 21:17
tomaszgebala, nie masz czym sie martwic, bo to normalne, ze zarowki wydzielaja sporo ciepla.
tomaszgebala - 2009-06-09, 21:58
mam typowe H4 Tungsrama, a oryginalnie były Osramy
KaS602 - 2009-06-09, 23:30
A co za roznica, bo parametry chyba maja takie same?
Beckie - 2009-06-10, 09:01
KaS602 napisał/a: | A co za roznica, bo parametry chyba maja takie same? |
Przez przypadek można kupić żarówki o nieprawidłowych parametrach.
Kratylos napisał/a: | tsungramy to dobre zarowki tez takie mam - zywotnosc ich w moim aucie jest wyzsza od osramow na osramach ok 19.000-20.000 tsungram ok 23-24tys km |
Philipsa padła po 15 000 km.
KaS602 - 2009-06-10, 12:01
Beckie napisał/a: | Przez przypadek można kupić żarówki o nieprawidłowych parametrach. |
W swojej wypowiedzi przypadku kupna zarowki o innych parametrach nie zawarlem.
Firma nie ma znaczenia - kazda zarowka wydziela znaczne ilosci ciepla, a co za tym idzie bedzie powodowac nagrzewanie sie calego reflektora.
Obnizone promieniowanie UV ma na celu tylko zabezpieczenie przed odbarwieniem sie (plastikowego) klosza.
stempik - 2009-06-10, 19:05
Kratylos napisał/a: | na osramach ok 19.000-20.000 tsungram ok 23-24tys km |
66000 km. i nie wiem co mam bo od nowości nie sprawdzałem. :))
tomaszgebala - 2009-06-11, 14:04
widzę, że dyskusja odbiegła od tematu
Chodziło mi o sprawdzenie, czy Wasz reflektor też "parzy" przy dotyku...
Mamert - 2009-06-12, 09:49
Panowie trochę mylicie pojęcia
1. UV (promieniowanie ultrafioletowe) to jednak zupełnie inne promieniowanie jak IR (podczerwień), pierwsze jest odpowiedzialne za "korozję" plastików, a drugie za ciepło.
2. Niska czy wysoka emisja UV żarówek jest totalnie bez znaczenia, ponieważ klosze tak czy siak są wystawione na znacznie większe i bardziej zróżnicowane promieniowanie UV SŁOŃCA. Jest to bardziej chłyt gwaranta żeby nie odpowiadać za przebarwienia kloszy.
3. Klasyczne żarówki jak sama nazwa wskazuje się żarzy, więc wydziela ciepło niezależnie od nazwy firmy.
Z jednym się zgodzę, że wytrzymałość żarówek w Loganie jest słaba i dokładnie wynosi 19 000-20 000 .
gigi303 - 2009-06-12, 09:52
mi postojowa lewa padła dokładnie przy 15tys
GeRRaD - 2009-06-12, 15:23
Mamert napisał/a: | Z jednym się zgodzę, że wytrzymałość żarówek w Loganie jest słaba i dokładnie wynosi 19 000-20 000 . |
Nie zgodzę się że 20 kkm to mało. Polecam wypróbować w innych autach H 7. Średnia ważona wytrzymałości na polskich dziurawych drogach przy obowiazku jazdy na światłach to 2 - 3 miesiące
tomaszgebala - 2009-06-12, 22:14
hallo, hallo - czy dostanę odpowiedź na pytanie ??? !!! ???
Czy u Was tez reflektor nagrzewa się aż do granicy niemalże parzenia ???
GeRRaD - 2009-06-12, 22:39
Wydaje mi się że nie dostaniesz wprost odpowiedzi na nurtujący problem, bo temperatura klosza zależy od czasu świecenia żarówek, ich rodzaju, warunków atmosferycznych na zewnątrz, no i sposobu odczuwania - wątpię aby ktoś mierzył ciepłotę termometrem. Jak nie zaobserowowałeś bardzo szybkiego zużycia żarówek,moim zdaniem nie ma co się przejmować - inaczej vide regulator napięcia
Nova - 2009-06-13, 13:05
tomaszgebala napisał/a: | hallo, hallo - czy dostanę odpowiedź na pytanie ??? !!! ???
Czy u Was tez reflektor nagrzewa się aż do granicy niemalże parzenia ??? |
A po jakim czasie od ich włączenia? Kilka chwil/godzin?
Prawdę mówiąc nie wpadłam na to, żeby dotykać reflektory po zakończonej jeździe (co najwyżej upewniam się 2 razy, czy je wyłączyłam) ale testowo mogę to zrobić .
O wynikach poinformuję niezwłocznie.
Andrzej - 2009-06-13, 21:56
[quote="tomaszgebala"]hallo, hallo - czy dostanę odpowiedź na pytanie ??? !!! [quote]
U mnie się nagrzewają, ale żeby parzyć?! Są po prostu ciepłe.
wox - 2009-06-16, 21:03
Dzisiaj rano sprawdziłem (po przejechaniu 50 km w słabym deszczu): były lekko ciepłe. Żarówki jakie mam, to: osram (od nowości; 40 tys. km) i tesla (wymiana przy przebiegu ok. 20 tys. km); oczywiście o obniżonym prom UV.
Jak sprawdzę przy pogodzie bezdeszczowej, to poinformuję (zapominam ciągle).
tomaszgebala - 2009-06-16, 21:29
np. po godzinie
wox - 2009-06-17, 14:11
Dzisiaj sprawdziłem przy dobrej pogodzie i po około godzinie jazdy - były po prostu ciepłe (tam gdzie mam żarówkę osram reflektor był minimalnie cieplejszy niż tam gdzie tesla; tak więc producent ma znaczenie, bo różnice są). Ale żeby tungsramy parzyły, to dziwne? Czy aby na pewno 60/55 W?
Obniżona emisja UV to dodatkowe oznaczenie na żarówce w stylu: "U" (tak mają osram i tesla).
|
|