DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Remont silnika

Lordi - 2023-10-02, 18:18
Temat postu: Remont silnika
Hej wszystkim moja Dacia Logan MCV rocznik 2007 benzyna z przebiegiem 347 tyś kilometrów niestety bierze olej i to znacznie. Co prawda nie kopci i jeszcze ale po teście dodając na luzie ostro gaz pojawił się biały obłok dymu. Wie ktoś jakie by były koszty remontu silnika i co należało by wymienić .Nie chcę jej skazywać na wieczny odpoczynek bo to dobry samochód .
DrOzda - 2023-10-03, 07:30

Przede wszystkim trzeba ustalić co konkretnie jest tego przyczyną ? Może uszczelniacze zaworowe po prostu.
A co do remontu.
Będzie niestety drogo. Mało jest już zakładów które się tym zajmują jak w epoce poloneza gdzie szlif robiono co 50 kkm i mają teraz sporo roboty z droższymi samochodami. Licz się z kosztami minimum 5 do 10 tysięcy o ile części są w rozsądnych cenach.
A do zrobienia byłby szlif wału korbowego , wymiana panewek głównych i korbowodowych , tulejowanie , wymiana tłoków i pierścieni , plus przy okazji do zrobienia głowica szlif gniazd zaworowych z wymianą zaworów i niewykluczone że planowanie głowicy i bloku. No i komplet nowych uszczelek i simmeringów do wszystkiego.
Albo się to robi porządnie po takim przebiegu albo lepiej sobie darować.

Kupowanie używanego silnika to loteria , a już nie daj boże takiego "regenerowanego" - to co z nimi robią "firmy" to woła o pomstę do nieba.

shrek - 2023-10-03, 13:06

Na początek to rozbiórka silnika i dopiero wtedy można coś powiedzieć coś o kosztach. Reszta j/w
r70 - 2023-10-03, 13:13

Jak był eksploatowany , co ile wymiana oleju ? Czy były płukanki ?
Warto chyba sprawdzić ile tego oleju bierze a potem może warto spróbować chemię? Dobre preparaty do paliwa, płukanka długodystansową, płukana postojowa ? Dodatek regenerujący uszczelniacze Może więcej niż raz ?
Potem może LM Ceratec który przy minimalnych problemach może coś pomoc ? Jeśli pobór nie jest duży to na pewno bym spróbował - tylko trzeba sensownie wybrać preparaty.
Jeśli pobór duży to może najtańszy olej i częste dolewki ? A może jakiś dodatek do zajechanych silnikowe? Albo olej w większej lepkości ?

Lordi - 2023-10-04, 15:57

Dzięki za info. Pacjent :silnik K7M 64 kW 1,6 benzyna rok prod 2007 Olej jest wymieniany co sezon 10W40 ELF płukanka była 2 lata temu(może przydało by się jeszcze raz )co do ilości brana oleju to dopiero stwierdzę więcej po przejechaniu np 2 tygodni od dolewki średnio 40 km dziennie przejeżdzam (poniedziałek -piątek). Wlałem w Niedzielę 900 ml tyle niestety brakowało, na bagnecie był totalny minimum !!!!.Dzisiaj byłem u mechanika i faktycznie bez rozbierania silnika można gdybać co jest grane .W wolnej chwili jeszcze podjadę na sprawdzenie kompresji na cylindrach jakie są wartości to dam znać.
r70 - 2023-10-04, 16:41

40km / dzień (zakładam że2x20km ? ) jeśli nie robisz przy tym dłuższych tras raz w tygodniu to smarowanie jest kiepskie; jeśli robisz to w ruchu miejskim -to cały czas warunki trudne zwłaszcza jeśli silnik dużo pracuje na biegu jałowym w korkach; jeśli w mieszany to dystans jest na tyle krótki że olej nigdy nie osiąga temp optymalnej pozwalającej na odparowanie wody i paliwa - czyli każdy dniem coraz gorzej jest smarowany. Jeśli choć lekko zapiekły się pierścienie to rozrzedzenie paliwem i pogorszenie smarowania rośnie coraz bardziej z każdym rozruchem.
Przy jeździe 40km na raz, smarowanie i warunki pracy będą na pewno korzystniejsze.
350tys/16lat to ok 21tys km/rok - jeśli prze sezon rozumiesz rok - to wg mnie długi interwał na taką eksploatację i po tym przebiegu silnik może być już nieźle styrany, jeśli sezon to 6 miesięcy - czyli zmiana co ok 10tys km, to już brzmi trochę lepiej.

Ja chemia LM wyczyścił wtryskiwacze dCi który nie jeździł. Po kuracji zrobił kolejne 100tys zanim go sprzedałem i miał się świetnie.
Poczytaj wątki o walkach z bankiem oleju na forum olejowym.
I przede wszystkim sprawdź czy nie masz wycieków;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group