DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze

Adam - 2023-12-05, 17:39
Temat postu: Wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze
Część, mam taki problem w moim 1
.4 z 2009r, mianowicie na zimnym silniku po odpaleniu auto przerywa i wyskakuje check, po odczytaniu wychodzi wypadanie zapłonu trzeci cylinder i wszystko byłoby wiadomo gdyby nie to że byłem u 3 mechaników i dwóch gazowników i nikt nie wie gdzie tkwi problem bo tak: świece nowe, cewka nowa, przewody nowe, sonda nowa, reduktor od gazu nowy, filtry gazu wymienione, gaz wyregulowany itd, bywa też tak że coś go " trzyma" jak jadę tam ja mu gaz a on tak jakby go coś zatkało, wtryski raczej odpadają bo robi tak i na benzynie i na gazie(przerywa) najgorsze jest to że nie zawsze przerywa i nie zawsze słabo jedzie, nieraz jest całkiem normalnie i nikt nie może zdiagnozować i ja już też się gubię, a i kompresja też mierzona jest bardzo fajna jak na 220k przebiegu, macie jakieś pomysły? Bo już nawet zaczęli mi wymieniać to co ja już wymieniłem i to tylko szkoda mojej kasy i czasu, z góry dzięki

dudu$ - 2023-12-05, 22:44

A tak z ciekawości kiedy była przeprowadzana regulacja zaworów? Nie widzę w Twoim poście aby ta czynność była robiona a w tych silnikach szczególnie zasilanych paliwem LPG regulację trzeba robić co 20 czasem co max 30 tyś. km
Adam - 2023-12-06, 10:11

Zawory sądząc po dacie robiłem właśnie jakieś 25k temu, ale szczerze powiem że miałem nieraz niewyregulowane i nigdy takich objawów nie dawały, myślisz że to może być przyczyną?
operatorpilota - 2023-12-06, 11:18

Część objawów można wiązać właśnie z zaworami. Przerabiałem takie sytuacje, problem występował przy różnych przebiegach na tym samym silniku, zawsze związany z zaworami.
dudu$ - 2023-12-06, 19:53

Adam napisał/a:
Zawory sądząc po dacie robiłem właśnie jakieś 25k temu, ale szczerze powiem że miałem nieraz niewyregulowane i nigdy takich objawów nie dawały, myślisz że to może być przyczyną?


myślę, że będzie to właśnie problem z zaworami. Głowice w Renówkach są słabe. Miałem kiedyś sytuację w motorze 1.4 8v, przy przebiegu 90tys km na samej PB, zawory były już podparte, a podczas jazdy na LPG z biegiem przebiegu głowica się zużywa i możliwe jest że u Ciebie teraz zawory daja takie objawy.

Adam - 2023-12-06, 21:22

Okej sprawdzę jeszcze zawory ale już zlecę to komuś bo już mam dosyć grzebania przy tym aucie w taka pogodę 😁

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group