|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Problem z silnikiem pod dłuższym postoju i przy wilgoci
pelass - 2024-01-04, 10:13 Temat postu: Problem z silnikiem pod dłuższym postoju i przy wilgoci Cześć. Od jakiegoś czasu mam taki problem. Jeśli auto stoi nie używane przez 2-3 dni to odpala bez problemu, ale czasem silnik po odpaleniu chodzi jak stary traktor aż cała buda się trzęsie. Zdarzyło się też tak że włączył się check engine w tym czasie. Jak silnik tak sobie pochodzi 2min to potem wchodzi w normalne obroty i już działa ok. Nie Gasi się ani nic z tych rzeczy. Mam wrażenie że tym gorzej jest im więcej pada i jest bardziej wilgotno. Aktualnie stoi pod blokiem ale jakiś czas temu była garażowana w blaszaku i tam jak się wilgoć uzbierała to był ten sam problem.
Fakt że to wszystko działo się na starym, 10 letnim akumulatorze i właśnie go wymieniłem. (data produkcji była zabrudzona, nie miałem pojęcia że jest tak stary bo palił normalnie nawet na mrozach).
Już po wymianie akumulatora miałem raz tak że odpaliłem po 2 dniach postoju jak padał deszcz, ale zanim silnik się rozgrzał to potrafił się zaciąć na chwilę podczas przyśpieszania na 3 biegu.
Ktoś już miał podobne objawy? Podobny problem? Jeśli taki sam temat był już omawiany to przepraszam ale nic nie znalazłem.
Dacia Sandero 1.2 75km - rocznik 2013 - przebieg 67k
keisyzrk - 2024-01-04, 11:28
Dwie rzeczy na początek do sprawdzenia.
- W tych silnikach cewki mają żywotność ok 60tys. km,
- luzy zaworowe były sprawdzane?
pelass - 2024-01-04, 12:09
keisyzrk napisał/a: | Dwie rzeczy na początek do sprawdzenia.
- W tych silnikach cewki mają żywotność ok 60tys. km,
- luzy zaworowe były sprawdzane? |
Cewki są najpewniej fabryczne. Rok temu wszystkie świece były wymieniane, bo tez były fabryczne. Ale dziwne jest to że był do komputera podpinany tydzień temu, i nie było błędów zapłonu ani nic innego... Może dacia nie loguje tego typu błędów z cewkami?
Jak chodzi o luzy zaworowe to raczej nie było sprawdzane. Ale to chyba problem przy większych przebiegach?
To już jakiś punkt wyjścia. Dzięki
jurek - 2024-01-04, 19:06
Jeśli traktor to pewnie cewka, albo przy wilgoci przebicie na kablu. Przynajmniej ja tak miałem. pozdr
keisyzrk - 2024-01-04, 20:34
Ja u siebie reguluje zawory mniej więcej co 30tys. km...
DrOzda - 2024-01-05, 08:40
Na benzynie wystarczy kontrola co ok 100 kkm
pelass - 2024-01-05, 09:59
Dziękuję za cenne uwagi. Wczoraj odpaliłem bez problemu i nie było żadnej utraty mocy na wyższych i niższych obrotach, pomimo iż auto stało 2dni i cały czas lało. Myślę że nowy akumulator też tu pomógł. Ale cewki i tak wymienię dla świętego spokoju
keikan - 2024-01-09, 10:40
https://allegro.pl/oferta/delphi-cewka-zaplonowa-renault-clio-ii-iii-1-2-16v-9418959929
Czy ten komplet będzie odpowiedni do 1,2 16V D4F? Bo czyuję, że mnie też czeka wymiana...
keisyzrk - 2024-01-09, 15:01
Kup sobie taką co ma osobno przewody.
Miałem sytuację że dwa miesiące po wymianę cewki i przewodów kuna mi pogryzła kable i musiałem wymienić tylko same przewody;)
|
|