|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - łącznik stabilizatora
KaS602 - 2009-06-24, 20:45
Te 200 to sam lacznik czy razem z robota?
Pytam przy okazji na przyszlosc, bo u mnie narazie wszystko ok (85 000 km).
jackthenight - 2009-06-24, 21:43
Kratylos tu masz łącznik :
http://allegro.pl/item647...acia_logan.html
a z wymianą nie powinieneś mieć problemów, odkręcić stary i założyć nowy.
W twojej kieszeni zostanie jeszcze 170 zł - dobzie, dobzie ?? :)
jackthenight - 2009-06-25, 05:07
Do wymiany łącznika kanał nie jest potrzebny.
Podnośnik wystarczy ten do zdejmowania kół.
Ale jak mechanik wymieni to za przysłowiowe parę złoty, to faktycznie, brudzić się samemu nie ma sensu.
Mariusz - 2009-06-25, 07:34
Bogatemu wszystko wolno. Jedź do mechanika
ADAM 12 - 2009-06-25, 20:53
jackthenight napisał/a: | Podnośnik wystarczy ten do zdejmowania kół. |
Jak chłopak nie ma wprawy przy tego typu pracach, to majstrowanie na fabrycznym podnośniku jest sprawą ryzykowną.Pod samochód trzeba podłożyć np.koła,a do skręcenia łącznika trzeba pod wachacz podłożyć podstawkę i opuszczać auto.
A co do ceny- większość zamienników jest robiona ze złej stali, efekt -średnio co pół roku wymieniałem lewy lub prawy.
stempik - 2009-06-27, 09:05
ADAM 12 napisał/a: | większość zamienników jest robiona ze złej stali |
Ze zdjęcia wynika że stali to tam dużo nie ma, ale masz rację. Zamienniki są z zasady gorszej jakości, choć z pewnością nie wszystkie.
laisar - 2009-06-29, 13:34
A tak z czystej ciekawości - który to właściwie jest element?
(Bo cena nie zgadza się z nazwą...).
laisar - 2009-06-29, 14:08
Z Internetu, rzecz jasna (; - ale czasem samo ASO przysyła takie zrzuty, w odpowiedzi na jakieś pytanie.
Ad rem: np InterCars (ale pewnie i inni) ma chyba wystarczająco firmowe zamienniki:
(chyba że w ASO to jest za parę?)
laisar - 2009-06-29, 17:46
No to po referencji: "dacia 6001547138" w Google - http://www.google.pl/sear...btnG=Szukaj&lr=
http://motohurt.info/skle...ducts_id=102592 - nr zamienników różnych firm i dalej http://www.samli.pl/repla...d=SASIC-4005152
Większość firm się reklamuje, że realizuje zamówienia, więc można przynajmniej e-mailowo zapytać o cenę i termin.
(Oczywiście, różne są priorytety - czas też bywa cenny - ale jak widzę cenę 2-3x taką, jak rynkowa, to lekko się jeżę... <; ).
loganik - 2009-06-29, 21:06
Pytałem w ASO: łacznik stabilizatora do logana - 165zł, do clio- 78 zł/takie same/. O co tu chodzi?
jackthenight - 2009-06-29, 21:11
OOO to w takim razie jak do Clio taniej, to Kratylos zapytaj się w ASO czy nie można założyć od CLIO :) Dziwna ta różnica ceny.
laisar - 2009-06-29, 21:13
Wiadomo o co - o kasę... Trzeba sobie jakoś inaczej odbić taniość tego modelu
A te z Clio to nie wiem, czy aby na pewno są takie same - na pewno nie są te same, bo daćkowy numer referencyjny jest zupełnie inny...
Andrzej - 2009-07-03, 21:38
Kratylos napisał/a: |
dziwie sie ze w aso nei proponuja klienta alternatywnie czesci innych producentow dla aut po gwarancji |
Ze swojego doświadczenia [na szczęście z Fiatem] wiem, że ASO oferuje coś takiego - tylko, że kient myśli że ma, i płaci jak za oryginał...
Seal - 2009-07-03, 22:20
A to już zależy w jakim to ASO Fiata robisz wymianę. Ja nie mam z tym problemu jak chcę to dostaję zamienniki bez "kombinowania" ze strony warsztatu
bakulec - 2013-05-09, 18:29
Witam, mam pytanko odnośnie montażu łącznika stabilizatora w Loganie. Zakupiłem owy łącznik (jak na zdjęciu poniżej), ale składając go na "sucho" w całość to wychodzi mi że śruba jest za krótka. I teraz pytanie: czy śruba jest za krótka czy podczas montażu trzeba to tak mocno zacisnąć aby poskładało się w całość a nakrętka weszła w ostatnią gumę z podkładką?
fot. ze strony Inter Cars
Edit:
Rozwiązanie na forum clio http://www.klubclio.pl/viewtopic.php?t=6222
loganik - 2013-05-09, 19:55
Łącznik od Clio taki sam - prawie - ma krótszą śrubę o 15 mm. Jeśli masz dobrą srubę od loganki to wystarczy przełożyć gumy.
bakulec - 2013-05-09, 23:44
Dzięki za radę, w weekend będę walczył więc się okaże jaki łącznik dostałem :)
Kratylos - 2013-05-10, 08:43
loganik - 2013-05-10, 19:41
Śruba stabilizatora Clio II ma grubość 8 mm, gwintu 10mm, średnica kołnierza 24 mm,długość 70mm, Logan Laureate z 2005r ma grubość 8mm, kołnierz taki sam, długość 85mm, gwintu 20mm.
Możliwe, że różne wersje Clio mają inne łączniki.
bakulec - 2013-05-10, 23:32
Dzięki za dokładny opis, teraz już wiem że dostałem zły łącznik, czyli do Clio (70mm)
kapelusznik - 2013-05-11, 06:41
jak kupowałem łącznik stabilizatora, to po prostu poszedłem do Intercars z wymontowaną częścią, pan sprzedawca wyjął suwmiarkę, obmierzył wszystkie wymiary - zarówno sworznia jak i gum i dostałem prawidłowy
mlodyprzem - 2013-05-16, 16:33
Mam takie pytanie: ile kosztuje w serwisie oryginalny łącznik stabilizatora przód do Dustera 4x2 dCi 110KM ?
eplus - 2013-05-16, 19:00
Ja wiem ile do 4x2 16V - coś 180zł, nie wiem, czy po rabacie, czy bez. Wybrałem opcję z Allegro - dwa za pół ceny jednego salonowego.
bakulec - 2013-05-16, 22:58
Łącznik zamieniony w sklepie na właściwy i wymieniony, także po robocie. Wymiana trwała jakieś +/- 20 min + odkręcanie kół
Pytanie jeszcze przy okazji, jak wygląda zbieżność po wymianie łączników? Zajechać i sprawdzić? Czy raczej sam łącznik nie ma dość znaczącego wpływu na zbieżność?
laisar - 2013-05-16, 23:41
mlodyprzem napisał/a: | ile kosztuje w serwisie oryginalny łącznik stabilizatora przód do Dustera 4x2 dCi 110KM ? |
197 zł brutto - ref. 8200814411.
mlodyprzem - 2013-05-17, 06:34
Dziękuję za odpowiedź.
loganik - 2013-05-17, 12:51
bakulec napisał/a: | jak wygląda zbieżność po wymianie łączników? Zajechać i sprawdzić? Czy raczej sam łącznik nie ma |
Wymiana łącznika stabilizatora nie ma wpływu na zbieżność kół.
bakulec - 2013-05-17, 21:11
Dzięki.
zalcer - 2014-03-01, 22:12
dzisiaj widzialem swe logan expres z odleglosci i zauwazylem ze jakies 2 wasy mi stercza na dole, co stwierdzilem jaka moze byc przyczyna zerwania obu gum na raz w stabilizatorze(te zewnetrzne). ostatnio mialem male ''off road'' po dobrych polnych uliczkach baba poszla z psami na spacer i bylo oberwanie chmury wiec jej szukalem na pelnym gazie.na co dzien auto normalnie eksploatowane i nie woze ciezarow standart narzedzia na kapie max 200 kg non stop od swieta 400 kg.
Grzechub - 2016-05-07, 20:20
Poziom stukania zmusił mnie do bliskiego kontaktu z drążkiem stabilizatora. Okazało się że pękła śruba mocująca tuleję stabilizatora lewego koła co było bezpośrednią przyczyną stukania. Ręsztkę śruby wybiłem młotkiem i stalowym prętem (stary zawór z Lanosa ) w pozycji leżącej od dołu , przy kole skręconym w lewo. Do czasu zakupu nowego zestawu stabilizatora rolę sruby pełni zwykła M8 o długości 80mm plus podkładki i to co zostało ze starej tulei.
corrado - 2016-05-08, 07:46
u mnie bylo tak ze przy wkrecaniu gwint sruby sie obrobil trzymajacy tuleje drazka a pozniej nawet gwint w "sankach" i tez bylo to z lewej strony
Domel2250 - 2016-06-30, 09:18
Odkopuję. Zamierzam sam wymienić łączniki stabilizatora-wygląda to na prostą sprawę. W ASO krzyczą za całość po upustach 430 pln, poza ASO 300 PLN, a komplet na dwie strony można nabyć za 100-140 pln. I tu moje pytanie do bardziej obytych kolegów w temacie
jakiej firmy zamienniki kupić : Febi, TRW, Lemforder, czy może inny. Jakie są wstawiane w fabryce, ktoś wie?
PS: numer OEN to 8200814411 dla DD 4x2, 2012 rok prod.
Marcinbzyk - 2016-06-30, 10:24
Kupuj TRW, to dobry sprzęt.
kali - 2016-06-30, 11:20
Wszystkie firmy które wymieniłeś mogą być.
piku - 2016-06-30, 13:20
Domel2250 napisał/a: | Zamierzam sam wymienić łączniki stabilizatora-. W ASO krzyczą za całość po upustach 430 pln, poza ASO 300 PLN, a komplet na dwie strony można nabyć za 100-140 pln. |
A w moim aucie niedawno wymieniono jeden na gwarancji (mam przedłużoną do 100 tys. km)...
DD - 2016-06-30, 13:43
Domel2250 napisał/a: | jakiej firmy zamienniki kupić : Febi, TRW, Lemforder, | Lemförder powinny być najsolidniejsze, pewnie też najdroższe z tych.
Domel2250 - 2016-07-05, 11:33
Zakupiony Lemförder 136 pln komplet. W weekend, jak nie będzie padało wymiana:-).
Domel2250 - 2016-07-13, 08:20
Łączniki wymienione . Operacja w Dusterze banalnie prosta, dla osoby, która choć raz miała w ręku jakiś klucz lub śrubokręt . Nie trzeba nawet kół zdejmować dzięki dużej odległości do nadkoli, po skręceniu kół dostęp piękny do wszystkiego. Potrzeba kawałek maty, czy innej szmaty żeby mieć na czym się położyć, klucz oczkowy 16 bądź grzechotkę z taką końcówką i ampul bodajże 4. Cała operacja trwała z dokręcaniem po dwa razy wszystkiego na wszelki wypadek i sprawdzeniu czy jest oki około 10minut. Zaznaczam, że jest to chyba pierwsza tak "gruba" naprawa wykonana samemu przeze mnie, więc doświadczenia nie mam dużego.....
robertp1983 - 2016-09-29, 16:27
Wczoraj jak wracałem z pracy przejeżdzając przez torowisko coś mi walnęło w podwozie. jakiś kamień czy coś ale waliło dalej na każdym dołku mniejszym lub większym dziś podjechałem do mechanika po podniesieniu wszystko jasne urwała się śruba łącznika stabilizatora, który walił. taka niespodzianka, ze śruby i gumy nic nie zostało.
kali - 2016-09-30, 07:59
Nic wielkiego, śruba stara i skorodowana to i pękła. Musisz wydać że 20-40 zł na nowy komplet i juz.
http://www.iparts.pl/auto...490-100577.html
|
|