|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Zakup Dacii - Silnik 0.9 TCE 90KM >180.000 przebiegu... uciekać, czy br
Iwo - 2024-08-26, 13:39 Temat postu: Silnik 0.9 TCE 90KM >180.000 przebiegu... uciekać, czy br Cześć, przemierzam się do Sandero 2 lub Logan kombi od 2013 roku za ok. 15.000 PLN... i najwięcej jest z silnikiem 0.9 TCE 90km i wiadomo większość ma (oficjalnie) ponad 150.000.
KAŻDY mechanik jakiego pytałem odradzał kategorycznie, że już powyżej 150.000 zaczynają się problemy z 0.9 TCE 90KM, że te silniki były projektowane na ledwo 200.000 km i jeśli już Dacia to 1,2 16V 75KM, a najlepiej najrzadsze 1,6 ... albo darować markę.
Powiem szczerze, że mam teraz spore obawy przed zakupem Dacia, zwłaszcza wobec nadal powszechnego procederu oszukiwania z kręceniem przebiegów.
Chcę po prostu mieć budżetowe auto, co ma względnie bezawaryjny silnik na kolejne 80 tysięcy kilometrów.
1) Proszę o opinie jak to jest z przebiegami z TCE > 150.000.. unikać?
2) Jaką żywotność te silniki mają przed pierwszymi remontami?
3) Co i jak często pada w TCE i w jakim koszcie naprawy?
r70 - 2024-08-26, 16:30
Zasadnicze pytanie jak był serwisowany - jak oleje co 30tys km to trochę bym się obawiał - taki interwał zalatuje kazdy silnik
Nanouser - 2024-08-26, 18:07
Są rodzynki co pod 300k już mają
https://www.autoscout24.d...&order_bucket=2
https://www.autoscout24.d...&order_bucket=5
Iwo - 2024-08-27, 09:01
r70 napisał/a: | Zasadnicze pytanie jak był serwisowany - jak oleje co 30tys km to trochę bym się obawiał - taki interwał zalatuje kazdy silnik |
Oczywiście tak jak każdy na otomoto - NIE wiesz nawet czy/ile nie kręcony był przebieg przez "polaczka cwaniaczka", a co dopiero co ile olej wymieniany.
Znajomy mechanik dostał miesiąc temu auto z przebiegiem na liczniku 170.000, który miał w na przeglądzie 190.000.
Klient - Kierowca jeżdżący Uberem już awansem cofnął licznik pod sprzedaż kiedyś... by na kolejnym przeglądzie wykazać, że auto było mało jeżdżone.
Michał B24 - 2024-08-27, 09:12
r70 napisał/a: | Zasadnicze pytanie jak był serwisowany - jak oleje co 30tys km to trochę bym się obawiał - taki interwał zalatuje kazdy silnik |
Dacia miała w tym silniku 20 tysiecy km do wymiany oleju. Może dlatego tak długo jeżdżą?
Nanouser - 2024-08-27, 14:40
Zasadniczo sprawa sprowadza się do stanu samochodu i utrzymania silnika.
W silniku 1,2@75KM wypada sprawdzać luz zaworowy myślę co około 40kkm, jeśli ktoś tego nie robił, może się zdarzyć, że kupisz auto z przebiegiem 120kkm i np. głowicą do remontu.
Tak samo jak trafisz TCE90 po amatorze chip tuningu - nie będzie różowo.
W zasadzie kupując auto, kupujesz właściciela. Albo klei ci się to co on mówi i jesteś w stanie temu dać wiarę, albo auta nie kupujesz...
corrado - 2024-08-29, 11:53
Nanouser napisał/a: | Zasadniczo sprawa sprowadza się do stanu samochodu i utrzymania silnika.
W silniku 1,2@75KM wypada sprawdzać luz zaworowy myślę co około 40kkm, jeśli ktoś tego nie robił, może się zdarzyć, że kupisz auto z przebiegiem 120kkm i np. głowicą do remontu.
Tak samo jak trafisz TCE90 po amatorze chip tuningu - nie będzie różowo.
W zasadzie kupując auto, kupujesz właściciela. Albo klei ci się to co on mówi i jesteś w stanie temu dać wiarę, albo auta nie kupujesz... |
100%
Ja tak samo teraz szukam uzywanego 1.6tdi lub 1.6hdi w seacie/skodzie/peugocie powyzej 2017r i to na co zwracam uwage to co oni mowia i czy ma sens wogole.
Szukam tak wogole tylko salonowych z Polski z udokumentowana historia serwisowa. Gro tak wogole ogloszen to oczywiscie sprowadzane auta z zachodu niestety.
Poza tym sorry ale za ok. 15 tys to tylko zajechanego gruza kupisz po 2013r. Takie kwoty za 10letnie auto to moze byly przed pandemia ale nie teraz.
|
|