DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Hybrydy Dacii - rady dotyczące spalania i dynamiki

Freepoint - 2025-08-05, 09:39
Temat postu: Hybrydy Dacii - rady dotyczące spalania i dynamiki
Hej tworzę ten temat żeby wymieniać się spostrzeżeniami i dobrymi radami na temat hybryd Dacii.
Chciałbym wspólnie z innymi użytkownikami określić dokładniej działanie funkcji ECO, E-Save działania skrzyni biegów, tempomatu aktywnego.

Według moich obserwacji:
Tryb Eco zauważalnie zmienia działanie pedału gazu - po prostu trzeba mocniej go wcisnąć, dla takiego samego przyspieszenia w trybie normalnym. Instrukcja mówi też o tym, że tryb ten wpływa na działanie klimatyzacji - ja tego nie odczułem, zawsze jeżdżę na trybie auto i okolicach 22 stopni.

Tryb e-save utrzymuje naładowanie baterii w okolicach 70-100% podczas gdy tryb normalny utrzymuje zazwyczaj przedział 30-60%.

Osobiście używam trybu Eco razem z tempomatem żeby zmniejszyć gwałtowność jego reakcji - ale czy to nie jest placebo - tego nie wiem.

W kontekście jazdy autostradowej na tempomacie - zauważyłem że okolice 110 km/h to punkt który zapewnia najlepszy stosunek prędkości do spalania. Wynika on z mocy silnika elektrycznego i jest reprezentowany przez zielony listek ekonomizera. w zależności od nachylenia drogi u mnie ten punkt, bardziej dokładnie to zazwyczaj 112km/h. Do tych 112 samochód ładuje baterię silnikiem, po czym go wyłącza I jedzie chwilę tylko na prądzie. Jadąc 120 ładowanie jest takie samo ale rozładowanie pomaga spalinówce, silnik pozostaje włączony cały czas.

Jeśli chodzi o skrzynie biegów, może użyje OBD2 żeby podejrzeć obroty silnika, na ten moment wiem na pewno że przy przyspieszeniu typu gaz w podłogę około 120 czuć dziurę, ponieważ zmieniany jest bieg. Oraz przy spokojnej jeździe przy 80 wrzuca bieg na wyższy.

Widziałem na YT film w którym były sprawdzane prędkości obrotowe, podane były między innymi w trakcie ładowania (silnik jako generator) jak i podczas przyspieszania.

Jako ostatni punkt zadam pytanie: co sądzicie o używaniu funkcji e-save zaraz po uruchomieniu silnika podczas jazdy żeby wymusić działanie spalinowca i szybsze jego zagrzanie?

Ikarusiarz - 2025-08-05, 16:08

Cytat:
Freepoint napisał/a:
zawsze jeżdżę na trybie auto i okolicach 22 stopni.


A o którym auto piszesz..? Auto z klawisza, czy auto ukryte pod ikoną AC?

Dla mnie Bigster chłodzi jak oszalały.
Freepoint napisał/a:
Osobiście używam trybu Eco razem z tempomatem żeby zmniejszyć gwałtowność jego reakcji - ale czy to nie jest placebo - tego nie wiem.


Jak pamiętam to wcisnę Eco, ale na krótkich przejazdach, to nie pamiętam.

Na autostradzie 120, bo: Bo fajnie mi się jedzie, bo nie przekroczył mi nigdy 5,9, przy dystrybutorze.
Co do e-save... Nie trybie po co to jest, kiedyś sprawdzałem i nic z tego nie wynikało. Natomiast, przy 120km na autostradzie zauważyłem, że ładuje do pełnego, potem żeglowanie 400m i znowu ładowanie... Tryb eko włączony, ale tego drugiego ustrojstwa nie używam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group