DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Rondo i "głuchy telefon"

laisar - 2009-06-17, 20:59
Temat postu: Rondo i "głuchy telefon"
Od kilkunastu dni krążą informacje o nowym projekcie Dacii, mającym jakoby rzucić wyzwanie... Smartowi!

Tymczasem autko o wdzięcznej nazwie Rondo jest tak naprawdę tylko efektem żartu, jaki pojawił się na forum "Planete Renault" w temacie poświęconym projektowi mini-samochodu tego producenta. Jego autorem jest Zzeria - jeden z moderatorów owego forum oraz twórca serwisu "Renault Concepts".

O "projekcie" napisał najpierw rumuński "ProMotor", rozważając sensowność takiego pomysłu w świetle prowadzonych przez Grupę Renault prac nad nowym silnikiem małolitrażowym o pojemności 900cm³.
Potem kolejne media w klasycznym syndromie "głuchego telefonu" przekręciły informacje, traktując je jako nieomal potwierdzony przeciek - i wieść poszła w świat, ukazując się w większości serwisów poświęconych motoryzacji.

Ale może dzięki temu zamieszaniu Dacia rzeczywiście zastanowi się jednak nad takim modelem...? (;

wox - 2009-06-19, 16:08
Temat postu: Dacia Rondo w segmencie mini
http://moto.onet.pl/15620...ul.html?node=16
borys68 - 2009-06-19, 16:44

Ahoj!
Ciekawym, czy da się przerobić na kat B1?
Myślę perspektywicznie - syn już za 7 lat będzie mógł póść na kurs!
Borys

wox - 2009-06-19, 17:10

Wątpię żeby to autko ważyło poniżej 550 kg.
borys68 - 2009-06-19, 17:16

Ahoj!
Zgadzam się z twoimi odczuciami :)
Fabrycznie na pewno waży więcej. Chodzi mi o możliwość odchudzenia.
Tak jak tu:
http://www.korycki.pl/?ac...f17413dcf2cba44
Borys

DUCATI - 2009-06-19, 20:43

No wlasnie chcielm zalozyc temat o tej kat. B1...

Raz gadaja o podwyzszaniu wieku na prawko, a za chwile wymyslaja jakies smieszne kategorie...

borys68 - 2009-06-19, 22:35

Śmieszna kategoria istnieje już kilka lat ...
Borys

dogberry - 2009-06-20, 06:26

Mógłby być konkurentem dla Toyoty Aygo która jest strasznie droga ale bardzo fajny samochodzik, wczoraj widziałem na ulicy :mrgreen:
sami-99 - 2009-06-20, 06:35

Mógłby być, ale to tylko FOTOMONTAŻ.
Spójrzcie na prawą stronę auta, widać tam dwie pary drzwi - jakaś lipa.

Ale ogólnie fajnie wygląda, kojarzy mi się z samochodami z filmu "AUTA".
BŁYSKAWICA :mrgreen:

gigi303 - 2009-06-20, 07:23

ha ha ha masz rację :mrgreen: grafikowi prawdopodobnie nie chciało sie przyłożyć i nie wiedział że jego praca zostanie wzięta pod baczne oko fachowców :mrgreen:
DUCATI - 2009-06-20, 13:25

A to nie wiedzialem.. czyli po kilku latach im sie dopiero odmienilo.. ;)

To na Onecie tak klamia... ?!

wox - 2009-06-20, 16:24

Zgoda, że zdjęcie to fotomontaż, ale nie zmienia to faktu, że Dacia chce coś takiego produkować. Co do ostatecznego wyglądu - na pewno będą spore różnice.
Dacia1310p - 2009-06-21, 20:07

Dobre to Rondo. Akurat potrzebuje coś o pojemności do 900 na KJSy.
czaju - 2009-07-04, 22:24

szkoda że to była tylko plotka...
Jednak w świetle aktualnych zmian (zdjęcia "Dustera", Stepway, Pick-up, VAN) Dacia wygląda na to że stanie się marką taką jak każda inna i nie będzie już miejsca na bardzo przyzwoitą cenę...

wox - 2009-07-04, 23:10

Żart, czy plotka? Mnie się wydaje, że wcześniej, czy później coś w tym stylu powstanie - czy pod szyldem Renault, czy Dacii?
czaju - 2009-07-04, 23:46

żart, który przerodził się z dużą łatwością w plotkę (bo wszyscy zaczęli o tym pisać, jak o czymś pewnym)
laisar - 2009-07-05, 07:18

Cytat:
["Duster", Stepway, Pick-up, VAN] nie będzie już miejsca na bardzo przyzwoitą cenę

Nie wiem skąd ten wniosek - o cenie "Dustera" nie wiadomo nic pewnego, a z pozostałych tylko Stepwaya można uznać za stosunkowo drogiego. Tyle że z jednej strony - jego cena to w sporej części wynik pozycjonowania, a z drugiej i tak pozostaje chyba najtańszym przedstawicielem swojej grupy (jakby jej nie nazywać...).

Ja bym się raczej spodziewał, że w ofercie Dacii oprócz aut tanich i prostych mogłyby się kiedyś pojawić nieco droższe modele - ale nie wiadomo czy "wielki ojciec", Renault, na to pozwoli... Bo jak na razie różne pokątne szeptanki jasno wskazują, że wytyczne są jasne: Daćka ma nie robić konkurencji "renówkom".

czaju - 2009-07-05, 09:51

Kilka powodów: Dacia już od 2005roku podrożała, więcej modeli, lepsze rozpoznanie marki, większe zainteresowanie nią. Jasna sprawa że jeśli popyt jest większy niż podaż cena gwałtownie rośnie.
laisar - 2009-07-05, 14:56

Podstawowe pytanie: ile faktycznie podrożała - więcej czy mniej niż suma inflacji i zmian kursu PLN/EUR? Bo o ile Logana / Sandero nie śledzę, to np MCV-ka od wprowadzenia na początku 2007 do dziś zdrożała od 500 do 1100 zł - czyli ~1,5-2,5 %. To kiedy w takim tempie przestanie mieć przyzwoitą cenę? <;
czaju - 2009-07-05, 16:26

W dobie "światowego kryzysu" jednak zauważam olbrzymią liczbę reklam telewizyjnych, bilbordów, gazet w których pisze się o obniżaniu cen samochodów (często po kilka tysięcy).
O ile może nieznacznie wzrosła cena, to względem konkurencji wydaje się być coraz bardziej normalną ceną. Już teraz miałbym poważny dylemat w wyborze Sandero<->Clio albo Clio Storia, a ostatnio (ignoruję wrażenia po nauce jazdy) Grande Punto, pug 206, a pewnie znalazłbym jeszcze kilka typów. Wydałem na Sandero 36500zł, teraz okazuje się że ta wersja wyposażeniowa to ok 40tysięcy złotych.
Nie ukrywam, że pewnie nadal mój wybór padłby na Sandero, jednak nie sugerując się ceną modelu podstawowego możemy dojść do wniosku, że Dacia zaczyna kosztować pomału tyle co konkurencja...

laisar - 2009-07-05, 16:42

No ale to przecież na odwrót - to konkurencja zbliża się do Dacii... (;

Zgoda jednak, że Dacia powinna się rozwijać - ale chyba nie można w sumie na to narzekać...?

(Inna rzecz, że najważniejszym parametrem nie jest cena, tylko wartości użytkowe).

czaju - 2009-07-05, 18:40

jednak znowu w Polsce zaczyna być luka w tanich samochodach do jeżdżenia.
No ok, jest TATA - ale co będzie następne?!

Seal - 2009-07-05, 19:53

laisar napisał/a:
Podstawowe pytanie: ile faktycznie podrożała - więcej czy mniej niż suma inflacji i zmian kursu PLN/EUR? Bo o ile Logana / Sandero nie śledzę, to np MCV-ka od wprowadzenia na początku 2007 do dziś zdrożała od 500 do 1100 zł - czyli ~1,5-2,5 %. To kiedy w takim tempie przestanie mieć przyzwoitą cenę? <;

Uwzględniłeś też lepsze wyposażenie seryjne?

laisar - 2009-07-05, 19:58

Oczywiście, że nie - mówimy o liczbach bezwzględnych (;

Cytat:
znowu w Polsce zaczyna być luka w tanich samochodach do jeżdżenia

"Znowu"? Znaczy jakie były poprzednio te tanie auta? Bo chyba nie PF126p za 24 pensje (czy ile to było...)? (; Bardziej serio: Daćka-golas to teraz niecałe 10 "średnich krajowych" - ktoś się orientuje, jakie było najtańsze fabrycznie nowe auto w tej "walucie"?

Seal - 2009-07-05, 20:10

Może UNO? :-D
czaju - 2009-07-05, 20:26

obstawiałbym na tico albo coś takiego.
w porównaniu z konkurencjom, kiedyś tania była również Dacia (MCV nadal).
Nie za bardzo kręci mnie samo wyposażenie samochodu, bo naprawdę chciałbym aby średni wiek pojazdów spotykanych na ulicach był mniejszy niż 5lat, a nie grubo powyżej 10lat..
Czyż nie byłoby pięknie, gdyby kwestia bezpieczeństwa pozostawała w gestii samego użytkownika? Niebawem obowiązkowe będzie ESP, później pewnie hamulce tarczowe na wszystkich kołach, aktywny tempomat (tak, żeby na kogoś nie najechać), parktronik, climatronik (bo przecież żeby ktoś nie zasłabł), później się okaże że nie będzie wolno mieć klimatronika (bo truje środowisko) i będzie obowiązkowy dozownik napoju dla kierowcy...
Kurcze gdzie we współczesnych samochodach miejsce na kierowcę!!!

Nie dałoby się tak po prostu, aby stare maluchy zostały zamienione na nowe, stare Mercedesy i BMW w cenie nowego sedana.
Czy to normalne że przy lekkim otarciu za naprawę mojej Dacii zawołano 8800zł? Przecież to 1/3 wartości gołej Dacii, a gdzie miejsce na silnik, szyby, zawieszenie, układ hamulcowy, wszystkie blachy (uszkodzona była nakładka zderzaka głównie, blacha w ogóle poza dwoma odpryskami).
Przede wszystkim normalności cenowej, surowce są tanie, dolar drogi (to już cud), a to że surowce tanie powoduje że samochody droższe, bo dolar droższy, ale w dolarach na ten samochód przecież się mniej wydaje, ale i tak samochód droższy, bo dolar droższy.

Czy nie ładnie by było na Polskich drogach, kiedy to jeździłyby po nich ubogie w bezpieczeństwo, ale w pełni sprawne technicznie samochody? Niech mi ktoś powie po co komu w 15letnim samochodzie ABS, poduszki powietrzne etc. Przecież przeglądu tego nie zrobi (bo przecież to przekraczałoby wartość samochodu), a poduszki powietrzne ma od 5 lat przeterminowane, a czujniki ABS dawno odpadły, tylko sprzedawca odpiął diodę, bo go wkurzało że się ciągle świeci.


Marzenia

Alien - 2009-07-06, 09:08

Wracając do wspomnianego na początku Ronda, jak dla mnie pomysł nie byłby zły, choć konkurencja ze Smartem czy IQ niezpyt trafiona (inna grupa odbiorców takie IQ kosztuje prawie 60 tysięcy i kupuje się je jako 2, 3 samochód) Mała Daćka mogłaby nawyrabiać w rewirach dotychczas obsadzonych przez Fiata (CC i SC) te auta nadal są popularne a pozatym wiele firm bazuje na nich. Może Dacia wyciągnie wnioski i coś podobnego wielkością do CC/SC wejdzie do produkcji?
antropolog - 2009-07-06, 10:01

Sandero spłodził synka ;) ?

Wygląda ciekawie :)

czaju - 2009-07-06, 10:45

o ile cenowo byłby podobny do Seicento a nie stanowić 2/3 ceny smarta
paweloo97 - 2009-07-06, 12:13

słuchajcie w bieżącym ,,Motorze'' jest artykuł o nowym miejskich francuzach( 207 fl, nowe c3, nowe clio- za dwa lata) i z tego co piszą przy clio, wynika( co zresztą i tak wydaje się realne)że ta jednostka 0,9l ma się pojawić w nowej generacji clio. Pewnie zastąpi podstawowe 1.2. Może za 3-4 lat sandero, logan (a może pod inna nazwa) będzie mieć silnik 0,9 turbo o mocy jakiś 80-paru koni...i jest jeszcze artykuł o tym ,, co w najbliżej przyszłości pod maską popiszczy''
laisar - 2009-07-06, 12:29

Z proporcji wychodzi, że cenowo powinno być co najwyżej 2/3 Sandero (;


Cytat:
Czy to normalne że przy lekkim otarciu za naprawę mojej Dacii zawołano 8800zł?

Monopolista zawsze dyktuje ceny - a każdy producent jest, dość naturalnie, monopolistą jeśli chodzi o części blacharskie do swoich modeli. A w taniej Dacii tym bardziej trzeba sobie jakoś zrekompensować niską cenę początkową... <;

Po drugie - robocizna też drożeje, bo raz że w sumie nakład pracy jest dość podobny, a dwa, że kto chciałby zarabiać mało?


Cytat:
Czyż nie byłoby pięknie, gdyby kwestia bezpieczeństwa pozostawała w gestii samego użytkownika? [...] Czy nie ładnie by było na Polskich drogach, kiedy to jeździłyby po nich ubogie w bezpieczeństwo, ale w pełni sprawne technicznie samochody?

Nie. Lepiej by było, gdyby jeździły i sprawne, i bezpieczne - a okrojone z pierdół w postaci czujników deszczu, elektrycznych foteli, elektrycznych okien, automatycznych świateł (tu zmiana na po prostu dzienne), skórzanych tapicerek, czujników parkowania, właśnie super-duper-fafnoście-strefowych-klimatroników i innych równie przydatnych rzeczy.

piotrres - 2009-07-06, 17:39

DUCATI napisał/a:
A to nie wiedzialem.. czyli po kilku latach im sie dopiero odmienilo.. ;)

To na Onecie tak klamia... ?!


U mnie w pracy chodzi takie powiedzonko " takie cuda to pisz Pan na Onecie.." :mrgreen:
Ale WieśMaccy komentatorzy-eksperci jak zwykle niezawodni :-D
np. taki "..od wyrobu kociołków do samochodów..."

Pozdrawiam ze Stolicy Innowacyjności ,
Piotr S.

piotrres - 2009-07-06, 17:56

laisar napisał/a:
czaju napisał/a:
Czyż nie byłoby pięknie, gdyby kwestia bezpieczeństwa pozostawała w gestii samego użytkownika? [...] Czy nie ładnie by było na Polskich drogach, kiedy to jeździłyby po nich ubogie w bezpieczeństwo, ale w pełni sprawne technicznie samochody?

Nie. Lepiej by było, gdyby jeździły i sprawne, i bezpieczne - a okrojone z pierdół w postaci czujników deszczu, elektrycznych foteli, elektrycznych okien, automatycznych świateł (tu zmiana na po prostu dzienne), skórzanych tapicerek, czujników parkowania, właśnie super-duper-fafnoście-strefowych-klimatroników i innych równie przydatnych rzeczy.

Amen.

Ach, czyż nie pieknie wygląda śmierć wśród skórzanych tapicerek w chińskim deathmobilu:

http://www.youtube.com/watch?v=nzoRdDssL1w
P.S.:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
P.S.2:
Dla znawców :mrgreen: :
http://www.c-ncap.org/

piotrres - 2009-07-06, 18:03

A swoją szosą, wracając do tematu:
pomysł na Lastuna II och, parhdon Rondo nie jest taki zły. Może byłoby mnie nawet stać dwie Dacie :-D
Gdyby zrobiono coś w rodzaju pierwszego, nieprzekombinowanego (acz, z uwzględnieniem postępu technicznego) Twingo to mógłbym tylko przyklasnąc. Mógłby zająć niszę CC lub SC
___________________________________________________________________________
P.S>:
Zastanawiam się, czy to nie był taki sondażowy "głuchy telefon" (lub Radio Erwewań ;) ). Wszak fora internetowe są najlepszym niecenzurowanym,źródłem informacji jeżeli chodzi o gusta użytkowników i szeroko pojętą eksploatykę.

laisar - 2009-07-06, 18:19

Twingo to już chyba rozmiarowy overkill w tej "klasie" (;


TSD to niestety zrobienie takiego malca nie jest niestety tak proste jak wycięcie kawałka z kanapą drugiego rzędu ze środka Sandero - dostalibyśmy niezłego potworka, którego maska byłaby prawie tak długa jak reszta samochodu... Niemniej jednak samo wykorzystanie gotowych elementów - sławetne carry-on - to faktycznie dobry pomysł.


Ad PS: Mało prawdopodobne - kol. Zzeria odżegnuje się od związków z Grupą i Aliansem.


Ad Onet: Najlepszy komentarz od dłuższego czasu: "ja już tym jechałem i wykończenie do d***" <<<<: No, pogratulować - to się nazywa bujna wyobraźnia. Tylko czemu taka negatywna...?

piotrres - 2009-07-06, 18:29

Wiem, taki mały pojazd trzeba by zaprojektować od nowa, inaczej długość maski byłaby koszmarna w por. z resztą nadwozia (bucik), a co do szerokości efekt byłby niczym z autobusu rodem z Poraża:
"Szerszy niż, dłuższy bo wszyscy chcą siedzieć przy kierowcy"
_______________________________________________________

http://www.poraz.przemysl.opoka.org.pl/humor.html

DUCATI - 2009-07-07, 10:50

Nie tylko na Onecie o tym gadaja i to powaznie... i tak wole CC bo "nasz"... :)

ad PS: moze oba zjawiska zaistnialy jednoczesnie..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group