|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - AŚ nr.32/09 Najlepsze auto na urlop
Seal - 2009-07-27, 08:00 Temat postu: AŚ nr.32/09 Najlepsze auto na urlop 3 sierpnia będzie test Logana MCV w AUTO ŚWIAT.
Zainteresowanych zapraszam za tydzień w poniedziałek do lektury:
dogberry - 2009-07-27, 08:19
Skana dasz i po kłopocie
Seal - 2009-07-27, 10:00
dogberry napisał/a: | Skana dasz i po kłopocie |
Oczywiście ale za tydzień
wieza - 2009-07-27, 20:27
No coz Auto Swiat sie podlizuje ;)
paweloo97 - 2009-08-03, 12:00
no (niestety jak zawsze w ,,aś'') logan był ostatni ex aequo z klasą B. Wygral scenic,
potem drudzy Berlingo, Insignia Sports Tourer
trzeci 3008
czwarty Tiguan
piąta Ibiza
a logan i klasa b na ostatnim... oprócz ibizy i klasy pod maską były diesle, widziałem zapowiedz to był ,,laureat'' w błękicie morskim z alufelgami
jacek - 2009-08-03, 19:50
Co się dziwicie autorem jest red. Krasnodębski i tu niespodzianka VW nie wygrało ( premii nie będzie : )
Seal - 2009-08-03, 20:20
Scany wrzuciłem.
Zapraszam zainteresowanych do lektury.
loganik - 2009-08-03, 20:21
I ja zapłaciłem 2.30zł /AŚ/ żeby się dowiedzieć, że Laisar /i nie tylko/ ma auto "niedzisiejsze" wg red. Krasnodębskiego.
Andrzej - 2009-08-03, 21:12
6,6 l/100!!! Czyżby redaktorek ręcznego hamulca nie zwolnił?! Nigdy nie uwerzę, że Berlingo mniej spali od Dacii. No chyba, że Berlingo jechało 100, a Dacia 150km/h - bo takie zużycie paliwa to ja miałem właśnie podczas jazdy 130-150km/h. I skąd ci idioci wzięli taką ładowność Dacii - ja mam w dowodzie 615 kg [laureate dci 85 i 7os a nie 5].
Za to zdziwiła mnie gwarancja perforacyjna 10lat.
A, jeszcze jedno, sporo jeździłem po nierównych drogach i nie zauważyłem, żeby auto jakoś szczególnie się trzęsło...
Coś mi się wydaje, że wynik testu był ustalony jeszcze przed testem...
...z resztą jak zwykle porównali ze sobą nieporównywalne auta, szkoda, że nie wzięli jeszcze pod uwage roweru z przyczepką i trzech par butów i plecaków...
wox - 2009-08-03, 21:29
Przeoczyłeś jeszcze Andrzeju hamulce - zanotowaliśmy (wg redaktorzyny) postęp technologiczny
Andrzej - 2009-08-03, 22:18
wox napisał/a: | Przeoczyłeś jeszcze Andrzeju hamulce |
Hamulce sobie darowałem, bo zauważyłem, że dużo zależy od samych tarcz i klocków. Gdy wymieniłem u siebie, zauważyłem poprawę hamowania. Choć faktycznie nie wiedziałem, że teraz Daćki mają z tyłu tarcze, - pewnie chodziłe o tarcze bębnowe...
Ale przeoczyłem to, że Marcedes daje aż 30 LAT GWARANCJI PERFORACYJNEJ!!! Szkoda, że mechanicznej tylko 2 lata...
Cały ten artykuł nie jest, moim zdaniem, wart papieru, na którym go wydrukowano...
...banda przygłupów i tyle.
laisar - 2009-08-04, 00:02
No tak, AutoSzmat(ławiec) w "najlepszym" wydaniu...
Perełka:
Cytat: | Jak zwykle dołożyliśmy starań, żeby nasze porównanie było wyczerpujące i dokładne. |
- nie chce mi się nawet sprawdzać aktualnego porównania, bo zbyt dobrze pamiętam masę testów w stylu: "Szerokość z przodu: Skoda Octavia - 1420mm, pełna wygoda!, 9/10 pkt; Renault Megane - 1470mm, miejsca wystarczy, 8/10 pkt..." <<<:
Oczywiście, że przy takim doborze konkurentów MCV-ka nie miała szans walczyć o czołowe miejsca, ale uznanie Ibizy za lepsze auto na wakacje to już nawet nie żart, tylko kpina.
No i te odpowiednio wyskalowane fotki oraz "dobrane" silniki:
Cytat: | 86 koni [Dacii] to zbyt mało |
- no ale jakby wzięli 16V to osiągi byłyby zbyt dobre i cały "test" OKDR <<<:
Ale, żeby tylko nie krytykować - jest dla Dacii jedna nauka: wypuścić wersję "SuperLux", wyciszoną i wyposażoną w różne "bajery". Niechby kosztowała nawet ze 65 tys. i nikt jej nie kupował - ale do testów będzie jak znalazł, a wtedy nikt jej nie pokona (;
psur - 2009-08-04, 09:28
Śmieszne to porównanie, bo dziwacznie dobrane auta, a i cel porównania niejasno wytyczony - niby chodzi o rodzinne auto na urlop, ale pokazali rodzinę z jednym dzieckiem w wieku najmniej wymagającym bagażowo (jeszcze małe, ale już bez wózka, łóżeczka, pieluszek, stosów ciuszków, które co chwila trzeba zmieniać itp.). Czyli sytuacja mało reprezentatywna, bo dwójka lub więcej dzieci, szczególnie małych, to już inna bajka. W tej sytuacji śmiesznie mały bagażnik Seata jest być może wystarczający, no ale trudno go uznać za typowe auto rodzinne.
Odnośnie szczegółów - bardzo dziwny jest niski wynik Dacii za przestronność. Szczególnie jeśli według nich na kanapie ma podróżować tylko jedno dziecko, a dorośli z przodu. No to trochę nie rozumie, jak im może być ciasno...
Ale ale... ja bym się tak punktami nie zajmował. No bo np. jeśli ktoś potrzebuje auta 7-os. to co mu z tego, że Logan za 7 miejsc dostał ileś tam punktów więcej? Jego po prostu inne auta nie interesują. Tak samo jak mam do wydania np. 50 tys. zł, to jak to przeliczyć na punkty, które oni dają za ekonomię? Po prostu to znów pewne auta wyklucza. Tak samo np. bagażnik. Seat dostaje za niego ileś tam punktów mniej, które sobie odrobi dajmy na to na lepszych plastikach czy elastyczniejszym silniku. Punkty się wyrównają, ale wózka z bagażami nie zmieścisz, więc nic z tych punktów nie wynika, bo i tak niektórzy na to auto nawet nie spojrzą.
Dlatego uważam, że porównywanie tak różnych aut (różne nadwozia, 3 x droższy Mercedes czy nowiutka wypasiona Insignia z ekonomicznym Loganem) przy niejasno sformułowanym celu i przydzielanie im punktów jest kompletnie bez sensu. Najlepiej napisać po prostu o wadach i zaletach, no ale publika lubi jasne werdykty
wilanowiak - 2009-08-04, 09:36
psur napisał/a: | Śmieszne to porównanie, bo dziwacznie dobrane auta, a i cel porównania niejasno wytyczony - niby chodzi o rodzinne auto na urlop, ale pokazali rodzinę z jednym dzieckiem w wieku najmniej wymagającym bagażowo (jeszcze małe, ale już bez wózka, łóżeczka, pieluszek, stosów ciuszków, które co chwila trzeba zmieniać itp.). Czyli sytuacja mało reprezentatywna, bo dwójka lub więcej dzieci, szczególnie małych, to już inna bajka. W tej sytuacji śmiesznie mały bagażnik Seata jest być może wystarczający, no ale trudno go uznać za typowe auto rodzinne.
Odnośnie szczegółów - bardzo dziwny jest niski wynik Dacii za przestronność. Szczególnie jeśli według nich na kanapie ma podróżować tylko jedno dziecko, a dorośli z przodu. No to trochę nie rozumie, jak im może być ciasno...
Ale ale... ja bym się tak punktami nie zajmował. No bo np. jeśli ktoś potrzebuje auta 7-os. to co mu z tego, że Logan za 7 miejsc dostał ileś tam punktów więcej? Jego po prostu inne auta nie interesują. Tak samo jak mam do wydania np. 50 tys. zł, to jak to przeliczyć na punkty, które oni dają za ekonomię? Po prostu to znów pewne auta wyklucza. Tak samo np. bagażnik. Seat dostaje za niego ileś tam punktów mniej, które sobie odrobi dajmy na to na lepszych plastikach czy elastyczniejszym silniku. Punkty się wyrównają, ale wózka z bagażami nie zmieścisz, więc nic z tych punktów nie wynika, bo i tak niektórzy na to auto nawet nie spojrzą.
Dlatego uważam, że porównywanie tak różnych aut (różne nadwozia, 3 x droższy Mercedes czy nowiutka wypasiona Insignia z ekonomicznym Loganem) przy niejasno sformułowanym celu i przydzielanie im punktów jest kompletnie bez sensu. Najlepiej napisać po prostu o wadach i zaletach, no ale publika lubi jasne werdykty |
10/10
paulus - 2009-08-04, 09:51
No cóż tylko MCV - ką mogłem zabrać w tym roku moją 6 osobową rodzine na wakacje. Żaden inny z testowanych samochodów nie byłby w stanie spełnić moich oczekiwań
Seal - 2009-08-04, 14:17
loganik napisał/a: | I ja zapłaciłem 2.30zł /AŚ/ żeby się dowiedzieć, że Laisar /i nie tylko/ ma auto "niedzisiejsze" wg red. Krasnodębskiego. |
Loganik ale cena auta jest "dzisiejsza"
Nie ma co się tak irytować nie przemyślanym do końca testem.
straszna_maruda - 2009-08-04, 19:05
wstyd normalnie a nie profesjonalny test. Obecnie najrzetelniejszym czasopismem motoryzacyjnym jest autogaleria.pl. Zawsze też w razie odmiennej opinii można bezlitośnie zrypać na forum testującego i ukazać błędy w teście. A w gazecie ignoranci są pod naciskami bo to albo ktoś wykupił reklamę to ciężko zrypać nieudany model albo jest to przedruk- tłumaczenie z niemieckiej gazety to wiadomo że test jest nierzetelny bo zawsze musi wygrać niemieckie auto. Zresztą jak czytam o testowym zużyciu paliwa przez testowane pojazdy to mam wrażenie że testują je debile których najważniejsze jest wygranie konkursu "udowodnij że to auto najwięcej spali" - najlepiej 2x dane fabryczne. Testujący powinni dostawać auta do testów ale za paliwo i opony powinni płacić z własnej kieszeni wtedy byśmy mieli prawdziwe zużycie. A tak to sie pali gumy a potem się wpisze że auto nie trzyma normy spalania.
sami-99 - 2009-08-04, 22:06
I tym sposobem gazeta AŚ staje się taką samą jak FAK...T.
Nieprawdziwe, mało rzetelne informacje - BRAK PROFESJONALIZMU.
Z taką gazetą to tylko na kibelek
wieza - 2009-08-04, 22:28
sami-99 napisał/a: | I tym sposobem gazeta AŚ staje się taką samą jak FAK...T.
Nieprawdziwe, mało rzetelne informacje - BRAK PROFESJONALIZMU.
Z taką gazetą to tylko na kibelek |
i dupke podetrzec sie nie da bo bedzie sie slizgac ;)
sami-99 - 2009-08-04, 22:29
wieza - 2009-08-04, 22:35
sami-99 napisał/a: | I tym sposobem gazeta AŚ staje się taką samą jak FAK...T.
Nieprawdziwe, mało rzetelne informacje - BRAK PROFESJONALIZMU.
Z taką gazetą to tylko na kibelek |
A Fakt to szmaciarska gazeta wystarczy ze mi rodzine obsmarowal nie raz bez prawa i bez dowodow ale niestety takie prawo nnasze jest do dupy
psur - 2009-08-05, 08:11
Tylko przypomnę, że "Fakt" to to samo niemieckie wydawnictwo co "Auto Świat" - AxelSpringer.
Fromage - 2009-08-05, 20:23
laisar napisał/a: | Ale, żeby tylko nie krytykować - jest dla Dacii jedna nauka: wypuścić wersję "SuperLux", wyciszoną i wyposażoną w różne "bajery". Niechby kosztowała nawet ze 65 tys. i nikt jej nie kupował - ale do testów będzie jak znalazł, a wtedy nikt jej nie pokona (; |
Dokładnie tak jak piszesz !!!!
jan ostrzyca - 2009-08-07, 07:49
Zawarta w tekscie rada żeby sprawdzać przed podróżą ciśnienie w oponach zilustrowana jest zdjęciem na którym facio sprawdza głębokość bieżnika:)
http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=1616
mter - 2009-08-12, 14:55
Nie wiem jak im wyszło to średnie spalanie 6,6L. Chyba pomylili auta.
Ja codziennie jeżdżę trasę 30% (do 90KM/h), 60% (do 140KM/h), 10% (miasto) i spalanie mam 4,9-5,1l. Żeby mieć te 6,6L to musiałbym pruć na autostradzie ze 170 km/h.
jacek - 2009-08-16, 20:29
To kwestia wagi buta testującego
sami-99 - 2009-08-17, 15:32
Jechał w GLANACH
|
|