DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - silnik 5-suwowy

Nova - 2009-08-12, 07:14
Temat postu: silnik 5-suwowy
http://moto.onet.pl/15699...ul.html?node=23

ciekawe czy i kiedy bedzie stosowany w Daćkach :roll:

...nie znam się, ale chyba tytuł artykułu powinien być 5 cylindrowy :roll:

laisar - 2009-08-12, 09:46

Ależ bynajmniej - akurat cylindrów to on ma 3...
mag - 2009-08-12, 11:46

1.
Cytat:
Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM

2.
Cytat:
przyszłości osiągnie 150 KM z jednego litra pojemności.


Jakaś bzdura?
700 ccm - 130 KM czyli 1000 ccm = 185 KM
Czegoś nie rozumiem...
:shock:

laisar - 2009-08-12, 12:02

Niekoniecznie bzdura - liniowość wcale nie jest obowiązkowa.
piotrres - 2009-08-12, 14:19

Nie bzdura, ale spręż (w tym doładowanie 3 barowe ) którego ne mozna powiększać w niekończnośc plus obroty!

dW := pdV
N := dW/dt :-)

Określenie: 5 suwowy to raczej chwyt marketingowy. To jest dwucylindrowy(na razie) doładowny czterosuw z dopalaniem w "stopniu niskiego ciśnienia" jakim jest ten trzeci (wiekszy) większy cylinder. Co ciekawe stosunek prędkości obrotowej stopnia niskiego ciśnienia do stopnia wysokiego ciśnienia wynosi 1/2.
Oczywiście można ten układ rozbudowywać szeregowo.

Onet onetnem :mrgreen: ale oryginał informacji jest tutaj:
http://www.ilmor.co.uk/do...evelopments.pdf

Nova napisał/a:
...nie znam się, ale chyba tytuł artykułu powinien być 5 cylindrowy


Przypomina mi się taka opowieść:

Arcyksiążę Ferdynand zwiedza fabryke silników lotniczych. Oprowadza go niejaki F. Porsche. Ksiązę pyta:
-A ten silnik to czterosuw ?
-Tak jest, WKMość !
-To dlaczego ma pięć cylindrów ?
-Ten piąty jest zapasowy.
-Aha...

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-08-12, 19:21 ]
Na górze każdego Twojego postu jest taki mały guziczek - "Edytuj"... :)
...że też na to nie wpadłem ;-)

mag - 2009-08-12, 19:39

laisar napisał/a:
Niekoniecznie bzdura - liniowość wcale nie jest obowiązkowa.

Może. Ale w takim razie dziennikarze motoryzacyjni też o tym nie wiedzą - wszędzie gdzie czytałem było to przeliczalne liniowo. (Inną sprawą jest faktycznie "fachowość" naszych dziennikarzyn... :-( )

laisar - 2009-08-12, 19:43

Szerokie wyjaśnienie zasady działania nowego silnika: http://blogsilnika.blogsp...e-to-tylko.html
mag - 2009-08-12, 20:03

I tak nie rozumiem... Tam jest o nieefektywności takiego rozwiazania (a własc. nieekonomicznosci :-) ) z dużym dodatkiem "marketingowej ściemy"... a dalej o nierówności pomiędzy geometrycznym a rzeczywistym stopniem sprężania. Nic o liniowści przlicznika pojemność/moc???
Zawsze mi się wydawało, że mam x KM z y ccm to z 1000 ccm mamy x/y KM???

Andrzej - 2009-08-13, 07:16

A ja się zastanawiam, jak działa doładowanie tego silnika, jeżeli gazy spalinowe zostały dodatkowo rozprężone w trzecim cylindrze - a doładowanie jest ogromne - 3 bar. Czyżby sprężarka była elektryczna lub napędzana z wału głównego? A wysoka sprawność silnika? Czy to nie jest bardziej efekt doładowania bardzo wysokim ciśnieniem, a nie wynik pracy dodatkowego cylindra?
laisar - 2009-08-13, 10:29

A ja tam w ogóle nic nie widzę o żadnym doładowaniu, więc nie wiem skąd piotrres je wytrzasnął...

mag napisał/a:
Zawsze mi się wydawało, że mam x KM z y ccm to z 1000 ccm mamy x/y KM???

"Całkowita prawda - zdawało się panu", jak mawiał jeden z moich profesorów (;

Jako przybliżenie "Π x oko" to można to sobie do przewidywań stosować, w formie: "przy mocy 130KM z 1000cm³ można oczekiwać ok. 250KM z 2dm³" - ale jeśli inżynierowie podają inne wartości (a tak jak rozumiem jest w tym przypadku) tzn że wiedzą lepiej. Bo, z zasady, zmiana wielkości nie musi wprost proporcjonalnie zmieniać osiągów (tylko np po paraboli, hiperboli albo wręcz jakiejś krzywej złożonej).

Andrzej - 2009-08-13, 19:04

laisar napisał/a:
A ja tam w ogóle nic nie widzę o żadnym doładowaniu, więc nie wiem skąd piotrres je wytrzasnął...


Sądzę, że z tego oto zdania,

"The engine is turbochared to 3 bar abs."

ale mój angielski jest dość ułomny, więc oczywiście mogę się mylić...

tomzoo - 2009-08-13, 20:47

mag napisał/a:
1.Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM
2.przyszłości osiągnie 150 KM z jednego litra pojemności

Jakaś bzdura?
700 ccm - 130 KM czyli 1000 ccm = 185 KM
Czegoś nie rozumiem...
:shock:


W motocyklowych silnikach to aktualnie normalne wyniki....
tylko one są bardzo wysokoobrotowe. No i napędzają dużo lżejsze konstrukcje... ;)

laisar - 2009-08-13, 21:24

Ale magowi nie chodzi o same wartości, tylko o zmienny stosunek mocy do pojemności w porównaniu obu przypadków (:

Cytat:
"The engine is turbochared to 3 bar abs."

No tak - zostałem zmylony kolejnością w poście piotrresa, a oryginału nie czytałem /:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group