|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - sworzeń wahacza
KaS602 - 2009-08-12, 18:17
Kratylos napisał/a: | pytanie czy mozna wyminic sam sworzeń, wg aso nie bo jest wprasowany w wahacz... |
Teoretycznie mozna i zrobi to kazdy "fachowiec" wbijajac go na sile w wahacz (najczesciej za pomoca mlotka. Warto tu jednak zaznaczyc, ze po takim traktowaniu sworzen traci pewnie ponad polowe ze swojej zywotnosci. Fabryczny sworzen jest (jak wspomnial Ci ktos z ASO wprasowywany w wahacz, do czego chyba zaden warsztat nie ma warunkow (przynajmniej ja z takim sie jeszcze nie spotkalem.
Podobnie rzecz wyglada z tulejami na wahaczu.
Zasadniczo prawie kazda marka traktuje whacz, jego sworzen i tuleje jako jeden element.
loganik - 2009-08-12, 18:26
Sworzeń jest zaprasowany w wahacz, ale widziałem na Alegro same sworznie do wahacza, ale czy opłaci się kombinować z wyjmowaniem sworznia, jeśli cały wahacz kupisz za 100zł?Podejrzewam, że wyjęcie i zamontowanie sworznia wyniesie drożej, ale to rzecz dość ryzykowna
DAREK - 2009-08-12, 20:50
Niedawno zmieniłem oba wahacze, ponieważ na przeglądzie stwierdzono luzy na tulejach i prawym sworzniu. Zastanawiałem się i w końcu kupiłem całe wahacze na allegro (coś ok. 70 zł. za sztukę). Na razie, po ok. 2 tys. km. bez problemów. Fabryczne wytrzymały jednak tak mało (lewy 35 000, prawy 16 000) że zamienniki nie powinny być dużo gorsze. Dlatego nie decydowałem się na oryginalne. Cena absolutnie nie gwarantuje jakości.
Andrzej - 2009-08-12, 21:23
Kratylos napisał/a: | czy mozna wyminic sam sworzeń, wg aso nie bo jest wprasowany w wahacz... |
Ja bym nie kombinował po pierwsze dla tego, że ryzykuje się wysunięcię sworznia z wahacza podczas jazdy, po drugie dla tego, że nie tylko sworzeń się zużywa ale także elementy gumowe wahacza. Jeżeli chodzi ocenę to warto się zastanowić, czy nie wymienić tego samemu - choć ja mam z tym złe dośwadczenie kiedy to podczas odkręcania wahacza w Seicento urawłem nakrętkę od śruby mocującej wahacz i w rezultacie itak musiałem kożystać z pomocy serwisu...
stempik - 2009-08-13, 22:21
KaS602 napisał/a: | "fachowiec" wbijajac go na sile w wahacz (najczesciej za pomoca mlotka. |
Każdy ma prawo wybrać żle. Żle wybrać fachowca oczywiście.
Jasne że można wymienić sam sworzeń tylko czy to ma sens. Za wymianę (wachacz z robocizną) zapłaciłem 120 złotych. A trzeba pamiętać że w wachaczu są jeszcze dwie tuleje.
stempik - 2009-08-17, 22:30
Kratylos napisał/a: | gdzie wymieniales? |
Mam taki zaprzyjoźniony warsztat na ulicy Suwalskiej naprzeciw GUS-u. Może się jednak okazać że mam tam pewne stałe upusty cenowe więc trzeba by sprawdzić samemu.
mekintosz - 2012-05-16, 16:50
http://www.daciaklub.pl/f...p=129849#129849
petek napisał/a: | Nie trzeba wymieniać całego wahacza. Spokojnie wystarczy wymiana sworznia. Są bez problemu dostępne w sklepach z częściami. Miałem wymieniany prawy sworzeń i jest ok.. |
Oczywiscie jesli sam wahacz jest OK to mozna. Tylko czemu ASO tego nie robi ? Przeciez bylo by dla nich taniej ?
petek - 2012-05-16, 16:53
No właśnie też tego nie rozumiem. W Clio ASO wymienia sworznie podobno, a w Loganie już nie, choć są takie same.
laisar - 2012-05-16, 20:02
petek napisał/a: | są takie same |
Nie są.
wilanowiak - 2012-05-16, 21:47
petek napisał/a: | Nie trzeba wymieniać całego wahacza. Spokojnie wystarczy wymiana sworznia. Są bez problemu dostępne w sklepach z częściami. Miałem wymieniany prawy sworzeń i jest ok.
PIerwsza wymiana po ok. 50 tys, a kolejna po 85 tys. km. Jak widać zamiennik działał krócej. W każdym razie wahacz wciąż oryginalny. |
Czy koszty nie są zbliżone do siebie, bo jeśli tak to chyba warto od razu cały wahacz wymienic ?
Edit: jak to się ma do tego wątku:
http://www.daciaklub.pl/f...light=sworze%F1
Pat13 - 2012-05-16, 21:59
gwarancja na 5 lat, mogę wymieniać co roku byle nie stuka
petek - 2012-05-17, 15:13
laisar napisał/a: | Nie są. |
Nie wiem. Mechanik mi mówił, że takie same. Być może wprowadził mnie w błąd.
wilanowiak - 2012-05-17, 15:30
wahacz do logana i do logana mcv-ki jest taki sam ?
laisar - 2012-05-17, 17:13
petek napisał/a: | Mechanik mi mówił, że takie same |
Bo wyglądają dośc podobnie - a być może nawet nie wykluczone, że pasują. Ale są inne - wystarczy spojrzeć do jakiegoś sklepu z częściami.
wilanowiak napisał/a: | wahacz do logana i do logana mcv-ki jest taki sam ? |
W zasadzie tak, chociaż... tradycyjnie, jest kilka wersji, zależnych od daty, i nie wiadomo czy(m) się różnią.
wojtus - 2013-05-16, 07:09
Nie wiem w jaki sposób można wymienić sam sworzeń, bo jest on "tylko" wprasowany w wahacz.
Np. w Skodzie felicii (o ile dobrze pamiętam) fabrycznie sworzeń był mocowany na trzy nity do wahacza, które trzeba było usunąć np. szlifierką kątową i w ich miejsce zastosować śruby, a jak tutaj ma się trzymać wymieniony sworzeń jest dla mnie zagadką.
DrOzda - 2013-05-16, 07:32
Bo kiedyś dbano o niższy kosz serwisowania , teraz wręcz odwrotnie. W Asconie oryginalny sworzeń był na nitach które wystarczyło rozwiercić i wstawić nowy wraz z dostarczonymi śrubami i nakrętkami zaciskowymi.
Domel2250 - 2013-05-16, 07:47
wojtus napisał/a: | W kwestii trwałości zawieszenia w Loganie MCV,
- pierwszy raz wymieniałem wahacz lewy w 3 roku użytkowania przy przebiegu 59400 - naprawa w ramach gwarancji
- wczoraj druga wymiana wahacza lewego - 5 rok użytkowania - przebieg 114400 km
Prawy wahacz od nowości nie wymieniany.
Nie wiem w jaki sposób można wymienić sam sworzeń, bo jest on "tylko" wprasowany w wahacz.
Np. w Skodzie felicii (o ile dobrze pamiętam) fabrycznie sworzeń był mocowany na trzy nity do wahacza, które trzeba było usunąć np. szlifierką kątową i w ich miejsce zastosować śruby, a jak tutaj ma się trzymać wymieniony sworzeń jest dla mnie zagadką. |
Dobrze pamiętasz , tak było i w Felicji leciały te sworznie, praktycznie co rok nowe....., czyli co 15 Kkm , może w DD będzie lepiej.
wojtus - 2013-05-16, 08:24
Domel2250 napisał/a: |
Dobrze pamiętasz , tak było i w Felicji leciały te sworznie, praktycznie co rok nowe....., czyli co 15 Kkm , może w DD będzie lepiej. |
To ja miałem wyjątkowy egzemplarz Felicii - przejechałem nią 174 000 km i z zawieszenia to tylko raz wymieniałem sworzeń przy przebiegu 150 000 km.
laisar - 2013-05-16, 08:52
wojtus napisał/a: | jak tutaj ma się trzymać wymieniony sworzeń |
Na wcisk i zabezpieczony kołnierzem - dość tradycyjne w mechanice rozwiązanie, ale właśnie tylko do jednorazowej wymiany.
siemaspl - 2014-01-13, 15:21 Temat postu: Sworzeń wahacza - Sandero Stepway 2010 Jak wiecie na internecie można znaleść sworznie wahaccza w różnych cenach - jaki jest odpowiedni do Daci Sandero stepway rocznik 2010.
1.Interesuje mnie chociaż firma. wiem ze wymiary maja miec chyba 18mm. czekam na odpowiedzi, bo nie wiem jaki zamowic czy za 20 czy za 110 w salonie-serwisie Daci.
2.Jakiej/jakich firm dostanę taki sworzeń kupiony w serwisie?
corrado - 2014-01-13, 15:31
Możliwe , że będzie sworzeń ( nr oem 8200298454 ) będzie DELPHI jak kilka różnych elementów w Dacii, może być jednak orignalny RENAULT/DACIA.
Dobre firmy które możesz założyć to SWAG, LEMFORDER, MEYLE, Delphi, MOOG, Febi Bilstein ewentualnie , SASIC ( francuska ) - wymieniałem poduszki amorka przód i tulejki stabilizatora na tejże firmy i jak na razie wszystko ok. Innych bym nie brał pod uwagę.
siemaspl - 2014-01-13, 17:36
A firma trw to dobra firma ?
Gdzies slyszalem ze czesci zawsze robi jakis podwykonawca
laisar - 2014-01-13, 17:53
corrado napisał/a: | 8200298454 |
To jest referencja całego wahacza do megane/scenic II.
Sworzeń do stepwaya z 2010 r. to 401604793R - cena taka, jak podał kolega na początku: 110 zł.
Zgadza się także średnica: 18 mm.
corrado - 2014-01-13, 20:21
laisar napisał/a: | corrado napisał/a: | 8200298454 |
To jest referencja całego wahacza do megane/scenic II.
|
Hmmm zasugerowałem się np tym
http://allegro.pl/sworzen...3776856249.html
i podanym tam nr OEM , poza tym po wpisaniu tego nr OEM do google.pl wyskakuje BALL JOINT lower arm DACIA ... czyli właśnie z ang. sworzeń wahacza
Cytat: | A firma trw to dobra firma ? |
Wg mnie dobra, w poprzednich autach kupowałem m.in tej firmy tarcze i jarzma zacisku hamulców tylnych i były OK, ale nic z elementów zawieszenia... Firma bodajże niemiecka
siemaspl - 2014-01-13, 20:34
To z jakiej firmy kupic ktora bedzie tak dobra jak oryginal. Jaka jest naepsza z wyzej podanych.
Nie chce dawac zarobic kolosalnych sum serwisowi. Jeden juz kupilem to nawet nie wiem z jakiej firmy dostalem
W serwisach nie chca mowic jakie firmy wspolpracuja z nimi dajac im czesci. Moze ma ktos wejscia i moze podac nazwe firmy
corrado - 2014-01-13, 22:21
siemaspl,
spokojnie , sworzeń to żaden " Rocket science ", czyli żadne skomplikowane urządzenie. Jakikolwiek wybierzesz z tych firm, będzie dobry i posłuży tyle co orginał
|
|