DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - BEZPIECZEŃSTWO

majkhell - 2009-08-29, 10:58
Temat postu: BEZPIECZEŃSTWO
Nie dosyć że fajny, pakowny i wystarczająco wygodny to jeszcze w dodatku bezpieczny. Tak MCV wyglądał po czołówce z Fiatem Doblo (patrz fotki) rozpędzonym do 160 km/h, ja miałem 90 na liczniku w momencie kolizji, zarówno kierowca - ja, jak i pasażer - wyszli praktycznie bez obrażeń, nie licząc potłuczeń. Dziś mam nowego - taki sam tyle że faza II, po takim teście nie zastanawiałem się ani przez moment. Samochód miał 35.000 przebiegu bezawaryjnie. Co do prędkości - takie widnieją w protokole z Policji. Jedno jest pewne pierdykneło jak jasny gwint. Rzecz miała miejsce 30 kwietnia br. w Katowicach na ul. Kościuszki, na wyskości szkoły Policyjnej, pani z Doblo straciła panowanie nad kierownicą i zjechała na mój pas ruchu, jadąc slalomem to na dwóch prawy, to na dwóch lewych kołach. Do samego końca nie było wiadomo gdzie przydzwoni a nie było specjalnie gdzie zmykać. Potem dzwon, ciemność widzę. Opadający pył z poduszki, opary ze zgniecionego akumulatora, para z układu chłodzenia i wysiadamy. Pani z Doblo nadal w szpitalu, wciąż stan zagrożenia życia. Ciekawostka z Doblo wyrwało silnik - szybował 11 metrów nad jezdnią i wylądował po przeciwnej stronie w lesie :-) Dobrze, że nie w moim samochodzie.
GeRRaD - 2009-08-29, 13:16

Można by powiedzieć - witaj na nowo wśród żywych ;-)
Mikele - 2009-08-29, 15:23

Dobrze że wszystko się dobrze skończyło.
Faktycznie wygląda jak po teście przy 50 kmh każde z aut.

Tylko nowej MCVki już nie testuj ;-)


Pozdrawiam.

psur - 2009-08-29, 15:23

Kolega majkhell po nagłym rozstaniu z forum wrócił i to w jakim stylu. No, rzeczywiście niezłe przeżycie, Logan spisał się na medal. Pozostaje tylko powtórzyć za kolegą:
GeRRaD napisał/a:
witaj na nowo wśród żywych

:-)

Seal - 2009-08-29, 19:54

No zdjęcia robią wrażenie.
Witaj wśród żywych wiem coś o tym :lol:
Nie którzy koledzy mieli pewne wątpliwości co do bezpieczeństwa Logana przecież tylko trzy gwiazdki a z twojego opisu wynika, że Doblo wyszło gorzej
majkhell napisał/a:
Pani z Doblo nadal w szpitalu, wciąż stan zagrożenia życia.
to widać, że gwiazdki gwiazdką są nie równe przecież Doblo ma też trzy.
A tak na marginesie to ta Pani chyba mocno przesadziła jadąc po mieście 160 km/h :!:

bogo - 2009-08-29, 21:38

a ja czekałem aż NCAP stuknie MCVką w ścianę....

edit:
a propos prędkości to im nie dawaj wiary zbytnio (160km/h????). Przy takich prędkościach wiele by z Was się nie ostało, zatem albo gdzieś zostały one wytracone, albo dzwon nie był face to face ;)

Widać, ze Daćka przyjęła uderzenie całym przodem po lekkim skosie (w testach NCAP chyba 60% przodu wali w przeszkodę). Pytanie jak dostał fiat? jeżeli on pochłonął większość energii zdeżenia bo cios w doblo był mniej wpasowany niż ten w twarz dacii, to nie dziwi fakt, że "kierownica" (to tak parytetowo, czyli r.żeński od kierowcy) do tej pory się nie pozbierała.

hmm...ciekawe są te zjawiska fizyczne...

wox - 2009-08-29, 23:06

W te prędkości trudno uwierzyć, ale i tak autko napawa optymizmem.
Pablo78 - 2009-08-30, 00:04

witaj majkhell, dawno sie nie oddzywałeś... zmieniłeś autko podobnie jak Marek1603 ;-)
Marek1603 - 2009-08-30, 15:46

Trochę szkoda tej poprzedniej no nie majkhell. Najważniejsze, że tobie i pasażeromi nic się nie stało. Gratulacje zakupu, a może przyjedziesz się pochwalic na wrześniowym zlociku jak zorganizujemy.
straszna_maruda - 2009-08-30, 16:07

fiu fiu :shock: . Konkretny strzał. I pomyśleć że kolesie z bmw-forum uważają że ich poniemiecki szrot E36 jest lepszy w crashteście od daćki...

Tak sie jescze dopytam bo po paru minutach zakapowałem :-P o jeszcze jeden problem. Jak widze nie ma drugiej poduszki a piszesz że jechałeś z pasażerem. To miał tyle miejsca że poduszka nie była potrzebna i nie było obrażeń? :shock:

ZeneC - 2009-08-30, 20:45

Robi się cieplo od takiego oglądania. I niby marne 3 gwiazdki przyznano.
czaju - 2009-08-30, 20:51

panowie, przecież już mój dzwon pokazał że stare bmw się rozsypało, a ja Drakulą odzyskałem dowód i jeździłem jeszcze przez miesiąc.

dobrze że klubowiczowi się nic nie stało, a samochód to tylko blacha - wiesz ile ludzi by to jeszcze wyklepało! Trochę szpachli i nowe BMW serii 7 :D

Dodatkowe gwiazdki można dostać np. za ESP czy dodatkowe poduchy o ile się nie mylę, może drugi samochodzik przez to był lepiej (tak samo) oceniony.


Oglądam zdjęcia i jestem ślepy albo nie mogę zlokalizować poduchy pasażera - nawet nie wiedziałem że mogła być 1 poducha...

Ten szybujący silnik i pewnie kilka innych elementów, pewnie uratowało wam życie... pochłonął mnóstwo energii.

ian - 2009-08-31, 09:40

Twarda sztuka ta Daćka :-D . Tylko te trzy gwiazdki to nie za konstrukcję, ale za braki w wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa (aktywne zagłówki foteli, ESP, kontrolka zapięcia pasów bezpieczeństwa, napinacze pirotechniczne, ograniczniki siły napięcia, poduszki powietrzne itp.). Francuzi od początku zakładali mocną, wytrzymała konstrukcję z możliwością otwarcia drzwi po czołowym zderzeniu. Tak też ten samochód był promowany w latach 2004-2005. Na prezentacjach międzynarodowych często pokazywano rozbitego Logana.

Majkhell-przed zderzeniem hamowałeś? MCV jest bardzo stabilny. Widziałem już srebrnego MCV jadącego slalomem pomiędzy samochodami z prędkością około 120-130 km/g na ul.Roździeńskiego w Katowicach (stary Polmozbyt-teraz salon Citroen, Fiat, Skoda, a supermarket Ikei)-droga 86.

majkhell - 2009-08-31, 16:29
Temat postu: Doblo też mam dla porównania :-)
straszna_maruda napisał/a:
fiu fiu :shock: . Konkretny strzał. I pomyśleć że kolesie z bmw-forum uważają że ich poniemiecki szrot E36 jest lepszy w crashteście od daćki...

Tak sie jescze dopytam bo po paru minutach zakapowałem :-P o jeszcze jeden problem. Jak widze nie ma drugiej poduszki a piszesz że jechałeś z pasażerem. To miał tyle miejsca że poduszka nie była potrzebna i nie było obrażeń? :shock:


Pasażerem była moja małżonka, miała złamany palec, bo trzymała w ręce kartonową teczkę i połamane żebra od pasa, zresztą ja też miałem pęknięte :-) To tyle. Faktycznie drugiej poduszki nie było.

ian napisał/a:
Twarda sztuka ta Daćka :-D . Tylko te trzy gwiazdki to nie za konstrukcję, ale za braki w wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa (aktywne zagłówki foteli, ESP, kontrolka zapięcia pasów bezpieczeństwa, napinacze pirotechniczne, ograniczniki siły napięcia, poduszki powietrzne itp.). Francuzi od początku zakładali mocną, wytrzymała konstrukcję z możliwością otwarcia drzwi po czołowym zderzeniu. Tak też ten samochód był promowany w latach 2004-2005. Na prezentacjach międzynarodowych często pokazywano rozbitego Logana.

Majkhell-przed zderzeniem hamowałeś? MCV jest bardzo stabilny. Widziałem już srebrnego MCV jadącego slalomem pomiędzy samochodami z prędkością około 120-130 km/g na ul.Roździeńskiego w Katowicach (stary Polmozbyt-teraz salon Citroen, Fiat, Skoda, a supermarket Ikei)-droga 86.


Owszem hamowałem i to dosyć gwałtownie, potem po ostrej redukcji do 3 dałem buta, przyklejając się do bandy. Gdyby francka miała lepszego kopa, może doblo trafiło by w bandę na moją dupą, zamiast mnie :-) Kobieta jechała ostrym slalomem przechylając się z boku na bok, do końca nie był wiadomo gdzie trafi w dodatku wszystko dzieje się w ułamkach sekund zresztą jak zwykle w takiej sytuacji :-)



Tyle że fotki są zrobione z kieszeni na parkingu policyjnym. Złodzieje w mundurach zwani policjantami (w ciągu 3 dni z mojego samochodu zniknęły rękawiczki robocze i ponad 40 litrów paliwa z baku) nie pozwolili robić zdjęć mimo braku oficjalnego zakazu w postaci np. tabliczki. Toteż jakość zdjęć pozostawia trochę do życzenia, nie mniej jednak coś niecoś widać, przypomnę że ten wrak jest bez silnika, bo ten wyfrunął na 11 metrów w las. Co do prędkości - ja na pewno miałem koło 100 w momencie kolizji i faktycznie mój licznik zatrzymał się na 90 km/h. Co do prędkości sprawczyni zdarzenia, panowie policjanci twierdzili i tak jest w protokole że jej licznik zatrzymał się na 160 km/h (podobno tak to jest skonstruowane że licznik staje w momencie kolizji w miejscu), nie weryfikowałem tych informacji. Spróbowałem się rozpędzić od świateł w Piotrowicach do miejsca zdarzenia (kto jest z Katowic łatwo zauważy na pasie w kierunku Katowic od Mikołowa, wgniecioną bandę jakieś 200-300 metrów po tym jak kończy się pas zieleni rozdzielający jezdnie) moja Loganka dała radę, zatem jest to prawdopodobne, choć Doblo raczej przyspiesza wolniej, ale oczywiście pani mogła przelecieć światła na zielonym i już mieć za dużo na liczniku. Jedno jest pewne - mieliśmy cholernie dużo szczęścia i zapięte pasy, pani z Doblo miała nie zapięte i wypadła przez okno w drzwiach z prawej strony samochodu, w momencie, kiedy wywracała się na ów bok.

flowerman - 2009-09-01, 06:55

Majkhell

Tak przy okazji. Rozmawiałem wczoraj z P. Oskarem z Zięby o Twoim wypadku.

Cud że nic się Wam poważniejszego nie stało.

Mam takie pytanko - nie brakuje Ci czasem podparcia lędźwiowego?

Bo widziałem, że w starej Laureatce miałeś.

Pozdro

piotrres - 2009-09-01, 10:21

Zatem, witaj ponownie wśród żywych :-) Najwyższa Instancja dała Ci
kolejną szansę
Uderzenie musiało być niecentralne, prawie jak w NCAP.
Jak widać 1 DaćkoGwiazka = 1,5 NCAP* ;-)

___________________________________________
P.S.: A tej Pani z Dobla życzę zduuużo zdrowai

majkhell - 2009-09-01, 19:07

flowerman napisał/a:
Majkhell

Tak przy okazji. Rozmawiałem wczoraj z P. Oskarem z Zięby o Twoim wypadku.

Cud że nic się Wam poważniejszego nie stało.

Mam takie pytanko - nie brakuje Ci czasem podparcia lędźwiowego?

Bo widziałem, że w starej Laureatce miałeś.

Pozdro


Też myślałem, że będzie brakowało ale okazuje się że fotele w fazie II mają znacznie lepszy profil niż w wersji, którą miałem. Przynajmniej w wersji Laurete - fotele są wygodniejsze i mają znacznie lepsze trzymanie boczne co za tym idzie nie brakuje tego aż tak bardzo, poza tym ten patent był jedynym, który mi się zepsuł w ciągu 35.000, sądzę że nie tylko mnie się to zepsuło i w związku z tym zaprzestali montowania tego patentu.

PrzemekP - 2009-09-01, 19:59

Najważniejsze że jesteście cali
ps. przypomina mi się jak tramwaj przerobił moją thalie na clio 5d

Andrzej - 2009-09-05, 08:50
Temat postu: Re: BEZPIECZEŃSTWO
majkhell napisał/a:
Rzecz miała miejsce 30 kwietnia br.


Witaj Majkhell,
Minęło sporo czasu od wypadku - czy dopiero teraz zdecydowałeś się to opisać, czy tak długo dochodziłeś do siebie?
Zdjęcia faktycznie robią wrażenie - choć moim zdaniem Fiat wygląda trochę lepiej niż Daćka, która straciła cały przód. Ale zdeżenie chyba nie było czołowe, bo przy tych prędkościach to raczej nie było by z Was co zbierać. Czy czasem nie "strzeliłeś" fiata trochę zboku wyrywając z niego silnik i część przodu i zmuszając do zrobienia kilku piruetów zakończonych lądowaniem na boku?

W każdym razie widać, że macie jeszcze coś do załatwienia na tym świecie...

tykon - 2009-11-15, 21:00
Temat postu: ncap
Majkhell


Ile miales poduszek i jaka to byla wersja dacii
pozdr

Seal - 2009-11-15, 21:13
Temat postu: Re: ncap
tykon napisał/a:
Majkhell


Ile miales poduszek i jaka to byla wersja dacii
pozdr

Pooglądaj dokładnie zdjęcia to się dowiesz ile miał poduszek :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group