DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Nie działa ogrzewanie wnętrza

Beckie - 2009-09-04, 13:05
Temat postu: Nie działa ogrzewanie wnętrza
Problem dotyczy co prawda konkretnego fiacika, ale zasada działania ogrzewania wnętrza pewnie jest podobna jak w innych autach.
Mianowicie: po ustawieniu temperatury ogrzewania na max powietrze z kratek jest zimne niezależnie od temperatury silnika. Wężyk zasilający nagrzewnicę (przed przegrodą) jest ciepły, powrotny zimny.
Jakie mogą być tego przyczyny - zapowietrzenie, zatkanie? Czy w nagrzewnicy, czy może raczej na wężykach?

KaS602 - 2009-09-04, 15:29

A sprawdzales poziom plynu w ukladzie chlodzenia silnika? W Sienie pierwszym objawem za niskiego poziomu wspomnianego plynu bylo wlasnie niedzialanie ogrzewania.
jackthenight - 2009-09-04, 17:13

Skoro wężyk zasilający nagrzewnicę jest ciepły, a wyjściowy jest zimny to sprawdź czy linki cięgna otwierają zawór nagrzewnicy. Sprawdź - być może linka pękła albo wyskoczyła z pokrętła regulacji temperatury ogrzewania.
Beckie - 2009-09-04, 19:45

A ta linka otwiera zawór hydrauliczny, czy otwiera wlot powietrza przez nagrzewnice?
jackthenight - 2009-09-04, 19:54

We Fiacie Uno wymieniałem kiedyś taki zawór hydrauliczny - zamyka - otwiera dopływ ciepłej wody do nagrzewnicy. We fiacie Uno sterowało się dopływem ciepłej wody do nagrzewnicy.

Tutaj widać, ten dolny to właśnie zawór :

http://www.allegro.pl/ite...ca_fat_uno.html


A tak wygląda zawór : http://www.allegro.pl/ite...po_93_roku.html

Tutaj do innego fiata zawór : http://www.allegro.pl/ite...ada_okazja.html


Do niego podłącza się linkę od pokrętła regulacji temperatury.

W Dacii natomiast steruje się obiegiem powietrza, natomiast nagrzewnica zawsze jest ciepła.

Beckie - 2009-09-04, 20:16

W tamtym Bravo podczas obracania pokrętła z zimne do ciepłe zmienia się nieco prędkość powietrza z nawiewu a przy końcowym położeniu pokrętła słychać jakby otwarła się jakaś klapka.
Seal - 2009-09-04, 21:23

Ja dwa razy na 220 tyś. odpowietrzałem to potem nieźle grzało.
Andrzej - 2009-09-05, 09:28

Beckie napisał/a:
Jakie mogą być tego przyczyny - zapowietrzenie, zatkanie?


Spróbuj odpowietrzyć układ - w Seicento miałem takie specjalne "kraniki" do odpowietrzania. Jeżeli nie pomoże to może faktycznie masz regulację zaworem [w Seicento nie było], lub coś się zatkało - choć nie sądzę. Zobacz, ćzy wężyk zwrotny z nagrzewnicy nie jest gdześ załamany.

Beckie - 2009-09-05, 18:59

Andrzej napisał/a:
Zobacz, ćzy wężyk zwrotny z nagrzewnicy nie jest gdześ załamany.

W komorze silnika wężyki biegną w linii prostej i raczej nie mają się jak załamać, żeby sprawdzić za przegrodą trzeba by pewnie zdemontować konsolę środkową :-(
jackthenight, żeby dostać się do tego zaworu pewnie też bez zdjęcia konsoli się nie obejdzie ?

jackthenight - 2009-09-05, 19:15

Nie wiem Beckie, wygląda mi że w Bravo nie ma zaworu na linkę, może jest elektryczny zawór - nie wiem.

Wygląda na to :

http://allegro.pl/item719...avo_1_8_gt.html

że nie ma zaworu.

Czyli jak wejściowa rurka jest ciepła to i wyjściowa powinna być ciepła.
Nie masz za mało płynu - tak jak pisał KaS ?
Może się zapchało - nie wiem Becki - tylko tak strzelam na oślep.

Beckie - 2009-09-11, 12:34

Odpowietrzenie pomogło, ale w zbiorniczku wyrównawczym był płyn. Podczas odpowietrzania naciskałem na węże i wtedy płynu zaczęło ubywać - dolałem jakieś 2,5 l !

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group