|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Na każdy temat - Nie działa ogrzewanie wnętrza
Beckie - 2009-09-04, 13:05 Temat postu: Nie działa ogrzewanie wnętrza Problem dotyczy co prawda konkretnego fiacika, ale zasada działania ogrzewania wnętrza pewnie jest podobna jak w innych autach.
Mianowicie: po ustawieniu temperatury ogrzewania na max powietrze z kratek jest zimne niezależnie od temperatury silnika. Wężyk zasilający nagrzewnicę (przed przegrodą) jest ciepły, powrotny zimny.
Jakie mogą być tego przyczyny - zapowietrzenie, zatkanie? Czy w nagrzewnicy, czy może raczej na wężykach?
KaS602 - 2009-09-04, 15:29
A sprawdzales poziom plynu w ukladzie chlodzenia silnika? W Sienie pierwszym objawem za niskiego poziomu wspomnianego plynu bylo wlasnie niedzialanie ogrzewania.
jackthenight - 2009-09-04, 17:13
Skoro wężyk zasilający nagrzewnicę jest ciepły, a wyjściowy jest zimny to sprawdź czy linki cięgna otwierają zawór nagrzewnicy. Sprawdź - być może linka pękła albo wyskoczyła z pokrętła regulacji temperatury ogrzewania.
Beckie - 2009-09-04, 19:45
A ta linka otwiera zawór hydrauliczny, czy otwiera wlot powietrza przez nagrzewnice?
jackthenight - 2009-09-04, 19:54
We Fiacie Uno wymieniałem kiedyś taki zawór hydrauliczny - zamyka - otwiera dopływ ciepłej wody do nagrzewnicy. We fiacie Uno sterowało się dopływem ciepłej wody do nagrzewnicy.
Tutaj widać, ten dolny to właśnie zawór :
http://www.allegro.pl/ite...ca_fat_uno.html
A tak wygląda zawór : http://www.allegro.pl/ite...po_93_roku.html
Tutaj do innego fiata zawór : http://www.allegro.pl/ite...ada_okazja.html
Do niego podłącza się linkę od pokrętła regulacji temperatury.
W Dacii natomiast steruje się obiegiem powietrza, natomiast nagrzewnica zawsze jest ciepła.
Beckie - 2009-09-04, 20:16
W tamtym Bravo podczas obracania pokrętła z zimne do ciepłe zmienia się nieco prędkość powietrza z nawiewu a przy końcowym położeniu pokrętła słychać jakby otwarła się jakaś klapka.
Seal - 2009-09-04, 21:23
Ja dwa razy na 220 tyś. odpowietrzałem to potem nieźle grzało.
Andrzej - 2009-09-05, 09:28
Beckie napisał/a: | Jakie mogą być tego przyczyny - zapowietrzenie, zatkanie? |
Spróbuj odpowietrzyć układ - w Seicento miałem takie specjalne "kraniki" do odpowietrzania. Jeżeli nie pomoże to może faktycznie masz regulację zaworem [w Seicento nie było], lub coś się zatkało - choć nie sądzę. Zobacz, ćzy wężyk zwrotny z nagrzewnicy nie jest gdześ załamany.
Beckie - 2009-09-05, 18:59
Andrzej napisał/a: | Zobacz, ćzy wężyk zwrotny z nagrzewnicy nie jest gdześ załamany. |
W komorze silnika wężyki biegną w linii prostej i raczej nie mają się jak załamać, żeby sprawdzić za przegrodą trzeba by pewnie zdemontować konsolę środkową
jackthenight, żeby dostać się do tego zaworu pewnie też bez zdjęcia konsoli się nie obejdzie ?
jackthenight - 2009-09-05, 19:15
Nie wiem Beckie, wygląda mi że w Bravo nie ma zaworu na linkę, może jest elektryczny zawór - nie wiem.
Wygląda na to :
http://allegro.pl/item719...avo_1_8_gt.html
że nie ma zaworu.
Czyli jak wejściowa rurka jest ciepła to i wyjściowa powinna być ciepła.
Nie masz za mało płynu - tak jak pisał KaS ?
Może się zapchało - nie wiem Becki - tylko tak strzelam na oślep.
Beckie - 2009-09-11, 12:34
Odpowietrzenie pomogło, ale w zbiorniczku wyrównawczym był płyn. Podczas odpowietrzania naciskałem na węże i wtedy płynu zaczęło ubywać - dolałem jakieś 2,5 l !
|
|