|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Pakiet aktualizacyjny (;
laisar - 2009-09-07, 10:44 Temat postu: Pakiet aktualizacyjny (; TSD Dacia powinna opracować program aktualizacyjny dla starych modeli (; - żeby można było niektóre takie rzeczy poprawić w trakcie użytkowania. Zawsze to jakiś dodatkowy zarobek, a raczej nie sądzę, żeby Ci, którzy kupili Daćkę, tak szybko ją wymienili na nowy model. Zresztą, jak firma dba o klienta, to on potem chętniej do niej wraca [:
jantar - 2009-09-07, 11:47
Jak widzę Dacia jest traktowana w RP trochę "inaczej" .
Może się to zmieni gdy w Polsce będzie się sprzedawać rocznie 50 tys a nie 3 tys szt.
laisar - 2009-09-07, 11:57
Cytat: | Może się to zmieni gdy w Polsce będzie się sprzedawać rocznie 50 tys a nie 3 tys szt. |
Ja się tylko cały czas zastanawiam, czy to może nie jest na odwrót: czy to właśnie "inne" traktowanie nie przekłada się przypadkiem (m.in., bo "polska mentalność" na pewno też jest bardzo istotna) na taką sprzedaż? I to nie jest zarzut - po prostu naprawdę nie wiem. Ale przykłady owego traktowania pojawiają się właściwie od początku Logana w PL...
jantar - 2009-09-07, 16:55
Na pewno coś w tym jest, jednak moim zdaniem przy dobrym marketingu i odpowiedniej promocji można wykreować dowolny produkt.
Szczególnie jesli należy do dóbr ogólnie pojętych za luksusowe.
I nie trzeba wiele- kilkadziesiąt wykupionych reklam w miesięcznikach motoryzacyjnych szybko zamieniłoby się na opisy testów dziennikarskich wywyższających Dacię pod niebiosa.
To tylko przykład. Nie będę podawał innych bo znowu jesteśmy nie w temacie .
laisar - 2009-09-07, 17:47
W razie czego - śmiało, temat uległ zmoderowaniu (;
Cytat: | przy dobrym marketingu i odpowiedniej promocji można wykreować dowolny produkt. |
Zapewne, ale przecież nie chodzi o sztukę dla sztuki - a o sens ekonomiczny to już trudniej...
Cytat: | I nie trzeba wiele- kilkadziesiąt wykupionych reklam w miesięcznikach motoryzacyjnych szybko zamieniłoby się na opisy testów dziennikarskich wywyższających Dacię pod niebiosa. |
...bo wcale nie jestem przekonany, czy to by jednak wystarczyło - na dobre i złe Polacy mają czasami swoje własne mocne "widzimisie" (;
Rysiob - 2009-09-07, 18:22
Wystarczyłoby wyemitować reklamę Dacii, która była w jakimś innym kraju, gdzie w salonie VW przecięli Passata na pół i dopowiedziane, że za wartość połowy Passata możesz mieć cała Dacię MCV :)
A tak na serio, to ciężko jest zmienić postrzeganie marki, ale jest to możliwe. Spójrzcie choćby na Skodę, która też nie była zbyt ciepło wspominana. A dziś Fabie i Octavie zalewają nasze drogi...
laisar - 2009-09-07, 18:38
W przypadku Skody to była łatwizna: "wicie rozumicie, to przecież VW - tylko z innym znaczkiem" - czyli pakiet "2 w 1": ukochana marka + zaspokojenie narodowego poczucie sprytu <:
Natomiast wynik Skody świadczą o czym innym - że wcale nie jest tak źle z zasobnością naszych krajan... Może Daćka jest po prostu za tania?
Seal - 2009-09-07, 19:06
Rysiob napisał/a: | A tak na serio, to ciężko jest zmienić postrzeganie marki, ale jest to możliwe. Spójrzcie choćby na Skodę, która też nie była zbyt ciepło wspominana. A dziś Fabie i Octavie zalewają nasze drogi... |
Trafniej będzie "spójrzcie" na KIA
gigi303 - 2009-09-07, 19:10
skoda też była tania na początku dopiero z wiekiem i wzrostem popytu kolejne wersje zaczęły rosnąć cenowo, czemu też nie można się dziwić, czysta ekonomia dacia jak będzie bardziej popularna z parę lat też zdrożeje, mogę się założyć o piffko
jantar - 2009-09-08, 12:36
laisar napisał/a: |
Cytat: | I nie trzeba wiele- kilkadziesiąt wykupionych reklam w miesięcznikach motoryzacyjnych szybko zamieniłoby się na opisy testów dziennikarskich wywyższających Dacię pod niebiosa. |
...bo wcale nie jestem przekonany, czy to by jednak wystarczyło - na dobre i złe Polacy mają czasami swoje własne mocne "widzimisie" (; |
Uwież mi wiem co mówię. Nie ma na rynku obiektywnych czasopism branżowych. We wszystkich dobrą prasę się kupuje- no chyba, że dotyczy to produktu, który faktycznie nie ma za wiele do zaoferowania Klientom.
Jeszcze ciekawiej jest z nagrodami typu: Laur Konsumenta, Teraz Polska, Produkt Roku- cennik, nieoficjalny oczywiście, zależy od prestiżu nagrody i jej przydatności do wzrostu sprzedaży czy postrzegania marki.
Wystarczy tylko odpowiednio zainwestować
laisar - 2009-09-08, 12:57
Ale ja nie o tym pisałem - bo skądinąd o powyższych wiem <: - tylko raczej powątpiewam w jakoby pewną skuteczność owych działań...
ZeneC - 2009-09-08, 13:23
jantar napisał/a: | przy dobrym marketingu i odpowiedniej promocji można wykreować dowolny produkt.
|
Tyle, że zżwotność wielu takich kreacji jest bardzo krótka, ale za to kosztowna. Tak mi się nieodparcie kojarzy w tej chwili współczesna polska piosenka...
|
|