|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Kanibalizacja rynku?
borys68 - 2009-10-15, 09:30 Temat postu: Kanibalizacja rynku? Ahoj!
Patrzę sobie na promocyjny cennik Thalli i zastanawiam się, czy nie jest "szkodliwy" dla Logana?
http://renault.pl/media/c...84/AM09_TLN.pdf
Borys
gajowy - 2009-10-15, 09:46
co się słabo sprzedaje to po cenie dostaje
laisar - 2009-10-15, 09:54
Oba modele na zmianę podbierają sobie po trochę klientów, ale zasadniczo trochę inaczej są rozłożone akcenty: renówka jest lepiej wyposażona, ale daćka większa (10 cm na szerokość to bardzo dużo), tańsza w utrzymaniu (i to mimo wyższego spalania), oraz bardziej odporna i niezawodna i (bo nie ma się co zepsuć, ale fakt pozostaje faktem).
Ogólnie: za te same pieniądze - dla każdego coś miłego (: Tylko się cieszyć!
gajowy - 2009-10-15, 09:58
Dacia do pracy(roboty bardzo dobra),Talia do zyciz na codzień??? Są inne alternatywy na rynku.
waski - 2009-10-15, 18:23
Na dzień dzisiejszy, gdybym miał wybierać i kupić w tej chwili to napewno zdecydowałbym się na thalię raczej, bo więcej jednak przemawia za nią niż za loganem
laisar - 2009-10-15, 18:55
Odpowiem jak Katon Starszy: nie ma samochodów idealnych - wszystko zależy od tego, kto czego potrzebuje i oczekuje. Dla niektórych osób zdanie kol. waskiego będzie zapewne prawdziwe, dla innych - zupełnie nie.
Arkady - 2009-10-15, 20:27
Cenię sobie L MCV za przestrzeń, pakowność, wysokość, drzwi bagażnika a nie klapę i cenę.
Jakoś nigdy nie podniecało mnie nic więcej w samochodach oprócz tego by jeździły.
Pablo78 - 2009-10-15, 20:46
Kratylos napisał/a: | thalia sie kończy za rok bedzie fluencja czy ja sie zwie - sedan produkowany na europe wschodnia ... |
Nie masz racji Kratylos...
Renault Fluence to nowa "Megane sedan" - model, który zastapi dotychczasowa Meganke w wersji sedan.
http://www.renault.com/en...spx?initCO2=239
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=2424
Rudiok - 2009-10-15, 21:23
Jak dla mnie Thalia obecnej generacji to takie Sandero sedan, albo na odwrót - Sandero to hatchback Thalii :)
--
Pozdrawiam, Rudiok
borys68 - 2009-10-15, 21:29
Ahoj!
Arkady napisał/a: | Cenię sobie L MCV za przestrzeń, pakowność, wysokość, drzwi bagażnika a nie klapę i cenę.
Jakoś nigdy nie podniecało mnie nic więcej w samochodach oprócz tego by jeździły. |
MCV jest z innej bajki - nie ma co jej brac pod uwagę. Mówimy to o Loganie-sedanie i Thalii (Clio-sedanie).
Borys
laisar - 2009-10-15, 22:57
Ja pisałem właśnie o Loganie sedanie - MCV-ka byłaby tu rzeczywiście nie na miejscu.
Marek1603 - 2009-10-16, 04:55
Arkady napisał/a: |
Jakoś nigdy nie podniecało mnie nic więcej w samochodach oprócz tego by jeździły. |
Jażdziły i jak najmniej miały awarii.
borys68 - 2009-10-16, 07:03
laisar napisał/a: | Ja pisałem właśnie o Loganie sedanie - MCV-ka byłaby tu rzeczywiście nie na miejscu. |
Zauważyłem :)
To była uwaga konkretnie do Arkadego ...
Borys
piotrres - 2009-10-16, 08:42
Rudiok napisał/a: | Jak dla mnie Thalia obecnej generacji to takie Sandero sedan, albo na odwrót - Sandero to hatchback Thalii :) |
Thalia jest ciaśniejsza od Sandero. Zwłaszcza z tyłu. Sprawdzałem!
Jak dla mnie, porównanie wygrywa z Thalią wygrywa Logan
Pozdrawiam,
Piotr S.
paulus - 2009-10-16, 15:52
Mimo obnizki ceny Thalia nadal droższa ... o 3 000 PLN - porównywałem diesla w wersji ALize i SL Arctica (podobny poziom wyposazenia)
Endi85 - 2009-10-16, 23:28
a tak z innej beczki przyglądając się temu "Renault Fluence" zauważyłem jakby światełka były wzięte z sandero?
ian - 2009-10-19, 16:23
Oto przykład wewnętrznej konkurencji. Narastająca ekspansja koncernu Lada, który przecież podpisał umowę o współpracy z grupą Renault-Nissan pod koniec 2007 roku. Model Lada Priora, niesłusznie pomijany w polskiej prasie, powoli podbija rynek europejski. W Niemczech wyposażony w instalację LPG skutecznie konkuruje w kategoriach cena i najtańsza eksploatacja właśnie z Dacią Logan. Bardzo dobrze wypadła także w testach zderzeniowych, co do tej pory było dużą słabością rodyjskich konstrukcji: http://www.autokrata.pl/a...h-test-ady-2139
Lada wciąż na fali
"Również we wrześniu Łada była marką notującą na rynku niemieckim największy procentowy wzrost sprzedaży nowych aut w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Dzięki 404 rejestracjom wynik został poprawiony o 123,2%. Także w ujęciu narastającym od początku bieżącego roku dynamika wzrostu sprzedaży Łady wygląda imponująco (+139,8%). Aktualnie niemiecki importer Łady obchodzi 10-lecie swojego istnienia. Z tej okazji wprowadzono atrakcyjne ceny na modele Niva 4x4 (od 9 990 EUR), a także Kalina (7 990 EUR) i Priora (8 990 EUR). Pierwsze samochody Łada w Niemczech pojawiły się w roku 1974. W roku 1999 powołano do życia oficjalnego importera rosyjskich aut, Lada Automobile GmbH."
Data publikacji: 2009-10-08 09:54:58
Autor: Rafał Żaglewski, za www.samar.pl
Tymczasem jakos cicho o wspólnym opracowaniu przez Ladę i grupę Renault-Nissan samochodu na bazie Dacii MCV, o czym jest informacja na stronie:
http://www.lada-auto.ru/c..._news&bind1=121
Сейчас менеджмент завода ведет активные переговоры с компаниями Renault и Nissan, чтобы ускорить реализацию совместных инвестиционных планов. В ближайшее время АВТОВАЗ намерен начать реконструкцию одной из линий главного конвейера под производство новой модели. Это важная часть инвестиционной программы компании, предполагаемый объем которой – 42 млрд. рублей. АВТОВАЗ сконцентрирует усилия на реализации проектов R/F90 (5 и 7-местные универсал и фургон), автомобиля на базе платформы В0, автомобиля низкой ценовой категории (low-cost), для которых планируется провести модернизацию металлургического и прессового производства.
Jak aktualnie wygląda wsparcie AvtoVaz przez grupę Renault-Nissan?
Renault wspomoże AvtoVAZ technologią
Francuski producent przekaże rozwiązania techniczne rosyjskiej firmie AvtoVAZ.
Renault zastanawiało się nad kilkoma formami inwestycji w producenta Łady. Rozważano m.in. zastrzyk pieniężny. „[Renault] potwierdziło, że jest gotowe na inwestycje w AvtoVAZ i, w sposób jak najbardziej przejrzysty, dostarczy zaawansowanych technologii” - powiedział wicepremier rosyjskiego rządu, Igor Szuwałow.
Prawdopodobnie w grę wchodzi przekazanie platform podłogowych oraz licencji na produkcję silników i skrzyń biegów.
Rosyjski producent ma poważne problemy finansowe i niewykluczone, że zarząd będzie musiał zwolnić 5 tysięcy z prawie 28 tys. pracowników fabryki w Togliatti . Renault ma w spółce 25 procent udziałów. Premier Rosji Władimir Putin zagroził, że pozbawi francuską firmę jej pakietu, jeśli ta nie zdecyduje się pomóc AvtoVAZ-owi.
Data publikacji: 2009-10-09 14:00:00, za www.autonews.com
Porozumienie w sprawie restrukturyzacji AvtoVAZ
W obecności Władimira Putina, premiera Federacji Rosyjskiej, Francois Fillona, premiera rządu francuskiego i Władimira Artjakowa, gubernatora obwodu samarskiego (Rosja), podpisano porozumienie w sprawie restrukturyzacji rosyjskiego producenta samochodów.
Porozumienie podpisali: Siergiej Chemezow (Dyrektor Generalny Russian Technologies i Prezes Zarządu AvtoVAZ), Igor Komarow (Prezes Grupy AvtoVAZ), Christian Esteve (Członek Komitetu Dyrekcji Renault i Prezes Regionu Eurazja) oraz Siergiej Skworcow (Prezes Troiki Dialog).
Akcjonariusze AvtoVAZ, Russian Technologies, Troika Dialog i Renault porozumieli się w sprawie działań umożliwiających zapewnienie trwałości AvtoVAZ poprzez restrukturyzację jego zadłużenia i wprowadzenie planu produktowego oraz inwestycyjnego.
Działania te mają na celu:
- zapewnienie zdolności produkcyjnej 900 tys. samochodów w 2015 roku,
- utrzymanie w Rosji udziałów rynkowych Łady na poziomie 25%,
- rozwój eksportu.
Obniżenie kosztów AvtoVAZ i rozwój przedsiębiorstwa (dzięki ambitnemu planowi produktowemu, zakładającemu opracowanie nowych gam samochodów dostosowanych do potrzeb rosyjskiego rynku motoryzacyjnego) będą wspierane przez partnerów w następujący sposób:
• rząd rosyjski zwiększy swoją pomoc dla AvtoVAZ z 25 do 75 mld rubli (czyli 1,67 mld EUR) przeznaczonych na spłatę zadłużenia wobec banków i na pokrycie zapotrzebowania spółki na krótkoterminową płynność.
• obwód Samary pokryje koszty pracownicze 14 600 osób, które zostaną przeniesione do dwóch filii AvtoVAZ
• działalność socjalna AvtoVAZ zostanie powierzona oddziałom federalnym i lokalnym.
• Renault wniesie równowartość 240 mln EUR (10,8 mld rubli) poprzez transfery technologii, maszyn, wyposażenia i know-how na potrzeby produkcji nowych samochodów na platformie BO (platforma Logana). Renault pomoże również AvtoVAZ w uruchomieniu zdolności produkcyjnych dla silników i skrzyń biegów oraz w opracowaniu oszczędnego samochodu, który zastąpi Ładę Classic.
Renault i jego partner z aliansu, Nissan, zamierzają wykorzystać wolne moce produkcyjne zakładu w Togliatti do produkcji samochodów swoich dwóch marek, przy założeniu, że samochody produkowane pod marką Łada będą stanowiły co najmniej 70% produkcji AvtoVAZ.
Wszystkie te działania pomogą AvtoVAZ w uzyskaniu rentowności i zwiększeniu łącznego udziału sprzedaży Łady, Renault i Nissana na rosyjskim rynku. Podpisanie ostatecznych umów przewidziano na marzec przyszłego roku.
Data publikacji: 2009-12-01 15:45:00, za : www.samar.pl
borys68 - 2009-10-19, 17:49
Ahoj!
Co do tej chichości - może to było wyważanie otwartych drzwi i dlatego zarzucono?
Borys
laisar - 2009-10-19, 18:04
To nie miał być "samochód na bazie MCV-ki", tylko po prostu MCV-ka z przodem Renault.RU-Lada. I jako taki program nie został przerwany, tylko z powodu kryzysu - światowego w ogólności, a permanentnego rosyjskiego w szczególności - pozostaje w zawieszeniu razem z resztą działań "na niwie" (;AutoWAZ-u...
Ikarusiarz - 2009-10-21, 10:30
W Bydgoszczy nową Thalie widziałem jedną... Natomiast Dacii jest całe mnóstwo... To mówi samo za siebie. Ja też przymierzałem się do Thalii, ale,była i jest droższa, a miejsca z tyłu wyraźnie mniej. O wysokości nad łbem nie wspomnę...
ian - 2010-05-20, 08:55
http://moto.onet.pl/16122...kul.html?node=2
Renault wprowadza tanie auta do Europy
Rosyjski samochód Łada wraca na rynek Wielkiej Brytanii. Firma Renault, która jest akcjonariuszem zakładu w Togliatti zapowiedziała, że w ciągu najbliższych lat uruchomi produkcję na terenie Zjednoczonego Królestwa. Wiceprezes Renault, Steve Norman przekonany jest, że nadszedł czas powrotu taniego samochodu na rynek brytyjski. Cena auta ma nie przekraczać 5 tys. funtów. Łada została wycofana z Wielkiej Brytanii w 1997 roku po pięciu latach obecności na rynku z powodu nieprzestrzegania jakichkolwiek norm bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
W tym momencie Renault jest skłonne do zainwestowania by Łada powróciła na rynek brytyjski. Produkcja może się rozpocząć w ciągu dwóch lat. Steve Norman, wiceprezes Renault podkreślił, że Wielka Brytania była jednym z niewielu rynków na którym był popyt na Ładę (a Niemcy?-przypisek mój). Norman przypomniał, że jakiś czas temu naśmiewano się z Volkswagena przy okazji inwestycji w czeską Skodę.
źródło: Onet.pl
robertp1983 - 2010-05-20, 09:07
też przez chwile myślałem o Thalii, ale jakoś Logan mi sie bardziej podoba, w sumie podobne wyposażenie co w laureate ale w Loganie więcej przestrzeni, jest tańszy i wizualnie moim zdaniem bardziej atrakcyjny
także póki co widziałem 2 nowe thalie na ulicach a loganów jeździ zdecydowanie więcej
Resident - 2010-05-20, 09:37
robertp1983 napisał/a: | także póki co widziałem 2 nowe thalie na ulicach a loganów jeździ zdecydowanie więcej |
"New Loganów" czy "Loganów"? Bo ja to widzę mniej więcej tyle samo New Loganów, co New Thalii. Ale co ciekawe praktycznie nie widuję Sandero.
robertp1983 - 2010-05-20, 10:21
jak kupiłem NEW LOGANA to na początku ich też nie widywałem, ale teraz u mnie na osiedlu razem z moim jest kilka nowych MCV I Loganów a New thalia jest jedna:)
Wczoraj widziałem chyba ze 3 Logany nowe I MCV-ke.
Poki co na palcach można policzyć wszystkie nowe thalie, które udało mi sie spotkać. starszych Loganów jeździ dużo tak samo jak starych thalii( u mnie w rodzinie są 2) ale te nowe thalie widziałem póki co głównie na parkingu W salonie.
Sandero też jakoś trudniej zaobserwować, ale mój znajomy ma kupić zainteresował sie jak mu pokazałem Logana, więc może bede niedługo obserwował częściej i Sandero;)
krakry1 - 2010-05-20, 17:13
Ja z obserwacjami Dacii w okolicy nie mam najmniejszych problemów - przez 2 lata widziałem ze 3 razy Logana i MCV na numerach warszawskich - za to Sandero jest mnogo - w całym powiecie jest zarejestrowane tylko jedno (moje)
Seal - 2010-05-20, 20:07
krakry1 napisał/a: | Ja z obserwacjami Dacii w okolicy nie mam najmniejszych problemów - przez 2 lata widziałem ze 3 razy Logana i MCV na numerach warszawskich - za to Sandero jest mnogo - w całym powiecie jest zarejestrowane tylko jedno (moje) |
No to powinieneś mieć duże powodzenie w oglądaniu odmieńca w powiecie
ian - 2010-05-21, 10:11
Nuda na Śląsku ... MCV jest tak dużo, że się już opatrzyły... Trochę vanów można też zauważyć. Loganów jakby mniej (choć parę firm ochroniarskich nimi jeździ). Sandero to wciąż rzadkość, ale już przyuważyłem Black Line w kolorze srebrnym! ... Nie czarnym...
krakry1 - 2010-05-21, 16:50
Seal napisał/a: | krakry1 napisał/a: | Ja z obserwacjami Dacii w okolicy nie mam najmniejszych problemów - przez 2 lata widziałem ze 3 razy Logana i MCV na numerach warszawskich - za to Sandero jest mnogo - w całym powiecie jest zarejestrowane tylko jedno (moje) |
No to powinieneś mieć duże powodzenie w oglądaniu odmieńca w powiecie | No, właśnie nie narzekam na powodzenie.
ian - 2010-10-11, 09:29
Niedziela, wieczór.... Od Bytomia do Katowic: jeden za drugim ciemnoczerwony Logan Access, nowiutki srebrny Duster dci od Pietrzaka i moja Daćka z tego samego salonu Coraz częstszy widok: kilka Dacii na drodze. Widać już pick upy, najczęściej benzyna z LPG...
|
|