DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - co to za wskaźnik i do czego służy?

bobk - 2009-11-03, 20:46
Temat postu: co to za wskaźnik i do czego służy?
Ostatnio zapalil mi sie wskaznik a w instrukcji nie potrafie znalesc co to takiego? Znalazlem wszystkie inne a ten jakby sie uparl i nie chcil byc odkryty :) Pomocy

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-11-04, 10:27 ]
Dodałem opis tematu i pozwoliłem sobie zmienić obrazek na zmniejszony oraz usunąć jego miniaturę.

jackthenight - 2009-11-03, 20:48

Ta kontrolka oznacza usterkę w elektronice wtrysku paliwa, którą wykrył komputer.
Pozostaje podjechać do ASO, aby podłączyli się pod komputer i sprawdzili jaki błąd się pojawił.
Kilku kolegów z forum również posiada sprzęt aby podłączyć się do komputera auta i zdiagnozować błąd.
Ja również taki sprzęt posiadam, ale jestem z Łodzi - zapraszam do Łodzi.

Kolega Yarocz jest z Lublina i ma interfejs aby podpiąć się do auta :

http://www.daciaklub.pl/f...ewprofile&u=348


Napisz do niego - na pewno ci pomoże.

Jerzy - 2009-11-03, 21:38

W instrukcj o tej kontrolce piszą tak....

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-11-04, 23:52 ]
Wrzuciłem tylko fragment obrazka dotyczący tematu.

jackthenight - 2009-11-03, 21:48

Jerzy napisał/a:
W instrukcj o tej kontrolce piszą tak....


Usterka w elektronice wtrysku paliwa skutkuje właśnie niewłaściwą mieszanką spalania, a tym samym większym spalaniem i tym samym złym oczyszczaniem spalin, ale dokładnie jest to kontrolka informująca o tym że jakiś błąd wykrył nam komputer wtrysku.

loganik - 2009-11-04, 06:49

U mnie zapalała się ta kontrolka jak zaczął nawalać przekaznik wtryskiwaczy.
Jack wie który to, ma schemat. Warto skorzystać z jego rady i skontaktować się z kolegą z Lublina. Podpięcie do komputera w ASO/u nas/ 180zł. !!!

yarocz - 2009-11-04, 17:19

Właśnie wróciłem z delegacji ponad 1200km.
Wiadomość odebrałem i nie widzę problemu.
Jakoś się umówimy. ;-)

El Diablo - 2009-11-06, 23:57

bobk
Nie jestem pewien, (czy akurat w Daćkach jest podobnie) ale u znajomego w Fabi jak pokazła się ta kontrolka to musiał jechać na serwis pod kompa.Okazało się, że padł czujnik temperatury podajże w silniku i konieczna była wymiana-200 PLN.No ale dlaczego tak się stało? Bo tankował "pod kurek", czyli po odskoczeniu pistoletu dystrybutora lał jeszcze i jeszcze..i niechcący wpychał za dużo powietrza...no i pan z ASO powiedział, że skody tak mają...a tuż po nim przyjechała jeszcze jedna Fabia z tym samym problemem :) Biznes się kręci :)
Czy któryś z kolegów miewał juz takie przygody??
Pozdrawiam

yarocz - 2009-11-07, 08:46

U kolegi bobk występuje jeden błąd - P0300
Ramka zapisała wtedy takie wskazania....

Dodano 13.11.2009
Wymiana przewodów wysokiego napięcia załatwiła sprawę.

jacala - 2009-11-12, 00:35

Ja mam doświadczenie z thalii ale mam tam diesla i zapaliła mi się jak szwankował zawór EGR.
Za 1 razem w serwisie coś z nim zrobili ale bez wymiany.
Za 2 razem padł na amen wymiana w nieautoryzowanym i około 900 zł poszło.

Objawy niesprawnego zaworu EGR.
Jadąc przy pewnym zakresie obrotów nie działa doładowanie i silnik mułowato przyspiesza pod górkę potrafi zwolnic (to w thalii).

jurek - 2009-11-12, 21:11

Padnięcie czujnika temperatury z powodu tankowania po korek /kilka odbić/ to jakaś niedorzeczność. Robię tak od lat /ok 90% tankowań/ . pozdr
Endi85 - 2009-11-12, 22:44

a że się tak spytam co ma czujnik temperatury to ilości paliwa w baku??
gigi303 - 2009-11-13, 07:57

a mi się zapalała jak miałem zawory do regulacji :-/
KaS602 - 2009-11-13, 09:02

gigi303, ale to chyba nic dziwnego.
gigi303 - 2009-11-13, 22:43

Ale oczywiście że nic dziwnego ja tylko stwierdziłem oczywistą oczywistość ;-)
KaS602 - 2009-11-14, 00:45

To ja przepraszam za zamieszanie ;)
PiotrWie - 2010-11-29, 19:16

El Diablo napisał/a:
bobk
Nie jestem pewien, (czy akurat w Daćkach jest podobnie) ale u znajomego w Fabi jak pokazła się ta kontrolka to musiał jechać na serwis pod kompa.Okazało się, że padł czujnik temperatury podajże w silniku i konieczna była wymiana-200 PLN.No ale dlaczego tak się stało? Bo tankował "pod kurek", czyli po odskoczeniu pistoletu dystrybutora lał jeszcze i jeszcze..i niechcący wpychał za dużo powietrza...no i pan z ASO powiedział, że skody tak mają...a tuż po nim przyjechała jeszcze jedna Fabia z tym samym problemem :) Biznes się kręci :)
Czy któryś z kolegów miewał juz takie przygody??
Pozdrawiam

To wciskanie kitu - jak tankujesz do oporu to powietrze ze zbiornika jest usuwane przez odpowietrznik, tankowałem tak przez kilkanaście lat renówkę i jakoś mi nie padł czujnik, zresztą czujnik temperatury jest w bloku silnika, którędy rzekomo to powietrze miało się wpychać i gdzie???


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group