DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Duster - oficjalnie

laisar - 2009-12-08, 14:13
Temat postu: Duster - oficjalnie
Dacia wchodzi przebojem do segmentu 4x4 z modelem Dacia Duster. Po Loganie, Sandero, Loganie MCV oraz modelach dostawczych Logan van i Logan pick-up przyszła kolej na samochody z napędem na cztery koła. Premiera Dacii Duster na polskim rynku nastąpi w maju 2010 roku.

* Dacia Duster to solidny, niezawodny i łatwy w obsłudze samochód z napędem na cztery koła, przeznaczony dla klientów potrzebujących na co dzień terenowego samochodu.

* Dacia Duster jest autem ekonomicznym:
- w kwestii ceny zakupu: będzie oferować bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca i parametrów użytkowych;
- w eksploatacji: jest wyposażona w oszczędne silniki o niskiej emisji CO2. Dacia Duster wyposażona w silnik wysokoprężny emituje poniżej 140 g CO2/km w przypadku wersji 4x2 – co uprawnia ją do znaku Dacia eco² – i poniżej 150 g CO2/km w wersji 4x4.

* Wprowadzając Dustera, Dacia udowadnia, że można zaoferować klientom funkcjonalny i przyjazny dla środowiska samochód terenowy po przystępnej cenie. Marka, która w roku 2004 wprowadziła na rynek Logana, zaprezentowała nowy styl konsumpcji na rynku samochodowym. Po raz kolejny udowadnia, że potrafi zejść z utartej ścieżki.

* Dacia Duster jest produkowana w zakładach w Pitesti (Rumunia). Samochód będzie dostępny wiosną 2010 roku w Europie, Turcji i krajach Maghrebu w wersji 4x2 i 4x4.

* Duster jest samochodem przeznaczonym na rynki całego świata. Auto będzie stopniowo wprowadzane na różnych kontynentach pod marką Renault lub Dacia, podobnie jak Logan i Sandero.



GENEZA PROJEKTU DUSTER

Na światowym rynku zauważono realne zapotrzebowanie na przestronne, solidne, a jednocześnie przystępne cenowo pojazdy z napędem na cztery koła. Grupa Renault podjęła decyzję o podjęciu prac nad samochodem terenowym adresowanym w pierwszej kolejności do młodych rozwijających się rynków. Podczas projektu wzięto także pod uwagę potrzeby klientów europejskich.
- rynki rozwijające się (Rosja, Brazylia), przedstawiciele klasy średniej pragną kupować nowoczesne samochody, będące wyrazem sukcesu i pozycji społecznej. Jednocześnie potrzebują samochodu solidnego, godnego zaufania i uniwersalnego, który będzie w stanie sprostać trudnym i zarazem zmiennym warunkom eksploatacji (długie trasy, drogi w złym stanie lub wręcz nieprzejezdne, eksploatacja w warunkach miejskich, często w dużych aglomeracjach). Oferta pojazdów dostępnych na lokalnych rynkach, obejmująca w większości przypadków importowane pojazdy typu SUV, często pozostaje poza zasięgiem klasy średniej z uwagi na cenę.
- sukces marki Dacia w Europie pokazał, że istnieje grupa potencjalnych klientów poszukujących nowoczesnych, niezawodnych i jednocześnie przystępnych cenowo samochodów, podczas gdy oferta pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła – choć bardzo bogata – obejmuje głównie drogie limuzyny typu SUV.



WSZYSTKIE CECHY SAMOCHODU 4x4

Dacia Duster ma typowy design samochodu z napędem na cztery koła. Przód wyróżnia się solidnym wyglądem: poszerzone błotniki, imponujący chromowany grill oraz masywny zderzak nie pozostawiają wątpliwości co do terenowego charakteru tego auta. Patrząc z profilu, wysoki prześwit, mocno zarysowane nadkola i osłony nadwozia zachęcają do jazdy po najtrudniejszych drogach.

Samochód terenowy często kojarzy się z dużymi wymiarami. Dacia Duster jest tego zaprzeczeniem. Dzięki długości 4,31 m i szerokości 1,82 m, Dacia Duster jest autem kompaktowym. Pozwala jej to na swobodne poruszanie się zarówno w miejskim otoczeniu, jak też w terenie. Wygląd Dacii Duster wyraźnie świadczy o jej przynależności do samochodów terenowych.

Konstrukcja Dacii Duster pozwala pokonać każdy rodzaj drogi na całym świecie. Ze względu na zróżnicowane potrzeby klientów, Dacia Duster będzie dostępna na wszystkich rynkach, na które zostanie wprowadzona w wersji 4x2 – dla klientów poszukujących samochodu o wysokim zawieszeniu, z wysoko umieszczonym miejscem dla kierowcy, dającym poczucie bezpieczeństwa, nie potrzebujących jednak na co dzień napędu na cztery koła – oraz w wersji 4x4 o znacznie szerszej gamie zastosowań.
Wzmocnione podwozie Dacii Duster jest przystosowane do użytku terenowego, dzięki dużemu prześwitowi (powyżej 200 mm) i dużemu kątowi najazdu i zjazdu (30° - kąt najazdu i ponad 35° - kąt zjazdu).
Dacia Duster jest samochodem łatwym w eksploatacji, który nie jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla ekspertów od jazdy terenowej. Stosunkowo niska masa wynosząca 1.180 kg w wersji 4x2 i 1.280 kg w wersji 4x41, w połączeniu z kompaktowymi wymiarami sprawia, że jest to auto wyjątkowo zwrotne.

(Średnie masy samochodu gotowego do jazdy dla wszystkich wersji, bez opcji i bez kierowcy).

W wersji 4x4, dzięki prostemu i intuicyjnemu w obsłudze przełącznikowi umieszczonemu w dole kolumny kierownicy (formuła przejęta z Nissana), kierowca Dacii Duster może łatwo dostosować napęd do swoich potrzeb. Przełącznik umożliwia wybór między 3 trybami:
- Tryb AUTO: napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. System zapewnia optymalny napęd niezależnie od warunków, dzięki czemu Dacia Duster może się poszczycić prawdziwie terenowymi zaletami. W normalnych warunkach napędzane są jedynie przednie koła. W przypadku utraty lub pogorszenia przyczepności część napędu jest przenoszona na tylną oś. W ekstremalnych warunkach napęd jest rozdzielany równo pomiędzy obie osie. Rozłożenie napędu zapewnia sprzęgło elektromagnetyczne przejęte z Nissana.
- Tryb LOCK: kierowca może elektronicznie zablokować system tak aby 50% napędu było stale przenoszone na tylną oś. Tryb ten jest zalecany w przypadku słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piach) i niskiej prędkości.
- Tryb 4x2: napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drodze o dobrej nawierzchni i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.



SAMOCHÓD TERENOWY POSIADAJĄCY WSZYSTKIE ATUTY AUT DACII

Duster, będący szóstym samochodem w gamie Dacii, pozostaje wierny filozofii marki – cechuje go bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, niskie zużycie paliwa i koszty eksploatacji oraz dobry poziom bezpieczeństwa i wysoka niezawodność.


Bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca

Pomimo, że ceny Dacii Duster są typowe dla kategorii miejskich samochodów, to jej wymiary zewnętrzne i wewnętrzne odpowiadają autom wyższej kategorii.
Dacia Duster może komfortowo pomieścić do 5 dorosłych osób. Zarówno z przodu jak i z tyłu zapewnia im taką samą ilość miejsca jak Dacia Logan. Bagażnik Dustera jest również niezwykle pojemny, zwłaszcza biorąc pod uwagę kompaktowe wymiary samochodu. Jego pojemność wynosi nawet 475 dm³ (w zależności od wersji). Po złożeniu tylnej ławki Dacia Duster oferuje imponującą ilość miejsca na bagaże – nawet do 1.600 dm³ (w zależności od wersji).


Niezawodne i oszczędne silniki o niskiej emisji CO2

Dacia Duster w wersji 4x2 i 4x4 będzie dostępna z silnikami benzynowym 1.6 16V 110 KM i wysokoprężnym dCi 85 KM, dCi 105 KM, które sprawdziły się już w licznych modelach Renault.
Silniki te idealnie spełniają kryteria niskich kosztów, solidności i łatwości obsługi cechujące markę Dacia. W połączeniu ze stosunkowo niewielką masą Dustera, silniki zapewniają temu terenowemu modelowi niskie zużycie paliwa i doskonałe parametry ekologiczne. Silniki wysokoprężne emitują poniżej 140 g CO2/km w przypadku wersji 4x2 – co uprawnia je do znaku Dacia eco² – i poniżej 150 g CO2/km w wersji 4x4.


Bezpieczeństwo – bezwzględny wymóg

W projektowaniu Dacii Duster wykorzystano uznane doświadczenie grupy Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Terenowy model Dacii posiada system ABS Bosch 8.1 z korektorem siły hamowania (EBV) oraz system wspomagania nagłego hamowania.
W zakresie bezpieczeństwa biernego, Dacia Duster jest seryjnie wyposażona w dwie czołowe poduszki powietrzne (w zależności od rynku) i 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia na przednich miejscach. Dodatkowo, w zależności od wersji, może posiadać dwie boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, zapewniające wyższy poziom bezpieczeństwa w przypadku uderzenia w bok.

System zabezpieczeń uzupełniają pirotechniczne napinacze na przednich miejscach (w zależności od wersji). Zapewniają one optymalne utrzymanie klatki piersiowej, a w przypadku zderzenia czołowego ograniczają przesunięcie ciała do przodu dzięki dociśnięciu piersiowego i biodrowego odcinka pasa.


Podstawowe zalety samochodów Dacii: solidność i niezawodność

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli opracowanych na płycie podłogowej B0/Logan, przyjęte rozwiązania konstrukcyjne zapewniają wysoką solidność i niezawodność, z których słyną samochody tej marki. Samochód został bardzo starannie zabezpieczony przed korozją:
– profile otwarte podwozia i drzwi zostały zabezpieczone woskiem;
– zewnętrzne połączenia zostały pokryte masą uszczelniającą;
– wosk został również zastosowany do zabezpieczenia części mechanicznych podwozia;
– podwozie, nadkola i progi zostały zabezpieczone przed uderzeniami żwiru.
Równie starannie konstruktorzy podeszli do układów elektrycznych i elektronicznych, wykorzystując rozwiązania, które sprawdziły się już w licznych modelach Renault.
O wysokim poziomie jakości Dacii Duster najlepiej świadczy fakt, że na większości rynków europejskich samochód będzie objęty 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km przebiegu).



SAMOCHÓD PRZEZNACZONY NA RYNKI CAŁEGO ŚWIATA

Ambicje związane z produkcją i sprzedażą modelu Duster mają zasięg ogólnoświatowy. Model ten będzie stopniowo wprowadzany do sprzedaży w kolejnych częściach świata, podobnie jak odbywało się to w przypadku Logana i Sandero.


2010: Dacia Duster pojawi się na głównych rynkach docelowych marki

Wiosną 2010 roku Dacia Duster będzie dostępna w Europie, w Turcji oraz w krajach Maghrebu (Algieria i Maroko) i będzie stanowiła uzupełnienie gamy modeli Dacia, których sprzedaż rośnie na większości rynków. Poza trzema modelami adresowanymi do użytkowników indywidualnych (Logan, Logan MCV i Sandero), Dacia wypracowała sobie uznane miejsce także w segmencie pojazdów użytkowych (model Logan van i Logan pick-up).

Na rynku polskim Duster pojawi się na początku maja 2010 roku.

W czerwcu model Duster pojawi się także pod marką Renault na Ukrainie, na Bliskim Wschodzie (Izrael, Jordania, Syria, Liban, Egipt) i w niektórych krajach Afryki.

Zakłady Pitesti (Rumunia), wiodące zakłady produkujące samochody należące do gamy Entry, będą zaopatrywać wszystkie wspomniane wyżej rynki w Dustera tak pod marką Dacia, jak i Renault. Zakłady o zdolności produkcyjnej rzędu 350.000 samochodów rocznie, będą w dalszym ciągu wytwarzać także pozostałe modele marki.


2011: Renault Duster dostępny w Rosji, Brazylii i w rejonie Zatoki Perskiej

W 2011 roku model Duster zadebiutuje na kolejnych rynkach. Region Zatoki Perskiej będzie zaopatrywany przez fabrykę w Pitesti. Na rynek brazylijski Duster będzie produkowany wraz z modelami Logan, Sandero i Sandero Stepway w zakładach w Curitiba (Brazylia) i dystrybuowany na rynki Brazylii, Argentyny, Meksyku i Chile. Następnie rozpocznie się produkcja Dustera w Rosji, w zakładach Avtoframos (Moskwa).




ALAIN PROST ZA KIEROWNICĄ DACII DUSTER NA LODOWYM TORZE TROPHEE ANDROS
Usportowiona wersja Dacii Duster, z Alainem Prostem za kierownicą, wyruszyła na podbój lodowych torów w serii wyścigów Andros Trophee 2009-2010. Po dwóch etapach (5 i 6 grudnia w Val Thorens oraz 12 i 13 grudnia w Andorze) Alain Prost, prowadzący Dacię Duster, zajmuje drugą lokatę w punktacji Trophee Andros.




Źródło: Renault Polska

KaS602 - 2009-12-08, 14:22

http://motoryzacja.interi...l-dacii,1408207
laisar - 2009-12-08, 15:22

Pierwszy post jest na portalu tymczasowo - niech ktoś napisze jakąś fajną notkę, to podmienimy... (:

Kilka wrażeń na gorąco:

* na fotkach wygląda dość poważnie, ale zdaje się, że jest po prostu rozmiarów... sedana;

* za to waży tyle co MCV-ka;

* silny punktem chyba faktycznie będą możliwości terenowe - prześwit wygląda na dobrze ponad 20 cm (może i 25?), a kąty natarcia i zejścia w okolicach 40°.

mekintosz - 2009-12-08, 16:39

Bardzo fajnie sie prezentuje. Pytanie jaka bedzie cena w Polsce ? Czy bedzie dzieki niej to pojazd skazany na sukces ? Jakie wyposazenie w cenie ? Wiele pytan na ktore jeszcze nie znamy odpowiedzi. Jednak duzym plusem jest zaistnienie marki Dacia jako producenta SUV. W wersji mini - Stepway oraz dojrzalego Dustera.
maciek - 2009-12-08, 16:51
Temat postu: Dacia Duster - wyposażenie
To są moje przypuszczenia

WERSJA ACCESS
Silniki 1,6 16V 110KM 4x2 48tys zł

WERSJA AMBIENCE
Silniki 1,6 16V 110Km 4x2 50tys zł
1,5dci 85Km 4x2 Km 55tys zł

WERSJA LAURÉATE
Silniki 1,6 16V 110Km 4x2 54tys zł
1,5dci 85Km 4x2 Km 57tys zł
1,5 dci 110Km 4x4 63tys zł

WERSJA PRESIGE
Silniki 1,6 16V 110Km 4x2 57tys zł
Silniki 1,6 16V 110Km 4x4 61tys zł
1,5 dci 110Km 4x4 66tys zł


WERSJA ACCESS
 Przedni i tylny zderzak w kolorze Czarnym
 Obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym, lusterka regulowane ręcznie z kabiny
 Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze czarnym
 Przednia poduszka powietrzna kierowcy
 Przednia poduszka powietrzna pasażera
 ABS + system wspomagania nagłego hamowania
 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i w drugim rzędzie
 Zagłówki na fotelach przednich i w drugim rzędzie z regulacją wysokości
 Wskaźniki analogowe: prędkościomierz i obrotomierz
 Kodowana blokada zapłonu
 Układ ogrzewania i wentylacji o 4-stopniowej regulacji
 Ogrzewana tylna szyba
 Fotele przednie z regulacją wzdłużną
 System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach w drugim rzędzie
 Tapicerka Ducas
 Konsola centralna w kolorze grafitowym
 Kieszenie w drzwiach przednich
 Schowek w desce rozdzielczej
 Uchwyt na puszki w konsoli centralnej
 Zapalniczka
 Relingi dachowe w kolorze czarnym

WERSJA AMBIENCE

ELEMENTY WYPOSAŻENIA SERYJNEGO:
AMBIANCE = ACCESS +
 Klimatyzacja manualna
 Elektrycznie podnoszone szyby przednie
 Listwa nad wlotem powietrza chromowana
 Boczne listwy ochronne w kolorze czarnym
 Przedni i tylny zderzak w kolorze nadwozia
 Obręcze kół stalowe 15” z kołpakiem pełnym
 Przyciemniane szyby
 Wycieraczka tylnej szyby
 Wspomaganie układu kierowniczego
 Centralny zamek drzwi
 Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
 Zagłówek na środkowym miejscu w drugim rzędzie wsuwany w oparcie
 Kanapa w drugim rzędzie dzielona w układzie 1/3 - 2/3, składana
 Konsola centralna w kolorze stalowym
 Osłona przeciwsłoneczna z lusterkiem po stronie pasażera
 Kieszeń w lewych drzwiach bagażnika
 Oświetlenie bagażnika

WERSJA LAURÉATE
LAURÉATE = AMBIANCE +
 Radio CD z MP3
Elektrycznie podnoszone szyby przednie
 Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia, lusterka regulowane elektrycznie
 Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
 Reflektory przeciwmgłowe
 relingi dachowe chromowane
 Komputer pokładowy
 Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
 Elektrycznie podnoszone szyby przednie
 Fotel kierowcy z regulacją wysokości
 Kolumna kierownicy z regulacją wysokości
 Chromowane obwódki dysz nawiewu powietrza / zegarów
 Konsola centralna w kolorze matowego chromu
 Tapicerowane wstawki z tkaniny na wewnętrznych płatach drzwi
 Wewnętrzne klamki drzwi w kolorze matowego chromu
 Oświetlenie schowka w desce rozdzielczej
 Kieszenie w oparciach foteli przednich


WERSJA PRESIGE
RESIGE = LAURÉATE +

 Radio CD MP3, wejście na Ipoda
 Rozbudowany komputer
Elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne
 ESP
 Klimatyzacja automatyczna
 Skóro podobna tapicerka
 wstawki z chromu
 klimatyzacja
 Schowek na okulary
 Siatka w prawych drzwiach bagażnika



ale oczywiście to są moje przypuszczenia
Proponuje żeby każdy jak ma ochotę stworzyć coś takiego i porówna się kto był najbliższy prawdy

laisar - 2009-12-08, 18:19

Nie przepadam za taką kompletnie bezpodstawną gdybologią, więc podam za to kilka twardych danych <:

http://www.samar.pl/__/__...cia-Duster.html

Cytat:
Dacia Duster

Data publikacji: 2009-12-08 16:20:00

Oto zdjęcia samochodu Duster, a więc szóstego już modelu w gamie Dacii. Na polskim rynku samochód pojawi się już na przełomie kwietnia i maja.

Autor: Rafał Żaglewski

Dacia Duster oferowana będzie w wersji 4x4 lub alternatywnie z napędem na przednią oś. To mocny i niezawodny samochód adresowany do klientów poszukujących przystępnego cenowo samochodu terenowego do codziennej eksploatacji.

Dacia Duster w skrócie:
- długość: 4,31 m
- szerokość: 1,82 m
- masa własna: 1280 kg (wersja 4x2: 1180 kg)
- pojemność bagażnika: 475 /1600 dm3 (według VDA)
- prześwit: ponad 200 mm
- kąt najazdu: 30º
- kąt zjazdu: 35º

maciek - 2009-12-08, 18:48

na zdjęciu Duster 2 co widać Pakiet SUV lub sandero Stepway stylizacja

po drugie ten chromowy stylizator SUV z przodu i się porysował wprawne oko zauważy,

te same oko zauważy że ta wersja ma 4 poduszki powietrzne,

laisar - 2009-12-08, 22:22

Profile Logana i Dustera:
piotrres - 2009-12-08, 23:53

Czyli wyszło na moje. ;-)
Jak pamiętasz Krtku, na szacowałem, że długość będzie równa długości sedana czyli 4288 mm wobec deklarowanych przez Dacię 4310 mm dla Dustera. Różnica to 22 mm in plus.
Natomiast pojemność kufra ciut mniejsza 475 L/1600 L w Dusterze wobec 510 L w sedanie.
Za to dostepność bagażnika większa no i rozkładanie kanapy. :-D

Co do cenowo/wyposażeniowej gdybologii to nie sądzę, żeby to była taka prosta ekstrapolacja kazusu Logana , to jest inna kategoria auta, więc, myślę, że wyposażenie
D'Accesa i L'Accesa będą z innych półek...
Pierwsze wrażenie: podoba mi się ! (Nie wiem jak metka ;-) )

P.S. Co do metki to jest i wskazówka w poniższym passusie:

Although Dacia Duster's price is comparable with that of a city car, its exterior and interior dimensions are more akin to those of a compact car from the next segment up.
czyli:
Pomimo, że ceny Dacii Duster są typowe dla kategorii miejskich samochodów, to jej wymiary zewnętrzne i wewnętrzne odpowiadają autom wyższej kategorii

Ma nadzieję, z nie chodziło o np. Toyotę IQ :lol:
No i Kaszkaj jest reklamowany jako "miejski twardziel" :shock:

laisar - 2009-12-09, 00:37

Wygląda na to, że płyta podłogowa jest po prostu ta sama - być może wręcz z dokładnością do pojedynczych elementów.

Różnica w długości wynika chyba tylko z innego ukształtowania osłon zderzaków (podobnie jak w MCV faza 1. / 2.), natomiast w rozstawie osi - ze zwiększonego prześwitu (jak w Sandero / Stepway; TSD to w ogóle ciekawe czy w Dusterze zawieszenie z tyłu jest jakoś inaczej rozwiązane...).

O rozmiarach w środku jest też napisane wprost, że są "takie same" jak w Loganie - choć np nad głową pasażerów z tyłu jest na pewno lepiej.

No i pozostaje kwestia tego, czy powstanie zapowiedziana - ale czy to było oficjalnie? - wersja 7-osobowa. Wydłużanie rozstawu osi nie jest jednak dobre dla terenówki - to już bym wolał odpowiednio doposażoną MCV-kę ("Pakiet Terenowy"?).

A już najlepiej J92 (;

Jak na razie np takie Yeti może się schować... w lesie <: z swoim kątem natarcia 19 i zejścia 27°...


Na koniec - jeszcze coś prawie "na żywo": http://www.promotor.ro/fu...ter-oficial.flv

Jak dla mnie - zyskuje (:

mekintosz - 2009-12-09, 02:00

laisar napisał/a:
...
Na koniec - jeszcze coś prawie "na żywo": http://www.promotor.ro/fu...ter-oficial.flv

Jak dla mnie - zyskuje (:



Mnie tez sie podoba.. jednak brak zdjec srodka. Czy zywcem przeszeczepione Sandero/Logan czy cos nowego zobaczymy ?

KaS602 - 2009-12-09, 02:33

mekintosz napisał/a:
Czy zywcem przeszeczepione Sandero/Logan


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=40736#40736

"Żywcem", ale może będzie trochę zmodyfikowany...

flowerman - 2009-12-09, 07:56

I coś z onetu:

ONET

BTW. Jeśli cena utrzyma się na poziomie 70tys. dla 105 KM to na wiosnę jestem po niego.

No chyba, że się mój "ojczulek" rozmyśli (w co wątpię).

Zbyt mu się podoba diesel Renaulta. :mrgreen:

laisar - 2009-12-09, 11:08

Porównań będzie pewnie jeszcze wiele, ja zatem pokażę takie (:

(zielona, oczywiście, skodiczka)

paulus - 2009-12-09, 13:00

i cosik z "gejzety wybiórczej" czyli moto.pl

http://moto.pl/MotoPL/1,8...ze_zdjecia.html

wox - 2009-12-09, 17:00

Skoda ma ciekawszą ofertę silników, ale cenowo ... gały wywaliłem jak je zobaczyłem (za dobrze wyposażonego diesla - mam na myśli 140 KM, a jest też 170 KM - trzeba dać ponad 100 tys. zł), a z tyłu miejsca jest naprawdę malutko.
maciek - 2009-12-09, 19:36

Jeszcze jakiś czas temu Dacia była kojarzona wyłącznie z Loganem. Teraz się to dość szybko zmienia, bo po kolejnych wersjach nadwoziowych Logana, po modelu Sandero i Sandero Stepway, do gamy modelowej już wkrótce dołączy nowy crossover o nazwie Duster.




Dacia Duster w pełnej okazałości
Dacia Duster pod względem technologicznym nie będzie niczym szokować - wykorzystano między innymi płytę podłogową z Logana, silniki Renault oraz napęd na cztery koła Nissana. Jednak w połączeniu z korzystną ceną (nie jest jeszcze znana) Duster już wiosną może sporo namieszać w segmencie aut "uterenowionych".
>> Dacia Duster na filmie - mojeauto.tv <<

Dacia Duster mierzy 4,31 m długości i 1,82 m szerokości. Ma to wystarczyć do w miarę komfortowego podróżowania w cztery osoby (auto będzie oczywiście pięciomiejscowe). Do tego dochodzi przyzwoitej wielkości bagażnik o pojemności 475 litrów, który w razie konieczności można powiększyć do 1.600 litrów.

Aby Duster dawał sobie radę także po zjechaniu z utwardzonej nawierzchni, poza powiększonym do 200 mm prześwitem, auto zostało wyposażone w układ napędu na cztery koła (będzie też oferowana wersja z napędem tylko na przód). Układ 4x4 posiada trzy tryby pracy, załączane przez kierowcę. Będzie on mógł załączyć jedynie napęd na przednią oś, stały napęd na obie osie z rozdziałem momentu w proporcjach 50:50 oraz tryb auto. W tym ostatnim w normalnych warunkach cały napęd będzie przenoszony na przednie koła, gdy zaczną się problemy z przyczepnością automatycznie do 50% momentu zostanie przekazana na tył.

Obie wersje, 4x2 oraz 4x4, będą dostępne na początku z trzema jednostkami napędowymi, znanymi już z innych modeli Renault. Jedyny w ofercie silnik benzynowy 1,6 16V dysponuje mocą 110 KM. Silniki wysokoprężne to dwie odmiany 1,5-litrowej jednostki o mocy 85 i 105 KM. Wszystkie silniki w połączeniu ze stosunkowo niską wagą Dustera (1.180 kg w wersji 4x2 i 1.280 kg w 4x4) zapewniać mają korzystne spalanie, a tym samym umiarkowaną emisję CO2.
>> Dacia Duster na filmie - mojeauto.tv <<
Na debiut rynkowy Dacii Duster musimy jeszcze poczekać do wiosny, a dokładnie sprzedaż auta ma ruszyć po marcowej wystawie w Genewie, gdzie Duster zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności. W kolejnych miesiącach crossover Dacii pojawi się także na innych rynkach - w Afryce, Azji i Ameryce Południowej.





http://www.motogazeta.moj...i,a,155069.html

kufi79 - 2009-12-09, 20:12

no to masz teraz dylemat maciek ;] czy stepway czy duster ;] fajnie sie prezentuje jeszcze jak dadza w kolorze brazu to juz calkiem bedzie fajnie wygladalo to autko;] szkoda tylko ze brak silnika 2.0 16v 4x4 . ale jak scenic 1.6 16v daje sobie w miare rade na ulicach to duster tez bedzie mial czym pociagnac :p ciekawe czy bedzie 6 biegowa skrzynia biegow jak w scenicu
laisar - 2009-12-09, 22:51

Przemyślałem sprawę ceny i obstawiam wyjściowo... okolice między 40 a 45 kzł - drogą dedukcji:

1. buda jest trochę mniejsza niż MCV-ki, ale w sporej części nowa, więc powinna kosztować podobnie;

2. w wersji 4x2 układ jezdny, nawet złożony częściowo z innych elementów, również nie powinien chyba odbiegać kosztem od pozostałych Daciek;

3. wyjściowo ma być 1.6 16v - w MCV-ce dostępna tylko w Laureate: 44150 zł;

4. różnica między Accesem a Laueratem to 5500 zł;

5. zatem 44150-5500 = właśnie ~40 kzł, może 45 uwzględniając dodatkowe oplastikowanie i marżę tytułem "za nowość!".


Z drugiej strony - rozrzut cenowy w MCV-ce wynosi 16 tys. zł, ale że w Dusterze są jeszcze droższe silniki oraz 4x4, to może to być w jego przypadku nawet 20-25 tys. zł dopłaty za wersję topową.

Tak czy owak - wydaje się chyba wciąż dość atrakcyjne w stosunku do konkurencji...

maciek - 2009-12-10, 13:14

http://www.francuskie.pl/wiadomosci/5145
Mikele - 2009-12-10, 18:49
Temat postu: Duster :)
Na Autokracie o Dusterze

Strasznie mało tych informacji, ale autko na zdjęciu wygląda bardzo fajnie, choć to nie jest mój ulubiony kolor lakieru ;-)

Ciekawe czy z silnikami będzie tak, jak piszą, bo 1,6 110 KM i 1,5 dCI 105 KM to troszkę za mało do takiego auta...

KaS602 - 2009-12-11, 01:07

A co powiecie na to, żę w ameryce pd. Duster ma być dostępny rok później niź w Europie? Nawet nie mają zdjęć z logo Renault.... Choć produkowany ma być u nich.

http://www.programasobrer...p?n_id=3382&u=0\

ian - 2009-12-11, 13:13

Krótki artykuł o Dacii Duster z lokalnej śląskiej gazety. Traktowałem Dustera z rezerwą jako odpowiedź na chwilową modę. Bałem się, że będzie to kolejna stylistyczne połączenie kilku rożnych koncepcji (coś w rodzaju crossovera) i w efekcie powstanie samochód, który tak naprawdę nadaje się tylko do zaparkowania pod klubem nocnym, lub operą. Tymczasem wyszło całkiem sensownie. Przyzwoite katy natarcia, zejścia, prześwit, z pewnością osłony podwozia. Z wyjątkiem najsłabszego turbodiesla (85 KM) reszta jednostek napędowych ma minimalną moc maksymalna potrzebna do sprawnego poruszania się po bezdrożach. Generalnie tania alternatywa dla Subaru Forestera, Outbacka :-D . Trochę żal, że biegami terenowymi nie można sterować za pomocą dźwigni. Rozumiem jednak, że nawet w Daciach będzie to już rozwiązanie zbyt przestarzałe...
paweloo97 - 2009-12-11, 15:28

http://autoswiatlo.motogrono.pl/
kolejny wpis

wox - 2009-12-11, 15:52

ian napisał/a:
Z wyjątkiem najsłabszego turbodiesla (85 KM) reszta jednostek napędowych ma minimalną moc maksymalna potrzebna do sprawnego poruszania się po bezdrożach.

Nie patrz na moc, tylko na moment obrotowy. 85-konny diesel zdecydowanie lepiej poradzi sobie z autem niż benzyniak. Ten 85-konny diesel ma 200 Nm, a benzyniak (zaledwie) 148 Nm.

piotrres - 2009-12-11, 23:55

Wg informacji (skąd to mają ?) podanych przez rołdluk:

http://www.roadlook.pl/ak...owe-modele.html

Duster ma kosztować ca. 14kE, co przy dzisiejszym kursie euro daje ca. 58,8 kPLN :-?
Tylko, że nie piszą czy jest to cena bazowa. Bo jeśli tak to: ...est tres cher, mon cheri :-P
Taki np F. Sedici z 1.6 benzyniakiem 120 kM 2x4 to ca. 54 kPLN, a 4x4 to 64 kPLN...

a Suzuki SX4 Premium, z silnikiem 1.6 L, 107 kM startuje z poziomu 57,9 kPLN dla 2x4
i 64,9 kPLN dla 4x4:

http://www.samar.pl/__/__...Manualna-5.html

No i Duster musi być konkurencyjny do VW Tuarega -używki (od ca. 60 kPLN), bo jednak fołkswagón to fołkswagón a nie Dacia :lol:

laisar napisał/a:
TSD to w ogóle ciekawe czy w Dusterze zawieszenie z tyłu jest jakoś inaczej rozwiązane

Myślę, że różnica będzie w wersji 4x4 (bo trzeba jakoś puścić napęd do tyłu a belka skrętna tu wadzi. W wersji 2x4 pewnie b.z. w stosunku do Logana...

P.S.:
Osłabił mnie ten motogratkowy redaktor: "...nie ma w niej (o sylwetce) nic z nieco prymitywnej prostoty Logana ale również śmieszności której blisko bywa Sandero.."
Styl makrabryczny...

Jasne, ma być marmurek i cynfolia i jeszcze posypka tłuczonych lusterek i bedzie piknie :mrgreen: [/quote]

maciek - 2009-12-12, 19:44

ciekawe czy stworzą na dacii duster Pick Up'a z napędem na 4 koła z kabiną na 5 osób coś na styl L200, nissan navara, Toyota Hilux??
laisar - 2009-12-12, 22:07
Temat postu: Wnętrze
http://www.daciaclub.ro/i...dpost&p=2175665:





Ten błyszczyk mogli sobie podarować, ale mam nadzieję, że to tylko w wersji "prasowej"...

Siedzenia też jakieś dziwne... skóra???

Dodane obramowanie zegarów - jak dla mnie: nie wiem po co, ale są dobrym przykładem jak coś w łatwy sposób zmienić.

7 biegów! (((8 (Licząc wsteczny, rzecz jasna (; ).

Wgłębienie zaraz pod radiem???

Panel poniżej sterowania wentylacją: dwa guziole po prawej wyglądają dość standardowo (ESP i ...?,) ale to wielgachne COŚ po lewej...? Pokrętło sterowania 4x4?


Im dalej w las tym więcej drzew... (;

mekintosz - 2009-12-12, 22:51

Mnie osobiscie sie ten czarnoblyszczacy kolor srodkowej konsoli spodobal. Najładniejsza zmiana to kierownica. Co do wielkiego kólka na dole stawiam na przelacznik trybu napedu.
jackthenight - 2009-12-12, 23:01

Wgłębienie pod zegarem wygląda na jakiś mały wyświetlacz.
Rysiob - 2009-12-13, 13:11

Kierownica i sterowanie radiem pod nią z Clio III :) Miło miło, ale szkoda, że wnętrze różni się do Logana/Sandero drobiazgami...
maciek - 2009-12-13, 16:21

nowe zdjęcia znalezione w internecie

myślę że bardziej obrazują całość samochód, jest biały i myślę że w maksymalnej wersji wyposażenia

wox - 2009-12-13, 19:02
Temat postu: Re: Wnętrze
laisar napisał/a:
7 biegów! (((8 (Licząc wsteczny, rzecz jasna

Nieźle!
Nie było chyba wcześniej przecieków, że do przodu będzie 6 biegów

laisar - 2009-12-14, 03:09

Że akurat na pewno w SUVnicy - nie, ale były fotki dziwnej MCV-ki z taką skrzynią biegów.


TSD: pokrętło prawie na pewno jest od napędu 4x4 - chyba identyczne jest w Qashqaiu:

piotrres - 2009-12-14, 12:14

To co widać na zdjęciu to wygląda na fragment wnętrza N. Kaszkaja...
laisar - 2009-12-14, 13:07

No toć przecież to właśnie napisałem (((:
yerzo - 2009-12-15, 16:18

za moto.pl

Przyszła kolej na Dacię z napędem na cztery koła. Premiera modelu Duster na polskim rynku nastąpi w maju przyszłego roku. Niestety ceny nadal pozostają tajemnicą.

http://moto.pl/MotoPL/1,8...juz_w_maju.html

maciek - 2009-12-15, 20:56

czy siliniki dadzą rade ??

silnik 1,6 z Kangoo 4x4 http://www.autoevolution....006-16-16v.html
i silnik 1,9 dizel Kangoo 4x4 http://www.autoevolution....001-19-dci.html

laisar - 2009-12-15, 20:59

Najprostsza odpowiedź: przecież dają radę w Kangurze - to skąd w ogóle pytanie?
piotrres - 2009-12-15, 23:17

Porównywalna (wymiarowo i wyposażeniowo) terenówka czyli... Land Rover FreeLander I 1.8 16V ma 117 KM (87 kW) @ 5500 obr./min, Mmax= 160 Nm
a waży 1427 kg i porusza się całkiem żwawo...

Duster ma 110 KM (82 kW), ale za to prawie 150 kg masy własnej mniej.
czyli 16,4 kg/kW dla LR. FL Mk. I wobec 15,6kg/kW dla D.D.

Prześwity: 220mm dla FreeLandera Mk. I i H> 200 mm dla Dustera
Toteż, myślę, że da radę. :-)

http://www.autocentrum.pl...nder-i-standard

piotrres - 2009-12-17, 15:49
Temat postu: Auto Moto i Sport
Nareszcie ktoś napisał "coś niezwykle obiektywnego" :lol: :

http://www.auto-motor-i-s...r-SUV-8090.html

możemy tu przeczytać min., że:

Mierzący 4,31 metra długości, 1,82 metra szerokości Duster ma walczyć m.in. z nowym Mitsubishi RVR. Ale porównując jego design do designu Mitsubishi... cała nadzieja w cenie.

Na liście wyposażenia seryjnego znalazły się takie niezwykłe elementy jak hamulce z ABS, podwójne poduszki powietrzne i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Sprzedawana będzie również w kilku krajach Afryki i Ameryki Południowej. Może tam odniesie sukces?

..i jeszcze tu:
http://moto.pl/MotoPL/1,8...juz_w_maju.html

...komentarze, bezec... parhdon bezcenne :lol:

laisar - 2009-12-18, 21:30

Pierwsze ploty nt cen w Rumunii: http://es.autoblog.com/20...-300-en-rumania - od 9500 € netto (: Czyli na nasze: poniżej 49 kzł brutto*.

I teraz tak: różnica cen między wersjami 4x2 a 4x4 wynosi w Skodzie 9500 zł - zatem w Daćce powinna być mniejsza, ale na razie przyjmijmy tę wartość; natomiast dopłata z Accessa do Laureate'a to 5500-5900 zł.

Summa maxima: 64 tys. zł.

Ale oczywiście najlepiej, jakby 4x4 było dostępne od najniższej wersji począwszy...



Dla porównania warto sobie obejrzeć listę aut z napędem 4x4 za poniżej 75 kzł:

Kod:
41000 PLN - Lada 4x4 1.7 Ben 81 KM SUV-3d Manualna-5
53900 PLN - Suzuki Jimny Club 2009 1.3 Ben 85 KM SUV-3d Metal Top Manualna-5
58900 PLN - Suzuki SX4 Comfort 1.6 Die 90 KM DDiS Hatchback-5d Manualna-5
58900 PLN - Suzuki Jimny Comfort 2009 1.3 Ben 85 KM SUV-3d Metal Top Manualna-5
63990 PLN - Fiat Sedici Dynamic 1.6 Ben 120 KM Hatchback-5d 4x4 Manualna-5
64900 PLN - Suzuki SX4 Premium 1.6 Ben 107 KM Hatchback-5d 4WD Manualna-5
64900 PLN - Suzuki SX4 Premium 1.6 Ben 120 KM VVT Hatchback-5d Automatyczna-4
64900 PLN - Suzuki Jimny Elegance 2009 1.3 Ben 85 KM SUV-3d Metal Top Automatyczna-4
65900 PLN - Suzuki SX4 Premium 1.6 Ben 120 KM VVT Hatchback-5d 4WD Manualna-5
68990 PLN - Fiat Sedici Emotion 1.6 Ben 120 KM Hatchback-5d 4x4 Manualna-5
68900 PLN - Suzuki SX4 Premium 1.9 Die 120 KM DDiS Hatchback-5d 4WD Manualna-6
75990 PLN - Fiat Sedici Dynamic 2.0 Die 135 KM DPF Multijet Hatchback-5d 4x4 Manualna-6
71900 PLN - Suzuki SX4 Premium 1.6 Ben 112 KM VVT Hatchback-5d 4WD Automatyczna-4
73300 PLN - Ssangyong Actyon Comfort 2.0 Die 141 KM Xdi SUV-5d 4WD Manualna-5
74989 PLN - Subaru Impreza Active 2010 1.5 Ben 107 KM Hatchback-5d Manualna-5


- z czego Łada i Jimny mają duuużo poniżej 4 m, a SX4/Sidici są niewiele większe od Sandero - a i to tylko zewnętrznie, bo w środku jest dokładnie na odwrót.




---------------
* Po dzisiejszym kursie: 1 € = 4,20 zł.

KaS602 - 2009-12-18, 22:35

Jimny, troche nie trafiony w tym zestawieniu, bo jest na ramie. To taka faktyczna terenówka, a nie tylko ją udająca...

Nie wiem jak Łada.

maciek - 2009-12-18, 22:43

tą ładą jeżdżą leśnicy i sobie nawet chwalą. jedyną wadą jest spalanie i to jeszcze benzyny
KaS602 - 2009-12-18, 22:57

maciek127, bardziej mi chodziło o to, czy ta łada stoi na ramie, czy ma nadwozie samonośne...
laisar - 2009-12-19, 01:35

Samonośne.

Co do zestawienia - przecież kryteria są jasno podane: tylko napęd i cena, właśnie jako szybka ciekawostka, bo technicznie to można by się jeszcze pozagłębiać, ho ho ho...

maciek - 2009-12-21, 17:31

2 nowe foty
adasR - 2009-12-21, 20:26
Temat postu: Fajnie.
Po różnych kombinacjach wychodzi mi 215/65 R16 lub 205/65 R16. I to pełnowymiarowe w bagażniku.
A co do dCi 110 - 110 KM to miało być w benzynie. A tu niespodzianka :-D Czyżby jednak inne silniki przewidzieli niż te które podawano?

wox - 2009-12-21, 20:27

Podawali, że diesel ma mieć 105 KM, a tu 110 KM (chodzi mi o powyższą fotkę)? I jeśli to jest silnik 1,5 dCi, to wygląda już trochę inaczej niż te słabsze.
adasR - 2009-12-21, 20:52
Temat postu: Wysokość?
Przeglądając strony zauważyłem "gdybologię" na temat wymiarów zewnętrznych Dustera. Na podstawie zdjęcia z boku i znanej długości samochodu(431 cm) ustalono, że wysokość będzie oscylowało w granicach 166 cm do poziomu dachu, więc z relingami powinno być już ok.178 cm. Jeden z wyższych w klasie małych SUV-ów.
laisar - 2009-12-21, 21:30

Bo to po prostu z założenia nie jest kolejny "mały SUV"...
benny86 - 2009-12-21, 22:07

adasR napisał/a:
Czyżby jednak inne silniki przewidzieli niż te które podawano?


Coś mi się wydaje że stopniowe podawanie informacji, pózniej uzupełnienie palety silników i inne niespodziewajki mogą być elementem dobrze zaplanowanego marketingu... Co prawda do tej pory dacia w tym nie przodowała, ale Duster ma jednak inną grupę docelową niż Logan czy Sandero

maciek - 2009-12-21, 22:52

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=42949#42949
przewidziałem to że będzie silnik 1,5 110Km a nie 105 :mrgreen:

laisar - 2009-12-22, 00:14

Cytat:
do tej pory dacia w tym [marketingu] nie przodowała

Abstrahując od rynków lokalnych, gdzie bardziej zależy to od krajowych przedstawicielstw, a patrząc globalnie: nie ma się w zasadzie do czego przyczepić - tyle że było to bardzo konserwatywne, bez żadnych "fajerwerków". Co było rzecz jasna dość rozsądne, patrząc na klientów do jakich oferta jest kierowana: osób rozsądnych i praktycznych (tak, tak, to właśnie MY (: ).

I Duster też - jak na razie - wydaje się być kierowany do takowych...

(To tylko Stepway świadomie przedstawiany jest z nutką "szaleństwa").

Natomiast sądząc po wcześniejszych premierach (MCV, Sandero i koncepcyjny Duster), nie sądzę, żeby w Dacii musieli się specjalnie silić na "dobre planowanie marketingu" w kwestii "stopniowego podawania informacji" - raczej wręcz przeciwnie: muszą się dobrze pilnować, żeby im za wiele nie wyciekło, bo ci teoretycznie spokojni klienci okazali się jednocześnie dość aktywni w zdobywaniu wieści... [:

maciek - 2009-12-23, 16:22

kolejne 4 foty




maciek - 2009-12-23, 19:34

no i bagażnik :-D :mrgreen:


maciek - 2009-12-24, 16:13

http://www.youtube.com/watch?v=r4GKmqci5Kw

http://www.youtube.com/watch?v=vzjOuGteo_g

filmy Dacia Duster upolowana w Rumunii

Andrzej - 2009-12-26, 11:19

wox napisał/a:
Podawali, że diesel ma mieć 105 KM, a tu 110 KM


A czy czasem 110KM to nie miały starsze silniki 1,9dci?
Już wcześniej zastanawiałem się czemu tych silników nie oferują w Dacii. Moim zdaniem o wiele lepsza oferta niż wyżyłowany 1,5dci 105KM zwłaszcza w terenówce, gdzie o wiele częściej będzie się korzystało z pełnej mocy, i do tego jeszcze dochodzi jazda w większym zapyleniu.

benny86 - 2009-12-26, 15:16

No w terenówce MSZ częściej niż moc przydatny będzie wysoki moment obrotowy uzyskiwany przy możliwie najniższych obrotach. Pytanie tylko czy Duster ma być terenówką czy kolejnym SUVem którego największym wyzwaniem jest wysoki krawężnik...
KaS602 - 2009-12-27, 02:08

benny86 napisał/a:
tylko czy Duster ma być terenówką czy kolejnym SUVem którego największym wyzwaniem jest wysoki krawężnik...

Jak coś z samonośnym nadwoziem można nazwać samochodem terenowym?

piotrres - 2009-12-27, 11:25

benny86 napisał/a:
No w terenówce MSZ częściej niż moc przydatny będzie wysoki moment obrotowy uzyskiwany przy możliwie najniższych obrotach. Pytanie tylko czy Duster ma być terenówką czy kolejnym SUVem którego największym wyzwaniem jest wysoki krawężnik...


Co do momentu to zgoda. Pamiętajmy jednak że moc można "zrobić" momentem lub obrotami:
N= ω•M

Osobiście preferuję silniki których nie trzeba bardzo wkręcać. Ale .... degustibus ... ;-)
Co do gamy silników to tak na prawdę do końca dalej nic nie wiadomo. Ja też wolałbym
1.9 dCi (110 KM) niż żyłowany 1.5 105 KM wiadomo, powinien być tańszy i mniej... odpukać w tanie plastiki.

A producent zaklina się, że nie jest to po prostu kolejna SUV'nica :-D

KaS602 napisał/a:
benny86 napisał/a:
tylko czy Duster ma być terenówką czy kolejnym SUVem którego największym wyzwaniem jest wysoki krawężnik...

Jak coś z samonośnym nadwoziem można nazwać samochodem terenowym?


W takim razie "Frelki" 1 i 2 ;-) Landrovera nie są terenówkami. W porównaniu z Tarpanem osssszyyviście :-P

I jeszcze szacowane wymiary. Intrygujący jest prześwit, taki jak w Land Roverze FrL I
czyli prawie 220 mm

maciek - 2010-01-02, 14:39







trochę wymiarów itp

laisar - 2010-01-02, 23:02

Czyli buda Sandero z nowym przodem i tyłem posadzona na płycie podłogowej sedana (bo tak naprawdę Sandero ma trochę inną).

MUTANT! (;

mekintosz - 2010-01-03, 11:21

laisar napisał/a:
Czyli buda Sandero z nowym przodem i tyłem posadzona na płycie podłogowej sedana (bo tak naprawdę Sandero ma trochę inną).

MUTANT! (;


Raczej ewolucja => nowy gatunek ;-)

maciek - 2010-01-03, 11:52

mekintosz napisał/a:
Czyli buda Sandero z nowym przodem i tyłem posadzona na płycie podłogowej sedana (bo tak naprawdę Sandero ma trochę inną).

MUTANT! (;


Raczej ewolucja => nowy gatunek


pożyjemy zobaczymy czy te wymiary są prawdziwe. według mnie najważniejsze to ze Jest Taki samochód.

laisar - 2010-01-03, 12:08

KaS602 napisał/a:
Jak coś z samonośnym nadwoziem można nazwać samochodem terenowym?

Jak widać po Nivie - normalnie (;

Po prostu osiągi w terenie zależą od większej liczby czynników niż sama konstrukcja gołej "blachy" - i fakt, że najlepsze są pojazdy rzeczywiście oparte na ramie, nie oznacza, że inne, samonośne, choć w istocie nieco gorsze, nie mogą być wystarczająco dobre... Zwłaszcza w jakimś dobrze wybranym zakresie. Zwłaszcza uwzględniając cenę (:

Duster 4x4 ma mieć podobno sztywne tylne zawieszenie - a to już zawsze kolejne oczko. Jakby jeszcze dali opcjonalnie reduktor i blokadę m.różnicowego... Mmm... (:

(Samoróbki oczywiście zawsze są możliwe, ale rzecz jasna nie w tym rzecz).

KaS602 - 2010-01-03, 12:47

Zawieszenie zawieszeniem, blokady blokadami, reduktory reduktorami (nie mówię, że to nie ma znaczenia, wręcz przeciwnie, bo w terenówce to kluczowe elementy wyposażenia), Laisarku, ale nie tylko w tym rzecz. Rama w terenie nie będzie nigdy tak pracować, jak nadwozie samonośne i zawsze będzie zapewniać większą sztywność konstrukcji

Aczkolwiek, najważniejsze w tym wszystkim będzie wspomniane już przez Ciebie, a dla każdego inne "wystarczające"

laisar napisał/a:
Duster 4x4 ma mieć podobno niezależne zawieszenie - a to już zawsze kolejne oczko

Oczko, ale mam rozumieć, że do komfortu podróżowania po asfaltach..?

Beckie - 2010-01-03, 20:57

Żeby raz po raz zjechać na polną drogę to wystarczy MCV. Taki SUV to powinien sobie poradzić przynajmniej na łące. :mrgreen:
piotrres - 2010-01-03, 22:34

Noo tooo nieee taaak Koleżanki i Koledzy ;-)
Do jeżdzenia po polnych dróżkach to i Logan sedan się nadaje. Może nie ? :-D
i To bardziej niż, S. Raumster Scout, Skoda Yeti etc... ;-)
I komfort takiej podróży na dodze gruntowej jest większy niż na niektórych asfaltówkach :lol:

Raz miałem tylko upokarzającą przygodę, gdy zawracałem na takiej drodze: niewielki garbek okazał się być brzegem, niewielkiego płytkiego zagłębienia idealnie pasującego pod przednie koła i... musiałem skorzystać, z pomocy LL FreeLandera Mk I który bezproblemowo przekroczył ów rowek. Gdyby Logan miał 4x4 ;-) to bez poblemowo sam by się z tej matni wyciągnął.

BTW. Rzeczona "Frelka", też ma nawozie samonośne...

KaS602 - 2010-01-04, 00:40

Gwoli ścisłości. Ja wcale nie wątpię w możliwości Dustera w lekkim terenie.
piotrres - 2010-01-06, 15:12

Samej gazetki nie widziałem, ale w necie znalazłem taką oto okładkę:



Miał ktoś z Was ją w łapkach ?

P.S.1: Nie posiadam się ze zdumienia :shock: Drakulka zasłużyła sobie na "cover story" :shock: Ciekawe czy jest rozkładówka ;-) :lol:

piotrres - 2010-01-06, 17:26

I jeszcze zdjęcie "full-wypas" :mrgreen: atrapy chłodnicy: :-D

laisar - 2010-01-06, 18:19

Co jest z tym daćkowcami? Albo Dacią? Auta jeszcze de facto nie ma, a oni je już zmieniają... (;


KaS602 napisał/a:
Rama w terenie nie będzie nigdy tak pracować, jak nadwozie samonośne i zawsze będzie zapewniać większą sztywność konstrukcji

I tak, i nie - tak naprawdę nie ma żadnych techniczno-konstrukcyjnych przeciwwskazań, żeby zrobić super sztywną budę samonośną.

Ba, po części nawet się tak już robi - bo m.in. dzięki temu pojawiają się kolejne gwazdki EuroNCAP...


(Inna rzecz, że - patrząc od strony mechaniki konstrukcji - w jakimś tam stopniu samonośne też można nazywać "ramami" / "kratownicami"...).


A "klasyczna", płaska rama jest dobra, bo po prostu jest... prosta (((;



Cytat:
najważniejsze w tym wszystkim będzie wspomniane już przez Ciebie, a dla każdego inne "wystarczające"

Ano właśnie - i teraz producent musi wybrać jakiś kompromis, żeby zadowolić jak największą liczbę klientów...


Cytat:
laisar napisał/a:
Duster 4x4 ma mieć podobno niezależne zawieszenie - a to już zawsze kolejne oczko

Oczko, ale mam rozumieć, że do komfortu podróżowania po asfaltach..?

O żeż kwazarrr... ale faux pas! :oops: (((: No ale to już całkowicie moja wina - mam tendencję do milionokrotnego poprawiania własnych tekstów, czasami zmieniając po drodze koncepcję odpowiedzi o 180°...

Miało być rzecz jasna "sztywne tylne" zamiast "niezależne" - ale zacząłem najpierw od "D. 4x2 ma co prawda niezależne zawieszenie..." i potem zostało... /: Zaraz się tam poprawię - dzięki.


(Chociaż, ponownie: inna rzecz, że istnieją bardzo dobre rozwiązania terenowe z niezależnym zawieszeniem każdego z kół - ale raczej marhne shanse na zastosowanie ich akurat w Dacii...).



piotrres napisał/a:
Do jeżdzenia po polnych dróżkach to i Logan sedan się nadaje. Może nie ? :-D
i To bardziej niż, S. Raumster Scout, Skoda Yeti

Akurat Yeti 4x4 radziłoby sobie też więcej niż całkiem nieźle, gdyby nie te nieszczęsne zwisy...



Kratylos napisał/a:
koledzy sie nie rozpedzaa duster to bedze suv a nei terenowka

P.w. - bardzo dużo zależy od wyposażenia (reduktory itp). Jak na razie, gdyby reszta konstrukcji odpowiadała zapowiedzianym parametrom terenowym (kąty), to byłoby naprawdę nieźle.


KaS602 napisał/a:
Gwoli ścisłości. Ja wcale nie wątpię w możliwości Dustera w lekkim terenie.

Ciężko na razie powiedzieć, jak naprawdę będzie z Dusterem - bo problem nie w tym, żeby gdzieś w ogóle przejechał, tylko żeby w razie czego wytrzymał jakieś niefortunne poważniejsze przyglebienie w stopniu umożliwiającym "opłacalną" naprawę. Da się go do tego w znacznej mierze przygotować - ale czy zostanie tak zrobione? Można się obawiać, że z powodu ogólnej taniości Dacii być może raczej nie... Chociaż... z drugiej strony już sam Logan jest właściwie dość mocno zbudowany... Ale z trzeciej strony... itd (((; - jedno wielkie "wiem, że nic nie wiem" i "na dwoje babka wróżyła". Miejmy jednak nadzieję, że niedługo Dacia nas oświeci i nie będziemy musieli uprawiać mniemanologii [:

adasR - 2010-01-06, 20:43

laisar napisał/a:
Co jest z tym daćkowcami? Albo Dacią? Auta jeszcze de facto nie ma, a oni je już zmieniają... (;


Zawsze można poprawić fabrykę-to się chyba"tuning"nazywa:). A ten jest moim zdaniem fajniejszy od oryginału(wiadomo rzecz gustu). Plus za plastikowe nakładki nadkoli i grill chłodnicy- chociaż jak dla mnie mógłby być cały czarny(bez chromu), tylko ze znaczkiem.

Co do gazetki. W środku kilka zdjęć więcej niż te, które się pojawiły. "Boczny" przodu od pasażera. Siedzenia z bocznymi poduszkami.
Tył pokazany przy złożonych siedzeniach - tak jak w Stepwayu, czyli kładziemy oparcie na siedzisko. Niestety nie jest "płasko" - ale ma być 1600 , a gdzieś widziałem że nawet 1700 l. Nie wiem czy mogę zrobić scan stron i go na naszym forum opublikować?

laisar - 2010-01-06, 20:48

Przypuszczam, że akurat nakładki pewnie i tak będą dostępne jakieś fabryczne - jako "Off-road Kit" cy cuś... (;
maciek - 2010-01-06, 21:03

adasR napisał/a:
Nie wiem czy mogę zrobić scan stron i go na naszym forum opublikować?


myślę że możesz pamiętam że inni też robili skany gazet. jestem ciekaw tych zdjęć

adasR - 2010-01-06, 23:14

Scan postaram się jutro wrzucić :-D . Poniżej moja "wariacja"na temat Dustera. Przepraszam za "wykonanie" szczegółów :oops: - bardziej chodziło mi o całokształt. I jeżeli to nie miejsce na publikację - to już nie będę :cry:
KaS602 - 2010-01-07, 00:35

laisar, Nie będę się z Tobą sprzeczał, bo i Ty i ja mamy rację. Z tym, że ja cały czas miałem na myśli prawdziwy teren, gdzie rama i sztywne mosty od lat sprawdzają się najlepiej.

A wiadomo, że rozwiązania "skrajne" na co dzień się nie nadają. Weźmy pod uwagę takie np Suzuki Jimny (pomijam gabaryty) , który to stoi właśnie na ramie i sztywnych mostach. Tym normalniepo drogach nie da się jeździć...

laisar - 2010-01-07, 02:10

Ależ my się w żadnym razie nie sprzeczamy! [:

Ja się w pełni z Tobą zgadzam, że właściwie wszystkie najlepsze terenówki to właśnie rama+sztywne mosty. (Choć tak naprawdę to rozwiązanie nie jest technicznie idealne, a jedynie ekonomicznie optymalne - i dlatego popularne).

Nie zgadzam się jedynie z zaowalowaną sugestią (; (choć być może - źle odczytaną), że jak coś nie ma tych elementów, to na pewno jest badziewne [w terenie]. Otóż właśnie - niekoniecznie.

(Casus: Niva).

Jak to będzie faktycznie z Dusterem - to tak jak z każdym autem, bez względu na konstrukcję, okaże się dopiero w testach (czytaj: "codziennym użyciu"). Bo z samych hasłowych i baaaardzo skąpych informacji nt przyjętych rozwiązań nic się nie da na razie rzetelnego powiedzieć...

Pax? (;

KaS602 - 2010-01-07, 03:27

laisar napisał/a:
Ależ my się w żadnym razie nie sprzeczamy! [:

Nie bierz wszystkiego tak dosłownie... :)

laisar napisał/a:
Ja się w pełni z Tobą zgadzam, że właściwie wszystkie najlepsze terenówki to właśnie rama+sztywne mosty. (Choć tak naprawdę to rozwiązanie nie jest technicznie idealne, a jedynie ekonomicznie optymalne - i dlatego popularne).

Technicznie, to to rozwiązanie sięga ostatniego zlodowacenia, ale jak mówiłem prędzej i najwidoczniej Ty również, nie o to tylko chodzi :)

laisar napisał/a:
Nie zgadzam się jedynie z zaowalowaną sugestią (; (choć być może - źle odczytaną), że jak coś nie ma tych elementów, to na pewno jest badziewne


Na pewno to nie, ale prawdopodobnie... ;)

adasR - 2010-01-07, 10:24

Zgodnie z zapowiedzią scany - poniżej pierwsza :lol:
Druga strona(ta "ważniejsza") za chwilę.

adasR - 2010-01-07, 10:28

Widać wersję 4x2.
Podobno 4x4 dopiero od połowy roku :-(
Miłego oglądania.

laisar - 2010-01-07, 14:41

Ciekawe czy zrobienie podnoszonego do pionu siedziska kanapy, żeby położone oparcia mieściły się na płasko, jest takie trudne albo drogie - czy może jest to kolejna z rzeczy czekających na jakiś następny lifting, żeby wykazać rozwój... <;


(Nie wspominając już o najprostszym rozwiązaniu - wstawienia kanapy z MCV-ki).

Mikele - 2010-01-07, 15:42

Ciekawe od kiedy będzie można zapisać się na jazdę próbną.
Ja sobie nie odmówię i będę próbował wyrwać auto za miasto, albo przynajmniej na jakąś solidnie rozkopaną budowę :D


Pozdr.

piotrres - 2010-01-07, 22:57

laisar napisał/a:
Ciekawe czy zrobienie podnoszonego do pionu siedziska kanapy, żeby położone oparcia mieściły się na płasko, jest takie trudne albo drogie - czy może jest to kolejna z rzeczy czekających na jakiś następny lifting, żeby wykazać rozwój... <;


(Nie wspominając już o najprostszym rozwiązaniu - wstawienia kanapy z MCV-ki).


adasR napisał/a:
Tył pokazany przy złożonych siedzeniach - tak jak w Stepwayu, czyli kładziemy oparcie na siedzisko. Niestety nie jest "płasko" - ale ma być 1600 , a gdzieś widziałem że nawet 1700 l. Nie wiem czy mogę zrobić scan stron i go na naszym forum opublikować?

Dla chcącego nic trudnego... jeżeli siedzenie jest umocowane podobnie jak w Loganie-sedanie, to powinno się dać położyć oparcie na płasko, po podniesieniu siedzenia o kąt 90 st. I to bez "13" :mrgeeen: klucza "13" ;-)

A co do "nieremontosposobnego" ;-) przyglebienia (wygięcie progu), to myślę Krtku, że jest toproblem większości SUVnic ("bulwarówek" ")

A rama, czy samonośne, oto dylemat. Samonośne zapewnia wieksze bezpieczeństwo "od wielkiego dzwonu" (liczę na 5*)



adasR napisał/a:
Widać wersję 4x2.
Podobno 4x4 dopiero od połowy roku
Miłego oglądania.


Dzięki,
a skąd wiadomo, że podobno od połowy roku ?:-?

adasR - 2010-01-08, 10:01

Kiedy 4x4? Źródło yyy... polska prasa motoryzacyjna :oops: Więc może nie do końca prawda...

Co do tylnych siedzeń - jakby się dało nawet wyjąć siedzisko, by po złożeniu oparcia otrzymać płaską powierzchnię to nawet ...nie muszę czekać na przyszłe "liftingi, faceliftingi i takie tam" :lol: .

Ale przy okazji modernizacji wnętrza(przyszłej, niedoszłej) gdyby zamontowali szeroki "tunel" przy skrzyni biegów i ręcznym( np. ala Qashqai) - to byłbym bardziej zadowolony. Wchodzimy w "gdybologię", więc dalej nie marzę :cry:

paweloo97 - 2010-01-08, 17:02

Spiąłem obie strony- jeśli chodzi o wnętrze ciekawi mnie czy będzie jakieś inne wykończenie(a'la ambiance/prestige?). Poza tym tunel środkowy identyczny jak w reszcie (przecież ta sama płyta) myślę, że będzie przestronniejszy od logana, szczególnie na szerokość.
Przy użyciu linijki obliczylem (na podstawie płyty) szerokość bagażnika ok.105 cm, a długość ok 95-100 cm.

Alien - 2010-01-10, 14:12

ten kolor robi się strasznie popularny... biały chyba wychodzi powoli z mody. W takich brązach reklamuje się BMW X1 i nowe Volvo CX60, teraz doszła Daćka i też wygląda rewelacyjnie.
laisar - 2010-01-14, 22:11

http://www.daciaclub.ro/i...dpost&p=2219381
laisar - 2010-01-18, 10:41

Pojawiła się nowa reklama Dustera: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2837 - proponuję więc kontynuować dyskusję w tamtym temacie.
ian - 2010-05-14, 09:18

Rywali Dustera coraz więcej. Bardzo ciekawy model ASX zaprezentowało Mitsubishi, który już można kupować na polskim rynku. Nissan kontruje Juke. Toyota poniosła porażkę z dziwnym Urban Cruiserem. O Skodzie Yeti nie wspomnę. Gadżeciarskie miejskie autko.
piotrres - 2010-05-15, 22:20

Czy ja wiem Ianie czy to rywale. Myślę, że to rywale Kaszkaja, choć mniejsi
Prześwit rzędu 170...175mm o kątach natarcia/zejścia: mogą tu powalczyć ze Stepwayem.
Tak na prawdę to cztermiejscowe miejskie gadżety.
Oba są ciaśniejsze od Dustera i mają mniejsze bagażniki.
No i nie ta liga cenowa, ale prestiż większy. ;-)

P.S.:
Jak się tu pochwalić: "Jeżdżę Nyssanem Żukiem!" :lol:
P.S.2.: Nyssany to miała Mylycja ;-)

Prezes - 2010-05-16, 09:54

No właśnie. Yeti jest mniejszym samochodzikiem, Juke w ogóle takie SX4 czy Seidici. Zupełnie inne przestrzenie bagażowe. Qashqai jest w lidze wielkościowej zbliżonej do Dustera, chociaż ma mniejszy bagażnik - za to wszechstronniejsze wnętrze. A mi w Dusterze prócz wyglądu i prześwitów (oraz oczywiście ceny) pojemność bagażnika się spodobała, szczególnie teraz, jak z Dzieckiem za miasto się jeździ.. W ogóle porównują w prasie Dustera do Yeti i Suzuki SX, ten pierwszy ma mały bagażnik i jest brzydki, ten drugi w ogóle jest mały, a podniecają się innymi SUV'ami, ba mają bagażnik aż 415l (przy 475l Dustera), nie kapuję tego..
piotrres - 2010-05-16, 10:05

Prezes napisał/a:
A mi w Dusterze prócz wyglądu i prześwitów (oraz oczywiście ceny) pojemność bagażnika się spodobała, szczególnie teraz, jak z Dzieckiem za miasto się jeździ..

Otóż to!
A jeszcze zabrać narty do biegania , czy teleskop :-)

ian - 2010-05-20, 08:47

Dacia Duster znalazła się w niezagospodarowanej niszy na rynku? Jak przeczytałem w jednym z komentarzy w interniecie: "wreszcie biedacy będą mieli własnego SUV-a". Bardzo zjadliwy komentarz.

Trudno uznać za rywali np. Citroena C-Crossera, Peugeota 4007, czy Renault Koleosa. Ford ma w swojej ofercie bardzo udany model-Kuga.

Nissan Qashqai to bardzo cwane posunięcie marketingowe. Do kwoty podanej w cenniku (bardzo atrakcyjnej) trzeba jeszcze doliczyć około 8 tysięcy złotych, by otrzymać samochód z napędem na wszystkie koła. Najtańsza wersja terenowa to wydatek minimum około 81-82 tysięcy złotych. Ciekawe, ile takich samochodów się sprzedaje na polskim rynku...

laisar - 2010-05-20, 10:46

W Polsce Qashqai jest ponoć najlepiej sprzedającym się małym/miejskim/kompaktowym "SUV-em" (nawet z przymiotnikami to chyba jednak określenie nieco na wyrost). I jakkolwiek faktycznie osobiście wątpię, żeby wersja 4x4 była jakoś wyjątkowo popularna, to z drugiej strony przypuszczam, że - analogicznie jak jest to w przypadku np Skody czy... Dacii - wcale to pewnie nie oznacza, że najlepiej sprzedają się najuboższe wersje.


Owo niby cwane posunięce jest bardzo powszechne, więc nie wiem, czy to aż takie znowy cwane...


Co do Dustera, to jak dla mnie są to de facto dwa samochody: podstawowa wersja z 4x4 zdaje się być pomyślana jako rozmiarowa konkurencja dla Nivy (Samuraia?), natomiast wersje obajerzone jako tańsze "SUV-y".


A przytoczonego komentarza nie odbieram jako zjadliwego, tylko raczej jako zawistny - co wywołuje jakże miłą schadenfreude... <<<;

piotrres - 2010-05-20, 14:03

laisar napisał/a:
Co do Dustera, to jak dla mnie są to de facto dwa samochody: podstawowa wersja z 4x4 zdaje się być pomyślana jako rozmiarowa konkurencja dla Nivy (Samuraia?)

Niva i Samurai są bardziej spartańskie a wśrodku dużo mniejsze. Hai' !
ian napisał/a:
Trudno uznać za rywali np. Citroena C-Crossera, Peugeota 4007, czy Renault Koleosa. Ford ma w swojej ofercie bardzo udany model-Kuga.


C-Crosser podobnie jak np nowy M. Outlander to de facto terenówki autostradowe (coś jak "czołg autostradowy" :lol: taki oksymoron).

A tak w ogóle to terenówki i pickupy to tak naprawdę auta dla rolników, geodetów, energetyków, ekip remontowych, GOPR, strażaków, SG, PP... itp.
Ino tak się jakoś porobiło, że służą do lansowania się "prezesów" :-D

Jak byłem w salonie Renault w RZ, iżby Dusterem próbną jazdę odbyć, to się jakiś jegomość dopytywał o Koleosa, czy to terenówka. Sprzedawca na to: "Nie, terenówka stoi tam." I wskazał na Dustera 8-)

Beckie - 2010-05-29, 22:51

piotrres napisał/a:
A tak w ogóle to terenówki i pickupy to tak naprawdę auta dla rolników, geodetów, energetyków, ekip remontowych, GOPR, strażaków, SG, PP... itp.


Ciekawe... u mnie MCV póki co daje radę. Gdyby nie ten bagażnik to może bym i spojrzał na Dustera (za kilka lat). Ale do tego czasu może powstanie jakieś duże kombi, z dużym prześwitem, ewentualnie 4x4 w przystępnej cenie. A może będzie mnie stać na Navarkę. :->

laisar - 2010-05-29, 23:08

Zaprawdę powiadam Wam: nadejdzie dzień, gdy oczy nasze ujrzą MCV4x4 (:


(Bo to nie powinna być żadna sztuka - większość daćkowych "klocków" albo i tak już do siebie pasuje, albo dość łatwo powinno się je dać przystosować).

Beckie - 2010-05-29, 23:13

Mam taką (cichą) nadzieję.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group