|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Mieszek dźwigni biegów
Beckie - 2010-01-27, 19:21
A u mnie wyczepiła się ramka trzymająca mieszek dźwigni zmiany biegów i nie chce się zatrzasnąć przy próbie umieszczenia na swoim miejscu. Widział kto kiedyś rysunek jak wygląda ten element?
jackthenight - 2010-01-27, 19:26
A masz wszystkie 3 zaczepy ?
Są dwa zaczepy na ramce mieszka od strony hamulca ręcznego oraz jeden zaczep zatrzaskowy od strony konsoli środkowej.
Wkładasz ramkę zaczynając od wprowadzenia strony tylnej tej od hamulca ręcznego, tak aby dwa zaczepy weszły do środka otworu na ramkę - następnie wciskasz od góry na dół przód ramki aby zaczep zatrzaskowy zablokował się o plastyk otworu na ramkę.
Beckie - 2010-01-27, 19:29
Jeśli ten z przodu jest identyczny jak tylne to go nie mam. Jest możliwe żeby mieszek tak się skurczył na mrozie, że zmiana biegu na II, IV, R złamała ten zaczep. Wtedy chyba można by było to reklamować jako wadę fabryczną.
ADAM 12 - 2010-01-27, 19:32
Beckie napisał/a: | A u mnie wyczepiła się ramka trzymająca mieszek dźwigni zmiany biegów i nie chce się zatrzasnąć przy próbie umieszczenia na swoim miejscu |
A masz zamontowana blokadę Nieźwiedzia?Pytam,bo mam ten sam problem,konsolę porawiłem,bo była szczelina na łączeniu,a mieszek wkleję na butaprem jak się zrobi cieplej.
jackthenight - 2010-01-27, 19:32
nie, tylne zaczepy są długie.
A przedni jest krótki, ale szeroki.
ADAM 12 napisał/a: | A masz zamontowana blokadę Nieźwiedzia?Pytam,bo mam ten sam problem,konsolę porawiłem,bo była szczelina na łączeniu,a mieszek wkleję na butaprem jak się zrobi cieplej. |
Poprzez blokadę Niedźwiedzia można uszkodzić sobie tylne zaczepy - czyli je złamać.
Ja je złamałem, ale wymyśliłem patent na umieszczenie wygiętego druta(od spinacza) w ramce (a dokładnie dwa druty w miejscach gdzie były tylne zaczepy). Drut jest sprężysty i nie może pęknąć, a tym samym bardzo dobrze trzyma tylną część ramki i dociska ją.
Lepsze rozwiązanie niż oryginalne plastykowe zaczepy - które przy blokadzie skrzyni biegów łatwo złamać.
Nie klej na budapren, bo później nie zdejmiesz ramki.
ADAM 12 - 2010-01-27, 19:52
Jackthenight Gdybyś był z Poznania to pomyślałbym że to Ty montujesz blokady .U mnie właśnie coś takiego ktoś wymyślił,przestało działać po prawie roku,a kleju to taką małą kapinkę ,coby tylko trzymała i dało się łatwo oddzielić,Butapren ma tę cechę że da się rozdzielić,to nie kropelka.
(tak przy okazji-na tubce stoi BUTAPREN ,więc może Masz na myśli jakiś inny klej?)
Beckie - 2010-01-27, 19:54
ADAM 12 napisał/a: | A masz zamontowana blokadę Nieźwiedzia? |
Nie mam.
jackthenight napisał/a: | Nie klej na budapren, bo później nie zdejmiesz ramki. |
Nie jestem zwolennikiem sklejania czegoś co być może kiedyś trzeba będzie zdemontować.
U mnie zaczepy z przodu są dwa raczej nieregularne i bardzo płytkie - nie widać ich patrząc z góry.
Możliwe, że różni się ten element w zależności od modelu, roku produkcji, wersji wyp. ?
ADAM 12 - 2010-01-27, 20:47
http://www.dacia.pl/gama-dacii/sandero/komfort/
http://www.dacia.pl/gama-dacii/logan-mcv/komfort/
trochę się różni,a co do kleju to jeszcze pomyślę.
laisar - 2010-01-27, 20:53
Może i na fotkach wyglądają dla kogoś trochę inaczej, ale wg dokumentacji części zamiennych są identyczne...
jackthenight - 2010-01-27, 20:58
Beckie napisał/a: |
Nie jestem zwolennikiem sklejania czegoś co być może kiedyś trzeba będzie zdemontować.
U mnie zaczepy z przodu są dwa raczej nieregularne i bardzo płytkie - nie widać ich patrząc z góry.
Możliwe, że różni się ten element w zależności od modelu, roku produkcji, wersji wyp. ? |
Pstryknij foto i pokaż tutaj.
jackthenight - 2010-01-27, 21:06
ADAM 12 napisał/a: | .U mnie właśnie coś takiego ktoś wymyślił,przestało działać po prawie roku |
Bo pewnie kiepsko to ktoś zrobił. Nie wiem jak to zostało zrobione u ciebie.
U mnie już trzyma rok i na pewno nie przestanie "działać", bo po pierwsze zrobiłem to sam, a nie serwis - a wiadomo samemu zrobisz coś zdecydowanie lepiej.
Nie jestem zwolennikiem klejenia, bo śmierdzi trochę tandetą.
Próbowałem kleić na taśmę dwustronną różnych firm itp. ale efekt był kiepski.
Skaj PVC pod wpływem zimna twardnieje i ramka przyklejona może nie wytrzymać.
Poza tym utrudnia demontaż ramki itp.
Ja u siebie jeszcze wymieniłem sam materiał skaj na lepszy skaj - bardziej miękki.
Wszystko wyciąłem, uszyłem i zamontowałem - efekt jest doskonały.
Trochę zmieniłem kolor mieszka na jasny szary - wygląda teraz kolorem podobnie jak te pseudo aluminiowe elementy wnętrza Sandero.
Teraz zimą przy -20stopniach nie ma skostniałego mieszka, tylko jest mięciutki.
A wygięte spinacze, wbite na gorąco w ramkę będą trzymać lata - nie ma możliwości aby taka konstrukcja zawiodła. Zrobię kiedyś zdjęcia aby uwidocznić tą przeróbkę - bo jest dużo lepsza niż jakiekolwiek klejenie i warto aby inni z takim problemem(złamanych tylnych zaczepów) mogli to wykorzystać.
ADAM 12 - 2010-01-27, 21:06
Nie żebym się miał upierać ,ale Sandero i Mcv po fl. pewnie mają takie same elementy,ale pierwsza Mcv jest nieco inna.Jednak odbiegamy trochę od tematu.
Jak mawiają anglicy- wydaje mi się że samo nie odpadło,raczej jest to efekt ingerencji,co najwyżej wyszło dopiero w zimie.
Beckie - 2010-01-27, 21:14
Cytat: | Pstryknij foto i pokaż tutaj. |
Za mało miejsca. Próbowałem. Chyba, że zdemontuję, tylko jak?
ADAM 12 napisał/a: | wydaje mi się że samo nie odpadło,raczej jest to efekt ingerencji,co najwyżej wyszło dopiero w zimie |
Na pewno nie mojej ingerencji. A plastiki lubią pękać na mrozie np. zaczepy atrapy w astrze.
jackthenight - 2010-01-27, 21:16
Z tego zdjęcia w ogóle u ciebie nie widzę przedniego zaczepu.
Ani nie widać tylnych również, bo zasłaniasz ręką.
Zrób zdjęcie przodu od góry i tyłu od góry.
Aby zdemontować, trzeba ramkę podnieść do góry nad biegi.
Widać wtedy plastykową opaskę zaciskową - należy ją przeciąć.
Oraz należy trochę rozpruć szycie łączenia mieszka aby go zdjąć z gałki biegów.
Beckie - 2010-01-27, 21:24
O nie! Żadnego prucia!
Na fotce mieszek jest skręcony w prawo - widać przedni szew pionowy. Patrząc od góry z przodu nic nie wystaje po za obrys ramki. Z tyłu są dwa zaczepy.
jackthenight - 2010-01-27, 21:32
To nie masz przedniego zaczepu, powinien być centralnie na środku szycia mieszka.
Ramka i mieszek dokładnie taka sama jak w Sandero - element jest ten sam.
ADAM 12 - 2010-01-27, 21:37
Beckie napisał/a: | Na pewno nie mojej ingerencji. |
Ja Ci wierzę,ale auto bywa w serwisie ?
Wszelkie zaczepy wyciągane bezmyślnie na siłę,odkształcają się i trzymają słabiej,co potrafi się objawić dużo później.
Beckie - 2010-01-27, 21:38
No przecież na początku stycznia byłem na przeglądzie. A kto i po co miałby ściągać mieszek? Jakoś mi nie przychodzi nic do głowy.
jackthenight napisał/a: | To nie masz przedniego zaczepu, powinien być centralnie na środku szycia mieszka. |
Też mi czegoś brakowało od początku ale nawet nie dało się wymacać żadnej ostrej krawędzi po złamaniu. Dzięki jackthenight.
Przy okazji podjadę do ASO bo przecież nie szarpałem za mieszek. Ja tylko zmieniałem biegi.
jackthenight - 2010-01-27, 21:45
Tutaj narysowałem ci Beckie jak ten przedni zaczep wygląda z boku :
Beckie - 2010-01-27, 21:50
Dzięki. Na pewno u mnie tego nie ma, czyli j.w.
jackthenight - 2010-01-27, 21:51
A tutaj ADAM 12 narysowałem w jaki sposób zamontowałem drut ze spinacza biurowego jako tylne zaczepy.
I nie wierzę aby w ASO ktoś tak zrobił, bo by się nikomu w ASO nie chciało tak tworzyć.
Przeróbka wymaga cierpliwości i samozaparcia - za to efekt doskonały
ADAM 12 - 2010-01-27, 22:03
Beckie napisał/a: | A kto i po co miałby ściągać mieszek? Jakoś mi nie przychodzi nic do głowy. |
Przeważnie z głupoty,czasem niewiedzy,tylko po to aby sprawdzić co jest pod spodem.
Jak będziesz po serwisie ,koniecznie opisz co odpowiedzieli.
Patent Jackthenighta jest całkiem ciekawy,ale dopiero wiosną zacznę o tym myśleć
laisar - 2010-01-27, 23:00
ADAM 12 napisał/a: | Nie żebym się miał upierać ,ale Sandero i Mcv po fl. pewnie mają takie same elementy,ale pierwsza Mcv jest nieco inna. |
Nigdy się jakoś specjalnie owemu elementowi specjalnie nie przyglądałem oglądając różne modele w salonach, ale nie zauważyłem kiedykolwiek, żeby się różniły - a dokumentacja jest jasna:
od rozpoczęcia produkcji właśnie MCV-ki, mieszek we wszystkich modelach, we wszystkich poziomach wyposażenia jest identyczny.
Jedynie wcześniej, przed październikiem 2007 r., i tylko w sedanach, pojawia się jako opcjonalny, drugi zamiennik, mieszek o innym numerze referencyjnym - ale nie ma żadnych dodatkowych danych na jego temat (może był w jakiejś wersji limitowanej, np skórzany?).
Mamert - 2010-01-29, 19:11
Zaczepy mam w całości, a i tak to g... wypada
Beckie - 2010-01-29, 19:17
Weź, może coś ziołowego.
Darek 1 - 2011-02-18, 19:31 Temat postu: Wymiana mieszka drążka skrzyni biegów Wymieniał ktoś może z Was materiał mieszka na drążku skrzyni biegów - chciałem założyć sobie skórzany, rozkręciłem śruby i nie mogę ściągnąć plastikowej obudowy.
jackthenight - 2011-02-18, 19:59
Ja wymieniałem cały mieszek drążka biegów.
Kupiłem inny skaj skórko podobny, wyciąłem, uszyłem i założyłem w taki sam sposób jak był założony oryginalny mieszek - efekt idealny, kolor skaju to szary jasny, podobny trochę do srebrnych elementów wnętrza.
Aby wymienić mieszek nie musisz ściągać całego środkowego tunela - także śrubki wkręć spowrotem.
Tutaj coś nt. mieszka i ramki mieszka :
http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=mieszek
Ogólnie wyciągasz samą ramkę z mieszkiem.
Tak wygląda ramka mieszka z boku :
Lewa strona na obrazku to ramka od strony konsoli środkowej, prawa strona na obrazku to zaczepy ramki od strony hamulca ręcznego.
Wkładasz teraz płaski śrubokręt z przodu mieszka, czyli lewa strona obrazka wyżej i lekko naginasz ramkę do wewnątrz - wtedy przód ramki ci wychodzi, ciągniesz ruchem w kierunku konsoli środkowej, aby tylne zaczepy wyszły (to te z prawej strony na obrazku wyżej)
Następnie do góry aby wywinąć mieszek na lewarku, na gałce biegu jest ściągnięte opaską plastikową - tniesz ją, prujesz trochę szycie i ściągasz mieszek z ramką z gałki biegów.
Chyba że chcesz założyć nowy mieszek na stary, to wtedy nie trzeba pruć szycia starego - ja natomiast wymieniłem mieszek na inny, także stary został całkowicie zdemontowany i w jego miejsce założony nowy mieszek.
Darek 1 - 2011-02-18, 21:15
Dzięki Jackthenight za informację - jutro spróbuję. Chciałem mieszek zmienić na całkiem nowy.
A może założyłeś sobie jeszcze na hamulec ręczny?
jackthenight - 2011-02-18, 21:21
Na hamulec niestety nic nie zakładałem :)
Mariusz - 2011-02-27, 18:32
Dzisiaj zauważyłem, że na moim mieszku w jednym miejscu derma pękła. Czy można w salonie kupić nowy mieszek ze skóry? Ile takie coś kosztuje w ASO?
pozdrawiam
jackthenight - 2011-02-27, 18:43
Mariusz mieszek ze skaju kosztuje 190 zł, to aż bałbym się pytać ile może kosztować ze skóry :)
Mariusz - 2011-02-27, 20:27
jackthenight napisał/a: | Mariusz mieszek ze skaju kosztuje 190 zł, to aż bałbym się pytać ile może kosztować ze skóry :) |
Zrobię Artur tak jak Ty mam kawałki skóry i sobie sam uszyję.
Dzięki Artur
jackthenight - 2011-02-27, 20:32
A masz może więcej takiej skóry ? Rozumiem że masz prawdziwą skórę ?
To chętnie bym kawałek odkupił.
Jak chcesz to mogę ci zrobić zdjęcie tego mieszka -mam jeszcze jeden gotowy ze skaju na zapas - i zwymiarować go, wtedy będzie ci łatwiej również wyciąć.
loganik - 2011-02-28, 18:13
W tamtym tygodniu uszyłem mieszek z czarnej skóry (skóra z podniszczonej kurtki-plecy). Zszywki dają się łatwo wyjąć. Obwód na dole mieszka to 40cm + 2cm na obszycie. Koszt uszycia to 5 zł.
Mariusz - 2011-02-28, 18:22
jackthenight napisał/a: | A masz może więcej takiej skóry ? |
Artur mam tylko dwa niewielkie kawałki skóry naturalnej. Tak się zastanawiam czy nie pociąć żony płaszcza
48piotr - 2011-02-28, 18:58
Mariusz napisał/a: | Tak się zastanawiam czy nie pociąć żony płaszcza |
Tnij śmiało-idzie wiosna
Darek 1 - 2011-02-28, 19:35
Witajcie.
Uszyłem sobie mieszek skórzany, czarno-czerwony i zamontowałem. Przesyłam Wam zdjęcia.
Zrobiłem sobie akurat w takim kolorze, aby pasował mi do pokrowca na kierownicę, który jest również dwu-kolorowy.
jackthenight - 2011-02-28, 19:55
A skąd miałeś taką skórę ?
krakry1 - 2011-02-28, 19:57
Pewnie z płaszczyka żonki.
Pawlo - 2011-02-28, 19:59
Albo porzuconej kochanki
Darek 1 - 2011-02-28, 22:00
A kupiłem w sklepie kaletniczym.
jackthenight - 2011-03-01, 06:52
A powiedz mi Darek, w te mrozy -10 stopni taka prawdziwa skóra jest miękka ?
Bo skaj to robi się twardy jak kamień prawie :)
Darek 1 - 2011-03-01, 15:57
Skóra nigdy nie będzie zachowywała się tak jak skaj. Sztuczny materiał podczas mrozów robi się twardy i lubi pękać, natomiast skóra dobrego gatunku nie powinna nigdy pęknąć - no chyba że zachaczysz czymś ostrym i przetniesz ją. Raz na jakiś czas skórę można przesmarować czymś tłustym np. olejem żeby nie straciła swoich właściwości
jackthenight - 2011-05-19, 20:24
No i wreszcie sobie wymieniłem skaj mieszka na czarną skórę.
Wyciąłem, uszyłem, stary skaj zdjąłem i w jego miejsce założyłem skórę.
A tutaj : skóra na kierownicy
Wygląda to teraz tak :
48piotr - 2011-05-20, 06:59
Poznać Pana po cholewkach.
Myślałem ,że tylko elektryka-a tu tapicer,kaletnik??
FACHMAN-gratuluję!
Mikele - 2011-05-20, 11:40
A ja w pokrewnej kwestii się zapytam.
Mam możliwość kupna gałki dźwigni zmiany biegów z tym "luks-wykończeniem" góry w kolorze matowego chromu. Czy ktoś się może orientuje ile takie cuś kosztuje w ASO ? Bo używkę mi facet proponuje za 80 złotych i nie wiem czy to dobra cena.
Przy okazji jeszcze spytam czy ktoś może zdejmował gałkę w Dacii i wie jak to zrobić ?
bebe - 2011-05-20, 14:03
Mikele napisał/a: | Przy okazji jeszcze spytam czy ktoś może zdejmował gałkę w Dacii i wie jak to zrobić ? |
Tutaj jest to opisane. Szału nie ma - tą gąbkę ten Twardy Plastik™ trzeba zedrzeć, potem chyba coś jeszcze odpiłować. Jak dla mnie - letka masakra. :)
Mikele - 2011-05-20, 17:06
Ja pierniczę, chyba napiszę do faceta i się zapytam czy mi nie sprzeda za taką samą cenę z całym drążkiem, bo jak mi tam u siebie na szrocie zacznie piłować albo urywać, to to co przyjedzie może się do niczego nie nadawać...
W każdym razie chyba zaryzykuję z tym zakupem.
jackthenight - 2011-05-20, 18:32
48piotr napisał/a: | Poznać Pana po cholewkach. |
hehe, dobre :)
Mikele napisał/a: | Czy ktoś się może orientuje ile takie cuś kosztuje w ASO ? |
Gałka zmiany biegów - 82 00 730 946 - cena to : 180 zł brutto
Mariusz - 2011-05-20, 18:53
Tak się zastanawiam i czy mieszek od Clio nie będzie pasował do Dacii?
jackthenight - 2011-05-20, 19:03
Nie pasuje od CLIO, a wiem, bo kiedyś taki kupiłem i niestety był za niski.
jjmalin - 2011-05-20, 20:33
jesli chodzi o wykonczenie gałki matowy chrom to na allegro kiedyś widziałem wierzchnią warstwę tego z megane natomiast mozesz kupić taniej używaną gałkę na allegro bo widziałem
Mikele - 2011-05-20, 22:52
Z facetem z którym gadałem umówiliśmy się na 90 złotych wraz z kosztami przesyłki kurierem, więc chyba warto zapłacić, jeśli funkiel nówka nie śmigana to dwa razy drożej.
Zapytałem jeszcze czy mi sprzeda za tą kasę wraz z drążkiem, zobaczymy co odpowie :)
Mariusz - 2011-05-22, 09:59
Może jednak od któregoś z modelów Renault mieszek będzie pasował do Dacii?
|
|