DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Przednia atrapa do Sandero Stepway

burbon - 2010-02-02, 19:02
Temat postu: Przednia atrapa do Sandero Stepway
Może ktoś podpowie gdzie kupić taki element atrapy ze znaczkiem Renault zamiast Dacia:
http://www.youtube.com/watch?v=xWDPx-y_QXI
Do Brazyli trochę za daleko i pewnie koszty sprowadzenia byłyby znaczne przekraczające wartośc elementu

Jarosław P - 2010-02-02, 19:20

A co nie podoba się znaczek daci :-)

Dla mnie fajny jest ten spojler na przednim zderzaku u nas niedostępny :-(

burbon - 2010-02-02, 19:27

Jarosław P napisał/a:
A co nie podoba się znaczek daci :-)

Dla mnie fajny jest ten spojler na przednim zderzaku u nas niedostępny :-(


Od 5 lat jeżdżę Renault Kangoo 1,5 dCi - kwestia przyzwyczajenia do marki.

aaikon - 2010-02-02, 19:34

Ha ha ha to kup sobie auto co ma logo z gwiazdą to na pewno Twój prestiż wzrosnie :-D
laisar - 2010-02-02, 19:41

Nie ma powodów do wyzłośliwiania się - przecież kolega nic nie pisał o żadnym prestiżu...

(Spróbuję się zaraz czegoś dowiedzieć nt atrapy).

burbon - 2010-02-02, 19:42

aaikon napisał/a:
Ha ha ha to kup sobie auto co ma logo z gwiazdą to na pewno Twój prestiż wzrosnie :-D


Nie zaprzeczam marka Chrysler`a z pewnością podnosi prestiż, ale nie ta półka cenowa.
http://www.roadlook.pl/ak...ot-gwiazdy.html

Jarosław P - 2010-02-02, 20:52

Ja też jeździłem wcześniej 10 lat reno clio 1,2 , a teraz znaczek daci mi nie przeszkadza.
Dziś widziałem logana mcv z urwanym znaczkiem dacia z przodu , widać wzrasta zapotrzebowanie na tą markę w negatywnym znaczeniu :-(

Chociaż też na początku jak widziałem w necie wersję np brazylijską jako reno sandero to myślałem że wolałbym taką mieć. Ale teraz mam frajdę bo wzbudzam zainteresowanie i zdziwienie wokół i zamiast kompleksów jestem coraz bardziej dumny :-)

piotrres - 2010-02-02, 23:07

Kolega ma ten sam problem co pewien mój (współ)pracownik, już, już sprawiłby sobie MCV 7 os. ale jego ślubna stwierdziła, że auto się jej podoba, ino znaczek wieszczy wszem i wobec, że... DACIA :lol: a to taki wstyd... Cóż, wyprowadzili się na wieś.
laisar - 2010-02-03, 01:20

"Każdy jest kowalem własnego losu"... <;


@burbon: Wszystkie (?) części do renówek można po prostu zamówić w każdym ASO i nie powinno to kosztować nic ekstra poza ceną za dany element.


Co do znaczka w kształcie rombu, to opcje są trzy:

1. wymiana samego znaczka (przedni: ref. 8200115114 - 88 zł brutto, tylny: 8200560861 - 130 zł), pozostawiając oryginalną atrapę - nie wiadomo, jak to będzie pasować, więc osiągnięcie dobrego efektu może wymagać nieco pracy;

2. znaczek + wymiana także atrapy na wyglądającą identycznie, ale dopasowaną pod znaczek Reno (8200925718 - ceny nie znam, ale przypuszczam, że będzie podobna do wersji "Dacia", kosztującej 318 zł);

3. znaczek + wymiana całego przedniego zderzaka na wersje jak na filmiku (8200740820 - sytuacja z ceną jak wyżej, daciowy 680 zł; do tego elementy atrapy po bokach znaczka: 8200740825 i 8200740826, nakładka na zderzak wokół tablicy rejestracyjnej: 8200740828, siatka na dole: 8200567228, elementy montażowe siatki: 8200740830, podstawy przeciwgielnych: 8200597649 i 8200597649... oraz jeszcze trochę drobiazgów: zapinek, listew itp; niestety brak cen tych wszystkich części ): ).


Galeria różnic:

- Sandero (zwykłe)

Dacia -

Renault -

Renault, jak Logan faza 2 -


- Stepway

Dacia - zwykłe Sandero: plus pełny "Pakiet SUV"

Renault -

Renault, jak Logan faza 2 -

burbon - 2010-02-03, 07:22

laisar napisał/a:
"Każdy jest kowalem własnego losu"... <;


@burbon: Wszystkie (?) części do renówek można po prostu zamówić w każdym ASO i nie powinno to kosztować nic ekstra poza ceną za dany element.


Dzięki za szczegółowe informacje. Pewnie z jakiejś opcji skorzystam po zakupie tego modelu o czym nie omieszkam dać znać i jakieś fotki też wrzucę.

darsy - 2010-02-03, 08:17

Nie kupuj Dacii - co ludzie powiedzą!
76magg - 2010-02-03, 11:02

W Gdyni widziałem chyba czerwoną MCV ze znaczkiem Ferrari... ale to była wersja z pierwotnie niebieską tarczą a nie otwieraczem do piwa, więc do Sandero znaczek Ferrari nie będzie już tak pasował...
Alien - 2010-02-03, 11:13

jak masz zdolności manualne i nie boisz się poeksperymentować a znaczek Daćki przeszkadza - zdejmujesz niechciany znaczek, kupujesz małą puszeczkę szpachli, wyrównujesz miejsce po znaczku, na to podkład, lakier - na płaską połać naklejasz znaczek i po sprawie... ale nadal "Dacia" widnieje na kierownicy, kołpakach (felgach) itd... a potem przy odsprzedaży auta (bez względu czy zrobisz atrapę samemu, czy kupisz gotowca) i tak usłyszysz - "Panie, bita była bo ma inną atrapę niż inne Daćki" :-P
burbon - 2010-02-03, 11:57

Jak by nie chwalił oryginalny model dacia i porównał renault, to różnice są aż nadto widoczne. Gdybyśmy w salonie mieli do wyboru oba modele takie jak widoczne na zdjęciach i z identycznym silnikiem, ale ten drugi za dopłatą kilkaset złotych, to przypuszczam, że większość jednak wybrałaby ten droższy model.
laisar - 2010-02-03, 12:43

Ale one NIE różnią się jedynie znaczkiem i atrapą, więc porównanie nie jest do końca uzasadnione - co np, gdyby na tej drugiej wersji było jednak logo Dacii?...


(Chyba że jednak faktycznie miałeś na myśli nie wygląd, a tzw. "prestiż marki"?).

burbon - 2010-02-03, 12:48

laisar napisał/a:
Ale one NIE różnią się jedynie znaczkiem i atrapą, więc porównanie nie jest do końca uzasadnione - co np, gdyby na tej drugiej wersji było jednak logo Dacii?...


Byłbym za taką wersją bez względu na logo!

laisar - 2010-02-03, 14:06

No to... do dzieła (;

(W poście o opcjach dodałem ilustracje).

burbon - 2010-02-03, 15:37

Dodatkowe pytanie. Czy element jak na rysunku oznaczony nr 22 będzie pasował do zderzaka dacia Stepway? Czy znane są orientacyjne koszty? Orurowanie z elementów stalowych to koszty od 800 PLN w górę, więc może w takiej wersji będzie taniej.
Jarosław P - 2010-02-03, 15:53

Gdyby element 22 (spojler na zderzak ) pasował do mojej lureatki to bym sobie go założył , wygląda super.
laisar - 2010-02-03, 16:22

Ponieważ "22" (czyli 8200740828) występuje w wersji "Renault Stepway faza 2", to wydaje się, że powinien pasować - aczkolwiek nie wiem czy nie będzie jednak konieczna wymiana również jakichś innym części, bo niektóre (np nr 3, 16, 17, 21) przynajmniej wg numerów referencyjnych są inne. Z drugiej strony, wcale niekoniecznie musi się to zaraz przekładać na inną konstrukcję, bo owe numery zależne są także od np koloru. Trzeba by po prostu przejrzeć pod tym kątem serwisówki...

...albo spróbować spytać w ASO.

Tak samo zresztą jak o ceny, bo w cenniku, do którego mam dostęp, niestety ich (jeszcze?) nie ma (np owego nr 22).

Powinni w końcu mieć świeższe i dokładniejsze informacje... <;



(Ja bym oszacował, że "22" powinna kosztować ok. 300 zł i na 95% będzie pasować).

mekintosz - 2010-02-03, 19:36

laisar napisał/a:
Ale one NIE różnią się jedynie znaczkiem i atrapą, więc porównanie nie jest do końca uzasadnione - co np, gdyby na tej drugiej wersji było jednak logo Dacii?...


(Chyba że jednak faktycznie miałeś na myśli nie wygląd, a tzw. "prestiż marki"?).


Mnie bardziej sie podoba wykonczenie, przetloczenie atrapy jakie jest z logo renault ( nie samo logo ! ). Bardziej pasuje do agresywnej "outdoorowej" charakterystyki stepway. By specjalnie zamieniac , nie wiem czy warto ale przy okazji jakiejs stluczki czy innej naprawy mozna sie pokusic. PS Nikomu nie zycze tej opcji.

maciek - 2010-02-03, 19:41

laisar, mam pytanie czysto teoretyczne czy do Logana lub MCV można przeszczepić przód od Sandero?? oczywiście to sporo może kosztować ale czego się nie robi by się wyróżnić :-P .
paweloo97 - 2010-02-03, 19:56

maciek127 napisał/a:
laisar, mam pytanie czysto teoretyczne czy do Logana lub MCV można przeszczepić przód od Sandero?? oczywiście to sporo może kosztować ale czego się nie robi by się wyróżnić :-P .

jak na razie powstał jeden -jako projekt studentów
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2403

laisar - 2010-02-03, 20:30

...ale nawet nie będąc studentem można to prawdopodobnie zrobić bez większych problemów (: Jak się bowiem wydaje - części pasują prawie idealnie. Chyba jedyny ewentualny problem - aczkolwiek tylko wizualny - to przetłoczenie na drzwiach Sandero (pod lusterkami), sięgające na przednie błotniki.

Ale - "dla chcącego"... (;

(Jak widać: studenci poradzili sobie, prawdopodobnie szpachlą).


Koszt zależy oczywiście od "majstra" (; oraz źródła części - w ASO: ceny zderzaka z atrapą były powyżej (pkt. 3), 2 x błotnik - 350 zł / szt., 2 x reflektor - 380 zł / szt., 2 x kierunkowskaz boczny - 99 zł / szt.


No i za drobną, dodatkową dopłatą zawsze można jeszcze zrobić pierwszego na świecie Sandero MCV Stepway (((;

Potworny - 2010-02-03, 21:57

W życiu trzeba być twardym a nie mientkim i albo można jeżdzić ze znaczkiem bo przecież to nasz wybór albo trzeba:
http://www.youtube.com/watch?v=XWdhatxV3J4
:?: :?:

maciek - 2010-02-03, 22:04

troche nie udała mi sie wizualizacja Logana, nie mam talentu :-/
Jarosław P - 2010-02-03, 23:07

paweloo97 napisał/a:
maciek127 napisał/a:
laisar, mam pytanie czysto teoretyczne czy do Logana lub MCV można przeszczepić przód od Sandero?? oczywiście to sporo może kosztować ale czego się nie robi by się wyróżnić :-P .

jak na razie powstał jeden -jako projekt studentów
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2403


A czy to fotomontaż czy prawdziwe auto ? Powinno być produkowane jako następca mcv.

Jest sandero hatchback, powinno być jeszcze sedan i kombi. Dobrze kombinuje ? :-)

laisar - 2010-02-04, 01:01

Prawdziwe. (Przecież w tamtym temacie opisane jest co i jak).


A kombinujesz trochę źle: Sandero to przecież po prostu nieco zmieniony zewnętrznie Logan - poza większością wyglądu, technicznie zgodny w ponad bodajże 3/4 z sedanem i resztą modeli.

Czyli:
- sedan to zwykły Logan;
- kombi to Logan MCV;
- hatchback to Sandero.

Nazwa "Sandero MCV" to po prostu skrót myślowy - "MCV-ka o częściowym wyglądzie Sandero" - a nie jakiś rzeczywiście nowy model.

Jakby się kto uparł, można by też zrobić przeróbkę w drugą stronę i przeszczepić przód Logana do Sandero...

Jarosław P - 2010-02-04, 15:56

Nie chodzi mi o nowy model tylko o nową wersje logana , przecież sandero powstało później i wiem że na bazie logana ale jednak przód został zmieniony i jest o wiele nowocześniejszy i ładniejszy od logana i dla tego jestem za zmianą w sedanie i mcv.
A gdyby przeszczepić przód logana do sandero to nie byłby to postęp tylko stanie w miejscu i pójście na łatwiznę.
Ale żeby nie było ,że krytykuję wygląd logana , bo też mi się podoba , zastanawiałem się nawet nad kupnem sedana. Chodzi o to że marka musi iść do przodu i wprowadzać nowe albo przynajmniej odmłodzone modele :-)

laisar - 2010-02-05, 14:23

Cytat:
jestem za zmianą w sedanie i mcv

No przecież została wprowadzona - to właśnie tzw. faza 2.

Jarosław P - 2010-02-05, 17:04

Ale przyznasz , że to tylko kosmetyczne zmiany , atrapa od sandero i trochę większe światła , a reszta po staremu ( chodzi mi tylko o przód auta ).
laisar - 2010-02-05, 18:11

No przecież na tym właśnie polega face-lifting - na kosmetycznych zmianach, głównie wyglądu. I tym właśnie jest "faza 2" - to co byś niby chciał?
Jarosław P - 2010-02-05, 18:13

Nie możemy się dogadać , nie chodzi o to co bym chciał tylko o to ,że logan mógł dostać przód taki jak ma sandero :-)
Wiesz jak zobaczyłem ten studencki projekt to stało się to takie realne.

laisar - 2010-02-05, 18:25

Nie możemy się dogadać, bo przecież właśnie dostał (((: - co prawda tylko podobny, a nie dokładnie taki sam, ale jakby faktycznie wzięli ten z Sandero, to musieliby zmienić również całą resztę przodu. To z kolei pewnie byłoby już znacząco droższe - bym bardziej, że i tak do Logana musiałyby być osobne przednie błotniki, żeby pasowały do drzwi...
Jarosław P - 2010-02-05, 18:43

Podobny czyli nie taki sam jak ma sandero ale zostawmy to już. Rozumiem pewno że koszty , dobrze jest jak jest przynajmniej jakaś różnorodność ,a nie wszystkie modele z takim samym przodem :-)

Na marginesie ta faza 2 logana owszem podoba mi się i gdybym miał większą rodzinę lub często woził większy bagaż ( towar ) to na pewno mcv byłby idealny.
W Bielsku widuję mcvały ale jak na razie tylko faza 1.

KaS602 - 2010-02-06, 00:21

Jarosław P, weź też pod uwagę, że taki przód "od Sandero" w Loganie (tak sedanie, jak i MCV) nie pasowałby do jego tyłu... (IMHO)
Jarosław P - 2010-02-06, 10:33

Tak , tył też trzeba by zaokrąglić.
kufi79 - 2010-02-16, 21:32

kolega chyba ma kompleksy bo ze znaczkiem daci to juz be ale jak to samo tylko ze bedzie renault to juz bedie ok . mam propozycje niech zdejmie przednia maske i jezdzi bez niej na silniku jest napisane renault. a co do przyzwyczajen to powiem ci ze rowniez jezdzilem dlugo renowkami i mysle ze troszke lepszymi niz kango {ktorym tez zrobilem niewiele bo kolo 2000 km] i lepiej nie kupuj sobie daci bo pozniej beda cie wytykac palcami i kompleksy i stres bedzie narastal wiec zamow wersje z ameryki poludniowej ;] pozdrawiam
laisar - 2010-02-16, 21:41

Ale dlaczego dalej czepiacie się kolegi? Przecież napisał, że - mimo przyzwyczajenia - nie chodzi o sam znaczek, tylko uważa renówkowy przód za po prostu ładniejszy...
kufi79 - 2010-02-18, 20:36

Laisar nikt sie nie czepia to tylko przypuszczenia ale lepiej kolege uprzedzic o kilku faktach niz pozniejma kupic i meczyc sie jak ktos mu powie ze rozbija sie dacia a chlopak bedzie sie czerwienil wiec niech juz teraz podejmie decyzje bo kompleksy niszcza psychike to jest niestety prawda
Gość - 2011-03-22, 19:50

Tak zajrzałem tu na forum [witam poza tym] w poszukiwaniu informacji na temat grilla do przedniego zderzaka z samochodów na rynku południowo-amerykańskim.

Zauważyłem że istnieje pewna różnica między renault a renault pomiędzy Brazylią i Czile.
W Czile przód to faktycznie odpowiednik naszej Dacii i podejrzewam że zderzak przedni jest identyczny z naszym i zapewne była by możliwość zaszczepienia z niego ciekawie wyglądającego grilla:


Z moich spostrzeżeń przednia atrapa wersji na Brazylię i Argentynę nie będzie pasowała do naszych Dacii ze względu na inne przetłoczenia przedniej maski które zbiegają się z atrapami w innych miejscach [te nad reflektorami]:


Muszę powiedzieć że o ile atrapa z logiem Dacii czy Renaulta to sprawa drugorzędna o tyle sam wygląd jest ciekawy, a w połączenia z pseudo grillem zajebisty. Zresztą można porównać z wersją na rynek Rosyjski i RPA:

maciek - 2011-03-22, 20:33

demolek, zaskoczyłeś mnie badaniem i wnioskami masz u mnie 5 z sprawozdania :mrgreen:
TD Pedro - 2011-03-23, 16:27

demolek,
witaj w Klubie... :-) gratuluję "mocnego" wejścia do Klubu... :lol:

limo - 2011-03-29, 08:39

przy odbiorze auta pytałem o ten przód w salonie i sprzedawca twierdzi, że nie ma takiej opcji, żeby bez większych czy mniejszych przeróbek przeszczepić taki przód od renault - sam takie info posiada ze szkolenia

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group