|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Duster w Auto Świat nr 12 z 15.03.2010
marchewa - 2010-03-16, 08:22 Temat postu: Duster w Auto Świat nr 12 z 15.03.2010 Krótko i rzetelnie.
piotrres - 2010-03-16, 17:22
Dzięks Marchewa!
Całkiem pozytywny tekst. I zniknęły tanie plastiki.
Autor przyjął, a priori, że WAZ 2121 bedzie miał większą dzielność terenową niż Duster.
Ну, давайте сравним друг с другом:
-- Niva Duster
śr. zwarac. 11,0/11,6 10,44/10,76
kąt natarcia: 31° 30°
kąt zejścia: 32° 36°
kąt rampowy: 17° 23°
prześwit [mm] 220 210
M max [Nm] 114/- 148/240 benzyna/diesel
Uwaga: NIVA ma w zawieszeniu tylna belkę, i te 220 mm to jest wysokość do tej belki, Duster powinien środkiem wziąć nieco większą przeszkodę (250-260 mm)
http://www.auto-swiat.pl:...na,26914,1.html
krakry1 - 2010-03-16, 17:58
Całkiem pozytywny artykuł - biorąc pod uwagę "umiłowanie" Daci przez niektórych redaktorków.
wox - 2010-03-16, 18:52
Skąd się wzięły takie wymiary Dustera - rozstaw osi wynosi aż 2,839? (w tym obrazku piotrresa)
A sam artykuł - bardzo pozytywny, ale jak zwykle kilka błędów (m.in. moc i moment silnika, 6 biegowa skrzynia ma być tylko w tym mocniejszym dieslu).
laisar - 2010-03-16, 19:14
Cytat: | Autor przyjął, a priori, że WAZ 2121 bedzie miał większą dzielność terenową niż Duster. |
Jak na razie założenie wydaje się dość uzasadnione (; - Niva udowodniła swoją wartość przez dłuuuugie lata, a same cyferki to oczywiście nie wszystko: reduktor i pół-rama z prawie-czołgowej stali dają jej sporą przewagę nad Dusterem...
(Nawet jeśli z zamontowaniem w Dacii tego pierwszego być może nie byłoby większego problemu).
ian - 2010-03-18, 12:42
Cytat: | WAZ 2121 bedzie miał większą dzielność terenową niż Duster. |
Jeżdziłem Ładą Nivą w celach zapoznawczych, z ciekawości, krótkie kilkukilometrowe odcinki w Bieszczadach (suche, twarde drogi) i na Mazurach (Warmii?). Dawno temu... Właśnie koło Olsztyna na leśnej drodze Niva się poddała (3 lub 4 osoby w środku). Droga była bardzo błotnista, grząska, rozmokła. Silnik wył, samochodem rzucało, koła się ślizgały, błoto wytryskiwało spod kół, ledwo toczyliśmy się do przodu.
Z chęcią bym sprawdził Dustera w codziennej jeździe. Przede wszystkim średnie spalanie, umiejętność pokonywania przeszkód wodnych (dopuszczalna głębokość, piaszczyste dno), strome podjazdy na drogach gruntowych.
Tak, tylko ta cena 39.900 zł jest promocyjna. Ciekawe jak długo się utrzyma i ile Duster będzie kosztował na wyprzedaży rocznika w 2011 roku...
laisar - 2010-03-18, 13:20
Teraz po prostu wszędzie i wszystkie cenniki są "promocyjne" <;
A z Nivą nie chodzi o to, że jest idealna, a tylko że jedynie może być - prawdopodobnie - lepsza od Dustera.
piotrres - 2010-03-18, 13:55
ian napisał/a: | Z chęcią bym sprawdził Dustera w codziennej jeździe. Przede wszystkim średnie spalanie, umiejętność pokonywania przeszkód wodnych (dopuszczalna głębokość, piaszczyste dno), strome podjazdy na drogach gruntowych. |
Ja też.
Co do pokonywanie przeszkód wodnych pod dnie to w rumuńskiej specyfikacji podają 350 mm ale w rzeczywistość będzie więcej. Także tu:
http://www.dacia.fr/media...hure-duster.pdf
na stronie 14 ostatni wiersz.
Ja sedanem zmuszony byłem przekraczać 30 cm rozlewiska.
I jeszcze jedno: max. dopuszczalny przechył boczny. Nieznany. Może to i dobrze bo trzeba by jeździć z klinometrem na desce rozdzielczej
Przydałby się niezależny test, wykonany, oczywiście przez Daciaklub.pl
r70 - 2010-05-13, 17:27
piotrres napisał/a: | Co do pokonywanie przeszkód wodnych pod dnie to w rumuńskiej specyfikacji podają 350 mm ale w rzeczywistość będzie więcej. Także tu:
http://www.dacia.fr/media...hure-duster.pdf
na stronie 14 ostatni wiersz.
Ja sedanem zmuszony byłem przekraczać 30 cm rozlewiska. |
Z pewnością da się przez głębszą wodę przejechać, ale sądzę że nie będzie to obojąętne dla jakiegoś osprzętu. Podtapianie alternatora, rozrusznika (bardzo niskiego umiejscowienia elektroniki nie zakładam) może nie być dla nich obojętne. A pewnie ze względu na redukcję kosztów są one zamocowane tak samo/są takie same, jak we wszystkich innych modelach renault/dacia z tymi silnikami.
Prezes - 2010-05-14, 09:14
Duster ma alternator pod samą klapą. Więc zalać go przez osłonę silnika i cały silnik to będzie nielada sztuka. Prędzej od deszczu zmoknie przez otwartą klapę.
r70 - 2010-05-18, 11:26
Prezes napisał/a: | Duster ma alternator pod samą klapą. Więc zalać go przez osłonę silnika i cały silnik to będzie nielada sztuka. Prędzej od deszczu zmoknie przez otwartą klapę. |
No to alternator odpada... ;)
A może po prostu duster jest za lekki i brodząc w wodzie głębszej niż 35cm mógby stracić przyczepność z powodów wypornościowych ? ;)
Prezes - 2010-05-18, 12:24
To wtedy przepłynie wodę :) W innym przypadku trzeba zabrać pasażerów i załadować bagażnik kilkoma zgrzewkami browara :D Dojdzie 600 kg i nie wypłynie :)
laisar - 2010-05-18, 12:50
Zawsze można wykorzystać doświadczenia z Nivy: http://www.autoblog.com/2...s-way-off-road/ (((:
r70 - 2010-05-18, 14:38
Prezes napisał/a: | To wtedy przepłynie wodę :) W innym przypadku trzeba zabrać pasażerów i załadować bagażnik kilkoma zgrzewkami browara :D Dojdzie 600 kg i nie wypłynie :) |
zdecydowanie, dociążnie jest dobrym sposobem ;) właścicile picku-upów dociążają sobie paki żeby poprawić trakcję, właściciele dusterów bedą dociązać samochód przed brodzeniem ;)
piotrres - 2010-05-18, 18:19
Sprawdziłem, pędników w opcji nie ma
Prezes napisał/a: | To wtedy przepłynie wodę :) |
A szwagier Żony wytrząsał się z Dustera, że to " badziewne rumuńskie czółno" (czółno z racji kształtu zderzaka, badziew bo wiadomo: rumnmuński, puści z kosztami, ohydny itp. itd.)
Może jakiś od Rosomaka będzie pasował
Piwo w wyposażeniu standardowym oszszyviście
r70 - 2010-05-18, 19:25
piotrres napisał/a: | Sprawdziłem, pędników w opcji nie ma
Prezes napisał/a: | To wtedy przepłynie wodę :) |
A szwagier Żony wytrząsał się z Dustera, że to " badziewne rumuńskie czółno" (czółno z racji kształtu zderzaka, badziew bo wiadomo: rumnmuński, puści z kosztami, ohydny itp. itd.) |
Taaa... wiele osób ma wyrobione zdanie o daci pomimo tego że żadnej nie widzieli. Wcozraj rozmawiałem z jednym znajomym z zamiarze kupna dustera - jako auta na asfalt ale także w lekki teren, no i usłyszałem: "dla mnie to jednak zabawka - RAVkę byś sobie kupił kilkuletnią to wiadomo że w terenie da radę, a najlepiej to ostanioa, większa jest i cięższa - japońce są najlepsze w terenie... i brytyjczyki. Dacia to zabawka..."
A ja głupi dustera wybrałem ;)
krakry1 - 2010-05-18, 19:50
Panta rei - nawet Duster
|
|