DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Spasowanie nadwozia

Jarosław P - 2010-03-16, 20:47
Temat postu: Spasowanie nadwozia
Mam do Was pytanie czy zauważacie u Siebie niedociągnięcia w spasowaniu elementów karoserii.W moim sandero lewa strona ( kierowcy ) jest gorzej spasowana :

- drzwi przód i tył wystają lekko nad dach ( wyżej niż strona prawa )
-szpara pomiędzy maską a błotnikiem jest szersza niż po prawej stronie
-reflektor lewy też gorzej spasowany z błotnikiem i zderzakiem ( większa szpara niż po prawej )

Trochę mnie to zastanawia ( może jakaś naprawa blacharska przed sprzedażą , różne rzeczy czyta się o przekrętach salonów )
Albo po prostu to normalne przy dzisiejszych taśmowych montażach ? :-(

benny86 - 2010-03-16, 20:50

Tak do końca nigdy się człowiek nie dowie prawdy. Z jednej strony możliwe że kontrla jakości tego nie wykryła w fabryce, ale przekręty są naprawdę niezłe zcasami np w Turbo-kamerze na TVN TURBO ostatnio była sprawa dostawczego renault, auto nowe z wspawanym nowym dachem a czym nie raczyli poinformować klienta...
Najlepiej porównaj to z innym sandero i ewentualnei wtedy się zastanó czy warto poruszać sprawę

Marek1603 - 2010-03-16, 21:20

Najprościej podjedź do jakiegoś lakiernika niech ci sprawdzi miernikiem grubość lakieru na całym aucie i się upewnisz czy coś było robione czy to tylko niedociągnięcie linii montażowej.
czaju - 2010-03-16, 21:29

zabrzmiało niepokojąco... sprawdź grubość lakieru... z jednej strony wolałbym żyć w błogiej nieświadomości, z drugiej jednak dobrze wiedzieć czym się jeździ...
Komisarz Zawada - 2010-03-16, 22:18

Aż jutro z rana przyjrzę się dokładnie swojej. Choć wydaje mi się, że u mnie wszystko jest OK, bo jak ostatnio myłem na ręcznej myjce nic mnie nie zaniepokoiło. Blacharz faktycznie od razu pozna czy coś było robione. Oprócz grubości lakieru, pewnie odkręcanie śrub, czy inne zabiegi monterskie też zostawiają jakieś ślady. Pytanie tylko, czy czas ich nie zatarł?
jackthenight - 2010-03-16, 22:24

Spokojnie czaju, sprawdź sobie szczeliny zgodnie z pdf jaki ci zapodaje :

-------Manual------------

Sandero zaczyna się od strony nr. 30.

I tak np. odstęp pomiędzy maską a błotnikiem powinien wynosić 4mm +/- 1.5 mm
odstęp pomiędzy lampą a maską powinien wynosić 3.5mm +/- 2mm
odstęp pomiędzy lampą a błotnikiem powinien wynosić 2mm +/- 1.5mm
odstęp pomiędzy drzwiami a dachem powinien wynosić 18.5 mm +/- 2 mm

czaju - 2010-03-16, 22:37

miałem na myśli, że fajnie jest sprawdzić, ale jeśliby było coś nie tak to...
Chodzi o to że spodziewałbym się symetrii jeśli chodzi o samochód, ale jasne że wcale nie musi tak być, aby było "w normie"

Jarosław P - 2010-03-16, 22:59

jackthenight napisał/a:
Spokojnie czaju, sprawdź sobie szczeliny zgodnie z pdf jaki ci zapodaje :

-------Manual------------

Sandero zaczyna się od strony nr. 30.

I tak np. odstęp pomiędzy maską a błotnikiem powinien wynosić 4mm +/- 1.5 mm
odstęp pomiędzy lampą a maską powinien wynosić 3.5mm +/- 2mm
odstęp pomiędzy lampą a błotnikiem powinien wynosić 2mm +/- 1.5mm
odstęp pomiędzy drzwiami a dachem powinien wynosić 18.5 mm +/- 2 mm


Wygląda na to że moje odchyłki mieszczą się w normie nie mniej jednak na oko są widoczne.
Dziękuje za precyzyjne wyjaśnienia. To są szczegóły i jeśli fabryka tak zmontowała to oki.

wilanowiak - 2010-03-17, 10:06

Hej,
ja mam u siebie w MCV-ce żle spasowane drzwi bo wlatuje mi sporo powietrza przez szparę pomiędzy drzwiami przednimi a przodem samochodu. Zarówno z lewej jak i prawej strony i przy większtch szybkościach jest to wyczuwalne - kierowcy wiaterek wieje w lewą nogę i rękę a pasażerowi w prawą:) Ktoś też tak ma ?

laisar - 2010-03-17, 10:50

No zaraz - a uszczelki??? Nawet gdyby drzwi faktycznie odstawały od reszty karoserii, to uszczelki i tak powinny zatrzymać wszystkie czynniki zewnętrzne...

Może to jednak wieje skądinąd?

(Zdaje się, że ktoś pisał kiedyś, że u niego wieje z miejsca na głośniki...).

wilanowiak - 2010-03-17, 13:59

laisar napisał/a:
No zaraz - a uszczelki??? Nawet gdyby drzwi faktycznie odstawały od reszty karoserii, to uszczelki i tak powinny zatrzymać wszystkie czynniki zewnętrzne...

Może to jednak wieje skądinąd?

(Zdaje się, że ktoś pisał kiedyś, że u niego wieje z miejsca na głośniki...).


Sprawdze głośniki ale wydaje mi się że z tamtych szpar wieje

Jarosław P - 2010-03-17, 16:45

Zmierzyłem odległość błotników od maski i wygląda to tak : prawa strona 5 mm , a lewa 6 mm.
Mariusz - 2010-03-17, 16:58

Jarosław P wejdź do salonów samochodów do 50000zł i tam również zobaczysz złe spasowanie elementów. Nie jest to przypadłośc tylko Dacii. Ja czytałem w prasie ,że różnice w spasowaniu nie świadczą o przeszłości wypadkowej.
Jarosław P - 2010-03-17, 17:14

Nie mówię że to przypadłość daci , rozglądałem się już nie raz na parkingach i widziałem takie mankamenty w nowych samochodach różnych marek.

Chodzi mi głównie o to czy inni forumowicze też zwrócili na to uwagę w swoich daciach.
Nie uważam że moje auto ma przeszłość wypadkową , ale różnie można pomyśleć.

Cieszę się że rozwiewacie moje negatywne przypuszczenia.

gigi303 - 2010-03-17, 18:22

w moim MCV też mam różnice w montażu ale kompletnie nie zwracam na to uwagi, kiedyś przy sprzedaży może ktoś się spyta czemu szparka pod lewym reflektorem jest mniejsza niż pod prawym itp ale ja mam świadomość że mam auto fabrycznie nowe i znam całą jego historię i to jest najważniejsze :mrgreen: jednak gdybym miał lub kupował auto używane na pewno bym się zastanawiał ;-)
Mariusz - 2010-03-17, 18:31

Także Jarosławie P pozostaje nam radość z jazdy a kosmetyka idzie na bok :-)
Pozdrawiam

vipergtr - 2010-03-17, 21:54
Temat postu: Re: Spasowanie nadwozia
Witaj

NIestety ale "niedociagniecia" sie zdarzaja. Wg producenta miesci sie to w normach fabrycznych. Dacia to niestety samochod tani i nizszej klasy wiec cudow nie mozna oczekiwac. Co do grubosci lakieru to ona jeszcze o niczym nie swiadczy poniewaz moze sie zdarzyc ze w samej fabryce samochod zostal dwukrotnie pomalowany, niekoniecznie byla to szkoda transportowa lub u Dealera. Swojej Dacii tez sie przygladalem i co zauwazylem:

- szczeliny nie sa rowne (mieszcza sie w granicach tolerancji),
- reflektory z przodu zaczely od srodka sie brudzic (czyt.kurzyc),
- odcien zderzakow odbiega od reszty karoserii,
- do dzisiaj mam brzecznie od najprawdopodbniej rolki napinacza paska akcesoriow przy 1500 obr/min

Mozna by tak wymieniac. Niemniej przekonalem sie do Sandero i bronie go na kazdym kroku. Po prostu zakochalem sie z tym samochodzie, niezly z niego towarzysz naszych krajowych szos.

Jarosław P - 2010-03-17, 22:18

U mnie w reflektorach od środka zrobily sie plamy matowe jakby para ale to nie zchodzi pisałem o tym w temacie reflektory sandero.
Jarosław P - 2010-04-09, 17:44

Odwiedziłem we wtorek salon daci w bielsku i o dziwo , wszystkie ( prawie ) modele daci : sedan mcv sandero black line i stepway i we wszystkich szczeliny są nierówne to samo reno laguna clio a nawet scenic - widać że to już norma i nie ma się czym przejmować :-)
Mariusz - 2010-04-09, 18:46

A nie mówiłem? :-)
Andrzej - 2010-04-10, 08:40

Jarosław P napisał/a:
Odwiedziłem we wtorek salon daci w bielsku i o dziwo , wszystkie ( prawie ) modele daci : sedan mcv sandero black line i stepway i we wszystkich szczeliny są nierówne to samo reno laguna clio a nawet scenic - widać że to już norma i nie ma się czym przejmować :-)


Czyli możma wnioskować, że jeżeli wszystkie szpary są równe i nie ma niedociągnięć w montażu to auto na pewno było naprawiane, bo w fabryce by tak dobrze nie spasowali... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

benny86 - 2010-04-10, 11:06

Andrzej napisał/a:
Czyli możma wnioskować, że jeżeli wszystkie szpary są równe i nie ma niedociągnięć w montażu to auto na pewno było naprawiane, bo w fabryce by tak dobrze nie spasowali...

No chyba że komuś się nudziło i postanowił poprawiać fabrykę ( a właściwie własne samopoczucie) i regulował zawiasy drzwi/klapy itd


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group