|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - MCV 4x4
Marcin P. - 2010-04-05, 16:52 Temat postu: MCV 4x4 Czy jest możliwe przerobienie napędu przedniego w Loganie MCV na napęd 4x4?
laisar - 2010-04-05, 19:10
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=46632#46632
- jakoś zawsze się da (; ale czy to bardzo proste, czy jednak trochę trudniejsze to tak naprawę okazałoby się dopiero po spróbowaniu...
maciek - 2010-04-05, 20:22
Marcin P., wszystko da cię zrobić tylko trzeba mieć odpowiednie środki finansowe i zaplecze intelektualne
benny86 - 2010-04-05, 21:16
Pytanie jaki napęd chcesz wrzucić: stały napęd 4x4, z dołączanym tyłem poprzez sprzęgło wiskotczne typu haldex (włączany napęd na tył elektronicznie) czy może z dołączonym ręcznie tyłem... w sumie patrząc realnie to nie widzę sensu takiej przeróbki bo potrzebne części, wykonanie, jakiś dodatkowy przegląd może to wszytsko multum kasy niestety... Finansowo wyjdzie to tak jakbyś sprzedał MCV-ke i dołóżył do Dustera 4x4, a taki wariant jest przynajmniej organizacyjnie łatwiejszy do zrobienia (pomijając czas poświęcony na sprzedaż i okres oczekiwania na nówke)
laisar - 2010-04-05, 22:17
Uch...
Sprzęgło wiskotyczne to nie musi być Haldex - rozwiązanie tej firmy to tylko jedna z możliwych implementacji (nawet jeśli jedno z chyba najbardziej znanych) - ani nie musi być sterowane elektronicznie...
Sens przeróbki to już jedynie kwestia oceny konkretnej zainteresowanej osoby.
Jak pisałem w lince - jest duża szansa, że sporo części Dustera nadawałoby się po niewielkim przystosowaniu (bądź nawet bez).
Można też pomyśleć po prostu o chyba stosunkowo najprostszym rozwiązaniu w postaci pomocniczego napędu elektrycznego tylnych kół.
Możliwości jest bardzo, bardzo wiele - wszystko zależy jak zawsze od trzech rzeczy: 1) pieniędzy, 2) pieniędzy i 3) pieniędzy (;
Pewne jest bowiem tylko jedne: tanio (w wartościach bezwzględnych) nie będzie...
benny86 - 2010-04-05, 22:30
laisar napisał/a: | Sprzęgło wiskotyczne to nie musi być Haldex - rozwiązanie tej firmy to tylko jedna z możliwych implementacji (nawet jeśli jedno z chyba najbardziej znanych) - ani nie musi być sterowane elektronicznie |
Wiem, wiem, ale to chyba najbardziej popularne rozwiązanie więc potencjalnie łatwa dostępność podzespołów na rynku... bynajmniej tak mi się wydaje
Marcin P. - 2010-04-06, 16:33
No dobrze, poczytałem sobie. Czy wiecie może, z kim można rzeczowo pogadac? Do serwisu przecież nie pojadę Tam przecież wiadomo że się nie da
krakry1 - 2010-04-06, 16:46
Marcin P. napisał/a: | No dobrze, poczytałem sobie. Czy wiecie może, z kim można rzeczowo pogadac? Do serwisu przecież nie pojadę Tam przecież wiadomo że się nie da | Oj, napewno tam się nie da.
benny86 - 2010-04-06, 18:37
Jeszcze 2 lata temu dałbym Ci konkretny, pewny namiar na warsztat który to robił ale niestety właściciel zmarł a syn przekwalifikował serwis na lpg i regeneracje osprzętu. Musisz popytać wśród tunerów lub fascynatów of roadu
laisar - 2010-04-06, 20:54
@Marcin P.: Najprościej spróbować znaleźć kogoś przez środowisko off-roadowców - może tak od razu nie wyśmieją? (;
TSD to zdaje się, że akurat w Częstochowie jakaś bardzo silna ekipa mieszka...
Mam też chyba w swojej okolicy taki warsztat - wnoszę to po samych Prawdziwych Terenówach na placu; zajadę kiedyś i zapytam, czy by fachowcy nie rzucili okiem i nie doradzili czegoś...
(Inna rzecz, że jakby się chciało wykorzystać części Dustera, to pewnie też byłoby go dobrze pokazać - a z tym jak wiadomo na razie jest ciężko...).
benny86 - 2010-04-06, 21:01
Pytanie też czy części do Dustera bedą dostępne w sprzedaży u dealerów czy też wszystko pójdzie na produkcję (jak często bwya w przypadku nowych modeli, a zamówień na dustery będzie pod dostatkiem zapewne...)
laisar - 2010-04-06, 21:11
Nie ma takiej możliwości - jak ktoś zamówi, to na pewno daną część dostanie.
Tzn. w końcu - bo na pewno trzeba będzie trochę poczekać... (Standardowo jest bodajże "realizacja maksymalnie do 6 tygodni").
benny86 - 2010-04-06, 21:17
No to pozostaje "tylko" kwestia kasy... Tak czy siak dla mnie zamiana MCV-ki na Dustera brzmi bardziej realnie i kusząco zarazem:D
laisar - 2010-04-06, 21:29
Jedyna na świecie MCV4x4 to jednakowoż nie to samo co jakiś tam seryjny Duster...
(;
benny86 - 2010-04-06, 21:32
Owszem, wszystko zależy od priorytetów - jeżeli nastawiamy się na "innowacyjność", unikalność naszego egzemplarza to amsz rację, ale jeśli jest nam to obojętny i w dodatku zakłądamy kilkuletnią eksploatacje to lepszy będzie Duster - szybciej się go sprzeda w przyszłości, gwarancje będzie miał (montaż 4x4 pewnie spowoduje utratę gwarancji mechanicznej)
laisar - 2010-04-06, 22:52
Rrrrety... Nie wiem, skąd się biorą takie pomysły...
Nie, coś takiego nie spowoduje utraty gwarancji! Tzn. w sensie: na całe auto. Po prostu gwarancja fabryczna przestanie obowiązywać na niektóre jego części: zmodyfikowane, wymontowane i domontowane - co jest chyba dość oczywiste?
Natomiast dla odmiany te ostatnie będą objęte "zwykłą" gwarancją, jaka przysługuje na większość nowo zakupionych elementów (chociaż ewentualnie częściowo ograniczoną, gdyby nie były montowane zgodnie z ich przeznaczeniem).
benny86 - 2010-04-07, 10:05
No ok, ale tym bardziej gwarancja się przyda szczególnie na napęd 4x4 - we włąsnym zakresie prawdopodobnie nigdy nie zrobi się tego równie dobrze i precyzyjnie jak na taśmie produkcyjnej w Dusterze, a nawet jeśli w nowym seryjnym aucie coś padnie to masz gwarancję na CAŁY samochód (wiadomo, za wyjątkiem materiałów eksploatacyjnych i innych, które podlegają wyłączeniu zgodnie z warunkami gwarancji - sam z resztą wrzucałeś skany w odpowiednim dziale :)
Marcin P. - 2010-04-07, 19:03
Co do tej precyzji na taśmie produkcyjnej to mam mieszane uczucia , a raczej zbyt wiele negatywnych przykładów co do jakości nowego auta i obsługi gwarancyjnej w polskich serwisach. Nowe auto z fabryki wychodzi w stanie: jak go zepsują w fabryce. Faktem jest, że mechanicy lub ogólnie rzecz biorąc fachowcy w prywatnych warsztatach lub serwisach też różnie podchodzą do swej profesji. Ponieważ sam z przekonania nie dokonuję napraw/przeglądów samochodu oddaję autko w ręce do których mam zaufanie i od 16 lat nie zdarzyło mi się stanąć na drodze a przeciętnie robię ~20.000km/rok w różnych warunkach.
laisar - 2010-04-07, 21:01
@benny86: Jeśli ktoś sam sobie zamontuje 4x4 do MCV-ki, to właściwie żadna dodatkowa gwarancja mechaniczna na montaż i tak nie będzie mu potrzebna - sam poradzi sobie ze wszystkim.
Natomiast z definicji będzie miał to zrobione na pewno lepiej niż "z fabryki", bo ta przecież w ogóle tego nie robi... ((((;
(Ale jakby robiła to by oczywiście lepiej było mieć gwarancję całościową. Tylko właśnie: "jakby"...).
Niemniej jednak powtórzę: nawet w samoróbki gwarancja na części też jest, więc jedyna rzeczywista różnica to będzie pewnie długość jej trwania. Coś za coś...
A wyłączenia mówią o jedynie o "normalnym zużyciu" przy "odpowiednim przebiegu", a nie o wadach czy marnej jakości - te naturalnie są objęte gwarancją.
(Choć w przypadkach spornych może się okazać, że konieczna jest opinia rzeczoznawcy - albo nawet sądu...).
No i zawsze jest jeszcze "rękojmia" <:
laisar - 2010-10-19, 16:32
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66276#66276
wox napisał/a: | laisar napisał/a: | a MCV4x4 dalej w lesie... )': |
Niestety, bo wolałbym Dacię od Taty |
W sumie przeróbka wydaje się naprawdę prosta, można by się o nią pokusić nawet własnym sumptem... albo chociaż wespoł z zaprzyjaźnionym warsztatem, bo pewnie i tak trzeba by ją potem zalegalizować.
Jedyny problem to albo koszta - w przypadku części "zamiennych" prosto z ASO, albo trochę niepewności - gdyby pochodziły z jakiejś dziwnej (zalanie? spalenie? upadek drzewa?) szkody całkowitej...
...No chyba, żeby dobrać się w parę z kimś, kto zachwyci się super obniżonym Dusterem na zawieszeniu MCV-ki ((((:
(Ale z felgami przynajmniej jak w Stepwayu).
benny86 - 2010-10-19, 17:25
Laisar ale w tyvh wizualizacjach, przy MCV-ce zostawiłeś chyba przednie reflektory z Dustera? i błotniki chyba też?
A co do wizualizacji....wolę i Dustera i MCV-kę takimi jakie są, ale to tylko moja opinia
Beckie - 2010-10-19, 19:24
laisar, przerobiłeś już swoją MCV na siedmioosobową - może czas na następny krok?
Endurorider.pl - 2010-10-23, 07:32
Ciekawe jak będzie się prezentowac mini van dacii. Zapewne nie bedzie tam 4x4 ale nie ukrywam że jestem okrutnie ciekawy kolejny zdjęć :)
laisar - 2010-11-04, 10:35
benny86 napisał/a: | Laisar ale w tyvh wizualizacjach, przy MCV-ce zostawiłeś chyba przednie reflektory z Dustera? i błotniki chyba też? |
Jak szaleć, to szaleć na całego (; - podmieniłem cały przód...
Cytat: | wolę i Dustera i MCV-kę takimi jakie są |
Przecież nikt nie mówi, żeby stare modele wycofać - to tylko dodatkowy model, a la Stepway. Chyba nikomu by to nie przeszkadzało...?
Beckie napisał/a: | laisar, przerobiłeś już swoją MCV na siedmioosobową - może czas na następny krok? |
Ty mnie, zając, nie podpuszczaj... d(((;
matucha - 2015-05-17, 23:23
Coś w ten deseń:
http://www.lada.ru/cars/largus/cross5/about.html
laisar - 2015-05-17, 23:53
matucha napisał/a: | Coś w ten deseń |
Largus ma tylko nieco większy prześwit, brak niestety 4x4...
Mikele - 2015-06-05, 08:56
Ciekawe ile ta Łada jest podniesiona w stosunku do zwykłego MCV?
Fajna rzecz, że mają plastikowe osłony nadkoli, których nie ma w fabrycznym kicie do Logana MCV phase I. W lipcu przeganiam moją MCV-kę do Polski, planuję zajechać na Puławską na przegląd, parę mniejszych robótek i chciałem przy okazji podnieść auto o jakieś 1-2 cm i założyć plastiki, ale strasznie mnie bolał brak tych nadkoli - może da się je zamówić jakoś?
|
|