DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Przednie zawieszenie - czy ten typ tak ma?!

Andrzej - 2010-04-08, 13:24
Temat postu: Przednie zawieszenie - czy ten typ tak ma?!
Kilka dni temu byłem na przeglądzie głównym, zgłosiłem, że przy skręconych kołach stuka - sprawdzili stwierdzili, że jest OK, ale...

Poniżej zdjęcia, które zrobiłem dziś rano. Przypadkiem zauważyłem, co się dzieje jak skręcam koła. Czy u Was też tak jest?!

Mamert - 2010-04-08, 13:27

Też tak mam i też nie jestem przekonany że tak ma być.
jackthenight - 2010-04-08, 16:36

Też tak mam.
Wierzchucki - 2010-04-09, 13:05

Kolumny MacPersona tak już mają.
Jak jeszcze by podnieść przód auta na lewarku, to luz między tym gum/metal "talerzykiem" zniweluje się całkowicie, ale TAK MA BYĆ.
Pod tym "talerzykiem" znajduje się jeszcze łożysko i jeszcze jeden el. met/gumowy.
Zużycie tego zestawu następuje po wielkim przelocie km., pojawia się efekt "pijanych kół". Samodzielna wymiana, nawet podblokowa jest możliwa.Jeśli są zainteresowani szczegółami,to się polecam... :-P

laisar - 2010-04-09, 13:19

Konkretnie wygląda to tak:
Wierzchucki - 2010-04-09, 13:29

Ident jak w vw.to i wymiana taka sama. Najważniejszy to klucz oczkowy odsadzony i
dobrej jakości klucz Imbusowy.Reszta sama się zrobi.... :-D

krakry1 - 2010-04-09, 14:55

No i wszystko jasne. :idea: :idea: :idea:
Kotus - 2010-04-09, 19:40

U mnie ostatnio przy całkiem skręconych kołach podczas przejeżdżania nierówności słychać jakby zgrzyt metalu...
Andrzej - 2010-04-10, 08:02

Dzięki - trochę mnie uspokoiliście, bo myślałem, że już mi zawieszenie pada [60kkm] i szlag mnie trafił, bo w seicento nie robiłem wcale, a przejechałem 150kkm.

A jak myślicie może na wszelki wypadek sprawdzić dokręcenie tych nakrętek [nr 7 i 8 na rysunku] - tylko jak się je dokręca tzn. do oporu czy jakimś konkretnym momentem i jak go zmierzyć?

laisar - 2010-04-10, 09:44

44 Nm.

Zmierzyć najlepiej oczywiście kluczem dynamometrycznym - a w przypadku braku pozostaje liczenie wg wzoru...

(Nakrętka od spodu talerzyka: 82 Nm - na wcześniejszym rysunku nr 11).

Wierzchucki - 2010-04-10, 10:23

Lub pół obrotu przed zerwaniem..... :mrgreen:
Mariusz - 2010-04-10, 14:55

Kotus napisał/a:
U mnie ostatnio przy całkiem skręconych kołach podczas przejeżdżania nierówności słychać jakby zgrzyt metalu...

To może być oznaka umierającego przeguba :-|

Wierzchucki - 2010-04-10, 15:26

I sprawdź stan osłony gumowej czy nie jest uszkoszona.Bo brak smaru to szybki brak przeguba.Jesli słychać zgrzyt przy max. skręconych a zwłaszcza ruszanie na wstecznym, to kolega z góry ma rację- umierajacy przegub.
Kotus - 2010-04-10, 17:22

Osłony przegubów są całe - sprawdzałem przy okazji wymiany kół. Wczoraj miałem przegląd techniczny po trzech latach i diagnosta nic nie stwierdził... Wzmiankowany dźwięk pojawia się czasem np. przy powolnym zjeżdżaniu z krawężnika, przy czym jest to wyraźne zgrzytnięcie, a nie np. stuk.
Andrzej - 2010-04-10, 20:10

laisar napisał/a:
44 Nm.

Zmierzyć najlepiej oczywiście kluczem dynamometrycznym - a w przypadku braku pozostaje liczenie wg wzoru...



To moment jest stosunkowo mały jak na tak dużą śrubę. Pozostaje tylko pytanie jak go zmierzyć mając klucz okczkowy...

...chyba, że na klucz dynamometryczny założę końcówkę imbusową, a dociągał będę oczkowym???

laisar - 2010-04-11, 00:26

Zmierzyć długość klucza, a dociągać poprzez np wagę wędkarską... (((;
jackthenight - 2010-04-11, 10:47

Andrzej napisał/a:

...chyba, że na klucz dynamometryczny założę końcówkę imbusową, a dociągał będę oczkowym???


I tak będzie chyba najwygodniej i na pewno najdokładniej.
Dobry klucz dynamometryczny można kupić już za około 70 zł w np. Castoramie.
Oczywiście są też droższe klucze za 200, 300 zł - ale takie mają zastosowanie w warsztatach.

laisar napisał/a:
Zmierzyć długość klucza, a dociągać poprzez np wagę wędkarską... (((;


Jeśli długość klucza będzie wynosił 1 m (metr), to taka waga wędkarska powinna wskazywać 4.4 kg, aby uzyskać siłę 44 Nm

loganik - 2010-04-11, 11:13

Kotus napisał/a:
U mnie ostatnio przy całkiem skręconych kołach podczas przejeżdżania nierówności słychać jakby zgrzyt metalu...
To obciera ta miseczka o błotnik. Ja odkręciłem śrubę, pod miseczkę dobrałem pierścien gumowy/bodajże z osłony gumowej przegubu z poprzedniego auta/ i mam spokój.
jackthenight - 2010-04-22, 18:14

loganik napisał/a:
To obciera ta miseczka o błotnik. Ja odkręciłem śrubę, pod miseczkę dobrałem pierścien gumowy/bodajże z osłony gumowej przegubu z poprzedniego auta/ i mam spokój.


A możesz pstryknąć zdjęcie i to pokazać ?

Jarosław P - 2010-11-08, 16:05
Temat postu: Re: Przednie zawieszenie - czy ten typ tak ma?!
Andrzej napisał/a:
Kilka dni temu byłem na przeglądzie głównym, zgłosiłem, że przy skręconych kołach stuka - sprawdzili stwierdzili, że jest OK, ale...

Poniżej zdjęcia, które zrobiłem dziś rano. Przypadkiem zauważyłem, co się dzieje jak skręcam koła. Czy u Was też tak jest?!


U mnie też stuka przy skręconych kołach gdy jadę np. po kostce brukowej , czy to normalne ? mam przejechane dopiero 14000 km.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group