|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Na każdy temat - Diagnostyka Renault poprzez DDT2000
wgrom - 2010-05-24, 18:44
Po sprawdzeniu DDT2000 i skasowaniu błędu , jedno zostaje i nie wiem co mam z tym dalej zrobić?
jackthenight - 2010-05-24, 20:50
W loganie ci wykrył komputer EDC16 C - Ve3a ?
Coś tu nie gra.
Pokaż printscreen z rozpoznawania komputera wtrysku, bo w dieslu powinien raczej wykrywać taki komputer : DCM12 - L4C91 - v8.1 lub niższa wersja.
Określ wreszcie w jakim aucie, jaki silnik sprawdzasz, bo te prinscreny które pokazuje nijak się mają do Dacii Logan.
Pewnie nie wybierasz z listy że chodzi o Dacię Logan i skanujesz SELECT po wszystkich ECM.
A to oznacza, że robisz źle.
Najpierw musisz wybrać z listy DACIE > Logan
i wtedy klikasz dwa razy na ECM , a następnie SELECT.
wgrom - 2010-05-24, 21:01
Sory kolego Mam Megane. Ale na forach megane kolesie nie mają pojęcia a walcze już z nimi 2 tygodnie, a z tobą wjeden dzień zrobiłem więcej. U nich tylko jedno: serwis lub Clip.
Jeszcze raz sory.
jackthenight - 2010-05-24, 21:05
To nawet jak masz Megane to nie widzę dla niego takiego oznaczenia silnika.
Powinien z listy wybrać Megane & Scenic i wtedy klikać SELECT.
Dlatego ci bez sensowne dane pokazuje, jeśli wybrałeś zły kod silnika.
Oczywiście katalog c:\DDT2000Data zajmuje ci 413 MB a nie mniej ?
wgrom - 2010-05-24, 21:27
Znowu dałem ciała, ale takie życie. Teraz nie wiem który dokładnie będzie dla mnie czy
x84 -Megane II czy coś innego? Dla mnie gościu jesteś wielki , jak pojadę przez łódź to masz duże piwo. Jak masz problem z centrum numerycznym SCM to mogę się oddzwięczyć.
jackthenight - 2010-05-24, 21:33
To masz Megane czy Megane II ?
Jak masz Megane to wybierasz : x64 : Megane & Scenic
Jak masz Megane II to wybierasz : X84 : Megane II
I wtedy klikasz dwa razy na ECM - Engine Control Module
i klikasz w ikonę lornetki z napisem SELECT
wgrom - 2010-05-26, 09:03
Wczoraj próbowałem się połączyć ze swoim cudem ale na kabelku który posiadam czyli:
VAG CAN PRO i ELM 327 nie mogę się połączyć. Wyskakuje mi coś takiego: NO HML diagnosis interpreter . Czy taki kabelek jak jest na schemacie w instalce mogę gdzieś dostać?
Czy po prostu mam uszkodzone pliki HML w DDT2000Data do Meganki.
Posiadam też program Clip ale on woła o sąde. Jest jakiś kabel który by to załatwił?
Pozdrawiam
jackthenight - 2010-05-26, 11:04
Ale ty się jeszcze nie łącz, tylko wybierz SELECT aby sprawdzić jaki komputer wtrysku ci wykryje - w końcu wcześniej ci wykrywał jakiś sterownik ECM. Poza tym wklej jakieś printscreeny z programu DDT2000, bo może coś źle interpretujesz lub źle wykonujesz.
Wklej tutaj zdjęcia z programu jak Wybierasz Select, jak wyszukuje ci sterownik, bo tak to jest zabawa w jasnowidza.
wgrom - 2010-05-26, 13:13
Witam
Nie mam jak teraz tego sprawdzić , ponieważ żona jest tym samochodem w pracy i nie wiem o której wróci. Jak wróci to zaraz będę działał. Kolego korzystałeś kiedyś z darmowego programiku teamViewer, http://www.teamviewer.com/pl/ bo jeśli byś się zgodził to moglibyśmy się połączyć komputerami i widziałbyś mój panel i miałbyś kontrole nad myszką. Potrzebowałbym się z tobą jakoś skomunikować do podania ID I hasła w tym programie a nie ukrywam że do komunikacji podczas sprawdzania także. Podkreślam że program jest darmowy, połączenie bezpłatne i bezpieczne, często z niego korzystam do sprawdzenia maszyn.
wgrom - 2010-06-01, 08:34
Witam
Sprawdziłem włącznik i niestety działa kable też. Chyba pozostaje tylko serwis. Ponoć meganki tak mają że wejście się blokuje jak ma zwarcie lub przeciążenie.
jackthenight - 2010-06-01, 08:52
Niestety w Megance masz już tak, że UCH jest po CAN-ie, a takiego kabla pewnie nie masz i dlatego nie podłączymy się do UCH.
Sygnał z przycisku klimy w Megance idzie do UCH, a następnie UCH przez płytkę przekaźników wystawia sygnał do komputera wtrysku, który ten włącza sprężarkę.
Czemu UCH nie daje zezwolenia na włączenie klimy, tego nie wiemy i się nie dowiemy bo nie podłączymy się laptopem z UCH bez odpowiedniego kabla obsługującego magistralę CAN.
My w Daciach mamy łatwiej, bo wystarczy zwykły kabel KKL bez obsługi CAN.
Chyba że masz kabel obsługujący CAN - a z opisu wyżej widzę że twój kabel nazywa się VAG CAN PRO - czyli może obsługuje CAN, a tym samym możesz podłączyć się do UCH i wtedy może coś się wyjaśnij. Napisz do mnie na GG lub Tlenie to połączymy się przez : TeamViewer
krakry1 - 2010-06-01, 14:03
Tak czytam i mam coraz więcej podziwu dla Waszej wiedzy.
jackthenight - 2010-06-01, 17:05
Ech nie Krakry, to żadna wielka wiedza - wystarczy mieć tylko dokumentację :)
wgrom - 2010-06-02, 20:52
Witam
Czekam na kabelek od kolegi i w tedy będziemy działać.
Pozdrawiam
wgrom - 2010-06-08, 16:23
Mam kabelek VAG-K+Can. Jak masz czas możemy się połączyć.
wgrom - 2010-06-17, 09:15
Witam
jackthenight, pojechałem w końcu do serwisu i okazało się u mnie że w meganie 6 bar to za niskie ciśnienie. Powinno być koło 10 Bar. Teraz wszystko w porządku. Dzięki za pomoc. Jak miałbyś czas to chętnie bym się z tobą połączył żebyś pokazał mi jak z czytuje i kasuje się w tym programie błędy. Mam problem jeszcze z Thalią w PCMSKAN pokazuje mi błąd P0638 (bodajże potencjometr przepustnicy) a w DDT2000 nie widzę tego problemu i nie idzie go skasować, a PCMSKAN-em bez problemu.
jackthenight - 2010-07-11, 10:36
U mnie w Sandero przy uruchomionym silniku ciśnienie w układzie klimatyzacji wynosi około 11 barów, a po włączeniu klimatyzacji ciśnienie wzrasta do około 15-tu barów.
Na wyłączonym silniku ciśnienie spadło do jakiś 7 barów.
3zbyszek - 2010-09-24, 20:40
Error : 2000 Description : 'No reply for request '81' (retry count = 3)
po tł.
|
|