|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Auto Świat 25/2010 Sprawdzona taktyka - nowe modele Dacii
DrOzda - 2010-06-14, 14:53 Temat postu: Auto Świat 25/2010 Sprawdzona taktyka - nowe modele Dacii Jak tak dalej pójdzie to doczekamy się Dacii Superb za 80 KPLN :)
W załącznikach skany.
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-06-15, 17:43 ]
Wersja elektroniczna: http://www.auto-swiat.pl/...ka,29588,1.html
krakry1 - 2010-06-14, 17:22
"Staremu" Loganowi będzie trochę przykro, gdy pojawi się to nowe cacko.
fi - 2010-06-14, 19:15
Jezeli ten najmniejszy model bedzie faktycznie z klimatyzacja kosztowal 21500 - to ja juz sie w kolejce ustawiam. Serio. Takie zapowiedzi sie niestety zwykle konczyly cena +5000
maciek - 2010-06-14, 20:35
fi napisał/a: | Jezeli ten najmniejszy model bedzie faktycznie z klimatyzacja kosztowal 21500 - to ja juz sie w kolejce ustawiam. Serio. Takie zapowiedzi sie niestety zwykle konczyly cena +5000 |
jestem zaraz za tobą w tej kolejce
ale znając Dacie to Klima będzie w środkowej wersji wyp. czyi za jakieś 25tys + klima (zapewnię jakieś pakiet z elektrycznymi lusterkami ) czyli 2tys zł
laisar - 2010-06-14, 20:52
Na waszym miejscu nie podniecałbym się tak tymi kzł, bo nie wiadomo, jaki będzie kurs - lepiej trzymajmy się "ojro" (;
Logan też miał kosztować 5 k€... No, ale zebrali cenne doświadczenia, to może tym razem się uda... d;
W "golasie" faktycznie chyba nie ma co liczyć na klimę, natomiast aktualnie, właściwie bez względu na model, jej koszt to ok. 900 €.
ian - 2010-06-15, 10:00
Mnie zastanawia to zdanie:
Cytat: | "Rumuński wkład w opracowanie modelu (...) w nowym ma sięgnąć nawet 75 procent (w Sandero to 40 procent)" |
Czy oznacza to większą rumunizację samochodów przy zmniejszającej się kontroli i nadzorze Francuzów? Jak to wpłynie na jakość i niezawodność produkowanych samochodów?
Polska produkując np. Chevroleta Aveo, Daewoo Lanosa, Fiata Pandę, Opla Agilę, czy Astrę, VW Caddy uzyskała jeden z najwyższych w Europie wskaźników jakości i niezawodności produkcji (Opel i VW). Nie wiem jednak, czy nastąpiła polonizacja tych modeli. Jedni twierdzą, że udział części i podzespołów polskich wzrasta wraz z czasem produkcji (nawet do 60-70%), inni że tak naprawdę jesteśmy tylko montownią, a wszystkie elementy przyjeżdżają z zagranicy.
Wątpię, żeby udało się wyprodukować obecnie tani samochód na rynek europejski (konieczność ograniczania emisji spalin i CO2, kwestie bezpieczeństwa-zaostrzone kryteria oceny). Mniejszy samochód, może trzydrzwiowy w cenie Sandero? Czy to ma sens?
laisar - 2010-06-15, 10:20
Ma - bo dla niektórych osób zbyt duża wielkość samochodu jest poważną wadą...
r70 - 2010-06-15, 10:57
laisar napisał/a: |
Ma - bo dla niektórych osób zbyt duża wielkość samochodu jest poważną wadą... |
to zrozumiałe - choć jeszcze nie za bardoz w polsce, gdzie nadal często trzebga mieć samochód "uniwersalny".
mały samochód do miasta to ideał - zwrotniejszy, łatwiejszy do zaparkowania, zadowalający się do sprawnego poruszania małym silniczkiem (małe opłaty), połykającym w ruchu miejskim niewielkie ilości paliwa.
piotrres - 2010-06-15, 13:02
ian napisał/a: | Czy oznacza to większą rumunizację samochodów przy zmniejszającej się kontroli i nadzorze Francuzów? Jak to wpłynie na jakość i niezawodność produkowanych samochodów? |
Nie sądzę ponieważ:
1. To nie są już czasy Tow. "Ceaşcă", Wiekiego Przewodnika, z folklorem produkcyjnym, którego i ja też zdążyłem doświadczyć. Nie ta organizacja pracy. (np. ) http://www.kafeteria.pl/k...kt.php?id_t=980
Firma eksportuje głównie na Zachód, a nie Bratnich Krajów, więc aby się utrzymać (a jest nadal "na dorobku") nie może sobie pozwolić na (większą) wtopę. Jest też częścią Renault-Nissan, więc i tu pojawiają się mechanizmy kontrolne.
2. Dostęp (ograniczony) do półek z częściami Renault i Nissana
2. Inżynierów mają naprawdę niezłych, o czym miałem okazję się przekonać osobiście.
Takich studenckich projektów, jakie pojawiają się na portalu DaciaKlub.pl życzyłbym sobie u nas. Po prostu Rumuni się wprawiają
laisar napisał/a: | Czy to ma sens?
Ma - bo dla niektórych osób zbyt duża wielkość samochodu jest poważną wadą... |
Dlatego sieszę się, że Duster przedłuży mi ego o 33 mm (kwestia parkowania w mojej okolicy)
r70 napisał/a: | to zrozumiałe - choć jeszcze nie za bardzo w Polsce, gdzie nadal często trzeba mieć samochód "uniwersalny". |
Ja np.potrzebuję jakieś 1,2 samochodu
fi - 2010-06-15, 13:19
piotrres napisał/a: |
Ja np.potrzebuję jakieś 1,2 samochodu |
Potrzebujesz tego
Niestety, koszmarnie drogi jest
Lupo - 2010-06-16, 09:58
Genialne sa te nowe modele. Za kazdym razem patrze z wielka sympatia na nowe pomysly Dacii/Renault.
A ten najmniejszy w sam raz dla Zony :)
marekwoj - 2010-06-16, 11:29
Lupo napisał/a: | A ten najmniejszy w sam raz dla Zony :) | To samo pomyślałem. Ale myślę, że cena będzie jednak zdecydowanie wyższa niż 20 tyś.
piotrres - 2010-06-16, 11:56
A propos tytułu artykułu:
To nie jest taktyka to jest strategia firmy!
Na taktykę to stać najwyżej naszych polityków.
fi napisał/a: | Potrzebujesz tego
Niestety, koszmarnie drogi jest |
Koszmarnie droga czaszka na kółkach. Wolne żarty.
Na ogół te pozostałe 0,20 auta u mnie załatwia rower. Gorzej gdy leje lub jest śnieg.
Hmm, autko na pedały?! [/i]
meehow - 2010-07-24, 13:57 Temat postu: Nowe modele Dacii - Autoświat nr 25 (14.06.2010) Ku uciesze forumowiczów, zeskanowałem artykulik z Autoświata nr 25 o planowanej ofensywie naszej ulubionej marki.
http://iv.pl/images/69399381026837818211.jpg
http://iv.pl/images/04706209125121822452.jpeg
piotrres - 2010-07-24, 22:27
Już było....
P.S.:
Skad to chińskie cześć! w ksywce?
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-07-25, 16:57 ]
Odpowiedź na "PS": http://www.daciaklub.pl/f...p?p=57071#57071
Ernest - 2010-07-24, 23:33
Hmmm ciekawe :D Dacia na bazie Fluence'a to może być coś ;)
meehow - 2010-07-25, 06:44
Ernest napisał/a: | Hmmm ciekawe :D Dacia na bazie Fluence'a to może być coś ;) |
A mnie wizualnie się podoba ta City..
|
|