|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Motor nr.24/2010 Cena czyni cuda?
Seal - 2010-06-17, 18:05 Temat postu: Motor nr.24/2010 Cena czyni cuda? Zapraszam do lektury:
krakry1 - 2010-06-17, 18:26
Z artykułu:
"W Dusterze do znalezienia optymalnej pozycji za kierownicą, brakuje osiowej regulacji kierownicy"
Już to czytałem w jakimś porównaniu Sandero z innym "renomowanym autem". O mój Boże, albo jestem taki uniwersalny(181 cm wzrostu i 98 kg wagi), albo autor artykułu "trochę" się czepia. Ja najmniejszych problemów ze znalezieniem optymalnej pozycji nie miałem, ani w Dusterze, ani w Sandero.
Podobnie te plastiki trochę twarde w Dusterze. No to co - przecież jak już ktoś na forum słusznie napisał - nie są one do jedzenia czy żucia tylko, żeby były, bo wszędzie są.
Mikele - 2010-06-17, 18:34
Całkiem rzeczowy artykuł, widząc porównywane modele najpierw pomyślałem, że Dacia zostanie zjedzona, bo nie jest "grupa VW"
Sam kilka rzeczy napisałbym nieco inaczej, na przykład trudno mieć pretensje, że dwa auta, różniące się 20 tyś. zł. w cenie będą miały podobny standard wykończenia wnętrza (plastiki i tapicerka), a pojechane zostało po Dacii, jakby kosztowała tyle co Yeti...
I jeszcze na temat bezpieczeństwa - bez testów zderzeniowych wyrokowanie to troszkę wróżenie z fusów, a powiem szczerze - wydaje mi się, że Dacia/Renault celowo dodały ESP tylko do jednej wersji silnika i wyposażenia, żeby z jednej strony auta były tanie (inne wersje), a drugiej - no właśnie - być może po to, żeby Duster zaliczył 5 gwiazdek, do których ESP jest obowiązkowe.
Oby tak było.
fi - 2010-06-17, 21:16
O, bardzo ciekawy artykul - moge sie pod nim podpisac :)
toon - 2010-06-17, 21:52
fi napisał/a: | O, bardzo ciekawy artykul - moge sie pod nim podpisac :) |
zgadzam się. bardzo dobry artykuł. przyjmując logikę autorów yeti jest całościowo lepsze od dustera o 5,66% (z ceną włącznie). o to mi właśnie chodziło. wydaje mi się, że o to też chodziło twórcom dustera.
laisar - 2010-06-17, 22:02
Rzeczywiście, artykuł nawet nie najgorszy...
...ale tylko nie uwzględniając tabelek z punktami: np minimalne różnice w wielkości wnętrza skutkują wielgachną bezwzględną różnicą punktową, a za to prawdziwa przepaść w wyciszeniu to raptem jeden punkcik?
Jakże, doprawdy, "rzetelnie" - jak zwykle... /:
(A Ty, fi, czepiałeś się, że gdzieś indziej "promują" Dacię zaniżając jej cenę o jakieś "grosze"...).
piotrres - 2010-06-17, 23:35
laisar napisał/a: | np minimalne różnice w wielkości wnętrza skutkują wielgachną bezwzględną różnicą punktową, a za to prawdziwa przepaść w wyciszeniu to raptem jeden punkcik? |
No nareszcie normalizacja!, tanie twarde paliwożerne plastiki, noo ten koszmarny klakson po lewej Nie to co superergonomicznie umieszczona nawigacja (za dopłatą), której w Dacii nie ma. No i nie wiem czym ma zachwyca wnętrze Skody?
Przestronniejsze wnętrze w Yeti? Jak się wyjmie (dzięki funkcjonalności) środkowy fotel to 4 osoby podróżują komfortowo.
Z paliwożernością to wyszło na podstawie dostępnych mi danych, że Duster 1.6 4x2 pali jakieś 8,6 L w miesicie (vide: Kratylos), a jak się przejechałem Yetim 1.2 TSI, to z moją jazdą na wyświetlaczu było 10,5 L/100 km i coś mi irytująco od strony silnika popiskiwało
Dane z "testu" przepisane z danych fabrycznych. droga hamowania z AŚ
Dumpingowa cena Dacii i płyta podłogowa Tiguana.... sezon ogórkowy się zbliża,
"Nessie wróć!"
Z tym tekstem mam problem jak dostawca pizzy: "kto to zamawiał ?!"
P.S.1. Kiedyś widziałem tekst w tej samej gazetce w którym Yeti dosłownie rozszarpywał na strzępy Kiszkaja
P.S.2. Jak w NCAP rozbiją wersję 1.5 dCi z ESP, to obstawiam, że będzie ok. 5 gwiazdek
Choć można podejrzewać, że będzie jak z Sandero gdzie skraszowano najuboższą wersję i w tedy niewiele brakło do 4*,podczas gdy wersja z pakietem bezpieczeństwo wypadła duuużo lepiej. Ale tego w wynikach nie uwzględniono...
fi - 2010-06-18, 08:19
laisar napisał/a: | (A Ty, fi, czepiałeś się, że gdzieś indziej "promują" Dacię zaniżając jej cenę o jakieś "grosze"...). |
Na punktacje w testach nie patrze, bo oni sobie te wagi w swiat caly przyznaja, a ja zwykle mam inne potrzeby
Za to opisowo bardzo sensownie to napisali i sie to pokrywa z motywami mojej decyzji - mialem wiecej kasy i wydalem je na konkretne, przydatne rzeczy, nie "prestiz" (zreszta - co to za prestizowa marka - "Skoda" - no wolne zarty. Do tego na masce omlet ze szpinakiem....)
A te "grosze" to 5000 prawie bylo
Tutaj zreszta tez zdjecia nie sa tych modeli, ktore opisywali - duster jest w wersji laureate, ze slynnym radiem, a yeti to active, z nawigacja (ciekawe, czy ktos do active faktycznie te kiepska navi dokupi za "jedyne" 3500 )
r_lukas - 2010-06-18, 11:24
W artykule chyba trochę niesłusznie zachwalają jednostkę 1,2 tsi. Użytkownicy raczej (poza względnie dobrą dynamiką) na nią narzekają za kulturę pracy niższą niż 1,6 fsi (np. w Octavi) a przede wszystkim za kłopoty z nierównymi obrotami na ssaniu i dziwnym szarpaniem. W dodatku serwis Skody sobie z tym problemem nie radzi ( wgrywają nowy soft itd ale to nic nie daję), każą ludziom jeździć z usterką...
Moim zdaniem jedyną naprawdę istotną przewagą Yeti jest wyciszenie - Dacie niestety są dość głośne, 5 db przy 100 km/h to przepaść. Podobnie sprawa wygląda w Sandero.Wersja Dci, którą mam przyjemność jeżdzić, wprawdzie jest lepiej wyciszona niż benzyna (dodatkowe wyciszenie przegrody czołowej) ale i tak mogłoby być lepiej.
Co do wyglądu deski rozdzielczej Yeti to wersja Yeti czy Active bez radia czy tym bardziej navi wygląda imo podobnie jak w Dusterze.
fi - 2010-06-18, 11:39
Najgorsza w yeti jest paskudna kierownica - sama deska jest przecietna po prostu.
Co do silnika - nie wszystkie egzemplarze borykaja sie z problemem - ale ich na tyle duzo jest, ze w koncu rozwiazanie znajda. Po przesiadce z diesla i tak 1.2 TSI zachwyca aksamitna praca
r70 - 2010-06-18, 18:06
fi napisał/a: | Najgorsza w yeti jest paskudna kierownica - sama deska jest przecietna po prostu.
|
Nie wiem czego chcesz od kierownicy ? wersja skórzana trzyma się świetnie. A chyba to jest najistotniejsz przy kierownicy ?
Co do 1.2Tsi to dla mnie nie ma czego porównywać - ten silnik odstawia 1.6 16v pod każdym względem. Jeśli byłaby dacia z tym sinikiem to zrezygnowałbym z dci 110 ;)
laisar - 2010-06-19, 00:20
Cytat: | Co do 1.2Tsi to dla mnie nie ma czego porównywać - ten silnik odstawia 1.6 16v pod każdym względem |
Taaa - ceną też i w tym właśnie sęęęk <;
fi napisał/a: | opisowo bardzo sensownie to napisali |
Nie twierdziłem niczego innego (:
(No, może to "bardzo" jest niejaką hiperbolą, ale niech tam... d; ).
fi - 2010-06-19, 08:11
r70 napisał/a: | Nie wiem czego chcesz od kierownicy ? |
Kolega wczesniej pisal o wygladzie deski, nie jej funkcjonalnosci - to do tego samego aspektu kierownicy sie odnioslem - brzydka dla mnie jest bardzo :)
piotrres - 2010-06-19, 18:22
r_lukas napisał/a: | jednostkę 1,2 tsi. Użytkownicy raczej (poza względnie dobrą dynamiką) na nią narzekają za kulturę pracy niższą niż 1,6 fsi (np. w Octavi) a przede wszystkim za kłopoty z nierównymi obrotami na ssaniu i dziwnym szarpaniem. W dodatku serwis Skody sobie z tym problemem nie radzi |
Jak się dla porównania przejechałem przednionapędowym Yeti to miałem takie akurat obserwacje. I cosik od strony silnika niezbyt głośno, acz irytująco popiskiwało (o czym wspomniałem wyżej)
fi - 2010-06-19, 18:30
piotrres napisał/a: | P.S.1. Kiedyś widziałem tekst w tej samej gazetce w którym Yeti dosłownie rozszarpywał na strzępy Kiszkaja
|
Bo kiszkaj to porazka - kiepskie auto a cena z kosmosu. Wcale sie nie dziwie werdyktowi, sam bym taki sam wystawil. Dacia walczy cena, Nissan nie ma kompletnie czym....
wox - 2010-06-19, 19:17
fi napisał/a: | Dacia walczy cena, Nissan nie ma kompletnie czym.... |
Z ust mi to wyjąłeś
Dacia walczy ceną, Skoda (Yeti) nie ma kompletnie czym
Wyjaśniam: w porównaniu ze Skodą dla mnie autem wyżej ocenianym jest Nissan (ale - oczywiście - ze względu na cenę obydwa te auta przegrywają z Dusterem). To jest oczywiście - tylko - mój punkt widzenia (inne priorytety).
|
|