|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Nowe silniki w Dusterze - na E85 i z DPF
laisar - 2010-07-09, 18:07 Temat postu: Nowe silniki w Dusterze - na E85 i z DPF http://www.planetedacia.c...le+Duster..html
- będzie prawie to samo:
* 1.6 16v 105 E85 zamiast 1.6 16v 105 4x2 - za 300 € więcej (oprócz wersji podstawowej, której cena się nie zmienia);
* oraz 1.5 dCi 90 DPF 4x2 zamiast 1.5 dCi 85 4x2 - za 600 € więcej.
Co jednak ciekawe, drożeją również pozostałe wersje, z silnikiem 1.5 dCi 110 FAP - także o 300 €...
krakry1 - 2010-07-09, 18:40
laisar napisał/a: | oraz 1.5 dCi 90 DPF 4x2 zamiast 1.5 dCi 85 4x2 - za 600 € więcej.
| Czyli wychodzi na to, że w silniku dCi - 1 KM kosztuje więcej o 120 Euro.
laisar - 2010-07-09, 19:22
...a DPF jest gratis? No jakoś wątpię.. <;
Rysiob - 2010-07-09, 19:33
Tyle że oznaczenie dCi 90 nie musi oznaczać, że ten silnik ma dokładnie 90 KM :P Francuzi uwielbiają nieścisłości i jeden silnik, często również ten sam podtyp ma moc podawaną z różnicami 1-4 KM (np. 73, 74, 75, 77). Tak jest i z dCi 70, które ma 68 KM. Taką taktykę stosuje też PSA - np. HDI 110 ma czasem 109, czasem 110, a czasami nawet 112 KM.
krakry1 - 2010-07-09, 20:12
laisar napisał/a: | ...a DPF jest gratis? No jakoś wątpię.. <; | O.K. na ten szczegół rzeczywiście nie spojrzałem - będę wdzięczny jak mi ktoś jeszcze wytłumaczy co znaczy to DPF i czym się różni od regularnego dCi?
laisar - 2010-07-09, 20:16
http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cząstek_stałych
krakry1 - 2010-07-09, 20:27
Dzięki Laisar już wiem wszystko ... poza tym, czego jeszcze nie wiem.
mekintosz - 2010-07-09, 21:33
Co daja te zmiany oprocz wzrostu cen ? Moce te same, czy chodzi o norme Euro 5 ?
laisar - 2010-07-09, 22:23
Tak.
r70 - 2010-07-09, 22:48
patrząc na specyfikację renówek, 1.5dCi 90FAP naprawdę ma 90km (66kW),do tego minimalnie mniej pali niż wersja 1.5dCi 85KM bez FAP.
jan ostrzyca - 2010-07-10, 08:35
Z tego co piszą to ustrojstwo raczej przysparza problemów niż korzyści, do tego jest awaryjne i cholernie drogie w serwisowaniu i naprawach.
Auto Krytyk - 2010-07-10, 08:42
Na pewno z DPF nie będzie palił mniej, oni zapewne to wyliczyli na podstawie mocy że więcej mocy silnik będzie palił mniej bo nie będzie ciśnięty.
Poza tym auto z DPF nie nadają się na taksówkę i do miasta, gdyż w bardzo szybkim tempie zawala się filtr i przybywa oleju w misce. Silnik leje ON żeby wypalić filtr a ten przedostaje się do miski zamiast spalać.W bardzo szybkim tempie można zatrzeć silnik. Było nawet w TVN Turbo kamera jak taksiarz kupił Chevroleta lacetti diesla z DPF i mu oleju przybywało cały czas hehe
adams - 2010-07-10, 10:12
Od DPFu nie przybywa oleju silnikowego, tylko napędowego w silnikowym :) zwłaszcza w Fordach. FAP działa na innej zasadzie niż DPF i nie wypala filtra dodatkowa dawką paliwa, tylko do spalin dodaje sie mocznika z flaszki, którą trzaba w serwisie co jakis czas uzupełniać.
Do laisara mam pytanie o zmiany w silniku 1.6 16V o co chodzi z E85, bo E85 jest raczej znany jako etanol do napędu.
Z czego zrozumiałem chodzi właśnie o etanol, wtedy zazwyczaj modyfikacja wiąze się z utwardzeniem zaworów i wariatorem zapłonu, czasem z jakimś podgrzewaniem silnika w mrozy, w sumie wszystie te rzeczy idealnie pasują do LPG
Auto Krytyk - 2010-07-10, 12:54
Zawory są pewnie sodem chłodzone tak jak w innych konstrukcjach na etanol i są z innego materiału, poza tym w renault ci tego silnika nie przerobią na gaz, w salonie montują tylko do zwykłego 1.6 16V. W ogóle cała opłacalność jazdy na etanolu jest wątpliwa, etanolu spala więcej 20-30% tak jak lpg.
adams - 2010-07-10, 14:30
Zawory sa chemicznie utwardzane, a zmiany w wersji E85 dobrze słuza instalacji LPG, to tyle co chciałem powiedzieć. Opłacalność etanolu i jego dostępność jest zerowa
Seal - 2010-07-10, 14:57
To u nas te silnikowe- FAPowe zmiany będą przed końcem tego roku czy już w nowym?
laisar - 2010-07-10, 16:25
Teoretycznie powinny być chyba od września - bo tak zdaje się zaczyna obowiązywać Euro5.
jan ostrzyca napisał/a: | ustrojstwo raczej przysparza problemów niż korzyści, do tego jest awaryjne i cholernie drogie w serwisowaniu i naprawach |
TAXI AIRPORT napisał/a: | auto z DPF nie nadają się na taksówkę i do miasta |
Już chyba nie: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=50774#50774 i dalsza dyskusja...
adams napisał/a: | FAP działa na innej zasadzie niż DPF |
Nie do końca - to po prostu tylko nazwy w różnych jeżykach: Filtre À Particules / Diesel Particulate Filter.
Natomiast różnice w zasadzie działania i regeneracji to już inwencja własna poszczególnych producentów.
Jak jest w renówkowych - zostało już wyjaśnione w dyskusji z powyżej przywołanego linku.
Cytat: | E85 jest raczej znany jako etanol do napędu |
No i właśnie dokładnie o to chodzi (:
Zmiany były opisane w http://www.daciaklub.pl/f...p?p=43538#43538 i http://www.daciaklub.pl/f...p?p=24727#24727
Aczkolwiek 1.6 16v i tak jest już wystarczająco dobry do LPG - to tylko dla 1.6 8v przeróbka na E85 była dość cenna pod tym kątem.
Beckie - 2010-07-10, 18:51
adams napisał/a: | ...etanolu (...) dostępność jest zerowa |
A ja myślałem, że te czasy juz dawno minęły.
A bardziej poważnie. Przecież z produkcją biopaliwa nie powinno być wielkiego problemu. Skandynawscy rolnicy sami produkują biodiesla.
adams - 2010-07-10, 20:11
Beckie napisał/a: | adams napisał/a: | ...etanolu (...) dostępność jest zerowa |
A bardziej poważnie. Przecież z produkcją biopaliwa nie powinno być wielkiego problemu. Skandynawscy rolnicy sami produkują biodiesla. |
zrób to w PL a zobaczysz, że przecietny urzędnik ze skarbówki przekroszy prędkosć światła
laisar - 2010-07-11, 11:14
Gorąco jest, to nie chce mi się szukać, ale wydawało mi się, że i u nas były plany wprowadzenia czegoś podobnego? (Tzn. ostatnio, nie lata temu).
DrOzda - 2010-07-12, 09:16
Co innego bioestry z olejów roślinnych (produkcja jest banalna , wystarczy wytłaczarka do nasion i alkohol metylowy do estryfikacji - technologia znana od czasów pana Rudolfa Diesla jego pierwsze silniki z zapłonem samoczynnym korzystały z takiego paliwa) a co innego destylacja etanolu - tu już proces jest zdecydowanie trudniejszy zwłaszcza usunięcie resztek wody z destylatu - sam baniak na zacier i czajnik z wężownicą nie wystarczą.
|
|