DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Czy 10KM i 12Nm dodatkowo do silnika to dużo??

czapla7891 - 2010-08-09, 16:49
Temat postu: Czy 10KM i 12Nm dodatkowo do silnika to dużo??
Witam ,od niedawna zastanawiam się nad małymi modyfikacjami w silniku mojego Dusterka .Po napisaniu maila do firmy tuningującej samochody otrzymałem odpowiedź ,że po zmianie układu dolotowego powietrza mój samochód zyska dodatkowe 10KM.Taka modyfikacja będzie kosztować 1100zł.Mam więc pytanie do mądrzejszych ode mnie czy taka modyfikacja w profesjonalnej firmie sie opłaca?Jak te 10KM przełoży się na codzienną jazdę?Proszę o opinie pozdrawiam.
benny86 - 2010-08-09, 17:31

Te 10 dodatkowych kucyków to w Twoim przypadku niespełna 10% a więc na pewno bezpieczne dla samochodu. Sprawa polega pewnie na "wygładzeniu" dolotu przez co zwiększy się jego sprawność, to najmniej inwazyjna metoda w tuningu więc jeśli zadowala Cię ten niewielki przyrost mocy i realnie go potrzebujesz, to bierz śmiało tylko sprawdz co z gwarancją
adams - 2010-08-09, 17:32

nie opłaca się, to co uzyskasz na górze, zapłacisz słabszym dołem,
bo samym szlifem dolotu 10kucy nie dostaniesz

czapla7891 - 2010-08-09, 17:50

==Z silnikiem benzynowym wolnossącym tak jnne silniki Renault, modyfikacja
układu dolotowego powietrza (8-9KM / 10-12Nm)- 1100 pln z pomiarami
na hamowni. A dla wzrostu przyspieszenia Sprint Booster 1250 pln.==

Takiego dokładnie maila otrzymałem

krakry1 - 2010-08-09, 17:53

Po tych dodatkowych 10 kucach stracisz gwarancję (taki tuning w razie kłopotów z silnikiem ASO uzna na 100% za modyfikację w wyniku której, nastąpił wpływ na cały silnik - a więc będzie to Twoja wina, nawet jak nie będzie).
Bowiem "Gwarancja Dacia nie obejmuje: elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji, jak również wszelkich skutków tych modyfikacji dla innych części lub podzespołów"

Tak więc zawsze wmówią Ci że cokolwiek stało się z silnikiem to była wina tego tuningu.


Musisz sam zadecydować dodatkowa moc - czy spokój w razie awarii.

czapla7891 - 2010-08-09, 18:43

Krakry1 czy myślisz że taka modyfikacja może bardzo źle wpłynąć na silnik??
krakry1 - 2010-08-09, 19:08

Myślę, że jak ją zrobią prawdziwi fachowcy silnikowi nic nie będzie - jednak dla ASO przy ewentualnych problemach z silnikiem, nie będzie to miało żadnego znaczenia i tak uznają że wszystkiemu winna była owa modyfikacja.
Mikele - 2010-08-09, 20:26

Sam dolot chyba aż 10 KM nie wygeneruje, może chodziło im też o zmodyfikowanie wydechu ?
Zastanów się najpierw nad chiptuningiem - zadzwoń do Łodzi do Jaszpolu i męcz, mają błogosławieństwo RP, więc ich modyfikacje nie zdejmują gwarancji producenta.

Jak ja do nich się dobijałem, to mnie delikatnie mówiąc olali, ale jeśli zebrałaby się jakaś grupa chętnych to może rozważą większą elastyczność w kontaktach z ewentualnymi klientami.

Tak czy inaczej z niecierpliwością czekam na efekty zrobionych modyfikacji :-D

adams - 2010-08-09, 20:40

Sam chip nic nie da bo jak pisalem co dodasz na górze to stracisz na dole
Czyli sam powerbox guano da, jesli cokolwiek chcesz osiagnac to dolot, wydech, tloki doprezajace ad mortum usrandum. Efekty w stosunku do kosztów są takie, że taniej i prosciej wyjdzie przekładka silnika na mocniejszy. W dodatku takich fizycznych zmian nie ukryjesz przed serwisem

czaju - 2010-08-09, 20:41

wolnossący + chiptuning = małe efekty, ale chiptuning, dolot, wydech i wałek rozrządu mogą zdziałać cuda :D kiedyś myślałem o turbinie/kompresorze, ale usłyszałem gdzieś w telewizji że nie ma co robić z malucha rakiety (nie dotyczyło to tuningu) i darowałem sobie modyfikacje skromnego k7j - może chiptuning zrobię na zimę, ale chyba nic więcej...
adams - 2010-08-09, 21:05

czaju napisał/a:
chiptuning, dolot, wydech i wałek rozrządu mogą zdziałać cuda :D .

jo, erekcja przez całą zimę będzie

Mikele - 2010-08-09, 21:15

Tuning wolnossący.

Ten link w innym temacie sto lat temu dodał Laisar.

W zasadzie punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, bo dla mnie 10 KM bonusu to przyrost i duży (biorąc pod uwagę typ silnika) i adekwatny do kosztów +/- 1000 zł.

A "robienie" swojego auta zazwyczaj nie jest tożsame z kierowaniem się zdrowym rozsądkiem i rachunkiem ekonomicznym, dlatego argumenty o "nieopłacalności" spływają po mnie jak po kaczce. ;-)

czapla7891 - 2010-08-09, 22:07

Odpowiedzcie mi proszę jeszcze na pytanie czy według was te 10 KM to dużo czy mało w przypadku tego autka ?Czy różnica będzie odczuwalna czy tylko widziana na wykresie :?:
Mikele - 2010-08-09, 22:14

Pojeździj chwilkę bez klimy, a potem ni z tąd, ni z owąd włącz ją od razu na 2-3 bieg, powinno to pokazać Ci różnicę 10 KM, bo chyba tyle zabiera "z kół" włączona klimatyzacja.

Ja taką różnicę zauważam.

Auto Krytyk - 2010-08-10, 10:16

W tym silniku odczuwalny efekt daje wkładka sportowa filtra powietrza i dobre świece 4-elektrodowe Beru UXT1, Beru UXF79-to starszy typ.
Ja w 1.4 16V Megane po tych zabiegach silnik zbiera się od niskich obrotów elegancko. Na 5 biegu spokojnie 40-50km/h można jechać po płaskim bez szarpania. Filtr taki kupisz za 150zł ja mam od 100 tys.km Kingdragon. Świece Beru UXT1 kupowałem na allegro za 18zł/sztuka. Na UXF79 przejechałem 70 tys.km bez problemu w bardzo dobrym stanie były.
Także za 250zł odczuwalnie samochód jest żwawszy i elastyczniejszy- myślę że około 5km przybyło :-> . Mam jeszcze zamontowane magnetyzery i przy mojej jeździe to auto spala mi w cyklu mieszanym 5,5 l/100km benzyny.
Wkładka się zwraca po 4-5 wymianach zwykłego filtra bo jej nie wymieniasz ale czyścisz co 20-30tys.km.

czapla7891 - 2010-08-10, 18:54

Dziękuje Wam za wszystkie Wasze opinie i porady .Jeżeli się zdecyduje na jakiekolwiek modyfikacje na pewno opisze je na tym forum, pozdrawiam
Ryszard - 2011-02-12, 20:04

TAXI AIRPORT napisał/a:
W tym silniku odczuwalny efekt daje wkładka sportowa filtra powietrza i dobre świece 4-elektrodowe Beru UXT1, Beru UXF79-to starszy typ.


Swiece BERU UX 79
PASUJĄ DO NASTĘPUJĄCYCH POJAZDÓW:

Astra 1 F I od 1995r. - wszystkie pojemności benzynowe
Corsa od 1995r. wszystkie pojemności benzynowe
Omega B –: 2.0l 8V oraz 16V, 2.2l 16V, 2.5l V6, 3.0l V6
Corsa C – wszystkie silniki benzynowe
Meriva – wszystkie silniki benzynowe
Tigra B – wszystkie silniki benzynowe
Astra II G – wszystkie silniki benzynowe
Calibra od 1995 – wszystkie silniki benzynowe
Agila – wszystkie roczniki benzynowe
Vectra A od 1994r. - wszystkie roczniki benzynowe
Vectra B – silniki: 1.6l 16V, 1.8l 16V, 2.0l 16V
Sintra – silniki: 2.2 16V, 3.0 V

nie ma Renault... ( Dacia)

TD Pedro - 2011-02-12, 20:19

Ryszard napisał/a:

Swiece BERU UX 79
PASUJĄ DO NASTĘPUJĄCYCH POJAZDÓW:

Astra 1 F I od 1995r. - wszystkie pojemności benzynowe
Corsa od 1995r. wszystkie pojemności benzynowe
Omega B –: 2.0l 8V oraz 16V, 2.2l 16V, 2.5l V6, 3.0l V6
Corsa C – wszystkie silniki benzynowe
Meriva – wszystkie silniki benzynowe
Tigra B – wszystkie silniki benzynowe
Astra II G – wszystkie silniki benzynowe
Calibra od 1995 – wszystkie silniki benzynowe
Agila – wszystkie roczniki benzynowe
Vectra A od 1994r. - wszystkie roczniki benzynowe
Vectra B – silniki: 1.6l 16V, 1.8l 16V, 2.0l 16V
Sintra – silniki: 2.2 16V, 3.0 V

nie ma Renault... ( Dacia)

nie wiem skąd czerpałeś tą wiedzę, wygląda na to, że z jakiegoś forum/portalu Opla... :lol: i dlatego nie ma żadnego model Renault/Dacii ale nie ma też innych marek... :-(

jjmalin - 2011-02-12, 20:33

popytaj sie o mocniejszy program. dostałem ofertę + 20 KM i 60 / 80 Nm
mekintosz - 2011-02-12, 22:44

jjmalin napisał/a:
popytaj sie o mocniejszy program. dostałem ofertę + 20 KM i 60 / 80 Nm


Poza ASO ? Jaki koszt ? Zdecydujesz sie ?

Auto Krytyk - 2011-02-13, 10:58

A gdzie ja pisałem o Beru UX79 pisałem o UXF79 i UXT1. Poza tym UXF79 juz nie kupisz , następca ma tytanowe elektrody UXT1.

Beru UXF79

http://www.beru.com/engli...8&action=step04

jjmalin - 2011-02-17, 10:23

poza ASO, zdecyduje się w wakacje, koszt do 1500
Daster - 2011-02-17, 11:56

W Bialymstoku dealer w ASO u Ambrozeja poinformowal mnie przed zamowieniem Dustera, ze tuninguja dCi na gwarancji za 1500zl. Dla benzyniakow proponuja instalacje gazowa za 2700zl tez z gwarancja tyle ze ASO, a nie RP.
benny86 - 2011-02-17, 11:58

sekwencja w ASO za 1700zł? To nie pomyłka liczbowa?
r70 - 2011-02-17, 13:57

TAXI AIRPORT napisał/a:
Mam jeszcze zamontowane magnetyzery i przy mojej jeździe to auto spala mi w cyklu mieszanym 5,5 l/100km benzyny.


O!! widzę że jest jeszcze jeden (poza mną) użytkownik tego wynalazku ? ;)


Za 990zł trzeba sobie zamontować MAKSOR Reference - podobno efekty robią wrażeznie (sam nie sprawdzałem). Jak się nie sprawdzi to masz 60dni zrezygnowanie z zakupu więc niewiel ryzykujesz. A gwarancji nie stracisz, jeśli zainwestujesz w wersję z szybkozłączami -wepniesz go zamiast oryginalego przewodu paliwa.

TD Pedro - 2011-02-17, 13:59

benny86 napisał/a:
sekwencja w ASO za 1700zł? To nie pomyłka liczbowa?


cena dla mnie też wątpliwa... :-( w Lublinie sekwencja 3000-3300 pln (zależy jaki zbiornik)...

Daster - 2011-02-17, 20:57

oczywiscie 2700zl pomylka z pospiechu :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group