|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Słabe hamulce w Dusterze (automotorblog.com)
sereq - 2010-08-17, 15:00 Temat postu: Słabe hamulce w Dusterze (automotorblog.com) Rzeczywiście w porównaniu z konkurencją wypada dość słabo.
http://www.automotorblog....ystem-weakness/
krakry1 - 2010-08-17, 15:31
Ze 130 km/h gorzej o 10 metrów od Skody Yeti - jestem ciekawy, czy testy były rzeczywiście obiektywne.
Jeżeli były jest na to sposób - nie jeździć Dusterem 130 km/h.
krakry1 - 2010-08-17, 15:36
piotrres napisał/a: | Podsumujmy:
-prawie się przewraca
-truje
-słabe hamulce
co jeszcze...?
Krótko mówiąc kupiłem sobie trumnę na kółkach |
Podejrzewam, że nie jeden z krytykujących chętnie jednak by jeździł "ową trumną".
piotrres - 2010-08-17, 15:38
Podsumujmy:
-prawie się przewraca
-truje
-słabe hamulce
co jeszcze...?
Aha, tanie plastiki porażają kierowcę i rdzewieje na folderze (kolor Caju Brun ma to maskować )
-ENCAP ?!
Krakyl: Boooję sięęę, booję się,.....bo moja żona wiozła mnie Dusterem po autostradzie z V=134 km/h !
Krótko mówiąc kupiłem sobie od Wujka Drakuli trumnę na kółkach
P.S.
Chyba się cóś za dobrze się sprzedaje
wieza - 2010-08-17, 17:50
coz a co mowili o MCV ;) ja zasowam nia licznikowe ponad 190 :) na autostradzie i jakos sie nie rozlatuje a niektorych to wkurza ze dacia ich bierze jechalem sobie ostatnio i jakiegos wziolem na autostradzie pomykalem 140 i sie czepil i zaczal gonic do wyprzedzana ze ma lepszy -no to sie zdziwil :) i to mocno :)
esdziewiaty - 2010-08-17, 18:30
Bębny z tyłu robią swoje, jednakże nie nalezy sie przejmować. Polskie testy w prasie wykazywały , że duster zatrzymuje się ze 100km/h w 40-42m.
Teraz kwestia na których oponach był duster , gdyż raz jest to Michelin Lattitude , a raz Conti cross contact LX. Różnica może być nawet kilku metrów.
Nawierzchnia na któej testowano hamulce może miec wpływ na wynik.
Musimy to brać pod uwagę.
Mamert - 2010-08-18, 09:32
A moim zdaniem coś jest na rzeczy, brak homologacji na hak to chyba nie ze względu na brak mocy, a bardziej na brak hamulców. Renault sobie doskonale zdaje z tego sprawę, i coś mocno czuję, że za parę miesięcy może być jakaś akcja serwisowa.
laisar - 2010-08-18, 10:18
No bez jaj - homologacja to po prostu "babol" RP; nie pierwszy i zapewne nie ostatni...
Naprawdę ktoś sądzi, że np w takiej Francji dopuścili holowanie przyczep, a tylko u nas są tacy ostrożni, że boją się, że hamulce są za słabe? <<<:
Zresztą, wystarczy przecież porównać masy i parametry układów hamulcowych Dustera i np MCV-ki oraz wziąć pod uwagę oczywisty wpływ innego typu opon, żeby nie trzeba było się posiłkować jakimiś teoriami spiskowymi.
(Oczywiście, w konstrukcji zawsze mogą coś zmienić pod wpływem doświadczeń z użytkowania, ale gdyby wiedzieli coś na taki temat wcześniej, to wielokrotnie taniej - także biorąc pod uwagę koszta prestiżowe - byłoby to poprawić od razu, nawet ryzykując przedłużenie terminów dostaw).
Mamert - 2010-08-18, 18:30
laisar napisał/a: | No bez jaj - homologacja to po prostu "babol" RP; nie pierwszy i zapewne nie ostatni... |
Aha to tabliczka znamionowa (ta na słupku) z masą przyczepy równą (0,00) jest inna dla Polski, a inna dla np. Francji ????
sereq - 2010-08-18, 18:32
Mamert napisał/a: | laisar napisał/a: | No bez jaj - homologacja to po prostu "babol" RP; nie pierwszy i zapewne nie ostatni... |
Aha to tabliczka znamionowa (ta na słupku) z masą przyczepy równą (0,00) jest inna dla Polski, a inna dla np. Francji ???? |
No dobrze , a czy wersje Dustera na Francję i na Polskę się czymś różnią?
laisar - 2010-08-18, 18:56
Owszem, tabliczki są właśnie robione dla konkretnego kraju / grupy krajów - np TLPOLO, TLROUM, TLBALK.
Technicznie pojazdy zazwyczaj różnią się bardzo niewiele - albo i wcale - ale przepisy homologacyjne w prawie każdym kraju są jednak inne...
Seal - 2010-08-19, 14:37
Panowie taki test to oni mogą sobie w d...ę wsadzić.
Jak się chce naprawdę wykazać jak hamują różne auta w teście to najlepiej zrobić to na jednym typie ogumienia bo nie od dziś wiadomo, że różne opony różnie hamują (testy opon) albo odbiedy przynajmniej podać na jakich oponach wykonano te testy.
Taki test to nie test i nie ma co się tymi wynikami przejmować.
czaju - 2010-08-19, 22:48
kurde - jak samochód porusza się 130kph (ok 36m/s ) to te 10m to (75-65) to jest opóźnienie hamowania o niecałe 0,3s, a 5m (wersja 4x2) to już 0,15s. Pomijam już różność opon. fajnie by było zobaczyć jak te samochody zachowywały się w trakcie hamowania i jak malała ich prędkość (np jaką prędkość miały samochody po 30-40-50m, może się okazać że niektóre zwalniały szybciej, ale np temperatura hamulców spowodowała wydłużenie hamowania w późniejszej fazie)
|
|