DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Dacia Duster - kilka pytań przed zamówieniem auta...

Driv3r - 2010-08-20, 07:13
Temat postu: Dacia Duster - kilka pytań przed zamówieniem auta...
Czołem!

Zgodnie z obietnicą zawarta w dziale "witam" zadaję pytania do osób, które już odebrały dustery.
Koniecznie napęd 4x4 i koniecznie Laureate (czy jak to się tam pisze :) ).

I teraz dylemat: 1.6 czy 1.5?
Od razu uprzedzę - wychodzę z założenia, że diesel śmierdzi oraz klekocze co jest to wystarczającym powodem, aby go nie kupować, ale... zależy mi, aby żona wyprzedzając coś nie składała modłów aby ten z naprzeciwka gdzieś skręcił, tylko żeby wyprzedziła (obecnie mamy Clio 3 1.2 TCE - turbo benzyna, 100 koni i na prawdę daje radę).

Pytanie o dynamikę 1.6 - da się tym bezpiecznie wyprzedzać (żona wie co to redukcja i czerwone pole :D)? Motor wystarcza do bądź co bądź ciężkiego auta?

I pytanie o spalanie 1.6 - ile to realnie pali w mieście typu Warszawa? Widziałem na forum iż w trasie zamyka się w 7 litrach spokojnej jazdy.

Czy nie kupując radia fabrycznego pilot pod kierownicą jest? Zależy mi (żonie) na porcie usb, wiec jakieś inne radio chce zanabyć, ale sterowanie pod kierownicą jest super.

Na jakich oponach macie Dustery 4x4? To są jakieś uniwersalne gumy, czy letnie?

I najistotniejsze: widziałem na forum, iż dwie osoby chyba miały Dustera na weekend - to jest opcja dla każdego czy dla wybranych?

Dzięki za pomoc!
M.

tweeciak - 2010-08-20, 07:48

Dacia na weekend...to byla "wygrana" w konkursie na "Dniach Dacii"
Byla to wersja 1.5 DCi. Przyznam...ze cicha bardzo w srodku jak na DCi.
A ha...jeden szczegol...na wskaznikach obrotomierza....nie ma "czerwonego pola"-hehehe

pozdrawiam

Seal - 2010-08-20, 09:10
Temat postu: Re: Dacia Duster - kilka pytań przed zamówieniem auta...
Driv3r napisał/a:
I najistotniejsze: widziałem na forum, iż dwie osoby chyba miały Dustera na weekend - to jest opcja dla każdego czy dla wybranych?

Jak się dobrze zakręcisz to masz szanse. Mnie się udało z MCV bez żadnego konkursu.
Powodzenia.

Driv3r - 2010-08-20, 09:55

byłem właśnie w RRG na Puławskiej.
jeździłem Dusterem 1.5 4x4 i wnioski:
- głośno
- twardo
- prowadzenie pewne
- skrzynia ok
- widoczność super
Brakuje kilku rzeczy:
- auto świateł
- auto zamykania auta po przekroczeniu pewnej prędkości (5-15 km/h)
- dobrej oferty: facet zaproponował mi dywaniki gratis... :roll: oraz stwierdził, że nie daje rabatów na towar deficytowy. Z punktu widzenia ekonomii prawidłowo, z punktu widzenia klienta porażka całościowa.

Co do wykonania to niestety, ale coś wpadało w wibracje w testowym egzemplarzu.

Dwie złe wiadomości: dustera z kratką się już nie kupi.
Powodem jest druga zła wiadomość: odbiór w styczniu.

laisar - 2010-08-20, 09:59

Cytat:
Pytanie o dynamikę 1.6 - da się tym bezpiecznie wyprzedzać (żona wie co to redukcja i czerwone pole :D)? Motor wystarcza do bądź co bądź ciężkiego auta?

No nie - co jak co, ale ciężkie to ono jednak nie jest, raczej wręcz przeciwnie, jedno z lżejszych w tym segmencie.

Sądząc po mojej MCV-ce - trochę słabszej (8v), ale ociupinkę lżejszej - jeśli tylko ktoś wie, do czego jest skrzynia biegów i nie boi się depnąć, to Dusterem nie będzie miał najmniejszych problemów z wyprzedzaniem.


Cytat:
Czy nie kupując radia fabrycznego pilot pod kierownicą jest?

Nie ma - tzn. by można spróbować ponegocjować, jakoś jednak bardzo wątpię w powodzenie.

Ale można go za to bez problemu dokupić osobno - montaż jest (jak to w Daćkach) prostacki. Tylko większy specjalista w temacie musiałby odpowiedzieć, czy to ma sens - czy będzie współpracował z nierenówkowym radiem?

Driv3r - 2010-08-20, 10:07

laisar napisał/a:
czy będzie współpracował z nierenówkowym radiem?

jak dobrze radio dobierzesz to będzie ;)

laisar - 2010-08-20, 10:11

Pewnie tak, boć to w końcu zwykły Blaupunkt - no ale chciałem uczulić...
jackthenight - 2010-08-20, 11:30

A już najlepiej zabrać taki pilot ze sobą do sklepu z radyjkami i na miejscu wraz ze sprzedawcą sprawdzić czy pilot jest kompatybilny z radiem, którego zamierzamy kupić.
krakry1 - 2010-08-20, 12:04

Driv3r napisał/a:
wychodzę z założenia, że diesel śmierdzi oraz klekocze co jest to wystarczającym powodem, aby go nie kupować, ale
A czym niby ten diesel śmierdzi - przypaloną kapustą? ;-)
Wszyscy zaś wiemy, że benzyna pachnie fiołkami ... czy jakoś podobnie. :lol:

jackthenight - 2010-08-20, 12:09

krakry1 napisał/a:
Wszyscy zaś wiemy, że benzyna pachnie fiołkami ... czy jakoś podobnie. :lol:


HiHiHi, dobre, dobre

czaju - 2010-08-20, 12:18

Cytat:
żona wie co to redukcja i czerwone pole :D

Właśnie takiej kobiety szukam...
Z powszechnych opinii 1.6 16v daje radę w tym samochodzie, ale sam samochód nie zabardzo służy to szybkiej jazdy (jak narazie nie ma Dacii która pozwalałaby na sportowy styl jazdy, a sama marka powoduje, że kierowcy znacznie mniej chętnie robią margines, niż w przypadku bmw, audi, mercedesów, czy chociażby Opli ;( )

krakry1 - 2010-08-20, 12:24

czaju napisał/a:
Właśnie takiej kobiety szukam...
To powodzenia ... eh, żeby jeszcze zawory potrafiła wyregulować (nie mówię o pompo - wtryskiwaczach, bo te już winna umieć perfekcyjnie obsługiwać). ;-)
czaju - 2010-08-20, 12:39

no i fajnie gdyby miała ojca z hurtownią opon, a wujek miał rafinerię...
Driv3r - 2010-08-20, 13:05

krakry1 napisał/a:
A czym niby ten diesel śmierdzi - przypaloną kapustą? ;-)


diesel śmierdzi dieslem :mrgreen:

krakry1 napisał/a:
Wszyscy zaś wiemy, że benzyna pachnie fiołkami ... czy jakoś podobnie. :lol:

to zależy od pachnidła w samochodzie :mrgreen:

czaju napisał/a:
Właśnie takiej kobiety szukam...

no to jedna sztuka Ci mniej została do poszukiwań :mrgreen:

Cytat:
no i fajnie gdyby miała ojca z hurtownią opon, a wujek miał rafinerię...

a jeszcze fajniej, jakby nie było takiego off-topa :-P

podsumowując: jestem trochę zawiedziony zwłaszcza terminem oczekiwania, bo auto chciałem mieć na późną jesień / zimę.

Ma ktoś pomysł na konkurencję dla Dustera?
Wymogi:
- klima
- 4x4 możliwe do zablokowania
- możliwie dynamiczny
to co mi przychodzi do głowy:
Suzuki Jimny i SX4 (ale ten ostatni się nie podoba).

marektbg - 2010-08-20, 13:56

Koniecznie musi być 4x4? Ile masz do wydania?
Driv3r - 2010-08-20, 13:58

marektbg, koniecznie 4x4. do wydania jak najmniej - na wiosnę startuje budowa domu pod Warszawą więc kasa potrzebna na dom, a napęd 4x4 (koniecznie musi się dać zablokować "na sztywno") do wyjazdu w zimie z nowego domu.
piotrres - 2010-08-20, 15:23

Jeżeli Ci chodzi o śniegi a nie "Rajd Błotami Poles'ia" czy "Rajd Legnicka drogą czołgów" to może wystarczy przednionapędówka (+łańcuchy) , w końcu ma 205 mm prześwitu, gdy nowa Hąda CR-V tylko 155 mm (tyle co Logan!) :shock: Yeti 175mm (tyle co Sandero Stepway!)
Ponadto spory kąt natarcia powinien pomóc w poruszaniu się po zaśnieżonej drodze.
Jeżeli wróżymy srogie zimy (bo Szoszoni od 5 lat zbierają chrust ;-) ) to chyba pewniejszy jest benzyniak. Z drugiej strony... Benzynowiec 107 KM w 4x4 jest "dostateczny", choć jeżeli chodzi o materiał porównawczy to qltowa Łada Niva ma od niego mniejszy moment obrotowy, żre więcej, przyspiesza gorzej, i jest mniej pakowna. Jest porównywalny z 117 KM L-R Freelandrem i jw. mniej żre, i ma większy qfwer, chociaż raison d'etre Dustera 4x4 w obecnej gamie silnikowej jest 1.5 dCi 110 KM
P.S.1.
Moja żona też wie co to czerwone pole
P.S. 2.
Znajomy, który wybudował się na niezłym wygwizdowie, przebąkiwał coś o o S. Jimny.
Ale jest ciasny i wywrotny....

PiotrWie - 2010-08-20, 15:44

Jeśli masz takie potrzeby i chcesz wydać jak najmniej to do porównania tylko Suzuki Jimny - ale jest dużo mniejszy - znajomy kupił na polowania i mieści mu się fuzja i pies - jak chce zabrać drugiego człowieka to musi zostawić psa ( fakt-dużego). Jak Ci nie pasuje Duster to jedź do Niemiec i kup kilkuletnie auto - wyjdzie taniej a będziesz miał Suzuki grand Vitarę czy jak chcesz bardziej terenowy to Opla Fronterę. Ja gdybym kupował za swoje pieniądze a nie jako służbowy dla instytucji samorządowej to bym miał duży problem - nowy Duster czy Subaru Forester z automatem.
Driv3r - 2010-08-20, 15:46

piotrres, nie wystarczy FWD ani RWD. Mam 600 metrów drogi prywatnej, która jest wspólna dla 30 działek. Tyle, że na żadnej z nich póki co NIC nie stoi, nie mówiąc o mieszkaniu. Więc jeżeli napada mi 0,5 metra śniegu w nocy, to muszę jakoś rano wyjechać.
PiotrWie, też mam dylemat, bo za te 60k można kupić np. Legacy 3-4 letnie z szybami bez ramek...

najwyżej na zime kupie dwie Łady Niwy po 1000 PLN każda a osobówki będę parkował przy trasie :mrgreen:

adams - 2010-08-20, 16:52

jak masz zamiar się przygotować na 0,5m śniegu (nieodśnieżonego) to zainwestuj z łańcuchy i wyciągarkę, bo zaden ze wspomnianych samochodów to nie pług
Beckie - 2010-08-20, 17:13

Driv3r napisał/a:
Brakuje kilku rzeczy:
- auto zamykania auta po przekroczeniu pewnej prędkości (5-15 km/h)


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=18081#18081

PiotrWie - 2010-08-20, 17:34

Jak tak to pozostaje Ci tylko prawdziwa terenówka - żaden SUV nie jest do tego przeznaczony, tylko pamiętaj że terenówka po szosie jedzie kiepsko. Żadne Legacy - tylko stary Freelander, Frontera czy Landcrusair itp bądź zwykły samochód zostawiany na ostatnim kawałku asfaltowego parkingu + UAZ bądź ARO czy Niva

No właśnie jak wróciłem to zauważyłem jaką bzdurę napisałem - myślałem oczywiście o Defenderze, Freelander to SUV o bardzo przeciętnych właściwościach terenowych. Ogólnie rzecz biorąc to ma być samochód z dużym prześwitem, konstrukcją ramową , napędem na 4 koła z możliwością blokady mostów - więc Frontera jak najbardziej spełnia te warunki

piotrres - 2010-08-20, 19:29

To dzięki za wyjaśnienia, Współczuję dojazdu...
PiotrWie napisał/a:
Żadne Legacy - tylko stary Freelander, Frontera


Zadna Frontera, czy Freelander, tylko stary N. Patrol ew. stary L-R Defender

P.S.1:
Może jeszcze taniej: traktor z lemieszem ?!
P.S.2: Półżartem:
http://fc03.deviantart.ne...by_cipriany.jpg

Driv3r - 2010-08-20, 19:45

z tego co rozmawiałem ze znajomymi mieszkającymi pod miastem to Forester daje radę (22 cm prześwitu, subarowskie 4x4), Outback również (21 cm prześwitu).

W patrolu znajomy lata na uniwersalnych oponach nawet.

To, że będzie trochę śniegu zgarniał przodem to nic nie przeszkadza.

laisar - 2010-08-20, 20:45

Za starych, dobrych czasów porządne LR miały wyprowadzoną dodatkową "końcówkę mocy", to można by np podłączyć taki przeciśniegowy pług śrubowy (przedsiębierny-obokrzutny)... (((;
PiotrWie - 2010-08-20, 21:06

Frontera to Isuzu ze znaczkiem Opla, nie Subaru. I jeszcze jeden kandydat - Mercedes Gelendewagen.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group