|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Paliwo do DIESLA
dogberry - 2007-12-03, 16:56 Temat postu: Dynamic 98 i Dynamic Diesel z Lotosu Witajcie
Próbował ktoś tego? Ja mam najbliżej właśnie do Lotosu ale tam Daćką jeszcze nie tankowałem. Pierwsze tankowanie była to VervaDiesel, potem BP Ultimate Diesel który właśnie się skończył (a wczoraj pokazywał komputer, że mogę jeszcze przejechać prawie 100 kilometrów a dzisiaj, że już nic więc nie chciałem ryzykować, że stanę gdzieś po drodze do BP ) Chciałem tylko zwykłego diesla dotankować ale zobaczyłem, że na Lotosie jest jakaś nowość więc więcej tego Dynamic Diesel. Zobaczymy co z tego będzie, w Polsce mamy tylko dwie rafinerie Lotos i Orlen więc wszystkie paliwa niezależnie czy to na BP czy Statoil są produkowane właśnie w jednej z tych rafinerii tylko, że ze składu podanego przez te koncerny.
Tu jakieś news:
http://nafta.wnp.pl/lotos...2981_1_0_0.html
A tu strona firmowa:
- http://www.lotos.pl/lotos...nosci/1011.html
- http://www.lotos.pl/lotospaliwa/dynamic.html
Pozdrawiam
jacek - 2007-12-03, 23:13
Olej napedowy jest odbierany z hurtowni jako zwykły olej napędowy,ulepszają go dopiero na stacji lud w cysternie smochodowej i sprzedawany jest jako verwa, vpower.
Różnica w cenie między zwykłym a ulepszonym jest ok 12 zł przy 50 litrach ( bak Daci).
Stacje albo doleją ulepszacz albo nie zależy od uczciwości ajentów.
Ja wolę kupować STP formuła do Diesla kosztuje 12zł starcza na 50 l paliwa .Jak sam wleje to wiem że wlałem. Inną sprawą jest to czy to pomoże czy nie ,jedno jest pewne nie zaszkodzi. Jedynie mam dobre samopoczucie i jestem dwanaście zeta w plecy.
Black Eryk - 2007-12-06, 08:38
Zgodzę się z Wami ale na paliwie przynajmniej do turbo doładowanych silników nie warto oszczędzać.
jurek - 2007-12-06, 09:20
w przypadku zrownania ceny pb i on, zakup diesla staje sie moim zdaniem problematyczny. wprawdzie mniej pali, ale koszt zakupu i pozniej serwisowania jest sporo wyzszy. nie mowie juz o ewentualnych awariach /odpukac/ bo przy niektorych mozna wyskoczyc z portek. np. turbina, wtryskiwacze czy pompa. pozdr
ZeneC - 2007-12-08, 07:32
jacek napisał/a: | Olej napedowy jest odbierany z hurtowni jako zwykły olej napędowy,ulepszają go dopiero na stacji lud w cysternie smochodowej i sprzedawany jest jako verwa, vpower.
|
Nie wiem, o jakich stacjach i hurtowniach piszesz, ale w dużych sieciach typu Orlen czy BP rzecz wygląda zasadniczo inaczej. Nikt w cysternie już niczego nie miesza.
Kiedyś siadłem na kawę na stacji Orlenu. Była godzina 22.20. Po chwili na stację wszedł kierowca nowiutkiej orlenowskiej cysterny, podszedł do kierownika i rozłożył jakjieś papiery do podpisu. Uprzejmy kierownik zaproponował mu kawę, ale ten powiedział, że musi się migiem zbierać, bo ma jeszcze jedną stację, a o 23.00 zamkną mu cysternę. Kierownik się zdziwił, jak mogą zamknąć, a ten mu odparł, że teraz wszystko jest na GPS-ach i satelitach. Logistycy maja na komuterze jak na dłoni każdy jego ruch i ilość oraz miejsce wylanego paliwa. O 23.00 komputer centralny blokuje via satelita zawory cysterny.
Co się tyczy profesjonalnego uszlachetniania paliw to dla dużych sieci robią to duże firmy z platformy Naftobazy, jak np. OLPP - Operator Logistyczny Paliw Płynnych pracujący m. in dla Orlenu.
Oczywiście dużo jeszcze zależy od stanu zbiorników na danej stacji, ich szczelności, właściwej konserwacji, no i uczciwości właściciela. W drugiej lidze paliwowej poziom ryzyka dla nas, klientów jest juz bardzo duży...
jacek - 2007-12-08, 23:19
To co usłyszałeś jest prawdą. Takie działania istnieją w wielu dużych firmach transpornowych. Służy to dokładnemu nadzorowi bazy transportowej aby ograniczać koszty. Nie świadczy to natomiast o tym czy paliwo wzbogacane jest inne od niewzbogacanego. Logicznie myśląc nie sądze aby olej opałowy lekki np. ekoterm(nisko siarkowy), olej napędeowy , czy werwa jest produkowany na innej linii produkcyjnej, oglądając atesty, a takowe widziałem (temp. spalania wartość opałowa zawartość siarki itd) można by uznać że to ten sam olej ( do opałowego dodawany jest barwnik , do verwy ulepszacz). Z drugiej strony po głębokim zastanowieniu się oszustwa co do sprzedawania paliwa normalnego jako np.verwa mogą występować tylko na stacji. Wcześniej nie bardzo ze względu na akcyzę - częste kontrole urzędników skarbowych.
Czytając moją wypowiedź nie należy wyciągnąć wniosku że należy jeździć na oleju opałowym, uważam że powinno się tankować na firmowych stacjach paliw gdzie oszustwa występują najżadziej. A to czy to ma być paliwo ulepszane czy zwykłe jest kwestią otwartą.
Hurtownie napisałem w uproszczeniu aby uświadomić że SHell BP Statoil nie produkują paliw w Polsce tylko kupują je od central paliwowych i może tak być że olej Vpower a verwa to to samo z innym dodatkiem. Paliwo orlenu zatankowane do mojej Daci wymieszane z dodatkiem STP mogę nazwać jacek power i pewnie będzie równie dobre jak Verwa.
paulus - 2007-12-31, 12:21 Temat postu: Paliwo do DIESLA Jakie paliwo lejesz do swojej Dacii? Czy widzisz/czujesz różnice pomiedzy paliwami z różnych stacji/koncernów?
Black Eryk - 2007-12-31, 12:31
Leje BP ULTIMATE ON i nigdy innego nie zatankowałem do swojej daćki i zawsze na tej samej stacji., dlatego nie mogę wypowiedzieć się co do różnic.
paulus - 2007-12-31, 13:16
Od nowości lałem tylko ON Verva z Orlenu ... wczoraj zatankowałem po raz pierwszy ON na automatycznej stacji Neste. Cenowo taniej, innej różnicy nie odczuwam. Spalanie: za wcześnie na ocenę
dogberry - 2007-12-31, 13:36
Ja leję Dynamic Diesel z Lotosu. To jest to samo co na BP, Statoil, itp.
Jak zalałem raz zwykły ON na Orlenie to samochód gorzej chodził.
Gregosa - 2007-12-31, 13:47
dogberry napisał/a: | Jak zalałem raz zwykły ON na Orlenie to samochód gorzej chodził. |
Ech, co te koncerny z nas zrobiły... ja żadnej różnicy nie odczuwam, leję premium ON tylko dla "ochrony" wrażliwych wtryskiwaczy paliwa.
dogberry - 2007-12-31, 15:30
Gregosa napisał/a: | dogberry napisał/a: | Jak zalałem raz zwykły ON na Orlenie to samochód gorzej chodził. |
Ech, co te koncerny z nas zrobiły... ja żadnej różnicy nie odczuwam, leję premium ON tylko dla "ochrony" wrażliwych wtryskiwaczy paliwa. |
Jechałem już na końcówce rezerwy, bo mi się kontrolka zapaliła ponad 100km wcześniej. Czyli jak zalałem to był to praktycznie sam ON z Orlenu (jakaś dziwna ta stacja była). Po tym silnik głośniej chodził i to nie było jedynie moje odczucie ale i pasażera.
Może właściciel dolewał wody i to jest powód.
jacek - 2007-12-31, 19:01
Leję zwykły ON na shell i dolewam STP formuła dla diesla cenowo wychodzi jak VP shell
Gość - 2008-01-01, 22:00
Leję na Orlenie ON VERVE i jest odczuwalna różnica w jeździe niż na zwykłej ON zalanej wcześniej.
ZeneC - 2008-01-02, 07:56
Podobnie jak Krystian vel Black Eryk tankuję tylko ON BP Ultimate - ale na różnych (dużych) stacjach. Czy odczuwam róznice? Oczywiście, cenowe
Black Eryk - 2008-01-02, 08:25
W sylwestra gadałem na stacji BP z gościem który ma pięknego peugeota 407 SW z silnikiem bodajże 1.6HDI 110KM(zachorowałem na to autko- jest przeboskie :) ) i ma chyba nawet 6-cio biegową skrzynię i on sprawdzał swojego diesla na zwykłym on ze stacji BP i na on ultimate z tej samej stacji BP. Zagadał bo zauważył że też tankuje ON ultimate i się chciał spytać czy sprawdzałem jak moje autko jeździ na zwykłym ON a jak na ultimate (powiedziałem że nie sprawdzałem). A on stwierdził że w przyspieszeniu to on raczej nie zauważył różnic, ale test na pewnym odcinku przy stałej prędkości i podobnych warunkach wyszło mu że chwilowe spalanie na zwykłym ON było większe o około 0.4l/100km, sprawdzał przy prędkości 110km/h(wtedy chwilowe spalanie na BP On ultimate pokazywało 5.1l/100km (sprawdzał kilkukrotnie i zawsze maks to 5.1l/100km a min to 5.0l/100), a jak jechał później na zwykłym ON pokazywało zazwyczaj 5.5l/100km((sprawdzał kilkukrotnie i zawsze maks to 5.7l/100km a min to 5.5l/100km). I stwierdził że z kasą za paliwo wychodzi prawie to samo ale przynajmniej jest pewien że ma ulepszone paliwo
jan ostrzyca - 2008-01-02, 08:36
ZeneC napisał/a: | Podobnie jak Krystian vel Black Eryk tankuję tylko ON BP Ultimate - ale na różnych (dużych) stacjach. Czy odczuwam róznice? Oczywiście, cenowe |
Nie chcę się wtrącać do dyskusji ws diesla, ale niedawno publikowano w "AŚ" test paliw regular i premium. Badano silniki na hamowni i konkluzja była dokładnie taka jaką wyraził ZeneC.
blue - 2008-05-02, 21:30
Black Eryk napisał/a: | A on stwierdził że w przyspieszeniu to on raczej nie zauważył różnic, ale test na pewnym odcinku przy stałej prędkości i podobnych warunkach wyszło mu że chwilowe spalanie na zwykłym ON było większe o około 0.4l/100km, sprawdzał przy prędkości 110km/h(wtedy chwilowe spalanie na BP On ultimate pokazywało 5.1l/100km (sprawdzał kilkukrotnie i zawsze maks to 5.1l/100km a min to 5.0l/100), a jak jechał później na zwykłym ON pokazywało zazwyczaj 5.5l/100km((sprawdzał kilkukrotnie i zawsze maks to 5.7l/100km a min to 5.5l/100km). I stwierdził że z kasą za paliwo wychodzi prawie to samo ale przynajmniej jest pewien że ma ulepszone paliwo |
Ja stwierdzam ze nie tylko w chwilowym spalaniu sa roznice. Kiedys zalalem caly zbiornik Diesel Ekstra ma Shell, srednie spalanie po miescie bylo 6.6 - 6.8L/100km. Ostatnio zalałem Ulitimate Diesel na BP, spalanie powiem Wam spadlo .... min 6.0, max 6.3L / 100km. Czyli jakies pol litra mniej na 100km, czyli na calym zbiorniku jestem w stanie zaoszczedzic nawet do 4L ... czyli jakies 75-80km...
a w ulotce BP Ultimate piszą: "Nowy, ulepszony BP Ultimate Diesel pomoże przejechać więcej kilometrów na jednym baku – nawet o 36 km. "
Takze dobrze jest
mike - 2008-05-11, 19:50
Najważniejsze, nie nalać do baku chrzczonego (nie tylko wodą) ON. Po drugie - paliwa uszlachetnione i zarazem droższe, osiągów wyczuwalnie nie zwiększają ale pomagają utrzymać silnik w dorym stanie przez długie lata (brak nagaru, zabezpieczenie przed korozją, smarowanie (poślizg) tłoków w cylindrach oraz pomp i sprężarek. Po trzecie więc - mimo większych kosztów warto, bo większe zasięgi i dłuższy resurs międzyremontowy silników.
antropolog - 2009-12-18, 10:24
jechałem raz ze szczecina do Wrocławia przez niemieckie autostrady, jechałem na polskim Shellowym paliwie, jednak pod koniec jazdy niemieckimi autostradami w baku pustka, zatankowałem na Aralu i wiecie co? normalnie inne (lepsze) paliwo, różnice były odczuwalne w przyspieszeniu i spalaniu. Niestety na stacjach polskich aż takich różnic nie ma. Jak tankuje na BP ON ultimate to widzę tylko różnicę w postaci mniejszego spalania.
BTW
zima - ktoś wlewa z was uszlachetniacze STP ?
blue - 2009-12-21, 22:52
Ja natomiast ostatnio przejechalem caaaałe Niemcy i caaaała Francje, a pozniej oczywiscie wrocilem i co zauwazylem w niemieckim paliwie, tankowalem na Shellu, samochod jest naprawde zwawszy i spokojnie lecialem ... no nie powiem, z wiekszymi predkosciami
Na naszym paliwie juz nie bylo to samo.
A co do naszego Shella to tak go tankuje juz dluzszy czas, ale chyba zmienie, bo cos mi sie wydaje....albo sie juz przyzwyczaiłem
tomaszgebala - 2009-12-25, 10:40
a ja zalałem ostatnio na Statoil GOLDEM i ... widzę, że spalanie WZROSŁO. Może to śmieszna ale tak to pokazuje mój kompik
mike - 2009-12-26, 00:14
ja tankowałem od kilku lat w Neste i Auchan (bo sporo jeździłem Loganem i Uno), a od co najmniej 1,5 roku Verwę w Orlenie lub Power ON w Shell i nie bardzo widzę różnice; ale ponieważ obecnie tak się zrobiło, że pokonuję mało km, wlewam ON tylko w renomowanych firmach (ww.), co nie oznacza, że nie przepłacam bez sensu; ale może właściwości tych olejów napędowych są lepsze niż tych pierwszych; kto to wie? w każdym razie silnik po upływie gwarancji chodził jak trzeba :) także w czasie dużych mrozów; a mój znajomy wymieniał awaryjnie filtr paliwa w czasie b. niskich temperatur kiedy jego diesel zatrzymał się na drodze - ale on nie pamiętał kiedy i gdzie ostatnio zatankował - trzeba mieć świadomość, że w zbiorniku mogła być jakaś ilość letniego paliwa i po uzupełnieniu ON okresu przejściowego, w czasie silnych mrozów, mogło to doprowadzić do zaczopowania nocą woskiem filtru i unieruchomienia auta; z drugiej strony reklamy Neste pokazują, że paliwo zimowe mają oni w ofercie najwcześniej spośród innych dostawców ON i innych paliw; to może być atutem tej firmy; muszę się zastanowić nad tym - i Wy też;
tomaszgebala - 2010-01-02, 11:49
sprawdziłem i nawet w trasie pali ... więcej GOLDA. Coś doprawdy dziwnego !!!
Beckie - 2010-01-02, 16:28
Może porównujesz z okresem kiedy temperatury były wyższe
tomaszgebala - 2010-01-02, 17:24
Beckie napisał/a: | Może porównujesz z okresem kiedy temperatury były wyższe |
otóż nie
glenart - 2010-01-02, 22:51
kolego zużycie paliwa jest zależne od wielu rzeczy ja jak spojrzę w komputerek to od razu wiem kto jeździł ja czy żona
ja służbowe autko tankuje tylko na bp i statoil (bo tak muszę) ale prywatna daćkę prawie wyłącznie w cerfure na witosa i naprawdę nie widzę różnicy miedzy tymi stacjami prócz ceny
Większość stacji w lublinie bierze paliwo od orlenu bo maja tu swoje magazyny czyli baza paliwowa jest ta sama a co najwyżej więcej jakiś uszlachetniaczy itp
wiec wyjdź z założenia że przerost formy nad treścią jest nieskazany
i spokojnie kupuj paliwo w lublinie pod marketami bo jet tam taniej
ja na takim paliwie taką samą dacka przejechałem 24000km i jest oki
jak kiedyś pracowałem w pewnej firmie lubelskiej to gość kazał mi tankować pod tesco i robiłem to przez 2 lata i też było oki
Eutreia - 2010-01-07, 22:23
To ciekawe - zauważyłem również wyższe spalanie ok 0,3-0,5 l/100 - mimo podobnych warunków jazdy - a tankowałem również Statoil GOLD (stacja przy Zamku). Może to kwestia zimowych uszlachetniaczy ?
Beckie - 2010-01-08, 08:50
Eutreia napisał/a: | zauważyłem również wyższe spalanie ok 0,3-0,5 l/100 |
Przy jakim to dystansie?
Eutreia - 2010-01-08, 13:21
ok 570 km w porównaniu do ok 900 km na Statoil GOLD zalanym 2-3 tygodnie wcześniej ale zdaje się w Warszawie
jurek - 2010-01-08, 17:59
Kiedyś do diesli dolewało się w zimie ok 10% benzyny, co zmniejszało problemy z odpalaniem, ale zmniejszało liczbę cetanową ON i podwyższalo spalanie. Być może gold działa na podobnej zasadzie. Zresztą Pb 98 tęz ma mniejszą kaloryczność od 95 i silniki przystosowane fabrycznie do 95 ponoć spalają więcej jak wlejesz 98. Dla mnie to cuś nielogiczne, ale tak piszą w prasie motoryzacyjnej. pozdr
walther - 2010-01-10, 22:08
Tankuję tylko na dużych koncernowych stacjach, a od miesiąca leję orlenowską vervę. Nie odczuwam poprawy osiągów, spalanie ok <0,2 l/100km, ale było mroźno. Różnica jaką odczuwam to wyraźnie wzrosła kultura pracy silnika, jest wyraźnie ciszej nawet gdy silnik zimny. Chyba zostanę już przy olejach nap. ulepszonych z troski o aparaturę wtryskową
jacol_89 - 2010-01-14, 11:16
kolega tankuje na shellu olej napedowy i nie ma wogóle problemów. Kiedyś zatankowal na Lukoilu i miał rózne problemy dlatego teraz już tylko na shellu i jest ok... benzynkę też tankuje na shellu i też jest ok zero problemów:)
wox - 2010-01-15, 17:31
Nie mam na to dowodów, ale na Neste w Nowym Sączu jest (lub było) to samo paliwo co na Shellu (paliwa przywożone tą samą cysterną), tylko kilkanaście groszy mniej.
akifue - 2010-01-16, 10:30
Polecam poczytać :)
pdf do ściągnięcia:
http://www.uokik.gov.pl/d...zIwMDlfci4ucGRm
link do strony:
http://www.uokik.gov.pl/p...a_stacji_paliw/
dla mnie najzabawniejsze było że stacje które uważałem za całkiem przyzwoite miały paliwo kiepskiej jakości.
Oraz że marka stacji nie przekłada się na jakość paliwa - pewnie zależy głównie od osobistej uczciwości właściciela :P
Aha - "tu jakości broni orzeł" to oczywiście marketingowy pic na wodę.
Miłej lektury!!
walther - 2010-01-19, 22:22
dzięki za linka!
Właśnie jestem po lekturze - sprawdziłem "swoje" stacje w różnych częściach kraju i na razie mogę spać spokojnie
wox - 2010-01-19, 22:40
Z tym spokojem ... nigdy nic nie wiadomo, ale to nie jest temat do dyskusji na forum (a to i owo słyszałem).
Domel - 2010-01-19, 23:42
ja wczoraj podjezdzam na Lotosa i na Dynamicu ON wszedzie plomby zalozone. Zle paliwo? Czy po kontroli musieli zamknac? Takie zolte plastikowe plomby na dystrybutorach uniemozliwiajace tankowanie.
psur - 2010-01-20, 11:55
A co oznacza "2xD"?
--
Z tego raportu wychodzi, że np. BP, które również ma dużo stacji w Polsce nie podpadło ani razu, tak samo jak np. Shell. Za to Orlen i Lukoil mają kilka czarnych punktów.
Pytanie czy to zestawienie jest w 100% uczciwe i wiarygodne... w sumie innych źródeł wiedzy nie mam (oprócz własnych doświadczeń - raz mi Orlen podpadł), więc może coś w tym jest.
KOSA - 2010-08-11, 23:01 Temat postu: Paliwo, stacje a nasze samochody Dziś będąc pod jednym z Hipermarketów, zauważyłem jak na hipermarketowej stacji paliw - ludziska tankują wszelkiej maści paliwo do swoich autek.
Kiedyś był zrobiony ranking jakości paliw (w jakiejś gazecie i jakiś program w TV odnośnie oszustw na takich stacjach i okazało się, że sprzedają coś podobnego do paliwa (możne i przesadziłem, ale tak to odebrałem), na stacji stały bryki za kupę forsy i ciary po plecach mi przechodziły jak to widziałem.
Wiem i nie tylko z opowiadań, że nasze (w szczególności) 1,5 DCi potrzebują dobrego i sprawdzonego paliwa. Zastanawiam się, czy tą kolejkę (kilkanaście samochodów) tak zachęca cena czy tylko nieświadomość tego co tankują??
Pamiętam co powiedział mi sprzedawca przy odbiorze swojego samochodu z 1,5 DCi - lej Pan tylko dobre paliwo a nie zobaczymy samochodu na wymianie wtryskiwaczy i pompy paliwowej.
Zważywszy na nasze (ogólną) jakość naszego całego paliwa sprzedawanego w Polsce - aż strach pomyśleć co dzieje się z paliwem w Hipermarketach. Kolega jeździ na zachód i często tankuje pojazd w NIEMCZECH I TWIERDZI, ŻE to paliwo jest o wiele lepsze i samochód inaczej się zachowuje niż na naszym krajowym. Coś w tym jest.
misiokg - 2010-08-12, 06:31
To nie jest do końca z tym paliwem tak jak napisałeś.
Bardzo często paliwo z Orlenu trafia do Auchana, Intermarche lub innych. To jest to samo paliwo, które jedzie jednym transportem do kilku punktów. Tutaj pozostaje tylko pytanie co się dzieje na stacjach i ile ewentualnie % zostaje przekręcone.
Dla przykładu cały czas tankowałem Mondeo III TDCI (wyjątkowo wrażliwe modele silnika) w Auchan było super ( w 12 m-cy zrobiłem ok. 100000km,). Zatankowałem w lepszym CPN - ie na trasie i nagle zapaliła się kontrolka wtrysków. Nie obyło sie bez czyszczenia i ulepszaczy.
Fakt - paliwo na stacjach w innych krajach jest znacznie lepsze i bardziej wydajne :)
wat - 2010-08-12, 06:49
i tu masz rację że cuda dzieją się na stacjach, znajomy handluje hurtowo paliwami, i nie raz mówił że np w Czechowicach, lub Radzionkowie przed nim stoi cysterna z BP a za mim Z schela czy statoil, i wszyscy biorą to samo paliwo. Żeby było śmiesznie najlepiej jak każdemu opowiada jak powstaje V-power, Verwa czy też jeszcze jakieś inne super paliwa - poprostu na taką cysterne dolewa się maksymalnie litr jakiegoś ulepszacza i gotowe, jak widać na stacjach słono sobie liczą za dolewanie ulepszacza.
Oby jak najmniej ajentów i właścicieli chrzciło paliwo:D
Beckie - 2010-08-12, 07:02
Paliwo do DIESLA
Paliwo do BENZYNIAKA
Wtryskiwacze
czaju - 2010-08-12, 07:56
Te stacje pod hipermarketami mogą mieć niezłej jakości paliwo (tak przynajmniej rozum podpowiada). Nie kupiłbym tam LPG, ale wiem że ojciec regularnie od 30-40kkm tankuje Pb98 "na Auchanie" i Corolla 1.6 VVTi śmiga aż miło (z tego co mówił mechanik - nie wiem na ile to prawda - ona nie ma filtru paliwa...).
Dlaczego może być dobre:
1. Jest to paliwo z Orlenu (ok mogło nie przekonać ;p)
2. Duży obrót paliwa => częste dostawy paliwa => mniej syfu na dnie zbiornika(?)
3. Jest to pewna reklama sklepu, na dodatek samofinansująca i dość skuteczna - gdyby kilka samochodów miało problemy, istnieje obawa, że reklama w postaci stacji będzie nieskuteczna
I tak pewnie troche zależy od samej stacji, ale z ostatnich raportów pamiętam, że to w hurtowniach pojawiały się problemy z jakościami paliw, także dostawca nie jest bez znaczenia.
Znacznie gorzej będzie zapewne na małych stacjach no name i to jeśli nie w jakości to np w tym że do logana wejdzie 60l benzyny ;)
KOSA - 2010-08-12, 08:42
misiokg napisał/a: | Dla przykładu cały czas tankowałem Mondeo III TDCI (wyjątkowo wrażliwe modele silnika) w Auchan było super ( w 12 m-cy zrobiłem ok. 100000km,). Zatankowałem w lepszym CPN - ie na trasie i nagle zapaliła się kontrolka wtrysków. Nie obyło sie bez czyszczenia i ulepszaczy.
Fakt - paliwo na stacjach w innych krajach jest znacznie lepsze i bardziej wydajne :) |
Może właśnie przyszedł czas i samochód powiedział, że ma dość - to tak jak z pożyczonymi rzeczami, niby chodzą a potem stają, szczególnie jak się komuś pożyczyło
Ja osobiście tankuje na dużych stacjach (BP). Nie zawsze mogę szukać hipermarketu.
Ja wpadłem na taki pomysł: tankuje swojego 1,5 DCi na jednej i tylko jednej stacji i biorę fakturę wpisując przebieg. NIe mam zamiaru, tak jak to u mojego kolegi płacić za wtryskiwacze (nie podlega gwarancji - złe paliwo). Zapłacił jakieś straszne pieniądze za wtryskiwacze.
Wolę się zabezpieczyć, przed tym co sprzedawca mi opowiadał o lekkomyślności tankowania samochodu na stacjach niewiadomego pochodzenia a w tym wszystkie hipermarketowe.
Szkoda mi mojego "kochanego" autka i jeśli ja jem dobrze i smacznie to i on jako członek rodziny niech dobrze sobie popije. Dziecko kosztuje
czaju - 2010-08-12, 08:53
Sugerujesz że samochód uznał "o jakie dobre paliwo, a ja zawsze takie świństwo piłem to teraz ja mu pokaże" sory nie kupuje tego... W internecie były listy nieuczciwych stacji i pojawiały się tam placówki zarówno BP, Statoil jak i Orlen. Z tego co pamiętam paliwo na stacjach przy hipermarketach było w dolnych granicach normy (ale zawsze), zresztą w Polsce 95oktanowa benzyna zwykle ma ok 90oktanów...
Dobrze jest tankować na jednej konkretnej stacji - wiadomo do kogo iść z pretensjami. Mamy kapitalizm - tak samo salony Renault. Mają tyle samo wspólnego z Renault Polska, co ja z Telewizją na Kartę, czy producentami dekoderów - nic, poza tym że czasami mi wolno wykorzystać ich logo.
Matthias[Wlkp] - 2010-08-12, 08:59
Ja ostatnio przerzuciłem się z BP na Neste i jestem całkiem zadowolony. Spalanie, czy wydajnośc nie zmieniły się na tyle, żebym to zauważył, więc chyba jest ok ;).
DrOzda - 2010-08-12, 09:01
Stacje hipermarketowe mają tak duży przerób że nie sadze żeby chcieli kombinować z kręceniem. Przy Wola Parku w Warszawie cysterny podjeżdżają kilka razy dziennie. Cena jest niższa ale tylko 10-15 groszy niż na BP czy Orlenie w pobliżu więc i tak mają super zarobek przy minimalnych kosztach.
Ja tankuję na zmianę w tym Auchan lub Neste i nie widzę różnicy - a z racji prostoty obecnego pojazdu czuję i słyszę np. spalanie detonacyjne przy zbyt wczesnym kącie wyprzedzenia zapłonu.
Paliwo przywożą z tej samej bazy w Mościskach - wiem bo kiedyś jechałem za cysterną na tej trasie.
Natomiast wszelkie stacje w plenerze zwłaszcza ajencyjne i to nawet dużych sieci jak BP czy Orlen są mocno podejrzane.
marektbg - 2010-08-12, 09:04
KOSA napisał/a: | Ja wpadłem na taki pomysł: tankuje swojego 1,5 DCi na jednej i tylko jednej stacji i biorę fakturę wpisując przebieg. NIe mam zamiaru, tak jak to u mojego kolegi płacić za wtryskiwacze (nie podlega gwarancji - złe paliwo). Zapłacił jakieś straszne pieniądze za wtryskiwacze.
Wolę się zabezpieczyć, przed tym co sprzedawca mi opowiadał o lekkomyślności tankowania samochodu na stacjach niewiadomego pochodzenia a w tym wszystkie hipermarketowe. |
Nie da się zabezpieczyć. Tzn. możesz dochodzić w razie ewentualnych problemów swoich roszczeń w stosunku do sprzedawcy, ale koszty prawnika, rzeczoznawcy i co najmniej kilka lat w sądzie to abstrakcja sama w sobie.
Przez wiele lat pracowałem w firmie posiadającą sporą flotę aut dostawczych i kombi w dieslach i mimo tankowania wyłącznie na dużych Orlenach problemy z lejącymi wtryskami, puszczającymi pompami pojawiały się nader często (ale oczywiście przebiegi rzędu 70-90tys/rok).
misiokg - 2010-08-12, 11:29
Kiedyś we Wrocławiu na Auchan kierowca cysterny chyba z okolic Poznania był bardzo zły że nie chce nikt przyjąć od niego paliwa bo musi jechać jeszcze do jakiej tam miejscowości na Orlen też z paliwem i przekroczy czas pracy. Nie mam uprzedzenia do marketów jakoś chyba trafiam na uczciwe traktowanie czy co? Często tankuję też z Tesco i Intermarche. Nie wiem ale jakoś wolę kupić marketowe paliwo niż u Pana Zbyszka na stacji drucik.
KOSA - 2010-08-12, 12:21
marektbg napisał/a: |
Nie da się zabezpieczyć. Tzn. możesz dochodzić w razie ewentualnych problemów swoich roszczeń w stosunku do sprzedawcy, ale koszty prawnika, rzeczoznawcy i co najmniej kilka lat w sądzie to abstrakcja sama w sobie.
Przez wiele lat pracowałem w firmie posiadającą sporą flotę aut dostawczych i kombi w dieslach i mimo tankowania wyłącznie na dużych Orlenach problemy z lejącymi wtryskami, puszczającymi pompami pojawiały się nader często (ale oczywiście przebiegi rzędu 70-90tys/rok). |
W dużych firmach, nikt nie dba o samochody a szczególnie jeśli nie jest przypisany do kierowcy. Totalne niszczenie samochodu. Przyśpieszanie od 0 - 100 w trybie natychmiastowym. Ja osobiście tankuję na BP i biorę rachunek z wpisanym przebiegiem. Pomogłem koledze odzyskać odszkodowanie za zniszczone wtryski, jest taki piękny artykuł w KC Art. 415 i 417. Bardzo mi się one podobają. Sprawą jest udowodnienie (co spoczywa na poszkodowanym) a sprawa przywiązania do danej stacji i udokumentowanie tego przyśpiesza sprawę odszkodowania. Wszystkie koncerny najmą bezpiecznie OC produktu.
Sprawa trwała 3 miesiące i sama stacja przyznała się a koncern podbił sie pod tym. Udało się. Niestety nie mogę napisać co to za stacja (koncern) gdyż była podpisana ugoda w której był zapis o tym, że nie życzą sobie ujawniania sprawy.
Nadmienię, że kiedyś była sprawa faceta (gdzieś z Dolnośląskiego) który zatankował LPG i na tym się skończyło - pomogła my TV, ale wygrał sprawę na drodze sądowej.
Dawid - 2010-08-12, 22:38
Jeśli macie stacje benzynową i kupujecie w orlenie lub lotosie (nie ma chyba innych dostawców) to macie do wyboru ok 3 rodzaje danego paliwa .
Żadne nie jest chrzczone różnia sie jakością i ceną.
Silniki benzynowe są zazwyczaj mało wrażliwe i raczej nie zauważycie różnicy.
Silniki diesla zwłaszcza nowe z common rail są delikatne.
Reasumując dacie benzynowe można tankować pod supermarketami i nic się raczej nie stanie . Dacie z DCI lepie zalewać na sprawdzonej stacji lepszym paliwem.
V-Powerów Diesel itp to prawdopodobnie paliwo z orlena z ulepszaczami danej stacji (np dolany GTL na shellu), ale tankując takie paliwo nie wlewacie tej najtańszej z 3 dostępnych w hurtowni rop/benzyny.
Daemon84 - 2010-08-13, 07:23
Nie przesadzajcie z tym zalewaniem Dacii Olejem Napędowym z "Górnej Półki" ja od zawsze tankowałem Ople 1,7 cdti na zwykłym eko dieslu Orlenowskim, a mój szwagier obecnie zalewa w ten sam sposób MCV-kę. Ważne żeby nie lać opału od pana Zdzisia pokątnie i korzystać w trasie ze stacji firmowych. Ja tak zawsze robię i daję radę. Pozdrawiam
borys68 - 2010-08-13, 09:45
Ahoj!
Czytałem/słyszałem, że poza jakimś jednym "ultra-hiper-super shellem" całe paliwo sprzedawane w Polsce i tak jest Orlenu lub Lotosu.
Osobiście tankuję najchętniej na auchanie. Te 10-25 groszy różnicy na litrze to dla mnie 1-3 litry więcej (mam zwyczaj tankować do pełna kiedy zabłyśnie rezerwa).
Współczuję dizlowcom, że za własne pieniądze fundują sobie dodatkowe emocje - "zniszczę wtryski czy też nie" przy tankowaniu ...
Czytając różne fora o problemach z nowymi dizlami - a to wtryski, a to koła dwumasowe, a to turbiny - to strach tym jeździć ...
Swoją drogą, ciekawym kiedy umrą wreszcie legendy o "tanich w eksloatacji dizlach niedozajechania i jeżdzących na oleju po frytkach".
Borys
swissman - 2010-08-13, 10:19
czaju napisał/a: | Znacznie gorzej będzie zapewne na małych stacjach no name i to jeśli nie w jakości to np w tym że do logana wejdzie 60l benzyny ;) |
ja ostatnio wlalem, coprawda nie benzyny ale ultimate diesla, 63 litry do mojego mcv dci...
i to w Szwajcarii gdzie paliwo moge tankowac praktycznie wszedzie...
nie bardzo wiec rozumiem o co chodzi???
ps
przejechalem na tym 1250 km wedlug licznika... potem pozwolilem sobie wlac juz tylko 52 litry (do odbicia pistoletu) na obslugiwanej stacji...
Matthias[Wlkp] - 2010-08-13, 10:22
Akurat w Polsce z tym nie spotkałem, ale na Ukrainie znajomy Peugeotem Partnerem doznał "cudu przy dystrybutorze", kiedy liczydło wskazało 65 litrów, a tankując pod korek pusty bak nigdy nie zdarzyło mu się przebić 53-54 litry...
borys68 - 2010-08-13, 10:33
Ahoj!
Co do wlewanie więcej niż pojemność baku.
To temat omawiany na forum Kia Cyd. To auto ma bak 53 litry (w tym jest i rezerwa).
I przy tylu też odbija pistolet. Zapaleńcy - co ciekawe, głównie dizlowcy - potrafią spędzić przy dystrybutorze kilka kolejnych minut i wlać 60, 63 litrów.
Mądrzy w piśmie uznali, że "paliwo idzie w rurę" ...
Jak mi pasierb tankował przed długą trasą, to "strzelając" wlał 57 litrów i mówił, że mógł więcej.
:D
Borys
czaju - 2010-08-13, 10:47
Cytat: | nie bardzo wiec rozumiem o co chodzi??? |
To znaczy że lałeś po korek z późnej rezerwy prawdopodobnie. Chodzi o to że często zdarza się, że na stacjach (głównie bez nazwy) potrafię do 10litrowego baniaka wlać 11-12l, gdzie na innych z trudem wchodzi 10. Także oszczędność może być pozorna
Beckie - 2010-08-14, 17:58
To ciekawe... bo niedawno nalałem 50l do baku, w którym powinny być jeszcze ze trzy litry a komputer pokazał, że mam w baku 50l. Pokazał komuś komputer, że w baku jest więcej niż 50l paliwa?
borys68 - 2010-08-14, 20:48
Ahoj!
Beckie napisał/a: | To ciekawe... bo niedawno nalałem 50l do baku, w którym powinny być jeszcze ze trzy litry a komputer pokazał, że mam w baku 50l. Pokazał komuś komputer, że w baku jest więcej niż 50l paliwa? |
Komputery bzdury pokazują.
Np. w Kii mi pokazywał, że nie mam paliwa - przjechałem spokojnie jeszcze kilkanaście kilometrów i ledwo 46 litrów wlałem - tzn miałem jeszcze 7 w baku ...\
Borys
KOSA - 2010-08-14, 23:14
Podobnie kiedyś miałem jak zatankowałem LPG do zbiornika o pojemności 35 litrów, wlazło 39 litów - jednak w zbiornik nie powinno wejść więcej niż 28 - 30 litrów, reszta to powietrze.
Tak się mocno wkurzyłem, że, aczkolwiek z obrzydzeniem powiadomiłem inspekcję handlową, przedstawiając rachunek oraz homologację instalacji LPG. Po kilku dniach widziałem jak jakaś ekipa latała koło dystrybutorów, były porozbierane z obudów. Stacja była przez prawie tydzień zamknięta.
Nie miałem okazji już tankować na tej stacji więcej, gdyż sprzedałem samochód i zakochany w silnikach DIESLA tylko takimi jeżdżę.
jackthenight - 2010-08-15, 07:45
Ja w 1.4 MPI mam średnie spalanie 7 l na 100-tkę.
Wynik ten powstał z przebiegu 1100 km, gdzie większość to miasto i gdzieś około 500km to trasa.
Na trasie pali równe 6 litrów.
Auto Krytyk - 2010-08-15, 08:13
Ja po przeczytaniu setek postów o nowoczesnych dieslach wiem jedno pompa CR i wtryski muszą mieć smarowanie żeby się nie zacierały dlatego kupiłem taki specyfik:
http://www.auto-chemia.pl...iesel-lubricant
DIESEL LUBRICANT
Smar do silników Diesla
Starcza na 3 000l ON czyli jakieś 50-60 tys.km
Dolewa się po 50 ml na pełny bak.
U nas ON ma bardzo mało siarki-ekologia ,która smarowała uklad paliwowy.
Do tego polecam depresator na zimę ale marki k2 1l kosztuje 20zł i starcza na 1000l ON.
Nie polecam za to używania za często tych lepszych paliw i czyścicieli wtrysków- wysuszają układ paliwowy i czyszczą za bardzo.
waski - 2010-08-15, 11:46
A ja leję paliwko i gaz na niesławnym w internecie szczególnie Lukoil, gdzie ludzie słyszą że jak ruskie to tragedia. Ja się w sumie z tym zgadzam że co ruskie to szajs, ale co do sieci stacji Lukoil to nie mam najmniejszego zastrzeżenia. Paliwo i LPG mają dużo lepszej jakości niż shell, BP, orlen, bliskie(orlenowskie) i inne takie. No i do tego paliwo mają tańsze niż konkurencja.
Seal - 2010-08-15, 11:58
TAXI AIRPORT napisał/a: | Ja po przeczytaniu setek postów o nowoczesnych dieslach wiem jedno pompa CR i wtryski muszą mieć smarowanie żeby się nie zacierały dlatego kupiłem taki specyfik:
http://www.auto-chemia.pl...iesel-lubricant
DIESEL LUBRICANT
Smar do silników Diesla
Starcza na 3 000l ON czyli jakieś 50-60 tys.km
Dolewa się po 50 ml na pełny bak. |
Już to wlałeś do swojego autka, czy masz dopiero zamiar?
qubacen - 2010-08-15, 12:04
Jeśli chodzi o benzynę to nie ma strachu – najwyżej kiepsko będzie ciągnąć, z gazem już jest problem bo nie ma tego jak „wylać”. Znajomy miał sytuację kiedy to w ogóle nie dało rady jechać i wypalał w sposób taki, że po rozpędzeniu auta do prędkości jakiejś tam przełączał się na gaz…
A z dieslem to już jest kiepsko – tu naprawdę trzeba się pilnować, jeśli się nie patrzy co się leje to koszta późniejszych napraw nijak się będą miały do oszczędnego spalania. Do tego nie zapominajmy, że diesel zamarza.
adams - 2010-08-15, 13:38
Jak LPG jest ciulowe, to wymieniasz filtry i montujesz odolejacz np certoolsa, ewentualnie czyścisz wtryski denaturatem (nie żadnym nitro, bo guma puchnie!), wyjezdzisz i po zabawie. Jak nie chcesz się tak bawić, to na odkręcasz zawor puszczasz gaz w atmosferę - nie polecam podczas tej czynności się nikotynizować.
KOSA - 2010-08-15, 16:01
waski napisał/a: | A ja leję paliwko i gaz na niesławnym w internecie szczególnie Lukoil, gdzie ludzie słyszą że jak ruskie to tragedia. Ja się w sumie z tym zgadzam że co ruskie to szajs, ale co do sieci stacji Lukoil to nie mam najmniejszego zastrzeżenia. Paliwo i LPG mają dużo lepszej jakości niż shell, BP, orlen, bliskie(orlenowskie) i inne takie. No i do tego paliwo mają tańsze niż konkurencja. |
Kiedyś tankowałem na BP - LPG i byłem bardziej zadowolony niż ze stacji np. Wasbruk i inne w Warszawie. Kiedyś też z jakimś gazownikiem wywiązała się rozmowa na temat jakości LPG i to co mi powiedział potwierdziło sie w 100%. Tak więc: stacje BP - mają zbiorniki zamontowane w ziemi - (piszę tu o LPG) - więc jest chłodniejsze i lejąc do baku leję ciekłe LPG, bez rozprężonego pod wpływem promieni słonecznych. Więcej na takim zbiorniku przejeżdżałem i byłem bardzo zadowolony. Jedynym mankamentem całego przedsięwzięcia założenia LPG było częste tankowanie , gdyż miałem zbiornik w kole zapasowym.
Teraz jestem Pan - leję 45 literków i robię prawie 1000 no 850 km. NIe szukam stacji i nie tracę czasu na branie faktur, raz a dobrze i rzadko
maciek - 2010-08-15, 18:14
mogę polecić Paliwo LPG z statoil w Lublinie przy Zamku (obok Carrary) jak był wymieniany filtr Gazu to mechanik był zdziwiony że taki czysty i zapytał gdzie się tankuję, i potwierdził że tam mają chyba najlepsze paliwo w Mieście.
A i nie Tankujcie LPG zaraz po dostawie najlepiej 6h po bo na dnie zbiornika zbiera się brud i jak się leje gaz do zbiornika to całość się wzrusza i brud jest wszędzie jak opadnie jest OK
robertp1983 - 2010-08-17, 08:03
witam, mam małe pytanie czy silnik 1,4 MPI to jest ten sam silnik co W thalii? rozmawiałem dziś ze znajomym, który jeździ thalią z tym silnikiem i powiedział, żę na 98 oktanowej benzynie pali mu w mieście 5-6 litrów a na 95 7-8l/100. Podobno jeździ już dłuższy czas i samochód na tej benzynie jest odczuwalnie żwawszy i cichszy.
jackthenight - 2010-08-17, 08:17
Niby ten sam silnik, ale ze swoich doświadczeń wychodzi mi, że benzyny 95 pali mniej niż benzyny 98. Dlatego tankuje tylko 95-tkę.
Tahlia mniej pali, gdyż ich komputery wtrysku są ustawione lepiej niż nasze Daćkowe.
robertp1983 - 2010-08-17, 08:23
jackthenight napisał/a: | Niby ten sam silnik, ale ze swoich doświadczeń wychodzi mi, że benzyny 95 pali mniej niż benzyny 98. Dlatego tankuje tylko 95-tkę.
Tahla mniej pali, gdyż ich komputery wtrysku są ustawione lepiej niż nasze Daćkowe. |
To wszystko wyjaśnia, dzięki
marektbg - 2010-08-17, 09:26
robertp1983 napisał/a: | rozmawiałem dziś ze znajomym, który jeździ thalią z tym silnikiem i powiedział, żę na 98 oktanowej benzynie pali mu w mieście 5-6 litrów a na 95 7-8l/100. |
To jest nie możliwe - nie o 2 litry na 100km, może pali odrobinę mniej, ale nie tyle.
Jak kupiłem Mazdę jeździłem 10kkm tylko na 98 potem zacząłem lać 95 i różnice w mocy praktycznie nie zauważalne - silnik 1,9 benzyna - a spalanie praktycznie na tym samym poziomie - może 0,1-0,2l/100 więcej.
robertp1983 - 2010-08-17, 09:30
Zdaje sobie sprawę, że to mało prawdopodobne ale koleś zna się troche na autach i twierdzi, że tak mu pali, dlatego wolałem sie skonsultować jak uważacie.
PiotrWie - 2010-08-17, 09:36
Też mi się wydaje niemożliwe - K4M w Lagunie wg instrukcji zadowoli się czasami nawet 92, próbowałem jeździć na 98, zwykle jeżdżę na 95, jak byłem we Francji to z ciekawości nalałem kilka razy 92 - różnice w spalaniu wyniosły ok 0,2 litra, trochę czuć było różnicę w zbieraniu się. A nawet jak kiedyś miałem auto wymagające 98, to przy zatankowaniu 95 spalanie wzrastało minimalnie, za to pojawiały się samozapłony po wyłączeniu silnika. Obecnie komputer przy zatankowaniu paliwa o mniejszej ilości oktanów po prostu zmienia mapę wtrysków i nie ma problemu - oczywiście nie można tankować poniżej podawanego poziomu w instrukcji, bo takich map komputer nie ma
lurtz - 2010-08-17, 11:28
Tak a propo roznic miedzy 95 a 98 tutaj ciekawy pdf: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf Wg. niego okazuje sie ze na 95 silnik ma wieksza moc
laisar - 2010-08-17, 11:58
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=10695#10695 <;
lurtz - 2010-08-17, 12:00
adams - 2010-08-17, 17:57
E95 jest bardziej kaloryczna od E98. Stad silniki które są tworzone pod E95 palą więcej E98 niz E95
benny86 - 2010-08-17, 18:18
Też już czytałem wiele razy wspomniany pdf i wniosek ejst jeden jak dla mnie - lać takie paliwo, do jakiego jest przystosowany motor (jeśli chodzi o liczbę oktanową) Jeśli ktoś chce lepsze paliwo polecam niektóre typu premium - np. na shelowskim V-powerze mój stary escort dużo lepiej odpalał czy to w zimie czy w lato. Do aveo też leję te paliwo głównie dlatego że jest czystsze ( w dodatkową super moc i tak nie wierzę). Raz zalałem zbiornik na auchan i albo miałem pecha albo mają kiepskie paliwo - powyżej 100km/h wyrażnie gorezej prezyśpieszał i był głośniejszy, więcej spalał itp. Może sie nadziałem, ale teraz to olewam -przy spalaniu 5,8-6 litrów na setke i różnicy w cenie 20gr/litrze wolę mieć spokojną głowe. Do innego forda leję 95 na lotosie (cały zcas ta sama stacja) i jest OK
jjmalin - 2010-12-19, 21:00
ja tankowałem do poprzedniego autka hyundaia Atosa Prime'a 98 zamiast 95 i sporo lepiej silnik pracował a spalanie nawet mniejsze ... W tej chwili tankuje ON na Intermarche i nie narzekam. Ale fakt ropa na Lukoil lepsza. Autko lepiej idzie jest bardziej żwawe dynamiczniejsze...
jjmalin - 2011-06-01, 21:09
Panowie mam zasadnicze pytanie. Jakiego diesla tankować#?? Vervę( tankuję 5,14 z l), V - Power ( 5,40 za l, ew. Racing ale nie wiem czy jest diesel racing ), BP Ultimate ( Rybnik 5,19 za l ) lub zwykłą ropę z LukOil ( ceny te same około 4,89 za l, raz zatankowałem i byłem zdziwiony że zwykła a autko lepiej chodzilo ... )
Auto Krytyk - 2011-06-01, 21:16
Nie tankuj paliw wzbogaconych one są suche a dodatki wysuszają układ paliwowy. Lepiej zwykłe ON.
jjmalin - 2011-06-01, 21:20
czyli np zwykly ON plus np STP lub Xeramic do diesla ten dodatek??
wox - 2011-06-01, 21:21
80 % zatankowanego przeze mnie ON pochodziło z Neste (2 diesle z przebiegiem po ponad 90 tys. km) - najtańsze dostępne w moich okolicach. Raz na kilkadziesiąt tys. km przebiegu tankowałem do pełna V-Power z GTL-em (tylko do Dacii bo to paliwo jest dopiero od początku 2009 roku).
Auto Krytyk - 2011-06-01, 21:22
No może być , ja leję mixol 200ml do każdego tankowania. Mam nadzieję że common rail wytrzyma do 150-200 tys.km bez ruszania.
jjmalin - 2011-06-01, 21:22
tez leję MIXOL
Artus - 2011-06-01, 21:24
Dla mnie te wszystkie dodatki to chory pomysł
Tankować na sprawdzonych stacjach i tyle.
benny86 - 2011-06-01, 21:25
Transity w firmie z "beznadziejnymi" TDCI tankowane są na Auchan i pierwsze wtryski padły po 280tys. km a chłopaki z dystrybucji ich nie oszczędzają na trasie
Artus - 2011-06-01, 21:36
jjmalin napisał/a: | tez leję MIXOL |
Do Trabanta, do Dacii też?
jjmalin - 2011-06-02, 11:46
ma ktoś dostęp do iformacji czy paliwo na stacjach w Polsce pochodzi tylko z rafinerii polskich ( np Płock, Gdańsk, Trzebina, Czechowice ) czy któraś stacja bierze z importu ( np LukOil )
chriskb - 2011-06-18, 20:45
Właciwie jak donosi prasa to jedeny parametr decydyujący o tym ja dobry jest diresel czyli liczba cetanowa. Dlatego szukajcie paliwa, gdy ta liczba jest powyżej 55 i równa.
jjmalin - 2011-06-26, 11:27
znalazłem kolejny dodatek: Castrol TDA http://allegro.pl/castrol...1684725311.html
bigplik - 2011-06-29, 15:21
słuchajcie, zastanawiam się nad wyborem Neste, czy oni czasem nie dodają biokomponentów do swoich paliw? boję się o pompowtryskiwacze,
wiem, że tankując vervę lub bp ultimate mogę być o nie spokojny, a z kolei on orlena jest opisany jako spełniający normy z nawiązką jednak oni sami do silników z pompowtryskiwaczami polecają vervę on,
a skoro do neste paliwa dostarcza orlen, to rozumiem, że dostarcza tego normalnego diesla,
więc on nie jest rekomendowany to tych silników
jakie jest wasze zdanie?
marekwoj - 2011-06-30, 10:12
bigplik napisał/a: | on orlena jest opisany jako spełniający normy z nawiązką jednak oni sami do silników z pompowtryskiwaczami polecają vervę on, | Gdybyś sprzedawał dwa produkty których koszt wytworzenia byłby podobny, ale jeden byłby droższy, to który byś polecał ?
Lukas87 - 2011-06-30, 12:27
bigplik napisał/a: | słuchajcie, zastanawiam się nad wyborem Neste, czy oni czasem nie dodają biokomponentów do swoich paliw? boję się o pompowtryskiwacze,
wiem, że tankując vervę lub bp ultimate mogę być o nie spokojny, a z kolei on orlena jest opisany jako spełniający normy z nawiązką jednak oni sami do silników z pompowtryskiwaczami polecają vervę on,
|
zacznijmy od tego że nasze dieselki nie mają pompowtryskiwaczy a posiadaja system wysokocisnieniowy common rail
bigplik - 2011-07-06, 07:38
no tak common rail, nie z pompowtyskiwaczami
ale jaka jest konkluzja, lać ten tańszy orlen i bp czy nie lać?
marekwoj - 2011-07-06, 09:30
Jak chcesz tanio (i bezproblemowo) jeździć, to tak.
Jak chcesz dorobić koncerny (i być może lepiej się czuć), to nie
Nie polecałbym tankowania na małych, nie markowych stacjach typu Henio i szwagier, na sieciowych stacjach typu BP, Olen, Statoil itd. każde paliwo powinno być OK.
Powinno, bo przekręty zawsze się zdarzają, ale tak samo może być "chrzczone" droższe jak i tańsze paliwo.
Lukas87 - 2011-07-06, 11:48
ja leje zwykly diesel na schelu i dodaje dodatek KLEEN-FLO : SMAR DO SILNIKÓW DIESLA no i raz za czas V power
marcin_dw - 2011-08-13, 21:19
Teraz tankuję tylko na BP - Ultimate, choć przez pewien okres zwykły BP ON. Przetestowałem oba i po kilkukrotnym zalaniu Ultimate, na wiosnę wyczyściłem zbiornik ( ok. 90 km na rezerwie) i zalałem do pełna zwykły ON. Pierwsze wrażenie? Myślałem, że samochód zaraz włączy wsteczny i pojedzie do tyłu Na początku przepaść w osiągach, nie chciał sprawnie przyśpieszać, zamulał strasznie ale może coś było na dnie zbiornika. Po kilkudziesięciu kilometrach wyrównał się, ale to i tak nie było to samo. Ultimate poprawił ogólną sprawność silnika i zakres km, średnie spalanie było niższe o ok 0,4 l.
Wcześniej próbowałem Orlen i średnie spalanie w porównywalnych warunkach było mniejsze o ok. 0,5 l porównując Vervę i zwykły ON. Tutaj różnica w osiągach była jeszcze bardziej zauważalna, jak w przypadku BP. Zrezygnowałem z Orlenu, odkąd kiedyś na trasie (Piotrków lub Radom) zatankowałem i silnik zaczął bardzo głośno pracować, miał duże spalanie i zdecydowanie gorsze osiągi. Pracował na tej Vervie gorzej niż na zwykłym ON, który wcześniej testowałem. Nie chciałem więcej narażać Daćki na problem z Orlenem.
Testowałem również Statoil i o ile silnik pracował bardzo ładnie na każdym rodzaju, o tyle cena zdecydowanie za wysoka. Jednak wolę BP i nie zawiodłem się na żadnej ich stacji, choć mam swoją ulubioną
chriskb - 2011-08-14, 06:38
Takie małe ostrzeżenie jak ktoś się wybiera na Litwę i jeździ na Shell V-Power to jedyna stacja paliw Shell w Suwałkach nie ma tego paliwa, bo od iluś lat czekają na zbiornik.
Sam doświadczyłem i wlałem zwykłe ON. Nawet na zwykłym ON Shell średnie spalanie wyszło mi 6,32 l/100 km, co uważam za bardzo dobry wynik, rzadko schodzę poniżej 6,5 l/100 km. A w trakcie testów zachowania samochodu, które przeprowadziłem średnie spalanie było 7,32 l/100 km.
Po przejechaniu 6500 km w w dwa miesiące średnie spalanie na paliwie Shell V-Power 6,52 l/100 km w tym jest okres docierania, gdzie na paliwie Shell V-Power miałem średnie spalanie 6,29 l/100 km i cena za paliwo na 1 km wynosiła 0,30 PLN. Testowałem też Verve, Dynamic i Ultimate i V-Power. IMHO najbardziej ekonomicznym paliwem ON jest Shell V-Power.
Lukas87 - 2011-08-14, 10:26
jak już pisałem wyżej jeżdżę na zwyklym ON z shella spalanie jeszcze nie przekroczylo 5,3l/100km a w trasie można spokojnie zejśc poniżej 4l/100km oscylując w jeździe z predkoscia 80-90km/h, jezdzac z predkoscia autostradowa 140km/h bez zadnych gwaltownych przyspieszen wychodzi 4,8-4,9l/100km
jjmalin - 2011-08-14, 11:29
u mnie na trasie przy 140 km/h Stepway staje się ropożerny... na 100 km bierze 5,8 nawet 6
Ammianus - 2011-08-14, 12:09
To twoje statystyki ze stopki kłamią
A żeby dodać coś od siebie w temacie - od samego początku leje tylko orlenowską vervę (może ze 3 razy zdarzyło mi się na BP zalać) - i narzekać nie mogę - głównie ze względu na brak odniesienia
mekintosz - 2011-08-20, 19:52
Ja na poczatku lałem paliwo seri ultimate, super, verva, v-power etc. Jednak ostatnio tankuje na marketowym Statoilu oraz na Bliskiej na przeciw domu normalny ON. Zawsze te dwie stacje i na szczescie nic sie nie dzieje.
wojtek_pl - 2011-08-20, 20:07
A zużycie ci się zmieniło względem poprzedniego rodzaju paliwa ?
mekintosz - 2011-08-20, 20:22
wojtek_pl napisał/a: | A zużycie ci się zmieniło względem poprzedniego rodzaju paliwa ? |
Nie mialem okazji testowac na dluzszej trasie. Jednak nawet jesli to nie sadze by az tyle by zrekompensowac koszt nabycie ON wersji + Z drugiej strony sa osoby polecajace takie lepsze paliwo na dluzsza trase celem "przeczyszczenia" wtryskow. Pierwszy wlasciciel deklarowal, ze tankowal dacie glownie na neste i jak dotad wszytsko jest OK.
Piotrek721015 - 2011-08-21, 07:55
Ja też próbowałem paliw Premium, na trasie Gryfice-Wilno-Gryfice (ok. 1600 km), i na mieście, ale poprawy osiągów, czy pracy silnika nie zauważyłem. Spożycie też na bardzo podobnym poziomie. Teraz leję poprostu na Shelu DieselExtra i auto się dobrze sprawuje.
Prezes - 2011-08-21, 19:53
Chciałem spróbować Schell'a czy jest różnica wobec Lukoila, Pan mnie zagadał i się pomylił i nalał mi V-Ppowera zamiast normalnego (18 PLN w plecy). Powiedział, że więcej kilometrów zrobię, a mi spalanie wzrosło o 0,2 litra :P
Poza tym to już kolejny raz jak panowie niedosłyszą lub się pomylą i leją premium, dlatego lubię tankować na Lukoilu - sam.
benny86 - 2011-08-21, 19:55
Prezes napisał/a: | Pan mnie zagadał i się pomylił i nalał mi V-Ppowera zamiast normalnego ( |
hehe, stara zagrywka pracowników podjazdu na shellu - zagadać klienta albo wziąć klucze jeśli daje i idzie do kolejki do kasy --wtedy leje się v-powera bo szefostwa naciska na wyniki sprzedaży tego paliwa. Wiem bo sam tak robiłem jak podczas studiów w wakacje dorabiałem sobie na shelu
Lukas87 - 2011-08-21, 20:45
to mnie wkurza że nonstop wciskaja v powera juz nie wytrzymalem i powiedzialem albo leje zwykly ON albo jade na inna stacje
benny86 - 2011-08-22, 08:45
Wiesz, prawda jest taka że pracownik podjazdu musi wyrobić określony procent, np V-power 95 musi stanowić 30% sprzedaży paliw bezołowiowych, inaczej kierownik stacje drze morde i ogólnie ma się z nim na pieńku. Natomiast to że pojedziesz na inną stację pracownika podjazdu (ku ironi...) może nawet ucieszyć, bo wtedy spada sprzedaż "zwykłego" paliwa - brutalne, ale prawdziwe... Szczerze mówiąc to nie rozumiem klientów tankujących tradycyjne paliwo na shelu - masz zwykły ON czy też PB95 z Orlenu, a płacisz za to 15-20gr taniej niż na Lukoilach, Auchan czy st1 które mają dokładnie to samo paliwo...
Gdy ktoś jest zwolennikiem paliw uszlachetnionych to inna sprawa (choć też nie oczywista), ale ja po prostu nie lubię płacić więcej za ten sam towar niż jest to konieczne
Dusterjack - 2011-08-22, 12:59
Na uszlachetnionym paliwie nie ma lepszych osiągów, wyjątkiem jest BP Ultimate, zauważalne jest trochę mniejsze spalanie. Ale jest to tak mała różnica, że nie warto tankować droższego odpowiednika. Różnica ulepszonego paliwa polega generalnie na tym, że silnik jest czysty, nie ma nagarów, co przekłada sie na jego żywotność, znając słabosć silników dCi 1,5 tankowanie ulepszonego paliwa ma sens.
Prezes - 2011-08-22, 13:55
Skoro jest taki napór na sprzedaż droższego, to znaczy, że aż tak się nie różni - a tylko zarobek stacji wzrasta.
Dusterjack napisał/a: | znając słabosć silników dCi 1,5 | A ja nie znam tej słabości.. kogo nie znam to chwali pod niebiosa.
benny86 - 2011-08-22, 14:33
Prezes napisał/a: | Skoro jest taki napór na sprzedaż droższego, to znaczy, że aż tak się nie różni - a tylko zarobek stacji wzrasta |
Zarobek stacji jest taki sam w ujęciu procentowym, przy 20groszowej różnicyw cenie zysk stacji jest owszem wyższy, ale to ledwie zauważalna różnica, na pozimie max 1gr więcej na sprzedanym litrze
Auto Krytyk - 2011-08-22, 14:56
Mnie się dzisiaj udało zatankować na Statoilu w Trzebini ON po 4,81. Normalnie cud bo wszędzie po prawie 5 zł. Ja tankuje od początku normalny ON, gdyż ulepszany jest za suchy a te dodatki wysuszają jeszcze układ.
Lukas87 - 2011-08-22, 15:33
u mnie w okolicy jest stacja CRAB i tam ON jest po 4,80zl zatankowalem dwa razy i ani spalanie ani moc silnika sie nie zmienilo chyba zaczne tam tankowac
kakus - 2011-08-24, 00:17
z tego co wiem Panowie .... to właśnie dla tego że na ON nie czuć różnicy tak jak na benzynie .... to w Polsce paliwo do diesla jest takiej marnej jakości właśnie .... więc jak nie czujecie różnicy .... to normalne ... ..... szkoda że silnik poczuje ... niestety.....
wojtek_pl - 2011-08-24, 12:15
Z tego co wyczytałem to Common Rail jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Także wolę tankować lepsze niż wymieniać układ wtryskowy za ...naście tysięcy złotych.
Inna sprawa, że przy moim jeżdżeniu (10 tys km. rocznie) taka wymiana nie będzie konieczna chyba że coś wyjątkowo perfidnie padnie wcześniej niż powinno (planowane użytkowanie 4 -5 lat, przebieg całkowity w tym czasie do 60 tys km).
Auto Krytyk - 2011-08-24, 13:04
Jaki sens diesla przy takich przebiegach? Robisz prezent następnemu właścicielowi. Co do awaryjności common rail na forum był 1,5 dci po przebiegu 170 tys.km bez awarii. Ja do swojego leję mixol co tankowanie na lepsze smarowanie.
Prezes - 2011-08-24, 14:27
wojtek_pl napisał/a: | Z tego co wyczytałem to Common Rail (..) | A nie czytałeś, że zamiast Dacii lepiej używaną RAV4 kupić? Ja osobiście nie znam nikogo, kto jeździł od nowości 1,5 dCi i mu coś poszło.
TAXI AIRPORT napisał/a: | Jaki sens diesla przy takich przebiegach? | Ładniej się zbiera, ma świece żarowe, psychiki nie męczy myśl o gazowaniu.. i pewnie znajdzie się coś jeszcze?
benny86 - 2011-08-24, 14:36
Prezes napisał/a: | Ładniej się zbiera, ma świece żarowe, psychiki nie męczy myśl o gazowaniu.. i pewnie znajdzie się coś jeszcze? |
Po prostu, są ludzie którzy nie patrzą na względy finansowe tylko na swoje motoryzayjno-technniczne preferencje i kupują np. tylko diesla lub tylko benzynę...
wojtek_pl - 2011-08-24, 16:10
Silnik 1.6 benzyna w Dusterze to pomyłka - jest zdecydowanie za słaby. Diesel 1.5 też jest za mały, powinien być 1.7 lub 2.0, ale nadrabia wysokim momentem obrotowym i jeszcze ujdzie. Dlatego wolałem diesla.
Samochodu nie kupuje się do oszczędzania tylko do jeżdżenia. Jak ktoś chce oszczędzać to mu taniej taksówki wyjdą lub okazyjne wypożyczenie samochodu z wypożyczalni.
malygabrys - 2011-08-24, 18:52
wojtek_pl napisał/a: | Silnik 1.6 benzyna w Dusterze to pomyłka - jest zdecydowanie za słaby. Diesel 1.5 też jest za mały, powinien być 1.7 lub 2.0, ale nadrabia wysokim momentem obrotowym i jeszcze ujdzie. Dlatego wolałem diesla.
Samochodu nie kupuje się do oszczędzania tylko do jeżdżenia. Jak ktoś chce oszczędzać to mu taniej taksówki wyjdą lub okazyjne wypożyczenie samochodu z wypożyczalni. |
Aj tam zaraz pomyłka - może rzeczywiście jak by miał te 20 - 30 kucy więcej było by fajnie, ale wiem jak się zbiera i to wystarcza. A że przy okazji potrafi "zjeść" no cóż sam zauważyłeś .... tylko do jeżdżenia. .....
A tak w ogóle auto zeżre wszystko co mu wleję - taki KRWIOPIJCA.
wojtek_pl - 2011-08-24, 19:04
Może jakby miał więcej momentu a nie mocy to by lepiej ciągnął. Czyli pojemność, pojemność, pojemność.
Nie mówię, że z tym silnikiem 1.6 nie da się jeździć ale co to za jazda...
Lukas87 - 2011-08-24, 20:32
przydała by sie uturbiona benzynka
oloj - 2012-04-15, 13:34 Temat postu: Stacja Neste, diesel. Witam!
Za 2 tygodnie odbieram mojego Dustera (Delsey) w diselku.
Proszę o wyrażenie opinii użytkowników dci na temat ropy na stacji Neste.
Lałem tam paliwko jak miałem Hyundaia i30 ponieważ mam blisko i ceny nie są tragiczne w porównaniu do konkurencji tyle, że to była benzynka.
Boje się żeby nie załatwić sobie wtryskiwaczy...
Z góry dzięki!
wieza - 2012-04-15, 14:03
hey tez tankowalem ale najlepiej mieszaj paliwo na roznych stacjach dobrych stacjach
esdziewiaty - 2012-04-15, 14:13
Mój Duster przejechał blisko 50 000km na paliwie z tych stacji. Nic się nie dzieje. Podobnie wrażliwy na jakość paliwa VW Passat z silnikiem diesla z 2003r przejechał ponad 200 000km na paliwie z tych stacji, również to samo= brak problemów.
Ja polecam, ponadto warto zainteresować się "kartami przedpłaconymi", dzięki nim otrzymujemy 5 groszy rabatu od ceny detalicznej.
BTW. nie NESTEA, a NESTE
benny86 - 2012-04-15, 14:21
esdziewiaty napisał/a: | BTW. nie NESTEA, a NESTE |
W katowicach na szyldzie widziałem Neste A24...(może to oznaczenie stacji całodobowych?)
oloj - 2012-04-15, 14:33
esdziewiaty napisał/a: |
BTW. nie NESTEA, a NESTE |
Sorki ;)
wieza - 2012-04-15, 16:09
ja nie zwracam uwagi na cene paliwa bo za 5gr na litrze nie chce mi sei pomykac nigdie indziej szkoda mojego czasu, a karta przedplacowa hmm korzystniej jak zaplace kredytowka
benny86 - 2012-04-15, 16:16
wieza napisał/a: | ja nie zwracam uwagi na cene paliwa bo za 5gr na litrze nie chce mi sei pomykac nigdie indziej szkoda mojego czasu |
Ja zwracam uwagę na cene paliwa, ale najtańszą stację paliw w mieście mam po drodze do/z pracy, a różnica waha się od 12 do 20gr na litrze, więc w ciągu roku przy moim skromnym przebiegu 12kkm to ok. 130zł. Niby niedużo, ale dla zasady nie lubię przepłacać
Marmach - 2012-04-15, 16:31
wieza napisał/a: | hey tez tankowalem ale najlepiej mieszaj paliwo na roznych stacjach dobrych stacjach |
Popieram, tylko w zasadzie wystarczy mieszać paliwo na *różnych stacjach*. Jak przeglądałem kiedyś raport z kontroli kilkuset stacji, to najczęściej wpadały Shelle i chyba żadna stacja Auchan, niewiele Bliskich itp także rzecz wydaje się zjawiskiem całkowicie losowym - oczywiście ryzyko pewnie rośnie w stacjach "marki krzak" ;P
mekintosz - 2012-04-15, 17:23
Ja staram sie tankowac na jednej stacji, max dwoch i zawsze do rezerwy wyjezdzac zatankowany olej napedowy. W przypadku nagłego pogorszenia jakości paliwa i ew. awarii łatwiej udowdnic mi ze tankowałem tylko u nich niz miec w baku historie dziesieciu stacji Akurat mam w poblizu Orlen Bliska oraz przy okazji zakupów stacje sieci Statoli 1-2-3. Nie było dotychczas problemow z wtryskiem, oprocz zapchania parafina w zimie filtra. Byc moze to incydentalny przypadek lub wymagajacy wymiany filtr przyczynil sie do tego czopka. Zdarzyło mi sie tez za 50 zl zatankowac na Neste i tez bylo OK.
Azrael - 2012-04-15, 17:51
Tankuję się w zasadzie tylko na Orlenie, Verva + LPG, a co do cen polecam konto zakupowe Millenium. Zwracają 3% za wydatki na stacjach i sklepach spożywczych (większość marketów się łapie). Wychodzi jakieś 18gr taniej na każdej stacji
Konto jest darmowe, w tym bankomaty i przelewy, jeśli wpłynie 1000 (nie musi być to pensja, więc zawsze można cofnąć nadwyżkę)
TD Pedro - 2012-04-15, 18:10
Azrael napisał/a: | polecam konto zakupowe Millenium. Zwracają 3% za wydatki na stacjach |
korzystając z konta w banku Meritum (też bezpłatnym) mam bonus przy zakupie paliwa 4%, oczywiście też są różne warunki ale skoro i tak trzeba tankować to nawet z takich ofert warto korzystać...
Lukas87 - 2012-04-16, 08:33
ja ostatnio przerzuciłem się na lukoil całą zimę przejezdziłem i nie bylo problemow i ceny maja dobre wzgledem konkurencji
Dusterjack - 2012-04-17, 21:01 Temat postu: Jakie paliwo do Daci Duster dci? Wszyscy piszą że dci to dobry silnik tylko należy przestrzegać kilka zasad:
- nie "dusić" silnika na obrotach mniejszych niż 2000 obr./min.,
- używać lepszego paliwa (diesla), najlepiej premium,
- po trasie poczekać kilkanaście sekund aż ostygnie turbina,
- przestrzegać terminowych przeglądów.
Wszystko OK, ale co sądzicie o tych ulepszonych paliwach typu deisel Verva, BP Ultimate Diesel, Shell V-Power Diesel i podobne uszlachetnione diesle?
Czy macie z tym jakieś doświadczenia, czy ktoś miał już rozebrany silnik z powodu awarii i jak wygląda jego zużycie po takich paliwach? ASO w którym serwisuję Dustera chwali tylko Orlenowski Diesel Verva. Ja tankuję od początku BP Ultimate i na razie nie ma żadnych problemów, silnik przy minus 25 stopniach zimą palił zawsze za pierwszym razem, fakt, że przy tej temperaturze podczas jazdy już przy rozgrzanym silniku zdażało się wyczuć krótkie przerwy w pracy silnika. Czy tankując zwykły diesel, mniej wydając na paliwo, silnik doczeka rozsądnego (dużego) brzebiegu bez awarii?
laisar - 2012-04-17, 21:13
Cytat: | Jakie paliwo do Daci Duster dci? |
Takie samo, jak do reszty daciek: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=373
chriskb - 2012-04-18, 11:02
W związku z tym, że na Forum pojawiają się nowi użytkownicy (a nie wszystkim chce się albo potrafią wyszukać interesujące ich informację), wstawiam ten Post aby wyjaśnić kilka rzeczy dotyczących paliw do silników wysokoprężnych i jednocześnie pozwolić wybrać rodzaj paliwa jaki stosować w silnikach „Dci” z układem „Common Rail” co dotyczy samochodów marki Dacia. Na początku kilka wyjaśnień co do podstawowych parametrów paliw do silników diesel w skrócie ON (olej napędowy):
1. LC – liczba cetanowa jest to podstawowy parametr paliw do silników wysokoprężnych, która w uproszczeniu jest wskaźnikiem zdolności paliwa wysokoprężnego do samozapłonu. Dla paliw wysokoprężnych zawiera się ona w wartościach pomiędzy 40 a 60. Wpływ na tę liczbę mają liniowe węglowodory parafinowe (LC = 60 - 100); rozgałęzione węglowodory parafinowe i nafteny (LC = 20 – 70); proste węglowodory aromatyczne (LC = 0 – 60) oraz rozgałęzione węglowodory aromatyczne poza naftenami (LC = 0 – 20). Dla paliw ON ustalono w Polsce normę LC na poziomie 51 i taką liczbę posiada zwykłe paliwo ON sprzedawane na polskich stacjach benzynowych.
2. Dodatki (komponenty) do paliw ON, mają one na celu stabilizację paliwa ON powstającego z procesu rafinacji i należą do nich:
a) antykorozyjne – dla ograniczenia wpływu rdzy na części metalowe silnika
b) bio-komponety – o nich niżej,
c) czyszczące – szczególnie mają wpływ na jakość spalania i układy wtryskiwaczy
d) smarne – utrzymują stabilny poziom siarki i zapewniają właściwości smarne w dużym zakresie temperatur,
e) specjalne taki jak absorbery, stabilizatory (usuwanie wody, stabilizacja temperaturowa i czasowa, zmniejszenie właściwości utleniania metali)
f) wielofunkcyjne – najnowsze technologie w wytwarzaniu paliw, które łączą ze sobą różne wyżej wymienione właściwości.
3. Zawartość bio-komponetów, aby paliwa były bardziej ekologiczne przepisy UE wprowadziły do paliw i ON również bio-komponety (Norma EN 590 i Polska PN-EN 590), których w uproszczeniu zadaniem jest ograniczenie wydzielania środków szkodliwych do środowiska oraz mających wpływ na ograniczenie zużycia bogactw naturalnych. Dotychczasowa norma 5% ich zawartości w paliwie ON wzrosła do 7% od 01-04-2012 i to nie jest żart.
4. Paliwa letnie i zimowe, zawierają komponenty, które w sposób szczególny ułatwiają rozruch siników diesel w rożnych warunkach temperatury otoczenia. Wiadomo, ze na sprawność układu zasilania paliwem diesel duży wpływ ma zachowanie związków parafiny, która wraz z obniżeniem temperatury zewnętrznej się krystalizuje, co może spowodować zatkanie filtru paliwa. W związku z tym, że w okresie letnim mamy w Polsce dodatnie temperatury, paliwa letnie posiadają komponenty, które zapobiegają krystalizacji parafiny w temperaturach otoczenia 0˚ C i dodatnich. Zimowe paliwa ON muszą posiadać komponenty, które obniżają tę temperaturę co najmniej do – 20˚C. Istnieją również paliwa ON tzw. „arktyczne” , gdzie komponenty potrafią zachować płynność parafiny w temperaturach do - 40˚ C.
A teraz kilka słów o paliwach Premium różnych popularnych producentów.
BP Ultimate Diesel z liczba cetanową do około 55, posiada komponenty które po pierwsze chronią przed szkodliwymi efektami rdzy i zużycia materiałów silnika, po drugie posiadają komponenty , które mają doskonałe właściwości czyszczące, co zapewnia zachowanie prawie 99% pierwotnej mocy silnika.
Lotos Dynamic Diesel w paliwie tym zastosowano imitator liczby cetanowej, który podwyższa ją do ponad 55, zastosowano dodatek KEROPUR1190, który eliminuje nagromadzenia koksu, do 3,5% zmniejsza utratę mocy w silniku pracującym pod dużym obciążeniem oraz posiada komponenty antykorozyjne.
Orlen Verva Diesel, charakteryzuje się liczbą cetanową 55 oraz posiada dodatki czyszczące, antykorozyjne i przeciw-utleniające, należy do paliw tzw. „bezsiarkowych”, szczególnie zalecenie do silników z układem „Common Rail”.
Shell V-Power Diesel z dodatkiem GTL (Gas to Liquid) to w zasadzie pierwsze paliwo wykorzystujące technologię paliw syntetycznych (od kwietnia 2009 na stacjach w Polsce). Charakterystyczne cechy to wysoka liczba cetanowa (zawsze ponad 55), mniejsze zanieczyszczenia, wydajniejsze spalanie co obniża emisję związków szkodliwych do atmosfery.
Statoil Diesel Gold w trakcie wytwarzania stosuję się technologię SDP (Statoil Diesel Protection) poprzez zastosowanie wielofunkcyjnego dodatku uszlachetniającego, który zapewnia dobre właściwości czyszczące, szczególnie układ wtryskowy w autach z układem „Common Rail”, posiada liczbę cetanową około 55.
Cena i ekonomia w stosowaniu paliw
Nie ma się co oszukiwać, cena paliwa w eksploatacji auta gra i jest podstawowym parametrem w wyborze i stosowaniu rodzaju paliwa. Jest spora grupa użytkowników, która oprócz ceny sprawdza ekonomię i dobiera paliwa pod katem ich kosztów jednostkowych w całym procesie eksploatacji tzn. ile będzie mnie kosztowało przejechanie 1 km. Nie można wykluczyć również użytkowników z tzw. przywiązaniem do marki i dla nich nie koszty ale logo firmy odgrywa największą wartość. I na koniec to użytkownicy, którzy nie patrząc na ceny paliwa będzie wybierało to najdroższe, bo w ich mniemaniu jest ono najlepsze dla ich auta. Nie mam zamiaru pominąć użytkowników, dla których najbliższa stacja paliw ma wpływ na rodzaj używanego paliwa i wszystkich tych, którzy tankują różnego rodzaju paliwa z racji przemieszczania się w sprawach służbowych, czy też turystycznych.
No i na koniec
Pytanie jakie stosować paliwo dla naszych Daci z silnikami wysokoprężnymi Dci i układem „Common Rail”?
Silniki Renault Dci są wytwarzane w nowoczesnej technologii i stosowane przez kilku producentów Marek samochodowych posiadają tzw. wskaźnik wysilenia maksymalnie do około 80 KM z litra pojemności. Ponieważ są produkowane od kilkunastu lat przeszły już chorobę wieku dziecięcego. W zasadzie, aby spojrzeć na podstawowe parametry silnika i jego ustawień oraz wziąć pod uwagę, że paliwo do ich zasilania jest odpowiedniej przewidzianą normą jakości to mogą one pracować ze standardowym olejem napędowym. Można więc bez obaw jeździć na paliwach ON z liczbą cetanową ponad 50. Aby ustrzec się przypadków usterek układu paliwowego-wtryskowego można co jakiś czas dodawać zewnętrzne dodatki wielofunkcyjne i to w sposób dostateczny zabezpieczy w aucie ten układ.
Dla użytkowników, którzy jeżdżą dużo w trudnych warunkach terenowych i bardzo często w górnych parametrach pracy silnika IMHO zalecałbym paliwa z liczbą cetanowa 55 i wyższą. Dobre parametry pracy silnika oraz stosunkowo niskie koszty jednostkowe eksploatacji.
Mam nadzieję, że ten wywód pomoże naszym „forumowiczom” dobrać odpowiednie paliwo ON do eksploatacji ich ulubionej marki Dacia zarówno pod względem zasobności portfela jak i spokoju ducha o trwałość silnika a raczej układu paliwowo-wtryskowego. Radzę pamiętać zasadę „nic co istnieje w przyrodzie nie jest za darmo” i odnosi się ono również do paliw dla silników z napędem diesel.
48piotr - 2012-04-18, 11:15
Dzięki za kompedium-dzień nie zmarnowany./poszerzyłem wiedzę/
Pozdrawiam
wat - 2012-04-18, 11:34
fajny opis
jak się wobec tego ma bardzo często sosowane dolewnie mixolu warto czy nie warto?
chriskb - 2012-04-18, 15:15
wat,
To jest kompletna bzdura jeżeli chodzi o nowoczesne silniki diesla a taki jest obecnie montowany w samochodach Dacia. Obecne oleje napędowe posiadają zarówno odpowiednie właściwości smarne jak i stabilna gęstość i lepkość w całym zakresie temperatur otoczenia.
Jak się domyślam ta plotka powstała z opowieści tych co jeździli autami zasilanymi ON na oleju opałowym. Olej opałowy ma bardzo małe ilości siarki (brak właściwości smarnych), to jest inna frakcja w procesie destylacji ropy naftowej i wtedy aby zapewnić odpowiednie smarowanie w układzie pompo-wtrysków stosowano chałupniczą metodę wzbogacania oleju opałowego mixolem.
wat - 2012-04-18, 21:51
chyba że tak, aczkolwiek nawet na forum nie brak dolewaczy mixolu ponoć lepiej się kręci,
ktos też dolewał ken flo czy jakos tak
Przy tych silniczkach chyba lepiej jednak nie eksperymentować y wynalazkami
Lukas87 - 2012-04-18, 22:03
wat napisał/a: | dolewał ken flo |
tak ja dolewam
wat napisał/a: | Przy tych silniczkach chyba lepiej jednak nie eksperymentować y wynalazkami |
Lepiej dmuchać na zimne na pewno ON ma mniej własności smarnych niż kilka lat temu, mam gospodarstwo i kiedys jak sie wylalo rope na beton to zostawala tlusta plama a teraz jak sie wyleje to szybko znika co daje do myslenia , mixol na pewno nie zaszkodzi i kazdy kto go stosuje twierdzi iz silnik ciszej pracuje i mniej kopci
chriskb - 2012-04-19, 07:11
Lukas87 napisał/a: | mixol na pewno nie zaszkodzi i kazdy kto go stosuje twierdzi iz silnik ciszej pracuje i mniej kopci |
Dla oleju opałowego na pewno nie zaszkodzi, ba a nawet go uszlachetni.
Drzewnej produkcja ON była czystym efektem rafinacji ropy naftowej (z kolumny szła bezpośrednio do obrotu), nikt nie myślał o komponentach uszlachetniających taki produkt (stąd rozlany ON wyglądał jak tłusta plama). Silniki wysokoprężne były tak proste ja budowa cepa, bez rozbudowanych układów paliwowo-wtryskowych. Czasy się zmieniają powstały rozbudowane konstrukcje układów paliwowo-wtryskowych i co za tym idzie, Rafinerie musiały dostosować paliwa do tych konstrukcji. Brak tłustej plamy nie świadczy o właściwościach smarnych obecnego ON.
W poprzednim poście zwróciłem uwagę, że dolewanie co jakiś czas komponentów uszlachetniających do zwykłego ON niczym nie szkodzi. Pamiętać jednak należy jakie się komponenty dolewa i po co. Każdy z takich specyfikałów ma swoje konkretne przeznaczenie. Radzę dokładnie czytać aby nie zapętlić się w cudowne właściwości reklamy i marketingu. Ze względu na specyfikę dystrybucji paliw (zbiorniki pośrednie i ich czystość) warto co jakiś czas latem wlać uszlachetniacz usuwający nagary i czyszczenie wtrysków. W zimie można stosować komponenty wiążące wilgoć oraz obniżające krystalizację parafin.
Marmach - 2012-10-03, 23:36
http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=11648
Pozwoliłem sobie przejrzeć listę stacji z paliwem nietrzymającym norm i wygląda na to, że istotnie najłatwiej złapać do baku syfa na stacjach "U Pana Zdzicha".
Ciekawe czy jest tak dlatego, że duże stacje mogą sobie pozwolić na natychmiastowe wpompowanie dobrego paliwa, jak tylko pojawia się informacja o kontroli ;P
Dusterjack - 2012-10-04, 18:45
Z badań wynika, że coraz gorsza marża na litrze paliwa znowu "kusi" właścicieli na kombinowanie z paliwem. Zmuszają je do tego także przepisy np. do końca 2012 r. wszystkie stacje paliw muszą mieć zbiorniki 2 płaszczowe lub w wannie betonowej (geomembranie) i muszą założyć monitoring poziomu paliwa w zbiorniku i kontroli wycieków. Koszt takich modernizacji dla samego opomiarowania zbiornika to średnio dla stacji paliw wydatek od 10 do 30 tys. złotych.
Aktualnie na co 20 stacji znowu jest coś nie tak z paliwem.
wolant - 2012-10-04, 21:28
Marmach napisał/a: | http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=11648
Pozwoliłem sobie przejrzeć listę stacji z paliwem nietrzymającym norm i wygląda na to, że istotnie najłatwiej złapać do baku syfa na stacjach "U Pana Zdzicha".
Ciekawe czy jest tak dlatego, że duże stacje mogą sobie pozwolić na natychmiastowe wpompowanie dobrego paliwa, jak tylko pojawia się informacja o kontroli ;P |
W takim razie co z tymi do których ta informacja nie dotarła? Bo jeżeli jakaś informacja rzeczywiście dociera to jednak napewno nie zawsze i nie do wszystkich, zatem wątpię aby chodziło tu tylko o informację.
BoloSr - 2013-04-08, 08:36 Temat postu: A ja ma takie pytanie co lac do dCi ??? bedzie to pierwszy moj diesel i niechcialbym go od razu popsuc wiec co do niego lac i gdzie najlepiej ??
wojtek_pl - 2013-04-08, 09:50 Temat postu: Re: A ja ma takie pytanie
BoloSr napisał/a: | co lac do dCi ??? bedzie to pierwszy moj diesel i niechcialbym go od razu popsuc wiec co do niego lac i gdzie najlepiej ?? |
Olej napędowy. Stanowczo olej napędowy. Żadnych podróbek...
48piotr - 2013-04-08, 09:50
Cytat: |
Wysłany: Dzisiaj 9:36 A ja ma takie pytanie
co lac do dCi ? |
Olej napędowy.
BoloSr - 2013-04-08, 09:56 Temat postu: Re: A ja ma takie pytanie
wojtek_pl napisał/a: | BoloSr napisał/a: | co lac do dCi ??? bedzie to pierwszy moj diesel i niechcialbym go od razu popsuc wiec co do niego lac i gdzie najlepiej ?? |
Olej napędowy. Stanowczo olej napędowy. Żadnych podróbek...
|
oczywiscie tylko gdzie takowy zanabyc zeby mial to co powinein miec :):)
laisar - 2013-04-08, 10:16
BoloSr napisał/a: | co lac do dCi ??? |
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=373
wojtek_pl - 2013-04-08, 10:16
Z tego co wiem to na markowych stacjach benzynowych... Mogę się co prawda mylić, ale tak słyszałem...
DrOzda - 2013-04-08, 10:35
Na supermarketowych stacjach koło mnie (Auchan , Tesco) mają taki obrót że cysterna kursuje non stop. Nie mieliby czasu zakombinować nawet. Co prawda jest jeszcze baza Orlenu w Mościskach , rurociąg do niej z rafinerii w Płocku no i kilka kilometrów do przejechania cysterną, ale nie sądzę żeby ryzykowali jakieś wałki.W każdym razie wszyscy znajomi którzy tam tankowali czy to ON czy noPB nie mieli od początku istnienia tych stacji żadnych problemów.
Markowe stacje maja różny status właścicielski , czasem jest to bezpośrednio koncern czasem franczyza, w przypadku tej ostatniej bywały wałki z paliwem jak u "Pana Zdziśka".
keikan - 2013-04-08, 10:47
DrOzda napisał/a: | Na supermarketowych stacjach koło mnie (Auchan , Tesco) mają taki obrót że cysterna kursuje non stop.". |
no i to jest właśnie największe zagrożenie. Nigdy nie powinno się tankować paliwa zaraz po wlaniu go przez cysternę do zbiornika stacyjnego..Wtedy unosi się tam najwięcej syfu i osadów, które mogą przytkać filtry i przewody... trzeba odczekać dzień, aż ten syf opadnie na dno.. Serio..
DrOzda - 2013-04-08, 11:02
ROTFL a czy ty wiesz wogóle jak są skonstruowane nowoczesne zbiorniki i aparatura pompująca w stacji paliw ? Jak działają separatory , filtry i aparatura do odsysania magazynowania i zwrotu oparów paliwa ?
Dla ułatwienia dodam że stosowane filtry mają wkłady zapewniające filtrowanie zanieczyszczeń o wielkości od kilkuset mikrometrów.
chriskb - 2013-04-08, 13:03
Na stronie www.uokik.gov.pl podane są stacje paliw, które dopuściły się "wzbogacania" paliwa. Warto sprawdzić, aby nie nadziać się na minę.
MM - 2013-04-08, 15:16
Ja tankuję orlen vervę, gdyż:
- zawiera dodatek poprawiający skuteczność spalania, a przez to obniżający ilość wydzielanej sadzy (niektórzy mogą zauważyć zmniejszenie spalania) oraz dodatek myjący;
- jest właściwie niewiele droższa - przy spalaniu 5÷6 l / 100 km, różnica między najtańszym, rozsądnym (np. auchan) tankowaniem, a tankowaniem vervy (też rozsądnym ) wynosi 1,50 ÷ 1,80 zł na 100 km;
- prawie wszystkie paliwa są albo z orlenu (45% rynku hurtowego), albo z lotosu (30% rynku hurtowego), a pozostałe 25% mnie nie interesuje.
d3mol3k - 2013-04-08, 15:54
My tam służbówki tankujemy na Bobryku :) od lat i na razie żaden się nie spsuł ani razu a mamy i Transita i berlingo 1.6 i obecnie dokkera. Leo_ś też jest tam tankowany i z ichnim dieslem jest OK.
pluto - 2013-04-08, 16:28
MM napisał/a: |
- prawie wszystkie paliwa są albo z orlenu (45% rynku hurtowego), albo z lotosu (30% rynku hurtowego), a pozostałe 25% mnie nie interesuje. |
Mimo że paliwa na różnych stacjach dostarczane są przez Orlen lub Lotos, to mogą różnić się składem. Firmy zamawiając benzynę i olej napędowy podają ich konkretną specyfikację i w tym jest cała zabawa.
Tankuję w większości właśnie w tych 25 % których kolega nie interesuje i nie narzekam a i spalanie jest na akceptowanym poziomie.
maciek - 2013-04-08, 18:05
pluto napisał/a: | Orlen lub Lotos |
polecił bym Lotos-a z względu na to że Orlen bierze ropę od Rusjan a złoża ropy mają sporą zawartość siarki (która jak wiemy ma właściwości korozyjne). Choć ropa ta mieści się w przedziałach normy ale jest jej więcej niż właśnie w Lotosie.
Lotos bierze ropę z Kuwejtu, morza północnego i troszeczkę z Bałtyku ta ropa jest mniej zasiarczona niż ta Rosyjska.
choć im to się ciągle zmienia więc mogę się mylić
Lukas87 - 2013-04-08, 20:30
ja od zawsze na LUKOIL-u najtańszy ON wzbogacony mixolem
keikan - 2013-04-09, 06:31
DrOzda napisał/a: | ROTFL a czy ty wiesz wogóle jak są skonstruowane nowoczesne zbiorniki i aparatura pompująca w stacji paliw ? Jak działają separatory , filtry i aparatura do odsysania magazynowania i zwrotu oparów paliwa ?
Dla ułatwienia dodam że stosowane filtry mają wkłady zapewniające filtrowanie zanieczyszczeń o wielkości od kilkuset mikrometrów. |
Nie wiem jak to działa.. Wyrażam tylko opinię, którą usłyszałem od pracownika stacji benzynowej..Ja tam się będę tego trzymał...
Gimbo - 2013-04-09, 06:35
Lukas87 napisał/a: | ja od zawsze na LUKOIL-u najtańszy ON wzbogacony mixolem |
Nienawidzę ruskich, nie będę u nich tankował!
TD Pedro - 2013-04-09, 17:22
maciek napisał/a: | złoża ropy mają sporą zawartość siarki |
a to nie podlega jakiemuś procesowi oczyszczania-neutralizacji? w końcu ta ropa
maciek napisał/a: | od Rusjan |
jest również sprzedawana na zachód od Polski a tam pewnie na takie "drobiazgi" zwracają uwagę...
maciek - 2013-04-09, 18:10
TD Pedro napisał/a: | maciek napisał/a: | złoża ropy mają sporą zawartość siarki |
a to nie podlega jakiemuś procesowi oczyszczania-neutralizacji? w końcu ta ropa
maciek napisał/a: | od Rusjan |
jest również sprzedawana na zachód od Polski a tam pewnie na takie "drobiazgi" zwracają uwagę... |
jasne ale zawsze norma ma jakiś przedział
kakus - 2013-04-09, 18:21
mixol ............ załatwi 90% problemów
wojtek_pl - 2013-04-10, 07:37
maciek napisał/a: | TD Pedro napisał/a: | maciek napisał/a: | złoża ropy mają sporą zawartość siarki |
a to nie podlega jakiemuś procesowi oczyszczania-neutralizacji? w końcu ta ropa
maciek napisał/a: | od Rusjan |
jest również sprzedawana na zachód od Polski a tam pewnie na takie "drobiazgi" zwracają uwagę... |
jasne ale zawsze norma ma jakiś przedział |
Poza tym u nas są inne normy i może być dopuszczona wyższa zawartość niektórych niekorzystnych składników...
Z drugiej strony jak u nas również, niestety, obowiązują normy EURO4, EURO5, czy następne to może i skład paliwa musi być odpowiedni aby te normy dało się spełnić. Ale u nas wszystko jest możliwe...
Boogie - 2013-04-10, 10:07
Z tego co wiem w Polsce od 2009 roku jest tylko ON z niskim poziomem siarki (poniżej 10ppm), to regulują przepisy UE
chriskb - 2013-04-10, 20:18
Poczytajcie poprzednie posty w niniejszym temacie, są tam wyjaśnienia jakie składniki w paliwie ON są korzystne i jak jest to paliwo produkowane. Nie ma co pluć, że ropa z Rosii jest zła a z Kuwejto to dobra, bo to jest kompletna bzdura. Obecne procesy rafinacji i uzyskiwania oleju ON dla zasilania silników Diesla podlegają bardzo rygorystycznym procesom. Ktoś tam pisał, że Orlen (rafineria w Płocku) używa ropę z Rosii a Lotos (rafineria w Gdańsku) ropę z Kuwejtu. Dla wyjaśnienia dodam, że w końcu lat 70-tych został zbudowany rurociąg, który połączył obie rafinerie i technologia włoska jaka została zastosowana w rafinerii w Gdańsku została zmodyfikowana aby przerabiać ropę z Rosii.
antropolog - 2013-07-23, 17:50
Ja normalnie leję NESTE lub BP, czasami Bliska zwykły diesel. Ostatnio jak jechałem nad morze 600 km to zalałem na Auchan. Był to ciekawy eksperyment, gdyż na paliwie Auchan spalanie było standardowe, ale auto zrobiło się strasznie mulaste, zero przyśpieszenia, aż było to niebezpieczne. Wlałem uszlachetniacza STP, ale nic to nie dało. Jak już wypaliłem cały bak, zatankowałem dla testów najpierw na Orlenie, potem na Shellu potem na Lotosie, wszędzie podstawowego diesla. Każde z nich było lepsze od paliwa Auchan. Najlepszy okazał się Shell fuelsave pod względem wpływu na dynamikę silnika. Nie wiem co mają na stacjach Auchan, ale to paliwo nadaje się chyba dla taksówek i autobusów ... w ogóle na tryb miejski, bo na trasie makabra. Nie sądziłem że w paliwie może być aż taka różnica
Gimbo - 2013-07-24, 11:25
Ja tam tankuję na najtańszej stacji w mieście - 123 lub przy E.Leclerc. Do paliwa dolewam trochę mixolu i autko jeździ jak trzeba.
Niedługo będę miał okazję przekonać się, jak się to sprawdza w trasie.
|
|