|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Parę rad by dacia była lepsza
maciek - 2010-09-24, 13:08 Temat postu: Parę rad by dacia była lepsza Piszę jako przyszły "konsument" Dacii, możecie podzielać moją opinię lub nie. Zapraszam też do dyskusji.
1.) Chciałbym żeby we wszystkich Daciach był środek taki jak w Sandero Lub w Dusterze, Wnerwia mnie to że w części MCV jest nowe wnętrze a w biedniejszych te stare które jest brzydsze.
2.) Wolałbym żeby przyciski od szyb elektrycznych były tak jak w brazylijskim Loganie na drzwiach a nie w konsoli centralnej.
3.) Więcej opcji do wyposażenia (mówię żeby te biedne wersje można by wyposażyć w co się zechce) Wprowadzenie prawdziwego radia fabrycznego a nie jakiego Blaupunkta z sterowaniem przy kierownicy.
4.) Wprowadzenie silniejszych silników do Sandero, Logana (1,6 16V) MCV (1,4 TCE 130) Do Dustera 1,4 TCE 130 i nowego diesla 1,6 o którym usłyszymy niedługo
5.) Wprowadzenie Automatu do każdego modelu
6.) Wprowadzenie małego samochodu w klasie A/B w cenie około 23tys. zł
7.) Wprowadzenie dużego sedana (limuzyny) i jego siostry Kombi
8.) Większy przydział samochodów na Polskę
9.) Oddzielenie salonów i ASO od Reanault.
10. ) Prowadzenie upragnionego ESP w opcji
marektbg - 2010-09-24, 13:19
Maciek przy każdym życzeniu zapomniałeś dopisać: wysłuchaj nas Panie...
A tak poważnie to się z grubsza się zgadzam, może skrzynia automat, silnik TCE i limuzyny mi nie potrzeba ale reszta OK
benny86 - 2010-09-24, 13:51
Zgadzam się ale limuzyny nie potrzebuję a oddzielenie ASO od Renault uważam za mało prawdopodobne - koszty znaczne a korzyści niezyt duże(z punktu widzenia renault)
maciek - 2010-09-24, 14:38
o limuzynę chodziło mi samochód pokroju fluence mają bardzo dobra sprzedaż
WhiteDragon - 2010-09-24, 18:57 Temat postu: Re: Parę rad by dacia była lepsza
maciek127 napisał/a: | Piszę jako przyszły "konsument" Dacii, możecie podzielać moją opinię lub nie. Zapraszam też do dyskusji.
1.) Chciałbym żeby we wszystkich Daciach był środek taki jak w Sandero Lub w Dusterze, Wnerwia mnie to że w części MCV jest nowe wnętrze a w biedniejszych te stare które jest brzydsze.
2.) Wolałbym żeby przyciski od szyb elektrycznych były tak jak w brazylijskim Loganie na drzwiach a nie w konsoli centralnej.
3.) Więcej opcji do wyposażenia (mówię żeby te biedne wersje można by wyposażyć w co się zechce) Wprowadzenie prawdziwego radia fabrycznego a nie jakiego Blaupunkta z sterowaniem przy kierownicy.
4.) Wprowadzenie silniejszych silników do Sandero, Logana (1,6 16V) MCV (1,4 TCE 130) Do Dustera 1,4 TCE 130 i nowego diesla 1,6 o którym usłyszymy niedługo
5.) Wprowadzenie Automatu do każdego modelu
6.) Wprowadzenie małego samochodu w klasie A/B w cenie około 23tys. zł
7.) Wprowadzenie dużego sedana (limuzyny) i jego siostry Kombi
8.) Większy przydział samochodów na Polskę
9.) Oddzielenie salonów i ASO od Reanault.
10. ) Prowadzenie upragnionego ESP w opcji |
ad 1 Słusznie!
ad 2 Czy ja wiem?
ad 3 Racja!
ad 4 Na pewno z czasem będą.
ad 5 Ciekawe jaka będzie cena takiej opcji, to może być zawodne i zwiększyć zużycie paliwa.
ad 6 Planują.
ad 7 Planują.
ad 8 Racja!
ad 9 A, to jak całowanie lwa w dupę - korzyść żadna ryzyko duże.
ad 10 Racja!
I moje życzenie - sygnał dźwiękowy niech pozostawią w kierunkowskazie.
Matthias[Wlkp] - 2010-09-24, 19:50
Wszystko pięknie, tylko wtedy kto będzie kupował Renault? ;)
Myślę, że punkty 3,4 i 5 to mogłoby być dla Renault strzeleniem sobie w stopę... Niestety - chcesz mieć pełny wypas - kup Renówkę - oszczędzasz - Daćka.
eplus - 2010-09-24, 20:02
Co do przycisków szyb w drzwiach, to w przednich lewych musiałyby być 4, kabli też ze 6x tyle i więcej przewodów w wiązkach drzwiowych, które pracują przy otwieraniu drzwi, a więc są narażone na uszkodzenie.
Co do oddzielenia salonów to niektórzy chyba mają zdanie dokładnie odwrotne - żeby przenieść Dacię całkiem do Renault, bo przecież Renault Logan to brzmi dumniej niż Dacia Logan.
fi - 2010-09-24, 20:17
Jeszcze nie spotkalem w zadnym aucie problemu z przetartymi kablami od szyb, nawet po 20 latach - "ciekawy" argument
laisar - 2010-09-24, 23:52
Ad 1) Niestety, to po prostu celowe działanie, żeby zachęcić do kupna droższych wersji... Ale MSZ w zupełności wystarczyłoby to dołączyć do pkt. 3. jako kolejną płatną opcję - najlepsza jest zawsze możliwość wyboru.
Ad 2) J.w. - ja zdecydowanie wolę je tam gdzie są i nie życzę sobie pozbawiania mnie tego - ale jako kolejna płatna opcja? Proszę bardzo (;
Ad 3) Popieram po milionokroć! Ale na radiu mi nie zależy, zwłaszcza w cenach, jakich można by się spodziewać - aczkolwiek jako... (tak, tak, oczywiście (: ) kolejna płatna opcja - także popieram.
Ad 4-7 + 9-10) J.w.
Ad 8) RP też pewnie popiera... (:
eplus - 2010-09-25, 05:35
fi napisał/a: | Jeszcze nie spotkalem w zadnym aucie problemu z przetartymi kablami od szyb, nawet po 20 latach - "ciekawy" argument |
A w tylnej klapie? Ja mam problem z łamaniem wiązki tylnej klapy w każdym kolejnym aucie oprócz fiata126p (miał tylko oświetlenie tablicy). Mam głupią nadzieję, że Rumuni potrafili to rozwiązać.
Zalewanie wodą sprzętu w drzwiach pewnie też się nie zdarza? A na wyłączniku w czasie jazdy jest stały plus, więc elektroliza działa (sam silnik ma plus tylko przez sekundy pracy).
ian - 2010-09-27, 10:09
Cytat: | Wolałbym żeby przyciski od szyb elektrycznych były tak jak w brazylijskim Loganie na drzwiach a nie w konsoli centralnej. |
Serio, na drzwiach elektryka może być bardziej awaryjna. W Fabiach I generacjach sterowanie szyb psuło się, bo przewody wilgotniały, a w innych markach zdarzało się, że przyciski z czasem nie kontaktowały. Montaż w drzwiach przednich bardziej naraża na ryzyko usterki?
Cytat: | Wprowadzenie silniejszych silników do Sandero, Logana |
O tak, przydałby się montaż jakiegoś mocnego benzyniaka. Co prawda Logan miał takiego przez pewien czas w ofercie, ale nie cieszył sie on zbyt dużym wzięciem.
Cytat: | Wprowadzenie dużego sedana (limuzyny) i jego siostry kombi |
Większego od Logana? Być może już w 2012 roku. Tylko musiałby być tańszy o około 5-6 tysięcy od Fluenca.
Cytat: | Wprowadzenie upragnionego ESP w opcji |
To z pewnością wymuszą przepisy Unii Europejskiej.
maciek - 2010-09-27, 10:24
Cytat: | 1.) Chciałbym żeby we wszystkich Daciach był środek taki jak w Sandero Lub w Dusterze, Wnerwia mnie to że w części MCV jest nowe wnętrze a w biedniejszych te stare które jest brzydsze.
2.) Wolałbym żeby przyciski od szyb elektrycznych były tak jak w brazylijskim Loganie na drzwiach a nie w konsoli centralnej.
3.) Więcej opcji do wyposażenia (mówię żeby te biedne wersje można by wyposażyć w co się zechce) Wprowadzenie prawdziwego radia fabrycznego a nie jakiego Blaupunkta z sterowaniem przy kierownicy.
4.) Wprowadzenie silniejszych silników do Sandero, Logana (1,6 16V) MCV (1,4 TCE 130) Do Dustera 1,4 TCE 130 i nowego diesla 1,6 o którym usłyszymy niedługo
5.) Wprowadzenie Automatu do każdego modelu
6.) Wprowadzenie małego samochodu w klasie A/B w cenie około 23tys. zł
7.) Wprowadzenie dużego sedana (limuzyny) i jego siostry Kombi
8.) Większy przydział samochodów na Polskę
9.) Oddzielenie salonów i ASO od Reanault.
10. ) Prowadzenie upragnionego ESP w opcji
_________________ |
jeszcze mi się przypomniało
11.) Podanie oficjalnie co jest i gdzie ocynkowane w samochodzie
12.) regulacja fotela w opcji
jeśli czegoś TOBIE brakuję wpisz
Alex - 2010-09-28, 19:46
Przydałoby się:
13) silnik 1.9dci
14) ładniejsza deska rozdzielcza
tolkiszon82 - 2010-09-28, 19:56
15.) dla mnie osobiscie brakuje 2.0 T jakies 150 km do dustera ze skrzynia 6 ale taka z prawdziwego zdarzenia i tempomatem (ale wtedy juz by to niebyła chyba konkurencyjna cena )
flowerman - 2010-09-29, 06:44
Jak jechać to po bandzie
16) 4x4 dla MCV
Ammianus - 2010-09-29, 07:55
flowerman napisał/a: | Jak jechać to po bandzie
16) 4x4 dla MCV |
przepraszam
laisar - 2010-09-29, 10:37
To się nie ma z czego śmiać d; - jakby tak Dacia chciała, jak pewnie nie może <; to przecież konstrukcja jest tak doskonale modułowa, że większość elementów można właściwie przekładać niemal "na żywca", w prosty sposób tworząc nowe modele-hybrydy.
No to ja wyjadę więc za bandę:
0) Możliwość dowolnej konfiguracji - nie tylko w zakresie wyposażenie, ale także konstrukcji.
Czyli wybieramy:
- przód (do pierwszych drzwi włącznie): Logan, Sandero, Duster;
- środek (opcjonalny, można zrezygnować): osobowy, dostawczy, pikap (zawęża wybór w następnym punkcie do: "pikap");
- tył: mały hatchback (Sandero), duży hatchback (Duster), sedan (Logan sedan), osobowy (MCV), dostawczy (Van), pikap;
- prześwit: obniżony, zwykły (Logan / Sandero), powiększony (Duster);
- komfort zawieszenia: miękkie (Logan), średnie (MCV), twarde (van/pikap/SUV);
- silnik: [dowolny z gamy, którą najlepiej poszerzyć jeszcze o coś mocniejszego];
- napęd: 4x2, 4x4;
- inne: [?].
Teraz zatem mamy np:
* Logan + osobowy + osobowy + kufer = Logan sedan
* Logan + osobowy + osobowy + osobowy = MCV
* Logan + pikap + pikap = pikap
* Sandero + osobowy + osobowy + mały hatchback = Sandero
Widzieliśmy już jednak także MCV-kę z przodem Sandero:
Sandero + osobowy + osobowy + osobowy = "Grand Sandero"
- można by więc na pewno poszaleć jeszcze bardziej (((:
* Duster + osobowy + osobowy + pikap + powiększony prześwit + 4x4 = Dacia Navara?
To by dopiero konkurencja była do tyłu...
Beckie - 2010-09-29, 13:44
flowerman napisał/a: | Jak jechać to po bandzie
16) 4x4 dla MCV |
A dlaczego nie?
MCV + 4x4 + powiększony prześwit i większe koła? Bezkonkurencyjne auto - nawet gdyby miało kosztować tyle co Duster.
benny86 - 2010-09-29, 17:32
Beckie napisał/a: | nawet gdyby miało kosztować tyle co Duster. |
No właśnie, zapewne tyle by kosztawała taka MCV-ka a to dla niezdecydowanych (niewiedzących, czego tak naprawdę chcą/potrzebują) klientów, mogłoby oznaczać wewnętrzną konkurencję
Beckie - 2010-09-29, 17:59
No ja np. bym wolał taką MCV niż Dustera. A dlaczego??? Wiadomo.
Fresu - 2010-09-29, 18:00
Ja bym poprawił jakość wnętrza MCV-ki - zmieniłbym:
1) fotele - na bardziej wygodne tj. z dłuższym podparciem ud i pleców,
2) tapicerkę - na mniej toporną i o przyjaźniejszej fakturze (chociażby welurową jak ongiś w Renault),
3) kolor wnętrza - dodałbym opcję jasnej (a przynajmniej jaśniejszej) tapicerki, bo aktualna czarna jest klaustrofobiczna,
4) kierownicę - na lepiej leżącą w dłoniach tj. z grubszym kołem.
Dodatkowo z zewnątrz:
5) popracowałbym nad fajniejszymi reflektorami,
6) dodałbym większe przetłoczenia karoserii, w tym bardziej uwypuklone nadkola, by MCV-ka stała się bardziej dynamiczna wizualnie.
I nic więcej bym nie zmieniał, bo w sumie tylko w/w przesłanki były argumentem mojej żony, by jednak nie kupować MCV-ki i zainteresować się C4 Picasso.
WhiteDragon - 2010-09-29, 21:41
flowerman napisał/a: | Jak jechać to po bandzie
16) 4x4 dla MCV |
W pełni popieram!!! (bo kiedyś się w błocie zakopałem).
Mikele - 2010-09-30, 08:38
Jak dla mnie to jakość wykończenia środka nie musi się zmieniać - moją MCVkę traktuję baaardzo utylitarnie i często przewożę nią taką ilość sprzętu, że bagażnik jest zapchany niemal po dach, a i na środkowej kanapie co nieco leży. Mam już parę zabrudzeń i otarć na plastikach, czy podsufitce, ale właśnie o taki efekt chodziło mi przy kupnie - mam wielkie auto, na miarę moich potrzeb, a jednocześnie nie wydałem takiej kasy, że płaczę za każdym razem gdy mi się w nim coś pobrudzi.
Co do 4x4 w Loganie MCV to sprawa dla RG powinna być niby prosta - takiego napędu nie ma w żadnym kombiaku grupy, więc nie byłaby to chyba kanibalizacja swoich marek. A za 55 tyś takie auto jak mam, tylko z napędem na wszystkie koła, kupiłbym bardzo chętnie.
Ledwie dwa tygodnie temu kolega wyciągał mnie z gliny, w którą wpadłem przodem tak, że kół nie było widać, bo chciałem ominąć kałużę...
Beckie - 2010-10-01, 07:39
Miałem kiedyś podobną przygodę - nawrotka przed kałużą. Trochę się pobujałem przód-tył-przód... i się z gliny wybujałem.
Gdyby nasze MCVki miały jeszcze większy prześwit i 4x4, to by prowokowały do prawdziwego offroadu, więc i wciągarka by się przydała w opcji.
A TSD awaryjnie to by się chyba dało zastosować zwykłą wciągarkę budowlaną (?). Tylko czy 200 kg udźwigu owej by dało radę we współpracy z napędem samochodu?
laisar - 2010-10-01, 08:10
Pewnie tak - to jest przecież udźwig, czyli 100% walki z grawitacją, natomiast potrzebny w przypadku uwalniania auta uciąg ma dzięki wynalazkowi koła znacznie mniej do roboty [:
laisar - 2010-10-01, 08:20
benny86 napisał/a: | mogłoby oznaczać wewnętrzną konkurencję |
Ale co to za problem? Części i tak są te same, więc nie generują dodatkowych kosztów - zatem fabryce powinno być doskonale wszystko jedno, czy sprzedaje 4x4 przykręcone do Sandero (= Duster) czy do MCV-ki.
laisar - 2010-10-01, 08:38
Fresu napisał/a: | Ja bym poprawił jakość wnętrza MCV-ki - zmieniłbym:
[...]
Dodatkowo z zewnątrz: |
Jest nawet proste i tanie (dla Reno/Dacia) rozwiązanie tych kwestii - niezależny, "przyfabryczny" tuner (; jako podwykonawca...
piotrres - 2010-10-15, 14:57 Temat postu: Re: Parę rad by dacia była lepsza
maciek127 napisał/a: | Piszę jako przyszły "konsument" Dacii, możecie podzielać moją opinię lub nie. Zapraszam też do dyskusji.
....
10. ) wprowadzenie upragnionego ESP w opcji |
E voila,jest!
Jak zajrzysz do konfiguratora,i się nim pobawisz, to możesz mieć Sandero z ESP+ASR za jedyne 38,70 kPLN
Oto przykład
(NIE)MOJA KONFIGURACJA
* 35 700 zł Laureate 1.2 16V 75 Euro5
* Silnik: benzyna
* Widok zewnętrzny: 0 zł Czerwony Passion
* Wnętrze: 0 zł tapicerka materiałowa Pliss / tonacja ciemna Carbonne
* Moje opcje: 3 000 zł system ASR + ESP
*
http://www.dacia.pl/gama-...o/konfigurator/
Ostatnia chwila na dodatkowy zarobek przed obligatoryjnym ESP ?
Co ciekawe, ESP poza topowym Dusterem występuje, jako opcja, tylko w Sandero Laureate 1.2 16V (związek ze sterowaniem silnikiem?)
eplus - 2011-11-12, 19:34
fi napisał/a: | Jeszcze nie spotkalem w zadnym aucie problemu z przetartymi kablami od szyb, nawet po 20 latach - "ciekawy" argument |
http://www.elektroda.pl/r...125754#10125754
Płonące drzwi Renault Scenic 99
art350 - 2011-11-12, 20:16
Ja mam obecnie Scenica II z 2004 roku i jeszcze nie miałem problemów ze sterowaniem w drzwiach wszystko chodzi ładnie i sprawnie.Jedynie co pada szybko to czujnik temperatury zewnętrznej,no ale to nie forum Renault tylko Dacii.
|
|