DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - 1.2 16V SANDERO i LOGAN SEDAN

TinTin - 2010-11-20, 14:45
Temat postu: 1.2 16V SANDERO i LOGAN SEDAN
Hmm. Temat pewnie już był tu na forum poruszany, ale warto do niego jednak wrócić. Motorek 1.2 16V na zachodzie jest już od dawna.

RYNEK POLSKI --- > Pewnie w LOGANIE MCV nie będzie jako podstawa... Raczej 1.6 16V :-/ . Ja wiem... większa masa auta, ale jak by nie patrzeć dla niewymagających te 75KM by też wystarczyło. Tym bardziej, że 1.4 8V też miał przecież 75KM :mrgreen:

Będzie w MCV 1.2 16V? Może ktoś coś wie?

benny86 - 2010-11-20, 16:49

Bez jaj, MCV-ka z motorem 1.2 75koni... ja tam do ścigantów nie należę, ale kurde to ma być rodzinne kombi a nie miejska riksza
Cendra - 2010-11-20, 18:59

MCV 1.2 16v pozowliłbym wjeźdzam na bus pas ;d zabierze tylu ludzi ile autobus, przy podobnej prędkości ;d
laisar - 2010-11-20, 20:15

W MCV-ce raczej 1.2 nie będzie - do Accessa trafił już po prostu 1.6 8v (84 KM @ Euro5).
benny86 - 2010-11-21, 00:17

Cendra wpakujesz do MCV-ki 120 osób i przewieziesz je choćby 30-40km/h przez miasto:D?
piotrres - 2010-11-21, 00:35

Mój kolega z pokoju obok twierdzi, że Clio II 1.4 8V da się jeździć a 1.2 16V już nie bardzeńko...
Cendra - 2010-11-21, 12:18

Clio III 1.2 16v moim zdaniem nie jeździ :/
benny86 - 2010-11-21, 12:26

Piotres kolega widocznie nie potrafi przyzwyczaić się do 16-zaworówki. Jak przesiadłem się ze starego escorta na Aveo też miałem wrażenie że jest lekko mułowaty bo jeżdziłem na zbyt niskich obrotach (przy 2,5tys zmieniałem bieg) Teraz zmieniam między 3-3,5tys, autko jezdzi o wiele dynamiczniej, a spalanie poniżej 6 litrów w cyklu mieszanym z przewagą miasta
Seal - 2010-11-21, 16:06

laisar napisał/a:
W MCV-ce raczej 1.2 nie będzie - do Accessa trafił już po prostu 1.6 8v (84 KM @ Euro5).

Ale 1.2 TCE to mogli by dać i nikt by się nie obraził.
Marzenie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

benny86 - 2010-11-21, 16:24

Chyba tylko jak ktoś sobie małego swapa zrobi, kupując silnik np z rozbitka, anglika itp:)
marektbg - 2010-11-21, 19:20

TCE wejdzie w 2020r. :lol:
maciek - 2010-11-21, 20:46

marektbg napisał/a:
TCE wejdzie w 2020r.


ee tam będzie wcześniej niż się spodziewamy, poczekamy do 2 generacji TCE to w Dacii się pojawi wcześniejsza, choć 1,2TCE to akurat kiepski silnik :-/

piotrres - 2010-11-21, 21:01

benny86 napisał/a:
kolega widocznie nie potrafi przyzwyczaić się do 16-zaworówki. Jak przesiadłem się ze starego escorta na Aveo też miałem wrażenie że jest lekko mułowaty bo jeździłem na zbyt niskich obrotach (przy 2,5tys zmieniałem bieg)

To jak ja po Loganie ( vide: stopka) okazało się, że 1.6 16V pali mniej, jak później niż w 1.6 8V zmieniam biegi.

benny86 - 2010-11-21, 22:17

Piotres czyli Duster (a więc z natury mniej oszczędna auto - Cx, masa itp) pali Ci mniej niż ex-Logan? Miłe zaskoczenie... Ja już wiem ze każdy kolejny samochód będzie z szesnastazoworową benzynówką, a jak przebiegi będą większe to sekwencja Landi Renzo w sprawdzonym warsztacie i śmigam za bezcen (vide:aveo 7-7,5litrów lpg) :mrgreen:
MarkD - 2010-11-21, 22:20

No właśnie, o ile skodowe TSI są chwalone, o tyle o TCE cisza albo "takie se". Coś wiecie więcej?
benny86 - 2010-11-21, 22:25

Sąsiad ma Scenika tce jako służbówkę (chyba 130 koni ale nie ejstem pewien) i mówi że pod względen dynami tak sobie, nie wybija się ani na plus ani na minus, za to spalanie w oszczędnej, pozamiejskiej jezdzie prawie tak niskie jak diesel
maciek - 2010-11-21, 22:45

benny86 napisał/a:
Sąsiad ma Scenika tce jako służbówkę (chyba 130 koni ale nie ejstem pewien) i mówi że pod względen dynami tak sobie, nie wybija się ani na plus ani na minus, za to spalanie w oszczędnej, pozamiejskiej jezdzie prawie tak niskie jak diesel


a mi się obiło o uszy że są 1,4 TCE dynamiczne a spalanie jest większe w porównaniu do TSI

Mikele - 2010-11-22, 09:18

1,4 TCE 130 KM w Grand Scenicu to 9,9 w mieście, 5,9 poza miastem i 11,5 s. do "setki".
Dodatkowo można mieć ciastko i zjeść ciasto, czyli i mieć benzynę i móc niewielkim kosztem założyć chip albo box do 150 KM 8-)

marektbg - 2010-11-22, 09:39

Myślę, że ten cały downsizing odbije się wszystkim czkawką - silniki FSI też miły być lekiem na całe zło a za długo ich nie produkowali, jak będzie z następnymi wynalazkami czas pokaże, zaraz do małych uturbionych silników zaczną wkładać koła dmumasowe i będzie kolejna ość w gardle - nie ma się co czarować, turbiny w małych silniczkach są malutkie i tym samym nie będą długowieczne - w Skodach jak czytam jak padnie turbina w 1.4 TSI to wiele osób wkłada większą turbinę od 1.8TSI, żeby mieć dłużej spokój. Ostatnio w VW była akcja serwisowa 1.4TSI ale wersji 160KM.
Nawet jak wsadzą do Dacii silniki TCE to zapominajmy o tanim serwisie i długowieczności tych jednostek.

Ammianus - 2010-11-22, 15:24

silnik silnikiem, ale zeby plastików nie zmieniali :lol:
benny86 - 2010-11-22, 15:48

jeśli na lepsze - czemu nie, a już na pewno mogliby przeprojektować kokpit (okolice sterowania radiem, nawiewem itp) bo trochę archaicznie to wygląda
marekwoj - 2010-11-23, 12:50

marektbg napisał/a:
Myślę, że ten cały downsizing odbije się wszystkim czkawką
I chyba dobrze myślisz. Efekty takich działań już widać na przykładzie diesli. Kiedyś silnik diesla był praktycznie nie do zużycia, przebiegi kilkaset tyś km nikogo nie dziwiły. Współczesne diesle mniej palą, są mocniejsze itp, ale niestety bardziej awaryjne. I nie inaczej będzie z benzyną :(

Jak ktoś kupuje nowy samochód i jeździ 100 czy nawet 200 tyś, to może awarii nie doczeka, ale kolejny właściciel będzie miał problemy. A to zapewne wpłynie na ceny używanych, więc i nabywca nowego też odczuje skutki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group